home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 346 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly  (Læst 34546 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #15: 27 Nov 2017, 12:38 »


I'm Free!
Santamarina er bare en af de klubber der virkelig får de grå hår til at spirre i FM.. Trods et oprykningsrun af en anden verden var klubben aldeles uinteressant og de få forstærkninger det blev til, var slet slet ikke af Primera Division karakter. Og som storfavorit til nedrykning var det også komplet latterligt, at 17 af 21 spillere efter et hæderligt 1-0 nederlag på udebane i klubbens første Primera Division kamp meldte at de var utilfredse med stemningen i omklædningsrummet. ÉN SØLLE KAMP! Trods primadonnaerne kom vi hæderligt fra start, men fra oktober ramte vi muren og tabte på stribe.

Her opstod muligheden for at blive manager i nedrykket Tigre så - En mulighed jeg satte mig for at jagte 100%. Klubben ville gerne have mig til interview, men kunne ikke blive enige med Santamarina om at få mig fri, så jeg tog konsekvensen og forlod klubben jeg har hadet siden jeg ankom. Desværre valgte Tigre en anden kandidat og pludselig stod jeg her uden job og uden et stort renommé. Herfra gik klubjagten igang i alt hvad der stod uden managers i Argentina, men jeg blev afvist af Instituto (Næstsidst i Primera B Nacional), CA Sarmineto (10 i Primera B Nacional) samt et par nedrykningstruet klubber i den bedste række.

Redningsklubben blev dog en velkendt en af slagsen, nemlig Estudiantes (Hvis Broen kan, så kan jeg også Grin). Broen har egentlig givet en ganske fin introduktion, som stort set bare kan kopieres - Mange spillere, ringe økonomi og dårlige resultater. Vigtigst af alt var dog, at klubben havde et lille plus på kontoen, som jeg straks gjorde brug af, til at få National A-licens. Forhåbentlig er der stadig et lille plus i foråret, så jeg også kan nå den kontinentale C-licens inden vi går i gæld.

Modsat Broen er klubben dog truet af nedrykning, med 0,15 point op med bare 19 kampe igen. Hvis jeg kunne rykke ned med klubben og blive i sædet, ville det ikke være dårligt, men det tror jeg desværre ikke er tilfældet. Så der sættes ind i kampen om at undgå nedrykning og få licenserne i hus, så jeg kan lege med hos de store drenge!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #16: 27 Nov 2017, 12:55 »

HAHA!! Opstemt Fedt at det blev Estudiantes du havnede i også! Smiley Men vildt nok at de er nedrykningstruet - jeg er helt enig i at drømmescenariet må være at rykke ned og blive der, da de bestemt har muligheden for at være det absolut stærkeste hold i den næstbedste række! Smiley Godt du slap fri af Santamarina - ærgeligt med Tigre, som virkelig også havde været en klasse mulighed for at vinde første titel!

Jeg håber snart det lykkes for dig at finde en klub du er tilfreds i - det kan være Estudiantes - nu må vi se! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #17: 27 Nov 2017, 13:15 »

HAHA!! Opstemt Fedt at det blev Estudiantes du havnede i også! Smiley Men vildt nok at de er nedrykningstruet - jeg er helt enig i at drømmescenariet må være at rykke ned og blive der, da de bestemt har muligheden for at være det absolut stærkeste hold i den næstbedste række! Smiley Godt du slap fri af Santamarina - ærgeligt med Tigre, som virkelig også havde været en klasse mulighed for at vinde første titel!

Jeg håber snart det lykkes for dig at finde en klub du er tilfreds i - det kan være Estudiantes - nu må vi se! Opstemt
Jo tak. Der er i hvert fald massere af talent og kvalitet til at snuppe sejren i næstbedste række, selv hvis de bedste forlader holdet. Men jeg tror det sikreste må være at få klubben reddet fri af nedrykning, og se om jeg ikke kan forbedre mit omdømme - Og så til den tid se på om jeg kan finde en spændende nedrykker, til at vinde Nacional B med Smiley Desuden blev jeg - ligesom dig - også Årets Manager i Nacional B. Dog var alle ikke lige enige i beslutningen.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #18: 27 Nov 2017, 13:17 »

Klubben må have meget lave ambitioner når den ansætter jer begge  funny

Held og lykke, du får måske brug for det !  Rullende Øjne
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #19: 27 Nov 2017, 13:44 »

Jo tak. Der er i hvert fald massere af talent og kvalitet til at snuppe sejren i næstbedste række, selv hvis de bedste forlader holdet. Men jeg tror det sikreste må være at få klubben reddet fri af nedrykning, og se om jeg ikke kan forbedre mit omdømme - Og så til den tid se på om jeg kan finde en spændende nedrykker, til at vinde Nacional B med Smiley Desuden blev jeg - ligesom dig - også Årets Manager i Nacional B. Dog var alle ikke lige enige i beslutningen.


