home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 356 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly  (Læst 34543 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« : 17 Nov 2017, 21:15 »


Well Then,

Som det så fint og udtrykkeligt fremgår, vil dette blive et forsøg på at "gennemføre" FM 2018; Altså vinde samtlige pokaler mulige (Sidestillet ligaer ikke medregnet) i FM. Alt lige fra Australien over Hong Kong, Indien, Europa, USA, Sydamerika og til Syd Afrika skal bemægtiges i alfabetisk rækkefølge. DISCLAIMER: Jeg bliver nok aldrig færdig, men hvem havde også regnet med det? I stedet vil det være et save og en blog jeg løbende kan komme og gå til, som motivationen til FM stiger og daler. Forhåbentligt betyder det, at jeg kan nå længere end til "A", men det kommer så også an på Mr. Gillys (Manden til højre) evner som manager, hvilke er i den begrænset ende af skalaen, desværre. Pr. dags dato tæller FM 2018 56 timer, men kun én taktik der tilnærmelsesvis virker. Ak ja, det bringer minderne tilbage på
sidste gang jeg forsøgte at vise mine evner i FM! Med presset fra mine skuldre, er der ikke andet for end at fremvise et tomt pokalskab, de sparsomme omend vigtige regler, og så ellers bare se hvor eventyret fører os hen (Please længere end til Argentina).
Grundlæggende Reglement:
 - Manager oprettes uden licens og erfaring
 - Herefter vælges laveste seedet hold i den argentinske 2. division (Fordi de ikke vil have mig, hvis jeg søger jobbet)

Yderligere Reglement:
 - Man må ikke forlade landet før alle nationale pokaler er vundet (Dette gælder dog ikke sidestillede turneringer som National League North/South i England osv.)
 - Det er tilladt at skifte klub indenfor nationen så længe alle pokaler stadig vindes. Det samme gælder fyringer
 - Internationale og interkontinentale (Eller hvad pokker de nu kaldes) skal også vindes undervejs, men kan udskydes indtil sidst mulige nation i den pågældende turnering skal bemægtiges
 - Når alle nationale titler er vundet siges jobbet op og det næste land i alfabetet erobres (Forhåbentlig vil de have mig, ved bare at søge job normalt)
 - Formegentlig flere som jeg på stående fod har glemt
 - Held og lykke; Du får brug for det!


Meritter og Klubber


Flandria, Primera B Nacional, Argentina
14/08-2017 -> 12/02-2018
24. plads efter 18 runder i Primera B Nacional 2017/2018

Fyret

Santamarina, Primera B Nacional og Primera Division
01/08-2018 -> 11/11-2020
7. plads i Primera B Nacional 2018/2019
2. plads i Primera B Nacional (Oprykning) 2019/2020
22. plads i Primera Division (Efter 16 kampe) 2020/2021

Opsagt

Estudiantes, Primera Division
28/12-2020 -> 14/05-2023
10. plads i Primera Division 2020/2021
2. plads i Primera Division 2021/2022
 - Copa Argentina (Vinder) 2021/2022
 - Supercopa Argentina (Vinder) 2021/2022
1. plads i Primera Division (Vinder) 2022/2023
 - Copa Sudamericana (Semifinale) 2022/2023

Opsagt

All Boys, Primera B Nacional
22/05-2023 -> 02/03-2024
1. plads i Primera B Nacional (Vinder) 2023/2024

Opsagt
--- Nation skifte ---
Melbourne City FC
20/03-2024 -> 03/12-2015
10. plads i Hyundai A-League 2023/2024
1. plads i Hyundai A-League (Vinder) 2024/2025
2. plads i Hyundai A-League (Efter 8 kampe) 2024/2025
 - FFA Cup (Vinder) 2024/2025)

Opsagt
--- Nation skifte ---
Lommel Utd
03/01-2026 -> ?
1. plads i Third Division (Vinder) 2025/2026

