home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 250 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Liverpool FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool FC  (Læst 36097 gange)
FCK FREAK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #15: 08 Nov 2017, 20:08 »

Puha, jeg er helt mundlam. Den havde jeg ikke lige set komme - i CL-finalen!



Må man se et screenshot af din opstilling?  Smiley
Logged

mts
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #16: 20 Nov 2017, 21:47 »

Så kom jeg også i gang med mit første save, og det starter som altid med Liverpool.

Mit mål er som udgangspunkt at spille angrebsivrig fodbold, og forhåbentlig score en masse mål. Det har været med blandet succes, men indtilvidere synes jeg at FM 2018 virker rigtig godt.

Jeg spiller en 4-1-2-3 med en offensiv mentalitet og med en meget fri struktur.

Holdet

------------Firmino--------------
Mane----------------------Salah
-----Wijnaldum--Henderson----
---------------Can---------------
Moreno--Matip--De Ligt--TAA
------------Mignolet-------------

Subs:
Karius
Lovren (meget skiftevis om det er ham eller De Ligt der starter)
Lallana (meget skadet, så han har ikke været brugt så meget)
Coutinho (også et par skader, men benyttes oftes på venstre fløjen)
Joe Gomez (spiller næsten lige så meget som TAA)
Pulisic (god indskifter, og nogle gange starter for Mané)
Milner (benyttes som altmuligmand)
Ox (synes han er elendig så han skal væk istedet for at han går og surmuler)
Sturridge (ok indskifter, men han skal også væk når rette lejlighed kommer)
Calabria (ok spiller til min back, men har været skadet en del)

Der er selvfølgelig lidt flere, men ovenstående er dem jeg benytter mest, synes i bund og grund at min trup er lidt for stor, så regner med at smide nogle stykker for porten og så købe 2 kvalitetsspillere, en af dem bliver nok en målmand hvis jeg kan finde den rette (Mignolet har ellers gjort det ok, men er lige så nervøs for at have ham i buret i FM som at se ham i virkelighede).

Nævneværdige transfers er følgende
Ind:
- Christian Pulisic - 205 (har ikke nødvendigvis brug for en på den plads, men jeg tror han bliver min fremtid på kanten, og så synes jeg prisen var for god til at takke nej til)
- Matthijs De Light -152 (super spiller som klart bliver ankermand som kommer til at holde på forsvaret i fremtiden)
- Davide Calabria - 115 (købte ham for at have en spiller der kunne stå på begge backs og så har han forhåbentlig en lys fremtid for sig)
Total ind: 530

Ud:
Ings -92,5
Klaven - 62,5
Flanagen - 67,5
Markovic - 72,5
Robertson (i vinteren) - 70
Total ud: 390

Præstation indtil 1 Februar

Efter 26 kampe ligger jeg nr 2 i en ekstremt tæt liga!

Top 5 ser således ud:
Man Utd - 59
Liverpool - 59
Chelsea - 59
Man City - 51
Arsenal - 48
Tottenham - 43

Jeg har score 54 mål, hvilket jeg synes er ok, men jeg lukker ALT for mange ind, nemlig 25! hvilket også er en af grundene til at jeg ikke har flere point.

Min Gruppe i CHL var meget skræmmende synes jeg selv:
Barcelona
Benfica
Liverpool
Celtic

Det endte dog med at jeg gik videre som nummer 1 og Celtic som nummer 2. Barcelona fik jeg smidt ud af turneringen ved at slå dem 1-0 på hjemmebane og udebane vandt jeg 0-3, og så var de ikke med i det sjove selskab længere.

Bedste resultater
Liverpool 4-2 Arsenal
Liverpool 5-1 Leicester
Liverpool 1-0 Barcelona
Liverpool 4-2 Celtic
Tottenham 0-3 Liverpool
Barcelona 0-3 Liverpool
Liverpool 3-2 Man Utd



Jeg er meget spændt på den sidste del af sæsonen, dog har jeg mine bange anelser om at det bliver meget svært at vinde ligaen, så har realisthatten på og vil blive glad for en top 3 og i CHL skal jeg gerne forbi Monaco som jeg møder i de første kampe.

Håber i andre også nyder det nye spil Smiley
« Seneste Redigering: 20 Nov 2017, 21:57 af mts » Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #17: 06 Dec 2017, 09:52 »

Andre der spiller med Liverpool?

Hvis man overtager en klub, hvor der er en række "fremtidige handler" der allerede er faldet på plads, er de penge til disse handler så trukket, eller bliver de trukket af det fremtidige transferbudget man endnu ikke kender?

