home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 311 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Neymar eller din egen klub?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Neymar eller din egen klub?  (Læst 18168 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Neymar eller din egen klub?
« : 09 Sep 2017, 07:18 »


Intro

PSG har denne sommer sprængt alle rammer i deres jagt på Champions League pokalen. De smed omkring 200 mio. £ for Neymar. Hvilket i min verden er helt skørt. Men hvad ville du gøre, hvis du havde 200 mio. £ til rådighed og skulle bruge dem i europæisk fodbold? Ville du købe Neymar? Hvis ja, så start et savegame med PSG.

Ville du til gengæld bruge pengene på at købe din egen fodboldklub? Så er denne challenge noget for dig. Og hvordan ville du så fører denne klub til triumf i Champions League? Talentudvikling eller gennem indkøb af etableret spillere? Og hvem ville du hyrer som manager og hvilken spillestil skulle klubben spille? Det er helt op til dig.

Køb af klub

Trin 1: Du har nu 200 mio. £ til rådighed. Du skal ud og finde en klub som du kan købe. Det først du gør er, at tjekke værdien og gælden på den klub i FM, som du gerne vil købe. Det gør du under fanen Club og derefter General. Overstiger værdien og gælden de 200 mio. £, så må du finde en anden klub.

Trin 2: Er værdien og gælden under de 200 mio. £, så er du klar til trin 2 som foregår i Editoren. Her starter du med at oprette dig selv og sætte dig som ejer af den valgte klub.

Trin 3: Fjern alt klubbens gæld i Editoren

Trin 4: Læg gæld og værdien sammen og træk det fra de 200 mio. £. Det beløb der er tilbage må du overfører til klubbens balance. Du må også justere klubbens indkøbsbudget men det må ikke overstige det beløb, der nu står på balancen.

Trin 5: Flyt Neymar fra Barcelona til PSG og tilføj 200 mio. £ til Barcelonas balance og justere deres indkøbsbudget med det 200 mio. £.

Trin 6: Du må ikke ændre andet i Editor, så nu er det bare at starte FM med den Editor fil du har oprettet og opret din manager. Start challenge

Challenge

Challengen går i alt sin enkelhed ud på, at du skal vinde Champions League flere gange end PSG. Når spillet starter har PSG vundet Champions League 0 gange, så med lidt held så kan du nøjes med at vinde den 1 gang for at have gennemført men vinder PSG den en eller flere gange inden du gør, så skal du tilsvarende vinde den samme antal plus en.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #1: 11 Sep 2017, 19:06 »

Efter at have brugt godt en halv time på at finde ud af, at jeg skulle lave ændringerne INDEN jeg oprettede mig som manager, er jeg nu klar til at give den gas med din challenge, Wester.

Første udfordring var at finde en klub. I første omgang overvejede jeg OB, hvor man med 200 mio pund relativt hurtigt kunne blive en magtfaktor i DK, og så sætte kursen mod Europa. Jeg overvejede også at starte i røven af 4. division i England, og så ellers bare lege Leipzig, men i sidste ende faldt valget på Rusland, da jeg kom i tanke om et ganske underholdende save, hvor jeg i en lille håndfuld år var i CSKA Moskva og havde det utrolig underholdende. Derfor havde jeg også allerede sporet mig ind på netop hovedstadsklubben, da de havde Fernandez, Dzagoev, Akinfeev, Schennikov og Golovin som en solid russisk stamme fra starten af. Men så.......
Vladibro Putin har åbenbart gældsat militærholdet i forsøget på at holde trit med Trump, så klubben blev for dyr til at kunne overtages af Gilly og sponsorerne fra Qatar. I stedet faldt valget så på rivalerne Zenit St. Petersburg, som kunne købes for den lille sjat af 178,14 Mio £. Det gav ligegodt 22 Mio. £ (Svarende til 178 Mio danske kroner) til klubbens transferbudget, da klubbens nye ejer Gilly ikke bestod erhvervsøkonomi på C-Niveau og derfor ikke har nogen ide om, hvordan klubben drives fornuftigt. Desværre har klubben In-Game 22,8 Mio £ på balancen, på trods af 21,8 er tastet ind i Editoren; Overdommer Wester må afgøre, om jeg skal bruge den ene millioner på en spiller, der ingen indflydelse får på holdet.

