home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 775 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv  (Læst 1814 gange)
ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« : 18 Nov 2006, 21:56 »

Så blev det på tide jeg gav mig i krig med min første blog Smiley  Lige for at få det på plads, bliver det ikke en blog med updates hver uge. Nok nemmere hver anden eller sådan noget, men skal da gøre mit bedste for at få dem så fyldige så muligt til gengæld. Håber i tager godt imod den, og ris/ros er mere end velkommen!!! God fornøjelse.



 



Ben-Gurion lufthavnen i Tel-Aviv, Israel er godt pakket med mennesker. Store som små. Gamle som unge. Hér står jeg så, midt i et nyt land. Det land hvor jeg nu i hvert fald indtil næste år, skal slå mine folder i den traditionsrige klub Maccabi Tel-Aviv.

Jeg træder ud fra lufthavnen, ud i varmen og prejer en taxa, der kan køre mig hen til Bloomfield Stadium som fra klokken 14 i dag af skal huse mit kontor og hjemmebane. Trafikken i Israel, er MEGET tæt, og folk kører som gale, så da jeg træder ud af taxaen med livet i behold, tager jeg en dyb indånding. Ude foran stadion står chairman Lonny Herzikowitz og tager imod mig.
”Dejligt endelig at kunne se dig ansigt til ansigt” fortæller han mig, da vores kontakt ellers er foregået over telefon og e-mail. Han viser mig ind på mit kontor hvor jeg stiller min ting inden vi skal videre til pressemødet hvor jeg skal præsenteres som ny træner.

Pressen er talstærkt mødt op for at se hvem den nye træner bliver, og de får da også lidt af et chok da jeg, en ung dansk træner, uden speciel meget erfaring, træder ind af døren.

Først og fremmest velkommen til Israel Ronén. Hvorfor faldt valget lige på Israel og denne klub?

Jamen da jeg blev tilbudt jobbet hér var jeg ikke i tvivl. Min far kommer fra Israel, så derfor syntes jeg det faldt meget naturligt at skulle tilbage til mit ”andet” land. Og når det så bliver i den klub som jeg har fuldt og har fået tilsendt trøjer fra, kunne det jo ikke være bedre.

Så din far er fra Israel? Så betyder det måske også at du kan hebraisk, og derfor er ovre den ellers svære sprogbarrier?

Altså som barn kunne jeg nærmest flydende hebraisk, men efterhånden som man bliver ældre og ikke får snakket sproget så meget, falder det lidt hen, men jeg har da gjort hvad jeg kunne for at holde det ved lige, specielt nu hvor jeg vidste jeg skulle arbejde hér.

Det er jo en god ting. Hvad kan vi så forvente af holdet i denne sæson?

Jamen altså klubben har ikke vundet mesterskabet siden sæsonen 2002/2003 og jeg vil da gøre alt hvad der står i min magt for at dette er året hvor vi kan fejre mesterskabet. En sådan triumf ville være en fantastisk gave fra mig til klubben på deres 100-års jubilæum som jo finder sted i år.

Så du lover altså et mesterskab?

Nej, det gør jeg ikke. Jeg siger bare at jeg personligt vil gøre alt for mesterskabspokalen endelig kan komme hjem til Bloomfield igen.

Dermed sluttede pressemødet, og jeg syntes selv kan gå derfra med god smag i munden. Jeg daffer tilbage til mit kontor hvor jeg sætter mig ned og lige får en slapper inden jeg skal ned og hilse på træner staben og senere på holdet.
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #1: 19 Nov 2006, 00:01 »

God start .. Spændene med en blog i Israel Smiley
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #2: 19 Nov 2006, 12:34 »

Regner stærkt med der kommer en god update i aften Smiley
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #3: 19 Nov 2006, 22:09 »

Ved godt det er en laaaaang update, men kommer nok ikke til at skrive før om et stykke tid så.. God fornøjelse.  Grin Grin

