home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 297 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Hjælp til taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til taktik  (Læst 28510 gange)
DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #15: 11 Feb 2018, 18:53 »

Hvad gør jeg forkert? Bliver tæsket.

* eede7c876452311ae4ea3da67aea455c.png (374,79 KB - hentet 212 gange.)
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #16: 11 Feb 2018, 21:07 »

Umiddelbart tænker jeg, at din DM falder i mine øjne.
Registaen spller som en dybdeliggende playmaker men mere aggressiv hvis jeg husker rigtigt, og dette er også vist med support rollen, din DLP på CM er samtidig support.

Jeg synes dermed at du mangler en balance spiller, som er "krumtap" på dit hold. Dine backs er wingbacks og står forholdsvis højt i banen, selv med support rollen.

Kort: Du mangler en balance på midtbanen. Må jeg forslå Defensiv midtbane, Halfback eller at ændre din DLP til forsvar - evt begge hvis forsvaret og midtbanen bliver overrent
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #17: 11 Feb 2018, 21:24 »

Det er 100 % det der er problemet. Du mangler en balancespiller og derudover vil du ikke få det optimale ud af Registaen, da dine to MC optager den plads han skal bruge. Så sæt din MCR til den defensiv rolle og sæt den MCL til central midtbane angrebsrolle. Så vil du opleve den balance og at Registaen i langt højere grad vil dominerer spillet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #18: 11 Feb 2018, 21:30 »

Det er 100 % det der er problemet. Du mangler en balancespiller og derudover vil du ikke få det optimale ud af Registaen, da dine to MC optager den plads han skal bruge. Så sæt din MCR til den defensiv rolle og sæt den MCL til central midtbane angrebsrolle. Så vil du opleve den balance og at Registaen i langt højere grad vil dominerer spillet.
Fedt maan. Tak for svar. Til jer begge. I første sæson flækkede den alle hold, men nok fordi jeg var ny for dem Wink
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #19: 19 Feb 2018, 11:05 »

Jeg har besluttet mig for at få lavet en 4-2-3-1 som fungerer i mit Hull save. - Jeg har dog store problemer med at finde en konstellation som fungere centralt på banen. Det drejer sig om min OMC samt 2x CM.
Har folk prøvet forskellige løsninger som giver en god dynamik offensivt og en sikkerhed defensivt. Jeg synes mine løsninger har været enten eller...
DLP(f) - BEM(f) og FP(s) har jeg prøvet. Offensivmidtbane er også prøvet på OMC men uden det helt store succes.

Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #20: 22 Feb 2018, 12:51 »

Den første løsning du har skrevet fungerer for mig.. Hvordan ser dit øvrige hold ud..?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #21: 24 Feb 2018, 00:08 »

Jeg har kastet mig ud i et taktisk eksperiment, og jeg er meget frustreret og meget lidt tilfreds.
Jeg vil forsøge mig med en skør formation, 3-2-1-4 kaldes den.
Tanken bag taktikken er, at jeg med mine 3 centrale forsvarsspillere, samt manglende backs ikke er bange for indlæg fra kanterne, da jeg mener at jeg kan klare de fleste situationer med 3 store klipper inde centralt, og dette fungere ganske fint.
Jeg gad godt, at når modstanderen angreb i venstre side, søgte den yderste FC ud for at dække lidt af, og at en DM faldt ind for at hjælpe til i feltet.
Jeg indkassere meget få mål på indlæg, men min FC dækker ikke af bredt, og det er derfor ofte helt frie indlæg modstanderen får slået.

i det opbyggende spil, vil jeg gerne at mine central forsvarer, gør sig lidt brede og det fungere perfekt. Jeg gad godt at det opbyggende spil fungerede ved, at min DLP på DM ligesom fordelte bolden kort og sikkert rundt til min Segundo Volante som og frem til min FP på den centrale midtbane. Disse tre havde jeg tænkt skulle udgøre en solid trekant, hvor at mine forsvarsspillere kunne være en yderligere spilbar station bagud og i bredden.
Den komplette angriber (support) skal til tider falder tilbage på banen og bidrage som opspilsstation, inden at bolden fordeles ud på en af kanterne, hvor der kommer et indlæg og der ligger 2-3 spillere i boksen klar til at heade den ind.
Alt i alt synes jeg ikke jeg er urealistisk og synes tankerne bag har været gennemtænkte og fornuftige i begge retninger.

MEN....

