home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 361 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Mine FM17 saves
| | | |-+  En gang gul, altid gul!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: En gang gul, altid gul!  (Læst 2453 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
En gang gul, altid gul!
« : 19 Okt 2017, 12:25 »

Selvom det efterhånden er ufatteligt sjældent at jeg åbner munden her på FMF, så vil jeg gerne benytte muligheden for at gøre det med denne lille fortælling om mine erfaringer i FM17 der i bund og grund har været en ret ensidig affære.

Egentligt havde jeg besluttet mig for at 2017 udgaven af spillet skulle være en oversidder for mit vedkommende, da jeg havde et utroligt fedt save kørende i 16 med mit elskede AC Horsens. Men da først vi ramte release date kunne jeg slet ikke holde fingrene i ro! Oprykningen til Superligaen var ikke længere noget jeg behøvede at lege og lade som om i FM16, det var sket i virkeligheden, og derfor kunne jeg spille med præcis de helte jeg så løbe rundt på stadion fra uge til uge hvorfor FM17 gik fra at være et no go, til et must for mig.

Jeg er egentligt gået hen og blevet ret konservativ med mine spil. I gamle dage skiftede jeg fra hold til hold, og havde utroligt mange saves kørende i løbet af et FM år, hvilket ofte betød at jeg kunne spille en sæson med et kinesisk hold i dag, for at spille med en brasiliansk klub i et nyt save i morgen. Men sådan er det ikke længere. Tiden til FM er blevet mindre, og jeg er begyndt at sætte pris på den tid jeg har til mit save, der er det samme i dag, som da jeg startede FM17 op for første gang sidste år. Det betyder også at det hold der startede som de 11 helte fra Casa arena sidste år, for længst har pensioneret sig, og er blevet erstattet med 11 yngre regen modeller, der forsøger at vinde AC Horsens anden Champions League titel. Men den barnlige glæde ved dette save er ikke blevet mindre, i virkeligheden tværtimod, ligesom med en god årgangscognag der hvert år giver sin andel til englene, bliver spillet også bare mere og mere koncentreret og indstuderet på denne måde, og ingen andre vil længere kunne sætte sig med netop mit save og få den samme glæde ud af det som jeg kan. De må starte et nyt op og leve deres egen rejse.

Jeg har oplevet både op og nedture med mit kære save, jeg har tabt ligaen med et enkelt point til FCM, jeg har set min topscorer og kommende verdensstjerne blive solgt fordi bestyrelsen ikke kunne sige nej til 80 millioner kroner, og jeg har haft spillere der brokkede sig så meget over min ledelse, at de grå hår begyndte at titte frem i min kafferus midt om natten. Men til trods for alle nedturene, og til trods for at det i flere situationer har set ud til at falde fuldstændigt fra hinanden, så er der for evigt en følelse der overskygger alle de andre! Følelsen at "lige en kamp til". Lige en kamp til inden jeg rammer puden, lige en kamp til inden jeg skal ud af døren, lige en kamp til inden jeg går i gang med aftensmaden, lige en kamp til inden... For om en kamp til er det hele anderledes, om en kamp til vinder jeg mesterskabet med 20 point ned til nummer to, om en kamp til skriver jeg under med den spiller der får min 3-2-3-2 til at fungere, om en kamp til får jeg det nye stadion opkaldt efter mig, og bliver den største sportspersonlighed i Horsens historie, om en kamp til...

Og selvom det udefra kan virke som det rene nonsens, så er jeg klar til at tage turen en gang til. Om mindre end en uge bliver mit save lagt i graven, og formentligt aldrig åbnet igen. Det vil leve som et minde om det der var, alt imens mit nye og helt identiske eventyr med dette års nye helte begynder.

-En gang gul, altid gul!
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: En gang gul, altid gul!
« Svar #1: 19 Okt 2017, 13:37 »

Kanon godt skrevet, og nogle virkelig gode tanker.

Håber at se dig noget mere herinde når du kommer ordentligt igang med dit Horsens spil i FM18 udgaven Smiley
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang gul, altid gul!
« Svar #2: 19 Okt 2017, 18:31 »

Man kan se sig selv i det du skriver...

Har i denne udgave spillet 2 sæsoner med HSV inden mit eventyr startede med Hansa Rostock. Og alle de op og nedturer man har mit elskede save er en fornøjelse.
Og som årene går, er det skønt at se sine regens og talenter komme frem...

Er spændt på om jeg, som du. Køber det nye FM, er meget i tvivl. Da det betyder jeg skal finde et nyt hold. (Plejer aldrig at spille med mit tidligere hold i et nyt FM)  Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010