Eksempelvis kunne det være Liverpool, der som bekendt henter Naby Keita for +500 millioner efter den første sæson. Kommer han så at sige "gratis" eller vil Liverpool blive trukket 500 mio fra deres transferbudget op til anden sæson? Smiley
Logged

kakafreaken
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #18: 06 Dec 2017, 10:04 »

Andre der spiller med Liverpool?

Hvis man overtager en klub, hvor der er en række "fremtidige handler" der allerede er faldet på plads, er de penge til disse handler så trukket, eller bliver de trukket af det fremtidige transferbudget man endnu ikke kender?

Eksempelvis kunne det være Liverpool, der som bekendt henter Naby Keita for +500 millioner efter den første sæson. Kommer han så at sige "gratis" eller vil Liverpool blive trukket 500 mio fra deres transferbudget op til anden sæson? Smiley

Mener han kommer gratis Smiley
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #19: 18 Dec 2017, 19:27 »

Hjææælp drenge!!!

Jeg har gang i et save med hjerteklubben og må indrømme jeg kraftigt underpræsterer  Græder

Jeg kan simpelthen ikke finde en taktik der virker. Mit forsvar er hullet som en si og jeg scorer langt fra nok mål. Coutinho spiller til omkring 6,60 i snit (6,57 over 8 kampe i ligaen med 0 mål og 0 assists til følge). Og jeg er på vej ud af CL-gruppespillet efter at være havnet i pulje med Celtic, Dortmund og Juventus. en pulje hvor celtic pt har gjort rent bord  Shockeret Shockeret Hvad gør I andre?  Hævet Øjenbryn

Jeg har købt Koulibally i Napoli til at danne makkerpar med Matip - på papiret et top top stopperpar i PRL vil jeg mene, men de fungerer langt fra. Jeg spiller med Moreno og TAA på backs som offensive, men det er sjældent grundet disse at målene bliver scoret - det virker primært som om det skyldes manglende midtbanestøtte, men ligegyldigt hvilke rolle jeg anvender synes jeg ikke det hjælper.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2017, 19:29 af bøvle » Logged

tyfon
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #20: 18 Dec 2017, 20:28 »

Er det ikke bare standard Liverpool at underpræstere? Beviser vel bare realismen i spillet  Grin Grin Grin


Hjææælp drenge!!!

Jeg har gang i et save med hjerteklubben og må indrømme jeg kraftigt underpræsterer  Græder

Jeg kan simpelthen ikke finde en taktik der virker. Mit forsvar er hullet som en si og jeg scorer langt fra nok mål. Coutinho spiller til omkring 6,60 i snit (6,57 over 8 kampe i ligaen med 0 mål og 0 assists til følge). Og jeg er på vej ud af CL-gruppespillet efter at være havnet i pulje med Celtic, Dortmund og Juventus. en pulje hvor celtic pt har gjort rent bord  Shockeret Shockeret Hvad gør I andre?  Hævet Øjenbryn

Jeg har købt Koulibally i Napoli til at danne makkerpar med Matip - på papiret et top top stopperpar i PRL vil jeg mene, men de fungerer langt fra. Jeg spiller med Moreno og TAA på backs som offensive, men det er sjældent grundet disse at målene bliver scoret - det virker primært som om det skyldes manglende midtbanestøtte, men ligegyldigt hvilke rolle jeg anvender synes jeg ikke det hjælper.
Logged

oska0377
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #21: 28 Dec 2017, 14:43 »

Jeg skal selfølgelig også have startet et save op med min hjerteklub, og Englands mest traditionsrige klub. Som har et Mega potientiale der bare venter på at bliver forløst!
Mine kortsigtede målsætninger (1-3år)
-For ryddet ud i den store middelmådige trup, og få nyt ungt blod ind fra klubbens eget akademi. Selfølgelig suppleret af “færdige spillere”
- Få en top 4 placering de næste 3 år som minimum.

mine lidt mere langsigtede målsætninger (4-10 år)
- Baser klubben på egen avl (min 50% af truppen)
- bliv en magtfaktor i engelsk såvel som europæisk fodbold, med en filosofi der værner om en bund solid defensiv, og kold og kontant angrebsfodvold - RIP TIKi TAKA.

Regner med at komme med updates løbende Smiley
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #22: 02 Jan 2018, 15:06 »

Spændende, glæder mig meget til at høre om dit spil Smiley

Jeg har desværre ikke fået spillet ret meget i julen, men er snart færdig med første sæson, der pt er meget meget tæt. Giver en update når jeg er færdig  Thumbs Up
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #23: 12 Jan 2018, 21:34 »

Så gik der lige ti dage yderligere - men jeg er nu klar til at påbegynde den 2. sæson med liverpool Peace

Første sæson endte lige akkurat med en top 4 placering, hvor der skulle en sejr til i sidste runde for at holde City bag mig. Det var lige lovligt nervepirrende eftersom den sidste måned eller halvanden havde budt på et sandt formdyk, hvor jeg ikke hentede mange point. Heldigvis blev WBA besejret med 1-0 og top4-placeringen var en realitet.