Jeg har indkasseret mange mål, i sekvensen efter et indlæg, for begge mine defensive midtbanespillere søger tilbage i feltet, og når mine forsvarer cleare bolden, enten uden for feltet eller ud i siden, så er der absolut inden der samler op.
Min midtbanens presspil fungere på ingen måde, de presser ofte op omkring den samme spiller, selvom de er sat til at presse mindre. Offensiven producere ej heller nok. Jeg møder lige nu Bury fra en dårligere række i Caraboa cuppen, og skal i straffespark efter 1-1.
Jeg har 28 skud på mål, 11 inden for rammen, 61% besiddelse men kun 2 åbne chancer.
Bury har 21 skud på mål, heraf 16 langskud, så det er jeg ikke så bekymret for, men sekvensen efter indlæg med opsamlinger er det som straffer mig, og det er jeg ikke tilfreds med.

Holdinstrukser:
*Kortere afleveringer
*Aflever i dybden
*Spil op fra forsvar
*arbejd bolden ind i feltet
*Udnyt venstre fløj
*Udnyt højre fløj
*Spil bredere
*Bliv på fødderne
*Vær mere udfoldende

Af spillerinstrukser har jeg også lidt, men det er primært "skyd mindre", "Korte afleveringer" "pres mere/mindre" "spil aggressivt"
« Seneste Redigering: 24 Feb 2018, 00:16 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #22: 24 Feb 2018, 00:50 »



Sådan her ser min opdækning ud efter et indlæg, hvor jeg faktisk vinder den første duel.
Der kommer et indlæg fra venstre, som cleares af en midterforsvar (faktisk 2, da problemet ofte er, at de begge går på den samme bold.) bolden falder ned til Swift som er ham der står elt umarkeret på kanten af feltet imens at mine 2x DM og MC står og trædder hinanden over tæerne. og så er det ikke svært at spille bolden ind i feltet til en helt fri målscore.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #23: 24 Feb 2018, 09:13 »

Jeg synes umiddelbart du mangler en reel boldvinder på midtbanen, og så ville jeg måske sætte én af dine forsvarsspillere som stopper, så der er nogen der møder angreb over midten.

Derudover er du i England - hvorfor spiller du med "Bliv på fødderne"..?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #24: 24 Feb 2018, 09:27 »

Jeg synes umiddelbart du mangler en reel boldvinder på midtbanen, og så ville jeg måske sætte én af dine forsvarsspillere som stopper, så der er nogen der møder angreb over midten.

Derudover er du i England - hvorfor spiller du med "Bliv på fødderne"..?
Bliv på fødderne skyldes, at mine midterforsvarer, altid smider sig når du presser ud på en kant, og ofte er det som om de bare smider sig alt for tidligt
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #25: 24 Feb 2018, 09:41 »

Okay.. Smiley Det havde heller ikke så meget med taktikken at gøre - mere en generel undren. Smiley Men fair respons. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #26: 24 Feb 2018, 11:23 »

jeg har fået et mindre gennembrud i sagen om den forfærdelige taktik. Ved at vende min midtbane om, og ændre lidt i rollerne og starte forfra, samt ændre tilgang til holdindstrukser, har jeg lige slået Burnley i Caraboa Cuppen.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #27: 27 Feb 2018, 16:02 »

er der nogen der ved hvor hurtigt man kan få grønne linier imellem 2-3 spillere.? Altså at deres samspil fungerer godt.

Jeg så et par afsnit af en lets play serie på youtube og da han spiller første ligekamp er der grønne linier mellem de 2 CB, mellem de 2 CM, mellem FB og Wings samt en grøn linie fra AMC til ST.. Shockeret Shockeret

Logged

Love the Blues

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #28: 27 Feb 2018, 18:21 »

Well, hvis de har været i klubben fra start af i tidligere sæsoner har de jo allerede noget, derudover kræver det jo indbyrdes kemi for at det gå hurtigt og vilje til at lære det
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #29: 28 Feb 2018, 11:18 »

Well, hvis de har været i klubben fra start af i tidligere sæsoner har de jo allerede noget, derudover kræver det jo indbyrdes kemi for at det gå hurtigt og vilje til at lære det

Det var Liverpool den her lets play serie handlede om og kun den ene CM var ny..
Så det kan måske godt have spillet ind - jeg synes dog stadig det var imponerende hurtigt der kom grønne linier.

Men træning af Team Cohesion i hele pre-season - så burde det kunne lade sig gøre.?
Logged

Love the Blues

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010