home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly  (Læst 34525 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #45: 19 Dec 2017, 11:07 »


Det ser vist ud til, at jeg er havnet i verdens røvhul..
Der skal i hvert fald andre boller på suppen til den kommende sæson, hvor jeg tror jeg dropper at tilpasse taktikken til holdet, men i stedet tilpasser holdet til taktikken - Og så kører videre med 4-4-2 som har sikret en del titler efterhånden (4). Nu har jeg så fire måneder til at finpudse holdet, økonomien og reglerne, og så ellers forsøge at revanchere en meget skuffende sidsteplads. Niveau-mæssigt er det ikke fordi mit hold er så meget dårligere end Sydney, der vandt grundspillet, men det skal selvfølgelig køre taktisk, før jeg kan begynde at drømme om sjovere placeringer. Ambitionen må være at slutte i Top 6 og dermed nå Slutspillet. Herfra kan alt ske - og jeg mener alt. Sidste år vandt Western Sydney Wanderers kvartfinalen i straffespark, semifinalen i forlænget spilletid og finalen i straffespark igen. Så Top 6 må være første mål i bestræbelserne på at vinde i Australien!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #46: 19 Dec 2017, 11:14 »

Har jeg forstået det ret at slutspillet er vind eller forsvind, og det er ligemeget om du ligger etter eller sekser inden det starter..?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #47: 19 Dec 2017, 11:20 »

Har jeg forstået det ret at slutspillet er vind eller forsvind, og det er ligemeget om du ligger etter eller sekser inden det starter..?
Kvartfinale:
Nummer 3 vs Nummer 6
Nummer 4 vs Nummer 5
Semifinale:
Nummer 1 vs dårligste tilbageværende hold
Nummer 2 vs bedste tilbageværende hold

Finalen siger sig selv, men det hele er bedst af 1 Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #48: 19 Dec 2017, 11:25 »

Det er jo vanvittigt! Så hver sæson er der mulighed for at de sjettebedste hold vinder ligaen.... Så SKAL vi hurtigt igennem den nation! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #49: 19 Dec 2017, 11:29 »

Det er jo vanvittigt! Så hver sæson er der mulighed for at de sjettebedste hold vinder ligaen.... Så SKAL vi hurtigt igennem den nation! Peace
Ingen tvivl om, at det ikke skal tage 7 år i hvert fald Grin Grin Men reglerne hvad angår spillere og lønninger kan blive en hæmsko - i hvert fald for mig - og så er det jo et lotteri i slutspillet. En offday og så er titlen væk. Så det skal nok blive spændende Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #50: 19 Dec 2017, 14:20 »

Og så lærte jeg lige transferreglerne også.. Det bliver satme op ad bakke at få forstærket holdet udelukkende med "udenrigs" australiere uden at springe lønbanken (Som jo så også lige er bestemt af forbundet til at være 12,75 millioner årligt).. Der var ingen der har sagt, det skulle være let Ubeslutsom
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #51: 21 Dec 2017, 09:56 »


Postkort fra Australien
Efter flere timers forsøg, opdagelser og irritationsmomenter er jeg ved at have fanget systemet i Australien, hvor det faktisk er transfervinduets begrænsninger der forårsager mere frustration end selve registreringsregler ne til ligaen. Der er i hvert fald run på, når det gælder om at skaffe de bedste australiere, ligesom ligaen faktisk er overraskende attraktiv for udenlandske spillere, og man dermed finde fine kvalitetsspillere fra udlandet til at besætte de få pladser man har i truppen. Til de interesseret (Og Broen) kommer her de vigtigste regler, man skal være opmærksom på Down Under:
 - Maksimalt 23 spillere i truppen
   - Heraf skal minimum 3 spillere være under 20 somre
 - Maksimalt 4 "Ikke-Asiater" i truppen
   - En femte udenlænding er tilladt, sålænge mindst én af disse er fra Asien
 - Lønloft på 12.750.000 om året
 - Man kan have op til 2 Designated Players der ikke tæller med i lønloftet
 - Guest Player - Spiller på en måned-til-måned kontrakt - og Mature Age Rookie - Australsk spiller der aldrig har spillet i A-Leauge - behøver ikke at blive registeret, men tæller stadig med i lønloftet. Rookien har jeg ikke fundet nogen spiller der kan/vil spille, men det er muligt at få flere kvalitative spillere til at spille på en måned-til-måned kontrakt om end de er dyre.
 - Man kan ikke købe spillere fra andre hold i A-League - Kun bytte (Og det er svært!)
 - Man må maksimalt handle for 7,5 millioner mere end man sælger for

