home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Hjælp til taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til taktik  (Læst 28506 gange)
Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #30: 05 Mar 2018, 17:05 »

Kan man sige noget om løbebaner for en Mezzala og en Trequartista..

Jeg roder med en taktik hvor den venstre af mine 2 CM er Mezzala og AML er Trequartista..
Dog synes jeg at jeg et par gange har set at de står meget tæt på hinanden når jeg har bolden på sidste 1/3 del af banen.
Det kan være et tilfælde - men jeg vil høre om nogen har erfaringer med de 2 typer "tæt" på hinanden
Logged

Love the Blues

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #31: 05 Mar 2018, 21:12 »

Kan man sige noget om løbebaner for en Mezzala og en Trequartista..

Jeg roder med en taktik hvor den venstre af mine 2 CM er Mezzala og AML er Trequartista..
Dog synes jeg at jeg et par gange har set at de står meget tæt på hinanden når jeg har bolden på sidste 1/3 del af banen.
Det kan være et tilfælde - men jeg vil høre om nogen har erfaringer med de 2 typer "tæt" på hinanden

Jeg har aldrig spillet med begge positioner sammen, faktisk har jeg aldrig rigtig spiller med Trq på kanten, men jeg forstår den rolle som en fri rolle, og som kant spiller vil jeg se ham som en der trækker ind i banen når det passer ham og finder det frie run mellem midtbane og forsvar.
Mezzala'en som er en af mine yndlingsroller, tror jeg ofte vil befinde sig i samme område, da jeg har indtrykket af, at den finder pladser i smøhullet mellem, backs, centerforsvarer og midtbanen.

Så jeg tror godt du kunne få et problem med den kombi, jeg har tidligere haft problemet hvor jeg brugt fremskudt playmaker på kanterne sammen med en Mezzala
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #32: 05 Mar 2018, 22:12 »

måske det kunne være en løsning med en klassisk winger i samme side som Mezzala.?
Så tænker jeg Wingeren holder sig ude på kridtet og Mezzala kan være i det "mellemrum"
Logged

Love the Blues

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #33: 06 Mar 2018, 09:39 »

måske det kunne være en løsning med en klassisk winger i samme side som Mezzala.?
Så tænker jeg Wingeren holder sig ude på kridtet og Mezzala kan være i det "mellemrum"
Jeg har både haft succes med Wingers og med inside forwards, nummer 2 kunne man godt tænke at de ville bevæge sig i samme rum, men i hvert fald med angrebsrollen søger de mere bag forsvaret og i bagrummet
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #34: 15 Mar 2018, 19:54 »

er det nogen der ved hvordan man markerer en spiller ( læs Messi ) ud af en kamp...??

Hvis jeg gerne vil sætte eksempelvis Kante til at markere Messi ud af en kamp - hvordan / hvor gør jeg det
Logged

Love the Blues

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #35: 15 Mar 2018, 19:58 »

er det nogen der ved hvordan man markerer en spiller ( læs Messi ) ud af en kamp...??

Hvis jeg gerne vil sætte eksempelvis Kante til at markere Messi ud af en kamp - hvordan / hvor gør jeg det

Altså man kan jo sætte spilleren til at marker tæt, presse meget og markere en bestemt person. Men hvor effektivt det faktisk er, har jeg aldrig undersøgt.

Men hvis det bare er dette du har brug for, er det under taktik og så indstillinger for spilleren.
Logged


Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #36: 16 Mar 2018, 10:24 »

Altså man kan jo sætte spilleren til at marker tæt, presse meget og markere en bestemt person. Men hvor effektivt det faktisk er, har jeg aldrig undersøgt.

Men hvis det bare er dette du har brug for, er det under taktik og så indstillinger for spilleren.

Så er det nok derfor jeg ikke kunne finde det...
Jeg vil have Kante til at være en rygsæk på Messi og så "flække" ham hvis han får bolden...
#rødkort  Wink
Logged

Love the Blues

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #37: 16 Mar 2018, 19:59 »

Jeg tænker på spille med en halfback men det plejer man gøre når man har 2 CB (så bliver ens Halfback den tredje midterforsvar)

men jeg spiller uden backs men med 3 CB, når jeg har 3 CB i forvejen hvad gør min halfback så ?

man kan jo ikke spille med 4 CB ?
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #38: 16 Mar 2018, 20:50 »

Jeg tænker på spille med en halfback men det plejer man gøre når man har 2 CB (så bliver ens Halfback den tredje midterforsvar)

men jeg spiller uden backs men med 3 CB, når jeg har 3 CB i forvejen hvad gør min halfback så ?

man kan jo ikke spille med 4 CB ?
Det er primært i det opbyggende spil at en Halfback falder helt ned i forsvaret, synes jeg.
Jeg tror derfor bare, at din ene FC og din Halfback vil stå og træde hinanden over tæerne, og eller vil det kunne fungere i defensiven. Det vil altså mest gå ud over spil opbygningen.
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #39: 18 Mar 2018, 09:45 »

Jeg er igang med mit Hull save og har nu i alt 6 kant spillere som begge kan dække højre og venstre side. Det ufattelige ved mine indkøbsevner, er at jeg har formået at have ene højrebenede.

De er alle naturlige i begge sider. i venstre side som indvendige angribere og i højre side som fløjspillere.

Mit spørgsmål lyder derfor på, om nogen har haft succes med at lade spillere bytte pladser under kampene, i form af spillerinstrukser?
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #40: 26 Mar 2018, 21:50 »

Hejsa ville høre om nogen har haft held med rollen elegantier. Jeg har endnu ikke haft succes med den! ticked off
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #41: 02 Apr 2018, 15:43 »

Hvordan bruger folk Trequista?
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #42: 03 Apr 2018, 09:04 »

Hvordan bruger folk Trequista?

Jeg har sjældent brugt den. I FM17 fik den dog sin renæssance hos mig, da jeg spillede 4-3-1-2 med Juventus, hvor Dybala blev brugt i rollen. Han fik ingen yderligere instruktioner.

Senere, da modstanderne begyndte at læse taktikken, rykkede jeg ham helt frem, således at vi spillede en flad 4-3-3, hvor Dybala blev falsk 9'er.
Logged

Kauling92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #43: 24 Apr 2018, 19:26 »

*** Hjælp ***

Kører med en 4-1-2-2-1 Taktik med KWB som ATT
Så har jeg en DPL samt en FP som og en Felt-til-Felt

Problemet ligger i at jeg synes DPL OG FP tit befinder sig i det samme område nogle som har et par gode råd kombinationer af spil stationerne?
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #44: 24 Apr 2018, 20:43 »

*** Hjælp ***

Kører med en 4-1-2-2-1 Taktik med KWB som ATT
Så har jeg en DPL samt en FP som og en Felt-til-Felt

Problemet ligger i at jeg synes DPL OG FP tit befinder sig i det samme område nogle som har et par gode råd kombinationer af spil stationerne?


prøv evt at skifte din dpl om til en defensiv midt, han vil nemlig holde sin position på midtbanen og ikke komme i vejen for din FP, prøv evt også at lave din FP om til en flyende playmaker.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010