Derefter skulle der ryddes ud i truppen da der var rigtig meget overflødig dødvægt. Ryddet op er der blevet - og der er solgt for over 1 milliard kroner i breddespillere. Jeg har ikke solgt en eneste fast starter fra første sæson udover Loris Karius, der røg på sidstedagen efter Hugo Lloris blev hentet til klubben på DeadlineDay. Som sagt her der været en del udskiftning i truppen, hvor mange flere er blevet solgt end der er købt ind. Billedet herunder ser lidt voldsomt ud, men jeg blev tildelt et transferbudget på 1,1 milliard, og efter vinduet er lukket i har jeg 700 mio tilbage. Dette kan være svært at få til at stemme når man ser på forskellen i transferindtægter og udgifter, men det skyldes at samtlige klausuler og lignende er talt med i transferpriserne - hvilket ikke bliver den pris jeg ender med at betale medmindre alt går rigtig rigtig godt. Derudover var Keita som er den dyreste af alle indkøbene købt og betalt på forhånd men figurerer alligevel herpå.


Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med 2. sæson, hvor jeg netop har åbnet med en 1-0 sejr over Southampton på udebane.

Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #24: 16 Jan 2018, 19:47 »

Så gik der lige ti dage yderligere - men jeg er nu klar til at påbegynde den 2. sæson med liverpool Peace

Første sæson endte lige akkurat med en top 4 placering, hvor der skulle en sejr til i sidste runde for at holde City bag mig. Det var lige lovligt nervepirrende eftersom den sidste måned eller halvanden havde budt på et sandt formdyk, hvor jeg ikke hentede mange point. Heldigvis blev WBA besejret med 1-0 og top4-placeringen var en realitet.

Derefter skulle der ryddes ud i truppen da der var rigtig meget overflødig dødvægt. Ryddet op er der blevet - og der er solgt for over 1 milliard kroner i breddespillere. Jeg har ikke solgt en eneste fast starter fra første sæson udover Loris Karius, der røg på sidstedagen efter Hugo Lloris blev hentet til klubben på DeadlineDay. Som sagt her der været en del udskiftning i truppen, hvor mange flere er blevet solgt end der er købt ind. Billedet herunder ser lidt voldsomt ud, men jeg blev tildelt et transferbudget på 1,1 milliard, og efter vinduet er lukket i har jeg 700 mio tilbage. Dette kan være svært at få til at stemme når man ser på forskellen i transferindtægter og udgifter, men det skyldes at samtlige klausuler og lignende er talt med i transferpriserne - hvilket ikke bliver den pris jeg ender med at betale medmindre alt går rigtig rigtig godt. Derudover var Keita som er den dyreste af alle indkøbene købt og betalt på forhånd men figurerer alligevel herpå.


Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med 2. sæson, hvor jeg netop har åbnet med en 1-0 sejr over Southampton på udebane.



Vildt nok med de penge du har brugt...
Men jeg må da sige at Liverpool endelig har fået en ordenlig keeper. Thumbs Up
Selvom jeg ikke ville smide så mange penge på en keeper, så er det godt købt..
Donnarumma kan typisk hentes for under 400mil..

Fik du løst dine taktikske problemer.?
Logged

Love the Blues

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #25: 17 Jan 2018, 08:59 »

Vildt nok med de penge du har brugt...
Men jeg må da sige at Liverpool endelig har fået en ordenlig keeper. Thumbs Up
Selvom jeg ikke ville smide så mange penge på en keeper, så er det godt købt..
Donnarumma kan typisk hentes for under 400mil..

Fik du løst dine taktikske problemer.?