Haha! Opstemt Fedt! men der er vel ingen tvivl om at du skal have den titel når du rykker op med et hold som Santamarina!! Opstemt

Klubben må have meget lave ambitioner når den ansætter jer begge  funny

Held og lykke, du får måske brug for det !  Rullende Øjne

Hehe! Smiley Der er bare forventninger om ikke at rykke ned, så - JA! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #20: 27 Nov 2017, 18:53 »


Succes?
Broen blæser afsted i et rasende tempo, så jeg må gøre mit bedste for at følge bare nogenlunde trit. Efter 3 år som manager i Argentina, har jeg oplevet mit bedste halve år efter ansættelsen i Estudiantes. Det har været en fornøjelse ovenpå den svære tid i Santamarina, og jeg tror rent faktisk på at dette er klubben der kan lede mig til mit første mesterskab, hvad enten det bliver liga- eller pokalbold. Også selvom der stadig er lang vej endnu. Der er i hvert fald voldsomt meget talent i klubben; Både etableret på førsteholdet, men også gemt i ungdomsrækkerne. Mulighederne er til stede; Det er bare om at gribe dem.

Jeg overtog som bekendt Estudiantes på en 17. plads, 0.15 point under nedrykningsstregen (Gennemsnitssystem). Det lykkedes mig at kæmpe os flot op i tabellen, og vi nåede rent faktisk at spille med om Top 6 og en plads i de amerikanske Champions/Europa-League men den sidste kynisme og 5-10% manglede og vi blev istedet nummer 10 - bare 2 point fra 6. pladsen og 11 fra 4. pladsen. River, Boca og Independiente er en klasse for sig selv. I forhold til nedrykning klarede vi skærene med bare 0.06 point i banken og en 17. plads. Selvom det lyder slemt, så er jeg rimelig fortrøstningsfuld og såfremt vi slutter i Top 10 næste år, så er nedrykningstemaet et overstået kapitel.


Tryk

Truppen der klarede sig igennem de hårde tider ses ovenfor, og må jeg især rette fokus på den 19-årige angrebskonstellatio n Rodolfo Stefanatto og Facundo Rodriguez. Førstnævnte var en del af klubben og vel klubbens stærkeste kort da jeg kom hertil, men performede ikke rigtig. Han har dog fået gang i scoringen med 8 mål under min ledelse. Men ret istedet fokus på Facundo Rodriguez, som jeg ved et tilfælde fandt til salg i PSG, for den nette sum af 0,- Kroner. For godt til at være sandt bød jeg på ham, og selvom han skulle være holdets bedst betalte slog jeg til - Og han kvitterede med 12 mål og 5 assists i 17 kampe. Mere end godkendt! Hvorfor han var til salg gratis ved jeg ikke, men jeg har sendt varme tanker til Carlo Ancelotti!

Generelt set var der stort overskud på transferdelen efter salg til Kina, Chile og Brasilien. I min tid i Estudiantes er det blevet til 6 salg, hvor kun én har været en del af førsteholdet. Det har givet 66 millioner kroner, mens der kun er blevet brugt 2,5 den anden vej. Absolut mere end godkendt!

Det har også betydet at klubben har fået lidt gang i økonomien og i øjeblikket er indehaver af små 30 millioner kroner. Så det er blevet til A-licens og i øjeblikket arbejder jeg på Kontinental C-licens. Med et fornuftigt transfervindue, skulle det også være muligt at hive en Kontinental B-Licens hjem til september. Pengene forsvinder stadig fra klubben, men trods alt i et tempo der lige nu er overskueligt.

Til den kommende sæson, er der dog lidt ugler i mosen. Stefanatto er svært utilfreds med at han ikke må forlade klubben for 14 millioner, hvilket har splittet truppen lidt. Han har kontraktudløb sommeren 2022 (Næste sommer), så jeg regner bestemt med et salg, men altså ikke på 14 millioner. Vi skal i hvert fald op på det dobbelte og meget gerne mere. Det er store klubber som Atletico og Napoli der jagter ham, og de må punge ud!