Træner staben består af to ass. Managers, tre coaches, en GK coach, en fitness coach og to youth coaches. Udover det har jeg en scout og en physio til rådighed. Jeg får dog at vide, kort tid efter jeg har mødt dem alle sammen, at vores scout Nissan Yehezkel netop har skrevet under på en kontrakt med Watford hvilket indkassere klubben 200K. Ikke nok med det, fortæller min éne af vores to youth coaches mig, Beni Tabak, at han ligeledes forlader klubben til fordel for en engelsk klub. Hans nye klub er Blackburn.
Dette er selvfølgelig meget ærgerligt, men man kan måske kalde det held i uheld da disse to ”salg” næsten syvdobler mit transferbudget så det nu er oppe på svimlende 785K. Jeg fortæller resten af trænerstaben hvordan vores løn budget ser ud, nemlig på 488K pr. uge.
Efter lidt snakken frem og tilbage viser de mig ned i omklædningsrummet hvor hele spillertruppen befinder sig. Jeg siger hej, og fortæller dem om mig selv og hvad jeg håber jeg kan bidrage med til klubben og så er det ellers af sted på træningsbanen. Hér går det op for mig at det ikke ser helt så godt som først antaget. Spillerne ser mildest talt ikke specielt gode ud, men man må jo tage det sure med det søde.


Vores dejlige stadion Bloomfield

Det bliver bare til en let gang træning i dag, og chairman Lonny kommer hen til mig efter træning og fortæller at vi har skrevet under med en ny scout ved navn Aviran Abuksis som tiltræder med det samme. Ved samme lejlighed beder han mig kigge på nogle forskellige klubber som vi kunne starte et samarbejde med. Valget falder Al-Riffa fra Bahrain, og samarbejdet går i al enkelhed ud på, at jeg kan sende mine spillere på låns, og førsteret til køb af deres spillere.

Efter træningen, smutter jeg op på mit kontor, og allerede på førstedagen som manager i min nye klub, er der bud efter mine spillere. Bnei Shakhnin og Ramat-Hasharon, begge fra den næste bedste række i Israel, ville låne mine spillere. Tom Mansherov ryger til Ramat Hasharon og ShiranYeini til Bnei Shakhnin begge for resten af sæsonen.

Nu har jeg været i klubben i en lille måned hvor der ikke er sket det helt store. Jeg har lært holdet at kende og skal nu til at spille nogle træningskampe. Dem vælger jeg bare at lade min ass.manger tage sig af og hér er resultaterne:

M.Tel-Aviv        3-0          M.Beer-Sheva
Yossi Shivhon (15)
Erez Mesika (22)
Miljan Mrdakovic(29)

M.Tel-Aviv      2–0           H.Haifa
Avi Nimni (53,60)

M.Tel-Aviv      2-1           H.Nazareth-Ilit
Liran Cohen (14)              Márcio Luiz (72)
Avi Nimni(37)

M.Tel-Aviv      5-1           Hapoel Peace Jerusalem
Yossi Shivhon (23)          Yaniv Lavi (10)
Moshe Biton (26,36,40)
Avi Nimni (30)



Der er blevet trukket lod til grupperne i State Cup grupperne og der er vi kommet i gruppe med B.Jerusalem, Bnei Yehuda, H.Kfar-Saba, M.Herzliya og M.Netanya. Der skal spilles 10 kampe, så man spiller to gange mod hvert hold, og de to øverste hold går videre til semifinalen.

Ved samme lejlighed for jeg at vide, at totalbet.com giver pengene 17 gange pengene igen hvis jeg vinder sæsonen. Favoritter er M.Haifa med odds. 2,5

Nu er det blevet tid til min første rigtige kamp, hvilket jeg ser rigtig meget frem til. Vi skal møde de nyoprykkede Maccabi Herzliya i første gruppe kamp i State Cuppen. En kamp som jeg meget gerne skulle vinde.

Du skal ud til din første officielle kamp, og fansene i klubben er bekymrede pga. din manglende erfaring i træner jobbet. Kan du mærke presset?

Jeg kan da godt forstå fansene, men dette er det jeg lever for. Nerverne lige inden man skal ud på banen. Den dag jeg ikke er nervøs inden en kamp, stopper jeg som træner. Så jo i dag, er jeg skam også nervøs!

Lørdag d.5. august 2006
Maccabi Herzliya           1-0             Maccabi Tel-Aviv
Alon Rif (18)

MOM: Yossi Shekel (10) M.Herzliya
Tilskurer:356

Min debut kamp kunne næsten ikke gå værre. En kamp, hvor vi har 16 skud på mål, hvoraf 11 af dem er inden for målrammen. Vi havde vel nok 3-4 100% chancer men ind ville bolden simpelthen ikke. Muligvis også derfor deres målmand blev MOM. Så det var ikke nogen drømme debut fra min side af. En lille trøst kan dog være at det ”bare” er State Cuppen, som ikke er så betydningsfuld igen.

