home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 232 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Hjælp til taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til taktik  (Læst 28509 gange)
MartinToftJose
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Hjælp til taktik
« : 09 Nov 2017, 17:30 »

Kære manager-kolleger!
I den gamle manager, når man lavede taktik, kunne man sætte f.eks. alle CM'er i truppen på til positionen også vælge den rolle de nu var bedst til (f.eks. felt-til-felt). Når jeg så skiftede en ind som var bedre som boldvindende midtbane, ændrede den automatisk rollen! Det kan jeg ikke se nogle steder nu og skal derfor manuelt ændre det ved hver udskiftning - bøvlet!
Har I fundet ud af det? Og giver mit spørgsmål overhovedet mening?
Mvh. Martin
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #1: 09 Nov 2017, 19:31 »

Jeg tror ikke du kan få spillet til automatisk at vælge en spillers bedste rolle, var faktisk ikke klar over at man kunne det før.

Til gengæld, kan du justere rollerne så de bliver ændret afhængigt af hvem der spiller positionen.

Når du klikker på en spillers rolle, kommer der en grå boks op, øverst til venstre kan du trykke "position" eller "personalised". Sætter du personalised, vil rolleændringen kun have betydning for den spiller. Dvs. den husker når Pogba spiller, at du har sat ham til Boks-til-boks, når Matic spiller at han er sat som defensivt midt, og når Herrera spiller at du har sat ham som dybtliggende playmaker.

Håber det hjalp.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

MartinToftJose
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #2: 10 Nov 2017, 10:17 »

Det var lige det jeg mente - mange tak  Smiley
Logged

Aunsbjerg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #3: 27 Dec 2017, 13:59 »

Jeg har med fire forskellige hold (Milan, Liverpool, BIF og Lille) endnu ikke fundet formlen til succes.
Tænker det måske har noget med taktikken at gøre?!
Nu er jeg så startet med Deportivo. Er der nogen, som har erfaringer med dem eller tilsvarende hold. Eller forslag til hvordan taktikken skal være.
Tænker det skulle være noget med at stå lidt langt tilbage på banen, måske noget kontra. Men kan se på truppen, at der er to gode angribere, men også er par gode wings til begge sider og 2-3 gode centrale midtbanespillere. Så enten skal jeg købe lidt ind eller tilpasse taktikken til de spillere...
Håber på at høre fra nogle kloge FM'ere Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #4: 27 Dec 2017, 16:53 »

Jeg har med fire forskellige hold (Milan, Liverpool, BIF og Lille) endnu ikke fundet formlen til succes.
Tænker det måske har noget med taktikken at gøre?!
Nu er jeg så startet med Deportivo. Er der nogen, som har erfaringer med dem eller tilsvarende hold. Eller forslag til hvordan taktikken skal være.
Tænker det skulle være noget med at stå lidt langt tilbage på banen, måske noget kontra. Men kan se på truppen, at der er to gode angribere, men også er par gode wings til begge sider og 2-3 gode centrale midtbanespillere. Så enten skal jeg købe lidt ind eller tilpasse taktikken til de spillere...
Håber på at høre fra nogle kloge FM'ere Smiley

Identificer dine styrker med dit nuværende hold:
- er det godt forsvar?
- hurtige spillere?
- meget fysik?

Identificer dine 2 bedste spillere
- hvad er de gode til?
- hvad skal du taktisk gøre for de shiner?

Køb ind efter dit svageste punkt, dvs. styrk dig der hvor du kan ændre mest med en handel
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #5: 27 Dec 2017, 18:14 »

Jeg har med fire forskellige hold (Milan, Liverpool, BIF og Lille) endnu ikke fundet formlen til succes.
Tænker det måske har noget med taktikken at gøre?!
Nu er jeg så startet med Deportivo. Er der nogen, som har erfaringer med dem eller tilsvarende hold. Eller forslag til hvordan taktikken skal være.
Tænker det skulle være noget med at stå lidt langt tilbage på banen, måske noget kontra. Men kan se på truppen, at der er to gode angribere, men også er par gode wings til begge sider og 2-3 gode centrale midtbanespillere. Så enten skal jeg købe lidt ind eller tilpasse taktikken til de spillere...
Håber på at høre fra nogle kloge FM'ere Smiley