Så der er nogle regler der skal overholdes, men det er faktisk meget sjovt at lede efter australiere som har potentiale til holdet, der ikke kommer fra ligaen, samtidig med man har et budget og nogle "specielle kontrakter" der skal holdes for øje. Personligt går det ikke så hurtigt fremad i savet i øjeblikket, da jeg virkelig kæmper med at finde den rette sammensætning af spillere - udlandske og hjemlige - som kan fungere. Idet det lykkedes mig at sælge Kieran Dowell (Tidligere Everton gut) for 13 millioner, så har jeg fået udenlandske pladser sammen med en Designated Player plads, så der skal grundig overvejelser til, før jeg fuldender holdet!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #52: 22 Dec 2017, 19:18 »


Postkort fra Australien #2
Det har været en blandet landhandel her i Australien i min første hele sæson. Det blev aldrig helt godt om end det heller aldrig blev helt skidt - Hvilket egentligt er virkelig tarveligt at sige om en sæson, der rent faktisk bød på stor uventet succes. Men følelsen jeg sidder med nu her, er ikke den samme følelse af succes som i Argentina, hvor jeg rent faktisk følte, at jeg havde gjort mig fortjent til pokaler.

Vi starter ved starten - Transfervinduet. Tobias Schutzenauer blev solgt for at gøre plads til en udlænding, og Bart Schenkeveld blev solgt, da han var dårlig og løntung. Derudover røg som bekendt Kieran Dowell for et flot beløb (13 millioner) til Birmingham, hvilket var for meget at sige nej til. Transfers ind var rigtig mange breddespillere, som kun har fået tocifret antal minutter på banen i denne sæson, og som egentlig bare har været i truppen i tilfælde af absolut kaos. Et par stykker er dog værd at nævne: Pascal Gregor blev min forsvarsgenerel og første danske samarbejde. Han kostede mig en lille million i FC Nordsjælland, hvilket var en fair pris, for en forsvarsspiller af hans kaliber. Gregor optog klubbens anden Designated Player-plads, efter Kieran Dowell. Philip Sung blev lejet i Manchester City som klubben har et samarbejde med, og han tilføjede dermed kvalitet for den lille sum af 0,-. Godt nok talte han med i udlændings-antallet, men gratis og god, er to gode G'er i min bog. Sidste mand er Erhan Celik som egentlig var tiltænkt at være tredjeviolin i mit 2-mandsangreb. Relativt tidligt gik jeg over til én angriber, og så var vejen til spilletid egentlig lang for den bare 17-årige gut, men han slog alle mand af og var med længder holdets bedste med 16 mål i ligaen og en 3. plads på topscorerlisten. Han kom fra (Notér navnet Broen!) FFA COE, som er et selvstændigt ungdomshold der altid er garant for gratis og gode talenter - Erhan et glimrende eksempel på dette.