Alt efter transfervinduets succes eller fiasko, er ambitionen Top 10 og meget gerne en Top 6 så vi kan få endnu mere omtale min vej. Boca, River og Indepiente er som bekendt en liga for sig, men resten virker til at tale med. Samtidig har klubben et okay råderum på transferfronten (Både med og uden salg af Rodolfo), og et par talenter der banker på til førsteholdet. Så det bliver en spændende periode i Argentina!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #21: 27 Nov 2017, 20:07 »

Fedt at der er kommet gang i karrieren, og godt at høre at der er håb forude i Estudiantes. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #22: 27 Nov 2017, 20:08 »

Må vi dødelige se en liga tabel så vi kan gennemskue jeres gennemsnits tabel, for 0.06 point er et dårligt snit Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #23: 27 Nov 2017, 20:23 »

Fedt at der er kommet gang i karrieren, og godt at høre at der er håb forude i Estudiantes. Smiley
Det giver også mere mod på udfordringen, når man kommer til en klub der dur til noget. Men det er en overraskende sjov klub - Det kunne være jeg skulle til at vende snuden væk fra Europa noget oftere Smiley
Må vi dødelige se en liga tabel så vi kan gennemskue jeres gennemsnits tabel, for 0.06 point er et dårligt snit Opstemt
Der er så meget østeuropæere ikke forstår.. Hævet Øjenbryn
Der er selvfølgelig tale om forspringet til Belgrano der i denne sæson rykkede ned - Det gik lidt hurtigt kan jeg godt se nu. Dog er det samlede snit på 1.25 point for 113 kampe heller ikke for godt. Men bedre end 0.06 trods alt Opstemt
http://prntscr.com/hg0kag
EDIT: Og så får du lige en forklaring inden du spørger Wink
De tre første kolonner er antallet af point for henholdsvis 20/21 - 19/20 - 18/19. Fjerde kolonne er antallet af kampe spillet i alt, og femte er antallet af point. Så vidt jeg har forstået systemet, så mister jeg i den kommende sæson den midterste tabel (Altså pointene fra 18/19) og istedet bliver pointene fra 21/22 lagt oveni. Så der er fine muligheder for at forbedre snittet Smiley
« Seneste Redigering: 27 Nov 2017, 20:27 af Gilly » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #24: 27 Nov 2017, 20:30 »

Tak for den opklaring og så komme der lidt opfølgende spørgsmål fra Balkan

Er det så ikke umuligt for en oprykker at blive oppe? og er dette et resultat af River Plate rykkede ned en sæson ??
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #25: 27 Nov 2017, 20:41 »

Tak for den opklaring og så komme der lidt opfølgende spørgsmål fra Balkan

Er det så ikke umuligt for en oprykker at blive oppe? og er dette et resultat af River Plate rykkede ned en sæson ??
Der er selvfølgelig muligheden for, at jeg ikke forstår systemet, men jeg er faktisk enig med dig. Hvis vi bruger denne sæson som eksempel, så skulle oprykkerne (Temperley/Santamarina) skrabe 51 point sammen for at sikre sig overlevelse. Det vil sige de skulle have 17 point mere end de fik i dette tilfælde. I min bog er det rimelig hårde odds at have imod sig som oprykker, så jeg er helt enig i, at det virker umuligt. Ser vi på Gennemsnitstabellen så har 19/21 hold også spillet i den bedste række i 3 år i streg.

Samtidig så favoriserer det bestemt også de bedre hold, der måske falder ud i enkel sæson. Hvis River Plate skulle få 0 point næste år, ville de stadig have ligaens 2-3 bedste gennemsnit, og dermed ikke være i fare for at rykke ned - På trods af 0 point i 42 kampe i alle andre ligaer ville være klar nedrykning.

Så hvis systemet skal give mening, må der være en eller anden variabel FM ikke har fået med i spillet, for ellers virker det mærkværdigt.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #26: 27 Nov 2017, 22:02 »

Så som jeg forstår det, skal man enten rykke op og have en KANON sæson, eller rykke op i år 2017, spiller i den bedste række i 18 - derfra rykke ned for man mangler point, rykke op igen i 19 og så skrabe point nok sammen fra 18+20 til at blive oppe? og så forsvinder 18 i i 21, hvor 20+21 skal være nok før man kan få point for 3 sammenhængende sæsoner Huh.... fuuuuuuck Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #27: 28 Nov 2017, 17:56 »


Meget på kort tid
Det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle opdatere med så korte mellemrum, men der er sket en del i det argentinske, selvom det kun er primo september. FM har vist sig fra sin klassiske uforstående side, men det er også blevet til et par positive historier iblandt i et hektisk transfervindue.

Det hele startede med, at Rodolfo Stefanatto som forventet ville væk. Truppen blev så utilfreds over, at jeg ikke ville sælge ham for 12 millioner som han forlangte, og ikke de ca. 50 jeg forlangte. Han endte med at ryge til Atletico Mineiro i Brasilien for 40 + lidt ved næste salg - Og desværre ikke Roma som bød det dobbelte. Dagen efter salget meldte truppen sig dog igen - Nu var de utilfredse med kvaliteten i truppen var faldet Huh Hvad havde de helt præcist forventet? Et par uger melder de sig så igen og mener, at de har mistet tilliden til mig som manager - Simpelthen på grund af min agering i transfervinduet Rodolfo var den eneste fra startopstillingen der forlod holdet.. Så nu må vi se om omklædningsrummet kan genvindes med nogle gode resultater.