1) Copa Argentina (Estudiantes, 2021/2022)
2) Supercopa Argentina (Estudiantes, 2021/2022)
3) Primera Division (Estudiantes, 2022/2023)
4) Primera B Nacional (All Boys, 2023/2024)
---
5) Hyundai Finals Series (Melbourne City, 2024/2025)
6) FFA Cup (Melbourne City, 2025/2026)
---
7) Third Division (Lommel Utd, 2025/2026)
« Seneste Redigering: 04 Jul 2018, 15:24 af Gilly » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #1: 17 Nov 2017, 22:52 »

Fedt projekt!! Ville selv elske det men er bange for at PC'en ikke kan klare det medmindre jeg vælger et land af gangen - det kunne selvfølgelig være en løsning... Hmm.. Du inspirerer måske allerede.. Wink

Held og lykke! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #2: 18 Nov 2017, 09:28 »

Fedt projekt!! Ville selv elske det men er bange for at PC'en ikke kan klare det medmindre jeg vælger et land af gangen - det kunne selvfølgelig være en løsning... Hmm.. Du inspirerer måske allerede.. Wink

Held og lykke! Opstemt
I FM 2017 bragede jeg derudaf med 130.000 spillere (Alle nationer undtagen Asien), så jeg havde en forventning om, at tilføje Asien kun lige ville tage toppen af tempoet. Desværre var jeg en halv time om at være på ferie i én måned, da jeg kørte lidt tests, så medmindre opdateringen i nat har skudt tempoet i vejret, så bliver det desværre heller ikke alle nationer i et tag. I stedet forestiller jeg mig, at det bliver de fem store, den nuværende + de to kommende nationer samt nabolande/nationer der giver mening for den nuværende nation. Det skulle trods alt stadig give rigeligt med spillere Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #3: 18 Nov 2017, 09:56 »


First Stop: Flandria, Argentina
Tilføjet nationer:
Argentina
Brasilien
Chile
Columbia
Uruguay
Peru
Østrig
Australien
De fem store fra Europa

Eftersom en manager uden licenser var for dårlig til argentinsk fodbold, måtte jeg snyde mig vej til jobbet i Flandria - En relativ lille klub i det argentinske uden de store forventninger. Hele setup-et er også rimelig skrabet, med få middelmådige spillere, en lille stab og nogle rimelige fedtet faciliteter. Ingen overraskelse at klubben er projekteret til en 25. plads i Primera B Nacional - Noget jeg skal forsøge at undgå.

Da jeg aldrig har været udenfor Europa, er jeg sandt at sige snot forvirret over systemet, og opgaven om at undgå nedrykning virker svært utydelig, da de seks dårligste hold i gennemsnitstabellen rykker ned. Her står det allerede skidt til med kun 1,27 point. Men hvis ambitionen om pokaler skal indfries, så har jeg ikke tid til at rode rundt i nedrykningen, så det er der vel ingen grund til at bekymre sig om.



Sæsonens indledning har været noget broget. For de der ikke er bekendt med argentinske klubber, så har vi spillet uafgjort mod to hold fra den bedste række, mens vi har tabt og krydset med hold der end ikke er i det argentinske liga system. Eneste sejr kom mod Ateneo - En lokal semiprofessionel klub. Så jeg aner oprigtigt ikke hvor jeg står inden sæsonen skydes i gang.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #4: 18 Nov 2017, 17:03 »

Nu har du egenhændigt været skyld i at jeg forsøger mig med denne udfordring også - jeg har dog valgt Almagro som er seedet 22 - dog samme odds som Flandria! Jeg har sat sportsdirektøren til at klare alt - nu må vi se hvordan det går! Jeg håber på lidt mere held end du indtil videre, men mon ikke det ændrer sig! Opstemt Jeg nøjes dog kun med Argentina og tilføjer løbende når der bliver behov for dette. Opstemt Mere tør jeg ikke tilføje. Wink

Jeg krydser fingre for det går dig godt! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #5: 18 Nov 2017, 17:14 »

uuh er der et race på vej mellem jer Wink
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #6: 19 Nov 2017, 16:44 »