I ligasammenhæng startede det skidt med 5 point i 5 kampe og et system (4-4-2) der absolut ikke fungerede. Jeg måtte derfor ty til noget helt nyt, hvilket blev en 4-5-1 som skulle vise sig at være fornuftig. Det blev aldrig perfekt, men det var så sandelig heller ikke nødvendigt her i Australien, hvor et pointsnit på 1,667 var nok til at vinde grundspillet, også selvom jeg ramte OTTE!! skader til førsteholdsspiller på bare to uger; Den var lige krads nok synes jeg. Stabilitet er et skældsord Down Under og bare 18 point skilte bundholdet Sydney (Som vandt grundspillet sidste sæson) og os på førstepladsen (Som sjovt nok endte sidst i grundspillet sidste sæson Shockeret). Men 45 point i 27 kampe er ikke meget at prale af, og egentlig også derfor jeg står med en flad fornemmelse i maven lige nu.
Herefter blev det spændende. Nu begyndte det tidligere omtalte Playoff, hvor der spilles bedst af én, i først to kvartfinaler, to semifinaler og én finale. Som 1'er var jeg kvalificeret til semifinalen allerede, og her rendte jeg ind i Perth. Med sæsonens svingende form i baghoved var jeg meget nervøs, men det blev gjort til skamme med en 3-1 sejr. I finalen ventede Newcastle Jets - Som havde ført ligaen indtil jeg fik melodien til at spille. Og jeg vil egentlig bare lade kampskærmen tale for sig selv.

Tryk
Finalen er egentlig et meget godt billede på, hvor usammenhængende og grimt det hele har været. Selvom det ligner jeg havde styr på det, så laver holdet 22 Fejl, får 2 røde kort, brænder et straffespark og vinder så hele skidtet alligevel. Rimelig mange følelsesmæssige rutscheture. Men om ikke andet, så er det endnu en titel på CV'et, som kom overraskende hurtigt og ud af det blå.

Inden jeg forlader Australien skal FFA Cuppen dog vindes. I år røg jeg ud i 2. runde efter at have mødt to hold fra den bedste række, så til den kommende sæson, håber jeg på mit lodtrækningsheld slår til igen. Om ikke andet har jeg dog bevist at jeg kan vinde, så forhåbentlig bærer spillerne videre på det. FFA Cuppen løber fra sommer til vinter, så om guderne vil det, kan jeg sætte kursen mod Belgien til vinter - Men jeg er skeptisk.

Holdet har i skrivende stund en rigtig stærk stamme med 17 profiler, som jeg ikke vil tøve med at sætte på banen. Da der kun må medbringes 5 udskiftere, så er det faktisk også et respektabelt antal. Sung er den eneste der lige nu står til at ryge retur til England, hvilket efterlader mig med en 16-mands trup + 3 udlandske pladser (En til en asiat). Jeg tror på at holdet kan komme rigtig styrket ind til den kommende sæson, og skulle FFA Cuppen mislykkedes, så har det alligevel været sjovt her i Australien, og jeg går gerne efter en Back-To-Back titel foruden den asiatiske Champions League jeg skal deltage i til februar. For vi har det jo så godt her i Australien!
 
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #53: 26 Dec 2017, 12:42 »


Postkort fra Australien #3
Der hviler en Cup-Gud over mig i FM18, hvor jeg igen har hentet succes og dermed den sidste titel i Australien for denne gang. Vejen dertil var kort - fordi de ikke er mange hold i Australien - og en blanding af mit lodtrækningsheld og Broens evner i straffesparkskonkur rencer.
1. Runde: Sorrento FC (Semi-Professionel) 4-0
2. Runde: Western Sydney Wanderers (A-League hold) 1-1 (5-4 i Straffespark)
Kvartfinale: Perth Glory (A-League hold) 3-3 (5-4 i Straffespark)
Semifinale: Marconi Stallions (Semi-Professionel) 3-0
Finale: Newcastle Jets (A-League - Og mine evige rivaler det halvandet år jeg har været her) 3-1
Jeg var egentlig lidt i tvivl om, om jeg skulle blive i Melbourne og spille sæsonen færdig. Først og fremmest havde jeg ikke været her længe, og det var faktisk ganske underholdende her Down Under - specielt med et par store talenter jeg havde fået til at blomstre. Jeg har dog besluttet at sige op og søge mod Belgien for at få flere nationer og pokaler under vingerne - Det er trods alt det som challengen går ud på.