Traditionelt set står man godt med en 4-1-2-3 formation i FM, hvor man så tilpasser hold- og spiller instruktioner til spillerne. Men nu kender jeg ikke Deportivo så godt længere. Først og fremmest skal man jo indtænke spillerne i taktikken og formationen.
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #6: 03 Jan 2018, 20:48 »

Hejsa nu er jeg ret stor fan af, at prøve, at kopiere andre mangeres taktikker fra irl.
Har dog ikke haft held med Ernesto Valverdes i Barcelona. Måske fordi jeg ikke ser dem spille særlig meget. Dog ville jeg høre om nogen barca fans kan komme med nogle gode fif?  Tunge
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #7: 23 Jan 2018, 22:09 »

er du nogen der har prøvet en tremands midtbane hvor man spiller med DM/fpm/fpm??
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #8: 23 Jan 2018, 22:21 »

er du nogen der har prøvet en tremands midtbane hvor man spiller med DM/fpm/fpm??
FPM som i fremskudt eller som i flydende?
Jeg spiller pt. med en DM, en DLP og en Fremskudt PM.

De flydende playmakers står som holdets livsnerve, og hvis det er dem du mener, tror jeg du skal passe på med 2 af disse, da de er meget bevægelige og ofte vil være ude af position
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #9: 23 Jan 2018, 22:30 »

flydende
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #10: 23 Jan 2018, 22:40 »

flydende

Jeg har ikke gode erfaringer med to af den slags.
Jeg har selv spillere som er gode i den rolle, men har stor succes med en DM med rollen Defensiv Midtbane, support.
på midtbanen bruger jeg så en Fremskudt(angreb) og en dybdeliggende(support)
Det giver en rigtig god balance på holdet, hvor den defensive midtbane, blive tilbage og (næsten) altid er spilbar i pressede situationer, ydermere giver det rum og plads, til at back kan skubbe frem, og han bryder rigtig mange bolde op imod en angriber.
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #11: 23 Jan 2018, 22:52 »

Lyder fornuftigt Smiley

Tak for hjælpen/advarslen Smiley
Logged

Kauling92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #12: 24 Jan 2018, 12:18 »

Er der nogle som har gode erfaringer med
4-2-3-1 med brug af en dybde liggende  defensiv pm
+ en Fp support og så en elegantier som OFF
Samt 2 indvendige angriber?
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #13: 24 Jan 2018, 16:51 »

Er der nogle som har gode erfaringer med
4-2-3-1 med brug af en dybde liggende  defensiv pm
+ en Fp support og så en elegantier som OFF
Samt 2 indvendige angriber?
Hvis jeg forstår rigtigt, vil du gerne bruge en elegantier(enganche), og så lyder spørgsmålet vel på hvad du kan kombinere dertil.
En sådan rolle, vil være den store kreatør i din offensiv og formentlig/forhåbentlig have en den assists i løbet af en sæson.
Ud fra hans instrukser i den rolle, med mindre driblen, mindre pres og flere risikable afleveringer - vil jeg mene at det kræver noget bevægelse omkring ham, og nogle dybe løb. Jeg tro derfor at IA er et fornuftigt valg og jeg vil fortrække angrebs rolle, samt en angriber der har løber i frie rum, eller snyder offside fælden som PPM.

Med de 2 centrale midtbaner er det nok også fornuftige valg, i hvert fald vigtigt at din DPL holder position og agere krumtap på midtbanen, din OMC er omdrejningspunkt offensivt men ikke defensivt og din FP vil bevæge sig ud af position.

Prøv dig lidt frem, men håber det hjalp med lidt forslag.
Logged

Kauling92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #14: 25 Jan 2018, 15:23 »

Fremragende forklaring Jakob vil prøve og rykke lidt frem og tilbage og se hvad der fungere mange tak Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010