Der er flere interessante ting i det du skriver, som jeg rigtig gerne vil ind i Smiley
Først mht målmanden. Jeg havde et vanvittigt spil i FM17, hvor jeg fik opbygget et rigtig godt hold, hvor jeg blandt andet havde Donnarumma som keeper. Jeg har det lidt sådan, at jeg helst vil prøve at undgå blot at bygge det "samme" hold op i to forskellige udgaver af FM. Af samme årsag har jeg også holdt fingrene væk fra Pulisic fra Dortmund - i hvert fald indtil videre. Som sagt havde jeg over 1 milliard tilbage da jeg gik ind i den sidste uge af transfervinduet, og efter første sæson udbetalte klubben 200+ millioner til bestyrelsen samt yderligere 200+ i skat grundet voldsomt stort overskud. Så jeg tænkte at jeg hellere ville forbedre holdet. Jeg havde længe haft kig på Jan Oblak der er min drømmekeeper, men hans pris ville være 880 mio up front. Derudover kunne jeg få fingrene i Ter Stegen for lige omkring 500. Men da jeg sammenlignede Ter Stegen og Lloris fandt jeg, at Lloris ganske enkelt var bedre i de stats som jeg prioriterede mest. Derfor fik jeg ham for 350 mio + 75 mio for sejr i PRL og samme i CL. Jeg tænker ikke de sidste to kommer til at ske mere end max 1 gang indenfor de næste to sæsoner som klausulerne løber. Og hvis jeg kan få ham for blot 350 mio mener jeg det er en rigtig favorabel pris. Hans løn er desuden også lidt lavere end de andre tos. Indtil videre har han været på ugens hold en 3-4 gange allerede inden udgangen af november, så indtil nu et rigtig fint køb - og så skal man jo lige huske at jeg fik sendt Karius den anden vej for 115 mio, hvilket i princippet kan fratrækkes prisen på Lloris.

Og så til pengeforbruget generelt - jeg har ALDRIG brugt ret mange penge på transfer, men må sige at virkelighedens verden muligvis er steget mig til hovedet Wink Som sagt var Keita pre-købt og derudover synes jeg egentlig ikke beløbene er vilde sammenlignet med hvilke spillere de er brugt på at købe. Asensio er en af de allerbedste på hans position og har allerede nu 4½ stjerne. Han har desuden allerede inden december slået rekorden for flest assist i én sæson. Han er pt på 11 assists og en god portion mål (det til trods for han har brændt 4 ud af 5 straffespark  Shockeret ).Dier er engelsk, indkøbt hos en direkte konkurrent og så kan han lukke kampe ned og er meget fleksibel. Han spiller naturligt i både midterforsvaret, på den defensive midtbane og den centrale midt. Jeg bruger ham primært som ankermand på den defensive midt når jeg skal lukke kampe ned eller møde meget stærke offensive modstandere. Derudover er han backup til De Light i midterforsvaret. Og så har vi slet ikke nævnt Bellotti - den mand er et sandt bæst - han spiller fuldstændig upåklageligt.  Peace

Med hensyn til de taktiske udfordringer har jeg hele tiden set frem imod 2. sæson og det at få en decideret angriber / bomber samt det at få Keita som flydende playmaker. Jeg har til min egen store overraskelse nærmest være uovervindelig med min nye taktik. Jeg smider lige et screenshot op senere på dagen når jeg kommer til min computer. Jeg har pt spillet 12 kamp i PRL og har vundet de 10 og tabt 1 og spillet 1 uafgjort. Jeg har tabt til M'boro og spillet uafgjort mod Bournemouth, mens jeg i seneste kamp har slået united 2-0 på Anfield efter de var ubesejret i 11 kampe og kun 2 point efter mig i ligaen.

Jeg har tidligere været stor fan af taktikker med to angribere og sjældent brugt taktikken som rigtig mange andre bruger, nemlig 4-1-2-3 (med wings). Jeg synes alt for ofte mine wings bliver overspillet og dermed gør mig rigtig svag defensivt. Jeg har dog forsøgt at få succes med denne opstilling og jeg må sige at det her i anden sæson virker rigtig godt. Jeg spiller med et hav af personlige indstillinger og roller alt efter hvem der er på banen. Eksempelvis spiller Asensio Central Midt (ANG) mens Coutinho ligger på venstre wing og fungerer som fremskudt playmaker derudefra. Denne rolle kombineret med Keita som flydende playmaker, opererende fra den defensive midtbaneposition giver et helt fantastisk godt flow i angrebsspillet, hvor jeg virkelig scorer mange mål.
Logged

mig700
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #26: 19 Jan 2018, 13:20 »

- Nu har jeg hentet en foreløbig opdatering af dette transfer vindue.
Har i nogle forslag til en erstatning for Coutinho 😅

- og er der en spiller i altid køber til jeres Liverpoolhold😊
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #27: 19 Jan 2018, 13:23 »

Hvilken rolle vil du gerne spille Coutinho/hans erstatning i?
Logged

mig700
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Liverpool FC
« Svar #28: 19 Jan 2018, 14:06 »

Jeg spillede med ham som indvendig angriber i venstre side 😀
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Liverpool FC
« Svar #29: 19 Jan 2018, 16:09 »

@ bøvle..

Måtte jeg se et billede af din assymmetriske 451.?
Logged

Love the Blues

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010