På indkøbsfronten havde jeg udset en ung knægt som erstatning for Rodolfo, og havde også strukket mig langt for at få ham til Estudiantes. Men i 11. time kom et narkokartel fra Mexico og bød det femdobbelte af mit tilbud, og så var det løb kørt. Da jeg ikke kunne finde en passende erstatning er jeg gået over til en 4-4-1-1, som forhåbentligt kan bringe samme succes. Det er også blevet til et par kendte ansigter i form af Ever Banega og Facundo Colido (Leje). Det lykkedes ikke helt at få truppen gjort komplet, men vi tog et par store skridt derhen af.

På den økonomiske front så har klubben aldrig haft det bedre. Overskuddet på 50 millioner for transfersæsonen kan mærkes, og vi nærmer os snart trecifret millionbeløb på kontoen. Mit Kontinentale C-Licens er også kommet i hus, og der arbejdes nu på B-Licens.

I Pokalturneringen er vi blandt de sidste otte, hvilket er mit bedste resultat til dato her i Argentina. Både River og Indiependiente er ude, så hvis nogle andre kan slå Boca ud ser det fornuftigt. I Kvartfinalen er vi endt imod San Martin fra den næstbedste række, så der er fine muligheder for avancement.

Og så så jeg mit snit til at komme til VM 2022, da Marokko ledte efter en ny manager. VM er rykket til netop Marokko, så det var et nemt valg. Nu skal jeg være her i et år, og så kan jeg forhåbentlig udmærke mig, med en god præstation til slutrunden! Det startede med en fodboldlektion mod Nigeria, men der er stadig et år at lære i endnu Grin
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #28: 28 Nov 2017, 18:10 »

Spændende med alle de ændringer du skal foretage dig i truppen - jeg håber for dig at det lykkes og du kommer igang med at vinde titler! Smiley

Og fedt at du lige tager et VM med, ikke at Marokko nødvendigvis har en chance, men det giver god erfaring, og du bliver set rundt omkring i verden! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #29: 29 Nov 2017, 19:09 »


1/Mange
Noter den 3. november 2021. For det er nu at lykken vender. Første pokal af de fire der skal vindes her i Argentina er i hus, da Copa Argentina blev den første store succeshistorie for Mr. Gilly og Estudiantes. Jeg skal være den første til at sige, at jeg har været urimelig heldig hele vejen igennem, men jeg tager al held med, i kampen om de mange pokaler - Jeg har også haft en pæn mængde modstand til at opveje heldet, hvis jeg selv må sige det. Men mit forholdsvis lette run så ud som følger:
5. Runde: Guillermo Brown, 1-0 (Nummer 12 i næstbedste række)
6. Runde: Argentinos Juniors, 3-2 (Nummer 20 i den bedste række - Undgik nedrykning på reglen om gennemsnitspoint)
7. Runde: Atlanta, 1-0 (Nummer 13 i næstbedste række)
Kvartfinale: San Martin, 1-0 (Nummer 9 i næstbedste række)
Semifinale: Talleres Cba., 3-1 (Nummer 10 i den bedste række)
Finale: Belgrano, 2-1 (Nedrykker fra den bedste række.
To mand er værd at notere, selvom hele holdet har leveret stort. Før sommerferien (Runde 5 og 6) strålede Facundo Rodriguez, mens en anden Facundo (Colido) har været alt overskyggende i efterårets indledning. 9 mål i 8 kampe siger det hele - 4 af dem i Copa Argentina, den sidste som den afgørende i finalen! Han har været alle pengene værd, selvom han er en dyr herre at have på leje!
I ligaen er vi kommet flot fra start med en 7. plads efter 9 kampe, endda med 2-3 kampe i baghånden til de umiddelbare konkurrenter. Så længe vi holder os i nærheden af Top 5 er jeg yderst tilfreds, nu hvor vi har kvalificeret os til Copa Libertadores med pokal-sejren. River, Boca og Independiente kører stadig sit eget løb, og jeg har fået ørene i maskinen mod de to første med 4-0 og 3-0, men ellers leverer vi stærkt og Top 5 er et fint realistisk resultat som tingene er lige nu. Der går dog nok et par år inden jeg kan være hos de 3 store, medmindre jeg kan få et job.

Til februar får vi chancen i Supercopa Argentina mod River for at spille om den anden pokal af fjerde. Jeg krydser fingre for en masse skader til River til den tid!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010