Stadig bedre end Broen13

Mandag d. 12. februar 2018 gik det ikke længere. En 24. plads (Dog stadig én plads bedre end forventet) og bare 14 point efter 18 kampe var for meget for en ellers tålmodig bestyrelse, der har beholdt mig siden spillerne tabt tålmodigheden allerede for 10 runder siden. Men jeg kan vel prale af, kun at være 6. dårligst, med 5 fyringer inden turen nåede Mr. Gilly

Jeg vil vove den påstand at jeg var uheldig til en hvis grad. Måske er 5 point i 14 kampe også et symbol på, at jeg er dårligt kørende, men 9/10 nederlag har været på bare ét mål. Med en smule mere held i sprøjten og lidt mere vind i seglene, så havde jeg måske ikke været fortid i Flandria. Straffespark, personlige fejl, overtidsscoringer og underkendte mål kan jeg give skylden, og jeg synes trods alt, jeg gjorde god figur under uheldige omstændigheder.

Efter næsten 6 måneder med mange jobansøgninger og ligeså mange afvisninger - endda inden en samtale overhoved fandt sted, må jeg sande, at jeg ikke får chancen igen i Argentina. Jeg har derfor set mig nødsaget til at starte på ny, som manager for lavest rangeret hold i Primera B Nacional (Om end i samme save). Ellers kunne jeg risikere at træde vande i Argentina i en menneskealder, og jeg vil trods alt gerne have lidt fremdrift (Eller i det mindste forsøge) i savet og titlerne. Jeg tager min surt optjente B-Licens med mig, og kan nu pryde mig af, at være manager i
Santamarina, som sidste år blev nummer 6 i rækken, men altså er seedet lavest af alle hold; Odds 1.001.

Ambitionen er igen i år at undgå nedrykning, og vi starter på 1,47 point i gennemsnit, hvilket faktisk er næsthøjest i ligaen. Hertil hører dog at 8 hold ikke har opnået noget gennemsnit endnu, men der er da grobund for overlevelse. Faciliteterne er lige et nøk opad fra Flandrias, så vi kan jo krydse fingre for bedre resultater her. Til gengæld er økonomien helt af helvede til, med minus 7 millioner fra start af. Ingen har sagt det skulle være let!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #7: 21 Nov 2017, 07:46 »

Haha! Opstemt Du kan da godt sige du er bedre end mig, men jeg kunne altså godt få job igen efter min første fyring..... Wink

Rimelig hård stime I var i alligevel! Opstemt Jeg håber du har bedre held med Santamarina! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #8: 21 Nov 2017, 12:50 »

Haha! Opstemt Du kan da godt sige du er bedre end mig, men jeg kunne altså godt få job igen efter min første fyring..... Wink

Rimelig hård stime I var i alligevel! Opstemt Jeg håber du har bedre held med Santamarina! Peace
Jeg er kun blevet fyret én gang Wink


Oplevelsen i Santamarina, har været uendelig meget sjovere, idet både spillet og resultaterne for en sjælden gang skyld begynder at pege i mere positive retninger. Ud er gået 4-4-2, 4-4-1-1 og 4-2-3-1 og i stedet er det en gammel kending fra et Bologna-save fra FM2016 der har skabt en smule stabilitet og kvalitet i Santamarina. 4-1-2-3 ynder FM at kalde den, men det vigtigste er vel at jeg nu har noget at gå ud fra.

Pr. 9. januar 2019 er Santamarina (seedet 25) placeret på en flot 5. plads med 27 point for 16 kampe her hvor en kort vinterpause har sat ind. Konkurrenterne omkring mig har dog en kamp i baghånden, men jeg kan altså prale af, at ligge i Top 8-9 stykker uanset hvad. Spillet har desværre været noget svingende her på det sidste, men jeg håber jeg kan holde skansen i de sidste 8 kampe og dermed gøre godt indtryk i Argentina så jeg kan komme videre!