I Belgien har jeg ikke lige besluttet på hvilket niveau jeg starter. Alt skal som bekendt vindes - 3 ligaer, 1 cup og 1 Supercup - men jeg kunne måske godt lokkes til at starte i et lidt højere niveau, og så finde en nedrykker til at klare de laveste rækker. Men nu må vi se om de overhoved til have mig i Belgien.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #54: 31 Jan 2018, 07:52 »

Hva' så Gilly - skal du snart igang igen?!! Du får mig jo aldrig hentet igen, hvis du venter meget længere!! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #55: 31 Jan 2018, 13:30 »

Hva' så Gilly - skal du snart igang igen?!! Du får mig jo aldrig hentet igen, hvis du venter meget længere!! Wink
Desværre tog Lommel United lidt modet fra mig. Godt nok ligger de nummer 4 kun med 3 point til topholdet og oprykning, men det der med at starte forefra hver gang var ikke helt gennemtænkt.. Det skulle nok have været "Mest prestigefyldte trofæ" eller lignende i hver nation i stedet Wink
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #56: 31 Jan 2018, 13:44 »

Desværre tog Lommel United lidt modet fra mig. Godt nok ligger de nummer 4 kun med 3 point til topholdet og oprykning, men det der med at starte forefra hver gang var ikke helt gennemtænkt.. Det skulle nok have været "Mest prestigefyldte trofæ" eller lignende i hver nation i stedet Wink

Haha! Opstemt Du skal sku da ikke trække i land allerede! Opstemt Til gengæld kan du tiltrække bedre spillere end normalt, og man kan jo gå efter nedrykkerne, så der er grobund for en hurtig tilbagekomst til rækken over. Smiley Jeg synes faktisk det er lidt fedt at komme ned og få tanket selvtillid og lære ligasystemet lidt at kende inden der tages hul på de svære prøvelser længere oppe i rækkerne! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #57: 01 Feb 2018, 09:05 »

Haha! Opstemt Du skal sku da ikke trække i land allerede! Opstemt Til gengæld kan du tiltrække bedre spillere end normalt, og man kan jo gå efter nedrykkerne, så der er grobund for en hurtig tilbagekomst til rækken over. Smiley Jeg synes faktisk det er lidt fedt at komme ned og få tanket selvtillid og lære ligasystemet lidt at kende inden der tages hul på de svære prøvelser længere oppe i rækkerne! Opstemt
Jeg har intet imod små klubber i lave rækker, men føler derimod at alt mit fremskridt, bliver tabt hver gang jeg skifter klub/nation. I Estudiantes fik jeg efterhånden et slagkraftigt hold, med enkelte spillere der var interessante for topklubberne i Europa, for så at skifte til Australien. Her lykkes det så igen at finde og udvikle 3-4 spændende talenter, for så at tage til Belgien og semiprofessionelt fodbold. Hvis vi leger med tanken om at jeg får arbejdet mig op gennem rækkerne i Belgien, så kan jeg starte helt forefra i Brasilien igen om 5-8 sæsoner. Der taber jeg tråden på.

Så jo, for nu har jeg trukket i land og istedet kastet mig over lidt LLM/Journeyman for stadig at komme rundt omkring, om end kun i Europa. Men jeg har selvfølgelig gemt savegamet i tilfælde af nysgerrigheden kommer pirrerende igen Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #58: 01 Feb 2018, 09:23 »

Hehe.. Smiley Fair nok - er da helt sikkert ærgerlig over at du lige holder pause (for du får ikke lov til at give op endnu!), men er sikker på du kommer igang igen. Og godt at Jepze også har lyst til at tage udfordringen, så jeg ikke er helt alene! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010