Samtidig bliver savet et forsøg på at indplementere min 2-4-1-1-2 (Eller 6-1-3) som jeg havde enorm succes med i 2015-udgaven (Se billede herunder). Planen er dog, at holdet først skal peake om nogle år, idet den russiske talentmasse er forsvindende lille. I øjeblikket er Golovin den eneste jeg kunne se på et Champions League hold, så jeg arbejder selvfølgelig på at knytte ham til holdet på et eller andet tidspunkt. Ellers skal de seks udlændinge bære holdet fremad de næste par år, indtil de russiske talenter - forhåbentligt - bobler frem.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #2: 11 Sep 2017, 20:53 »

Nu skal jeg lige være med.. Har de en gæld på 1,2 milliarder kr. for så kan du ikke vælge det hold. Gæld og værdien af klubben må max. være 200 mio. £
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #3: 11 Sep 2017, 20:55 »

Ahh mig der læste forkert. Læste kun lige den lille boks  funny
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #4: 12 Sep 2017, 21:21 »

Vil det sige at jeg kan "købe" Hammers -  ved at udligne deres gæld på 77 mio pund, værdien 120 mio og så tilføje 3 mio pund til transferbudgettet ?



Hvis det er korrekt - så har jeg da mit sidste save klar  Opstemt

EDIT - Man skal vel også fjerne Neymars frikøbsklausul ?
« Seneste Redigering: 12 Sep 2017, 21:28 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #5: 13 Sep 2017, 05:28 »

Ja Hammers kan købes.

Ja hans frikøb skal fjernes
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #6: 13 Sep 2017, 09:42 »

Ja Hammers kan købes.

Ja hans frikøb skal fjernes

Perfekt - Det vil jeg straks gå gang med  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #7: 13 Sep 2017, 17:51 »

Jeg er hoppet en tur til Burnley hvis værdi og gæld var 176 mio. £. Så 24 mio. £ overført til balancen, som dog var i minus med 8 mio. £ så endte på 16 mio. £ og et transferbudget på 10 mio. £..

Så jeg forventer ikke et hav af nye spillere i den første sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #8: 13 Sep 2017, 20:10 »

Som Burnleys nye danske ejer så har jeg som mål, at hente danske spillere. De skal selvfølgelig have kvaliteten til at være med. Ellers har jeg ikke så mange regler for spillet. Målet er jo at vinde Champions League og det ville være fedt med 3-4 danskere i start 11eren, hvis det er muligt.. men nu må vi se..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #9: 13 Sep 2017, 21:05 »

Salg af en enkel spiller, en justering på løn og transferbudget, så blev det råd til et 15 mio. £ indkøb plus 5% af overskuddet ved et videresalg. En drømmesigning og den eneste signing jeg har brug for. Manglede nemlig kun en spiller for at have min 22 mand store trup klar. En angriber og fik Dolberg  Thumbs Up


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #10: 13 Sep 2017, 21:36 »

Overvejer selv at hoppe med på denne challenge.. Men er der nogen grund til at man skal oprette sig selv som ejer? Gør det nogen forskel?

Mine overvejelser ang. klubvalg står lige nu mellem Rangers, Marsielle eller et dansk hold (har aldrig vundet CHL med et dansk hold tidligere, så det kunne være sjovt at prøve)


Er det i øvrigt tilladt at hive et hold op i 2. division fra en lavere række?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #11: 13 Sep 2017, 21:39 »

Nej man behøver ikke oprette sig som ejer. Det gør ikke nogen forskel som sådan.
Og ja du leger med det som du vil. Det er bare hygge. Bare man overholder de økonomiske regler og ikke ændre på stats osv. i Editoren..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #12: 14 Sep 2017, 17:53 »

Et spørgsmål.. Kunne der ikke linkes til en summer transfer file med opdatering af alle transfers.. Det ville da være nærliggende i stedet for kun at rykke Hr Neymar. Eller er det bare mig?

« Seneste Redigering: 14 Sep 2017, 19:31 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #13: 15 Sep 2017, 08:26 »

Jeg har fået en super start i Burnley og indtager 13. pladsen i Premier League efter13 runder. Min start 11er er dælme overraskende stærk. Og ikke nok med at de sportslige ting køre, så er Burnley en klub der har overskud på balancen måned for måned, hvilket er utrolig rart. Det betyder, at klubben er i gang med udbygning af træning og ungdomsfaciliteter samt stadion. De var også klar til at hæve løn og transferbudgettet en smule, så der blev råd til endnu en dansker, som ankommer til 1. januar.
« Seneste Redigering: 15 Sep 2017, 11:04 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

RasmusDosSantos
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Neymar eller din egen klub?
« Svar #14: 15 Sep 2017, 11:03 »

Jeg har fået en super start i Burnley og indtager 13. pladsen i Premier League efter13 runder. Min start 11er er dælme overraskende stærk. Og ikke nok med at de sportslige ting køre, så er Burnley en klub der har overskud på balancen måned for måned, hvilket er utrolig rart. Det betyder, at klubben er i gang med udbygning af træning og ungdomsfaciliteter samt stadion. De var også klar til at hæve løn og transferbudgettet en smule, så der blev råd til endnu en dansker, som ankommer til 1. januar.

Dine links er ens, Wester Smiley Kunne godt tænke mig at se din start 11'er.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010