For videre skal jeg. Pengene fosser ud af klubben, og med minus 12 millioner er det et spørgsmål om hvornår det får konsekvenser for klubbens ve og vel. Først og fremmest har alt og alle kontraktudløb til sommer, og med så røde tal, er det svært at holde på de kvalitative spillere + de nye der skal tage klubben det sidste skridt op. Da titlen også ser vanskelig ud (5 point efter med en kamp mere med 8 runder igen), så håber jeg at et stærkt resultat her kan tage mig videre til en sund klub, hvor jeg kan spille med om oprykningen og titlen!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #9: 21 Nov 2017, 13:10 »

Godt at se det går dig bedre - ærgeligt med økonomien.. Det er desværre nok bare sådan det er i de lavere rækker i det sydamerikanske - jeg håber der er større og bedre hold der snart får øjnene op for dit åbenlyse talent! Wink Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #10: 22 Nov 2017, 21:40 »


Broen ville have en update, så det skal han få. Der er dog ikke meget at skrive hjem om, og jeg begynder snart at lide af hjemve, med de vilkår jeg bliver budt her i det argentinske.

Sidste sæson sluttede med en lunken 7. plads, bare 5 point fra 1. pladsen. De fem point kunne jeg havde sikret mig i de sidste to runder, hvor det blev til uafgjort og nederlag, men det er altid nemt at være bagklog. På nuværende tidspunkt græder jeg dog stille over, at jeg ikke sikrede mig en oprykning, for det er virkelig hårdt i Santamarina.

Første slag er økonomien eller manglen på samme. Holdets gæld vokser uge for uge, og der sker intet fra bestyrelsens side. Jeg går hver dag og drømmer om at møde en rig argentiner, men lige nu er det bare drømme. I form af klubbens stramme økonomi, valgte jeg at sælge (LÆS: Lade kontrakten udløbe) alt hvad klubben havde for at skabe luft på lønbudgettet. Ambitionen var at skabe en solid 20-mands trup, hvilket pengene ville række til, som så kunne kæmpe med om den forbandede førsteplads. Jeg ramte dog et par sommerproblemer.

1) Turneringen blev udvidet til 44 kampe fra 24. Det har betydet, at jeg stort set ikke træner, for at holde spillerne skadesfri. Med kampe hver onsdag og lørdag bliver der drevet rovdrift på de stakkels drenge, men som sagt så kan budgettet knap strækkes yderligere

2) Natten til 1. juli ændrede 5-6 af de kvalitetsspillere jeg havde på sigtekornet (Og faktisk også aftalt kontrakter med, som desværre ikke kunne underskrives før pengene fra kontraktudløb blev frigivet) holdning. Pludselig var Santamarina-truppen for svag, og dermed mistede jeg en halv trup fra den ene dag til den anden. Det satte sine spor i truppens udseende og kvalitet.

Langt om længe nåede vi sæsonstart på 2019/2020, hvilket startede frygteligt og efter 6 kampe roede jeg rundt som nummer 21. Et skifte af taktikken gjorde dog underværker, med to storsejre, men selvfølgelig skulle jeg så rammes af skader til angrebsposten, hvor jeg kun havde to alternativer (Eftersom jeg oprindeligt regnede med at spille med én på toppen). Vi har dog klaret os hæderligt gennem sæsonen indtil videre, hvor vi halvvejs igennem (22 runder) er placeret som nummer 9 med 33 point - dog med 1-2 kampe i baghånden på de fleste hold, hvilket teoretisk set kan sende os op på 6. pladsen. Titlen ser dog ud til at være long gone, da Temperley er 20 point foran os, inden sæsonens sidste 22 kampe.

Det er en fesen følelse jeg sidder med, da klubben som bekendt ingen fremtid har med de økonomiske vanskeligheder. Senest har bestyrelsen - en uge inden transfervinduet - skåret 2 millioner af lønbudgettet. 2 millioner som jeg havde sparet for at kunne agere alt efter holdets situation. Derudover betyder underskuddet at der ingen trænerlicens er til Mr. Gilly og samtlige af de andre hold i rækken griner bare af min interesse. Så det er virkelig op ad bakke for tiden!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #11: 22 Nov 2017, 22:00 »

Jeg føler med dig - det er stramme vilkår du er udsat for - der må da være en eller anden fagforening der må kunne hjælpe dig stort med at få bedre vilkår!! Skuffet
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #12: 23 Nov 2017, 08:03 »

Jeg føler med dig - det er stramme vilkår du er udsat for - der må da være en eller anden fagforening der må kunne hjælpe dig stort med at få bedre vilkår!! Skuffet
I min verden har jeg ét skud i bøssen, som jeg har tænkt mig at gå efter nu. Jeg forstærker holdet så meget jeg kan udover budgettet, og så går jeg benhårdt efter 2. Pladsen og oprykning som trods alt kun er 13 point væk med to kampe i baghånden. Med 25 point i Novembers 9 kampe er det ikke umuligt, og jeg tror ærlig talt det er min eneste chance for at komme videre i systemet - uanset om det betyder jeg skal tilbage i Nacional B igen Smiley

Det der irriterer mig mest er dog bestyrelsen. Man ripper lige 2 millioner i lønbudgettet så hele spillerbudgettet er på 9 millioner. Men man rører ikke Staben som består af 29 mand og bruger 4,5 millioner årligt (45 % af sidste års underskud). De er håbløse Rullende Øjne
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #13: 23 Nov 2017, 09:16 »

Ja du har nok helt sikkert ret! Når klubbens ledelse er så håbløs er det også bare med at få udnyttet dem godt og grundigt, og få så meget med derfra som muligt! Jeg krydser fingre for at du slipper for at skulle derned igen senere, men alt andet end lige må det være nemmere hvis du har vundet den bedste række først! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: World Domination [Completing FM 2018] - Gilly
« Svar #14: 23 Nov 2017, 18:44 »


Solen skinner en anelse lysere i Argentina, inden den gjorde i går aftes. Med lidt tweaks i taktikken, en masse ét-måls-sejre i overtiden og en overordenlig stor portion held, lykkedes det Santamarina og Mr. Gilly at snuppe 2. pladsen og oprykningen. Jeg var tæt på at fælde en tåre, da jeg i sidste spillerunde bare skulle bruge ét point mod den absolutte bundprop, men de i det 84. minut bragte sig foran. Tåren nåede dog aldrig ud af øjenkrogen, da et andet bundhold på udebane udlignede mod All Boys i det 86. minut og sikrede mig den vigtige 2. plads. Var jeg blevet 3'er skulle jeg formegentlig ud og investere i nyt udstyr i morgen på Black Friday, men de pengene sparede jeg da så.

Bestyrelsen fortsatte deres inkompetence, da de dagen efter oprykningen var en realitet (Og mindre end 5 måneder efter de tog 2 millioner af lønbudgettet) lige smed 11 millioner oveni, således jeg nu har et spillerbudget på godt 20 millioner. Hvor pengene kommer fra er aldrig godt at vide. Til gengæld har jeg gjort de indledende manøvre til at få klubben tilbage på ret kurs - Om det bliver med mig ved roret må tiden vise. Klubbens underskud i år var "kun" på 5,5 millioner - Halvdelen af året før. Op til den kommende sæson har jeg taget styringen ved ansættelsen af personale; Eller rettere helt droppet det. Én assistent, 3 trænere, to fysioterapeuter, en læge og en talentspejder - Det må være alt rigeligt. Jeg behøver ingen analytikere og forskere og hvad der ellers har været ansat for at fortælle mig om spillernes tilstand; Det kommer alligevel til at spille stort set hele tiden.

Jeg prøvede at komme til OL (Og alle andre landstrænergerninge r for den sags skyld), men det er ikke lykkedes endnu. Til gengæld har oprykningen øget mit omdømme en smule, og jeg var til to samtaler i henholdsvis Racing og netop nedrykket Newell's. Sidstnævnte ville jeg rigtig gerne have haft, men på trods af at begge fangrupper så mig som spidskandidat, så blev det kun til samtaler. I stedet har jeg forlænget med Santamarina for endnu et år med lavest mulige løn, således jeg er billig at købe fri, så jeg forhåbentlig kan komme videre. Eller rettere tilbage til Nacional B, hvor jeg stadig mangler titlen!
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010