Onsdag d.9 august 2006
Maccabi Tel-Aviv          1-1              Maccabi Netanya
Avi Nimni (pen 76)                  Jeff Tutuana (62)

MOM: Mazuwa N’Sumbu (8) M. Netanya
Tilskurer:2132

Den første hjemmekamp, blev ikke nogen køn affære. En kamp hvor vi har al spillet og igen har flest skud, men heller ikke denne gang kunne vi omsætte det til tre point. Der skulle et straffespark til før vi fik lov at få sæsonens første mål. Ikke en fantastisk præstation men alligevel godkendt. Dog skal vi visse mere prangende spil hvis vi skal gøre os forhåbninger om at stå øverst på sejrskamlen i State Cuppen.



Lørdag d. 19. august 2006
Bnei Yehuda                 0-1               Maccabi Tel-Aviv
                                                          Avi Nimni (26)

MOM:Erez Mesika (8) M.Tel-Aviv
Tilskurer:5028

Så fik vi sørme også en sejr. Fuld fortjent, og vi burde nok også have scoret lidt flere mål., men det vigtigste var vi fik de 3 point og at moralen nu er god inden første Premier League kamp som er lige rundt om hjørnet. Som i de andre kampe har vi mange skud på mål, og på et eller andet tidspunkt må det jo resultere i en del mål.

Efter de tre første kampe ville jeg lige gøre status med holdet og dets præstationer. Jeg kom frem til den konklusion, at vi har rigtig mange skud på mål, men har svært ved at omsætte det til mål. Forsvarsmæsigt ser det fornuftigt ud. Vi har lukket 2 mål ind i 3 kampe og modstanderne er ikke i nærheden af at have lige så mange skud på mål i forhold til os. Så alt i alt ser det egentlig fornuftigt ud og jeg glæder mig til at komme i gang med sæsonen.
Til næste træning, introducere jeg holdet for en ny spiller. Vi har erhvervet Alanzinho på låns fra norske Stabæk for resten af sæsonen. Dér lå han og rodede rundt på andetholdet hvor han scorede 2 mål i 5 kampe og en enkelt assist.
Han hilser på de andre spillere og sætter sig over og klæder om til træning.

Lørdag 26. august 2006
Hapoel Petach-Tikva          3-3          Maccabi Tel-Aviv
Cheik Gadiaga (13)                            Avi Nimni (pen 19, 68)
Bernard Tchoutang (25)                    Roy Dayan (88)
Yossi Rosen (80)

Udvist: Milan Martinovic (65) M.Tel-Aviv

MOM: Avi Nimni (8) M.Tel-Aviv
Tilskurer: 4230

Så startede ligaen, og sikke en målrig en. For en gang skyld, var det ikke os der dominerede. Sølle 45% af spillet sad vi på, hvilket egentlig ikke er godt nok når man vil være med i toppen. Vi gjorde det selvfølgelig heller ikke nemmere for os selv ved at få en mand smidt ud ved stillingen 2-1. Heldigvis fik vi udlignet kort tid efter og var heldige med at komme hjem med 1 point. Taget i betragtning af omstændighederne er det tilfredsstillende.

Søndag d. 27 august 2006
På mit skrivebord ligger der et brev fra det Israelske Fodboldforbund, vedr. landsholdudtagelse.
Avi Nimni og Avi Yehiel er begge at finde på A-landsholdet mens, Yuval Shpungin, Lior Jan, Yakir Shina, Roy Dayan og Ori Shitrit er alle at finde på U-21 landsholdet. Begge hold skal møde Estland og Andorra i EM-kvalifikationen.

Fredag d.1. september 2006
Roni Levy, manager i Maccabi Haifa, får prisen som månedens manager efter hans hold ligger på førstepladsen.
Osvaldo Ardiles fra Beitar Jerusalem blev nummer to, mens Itzhak Shum i Hapoel Tel-Aviv fik tredje pladsen.

Samme dag får jeg min månedlige besked fra boardet. De mener stadig de traf den rigtige beslutning ved at ansætte mig som manager. Desværre kan de også melde om et tab på 1,46 millioner kroner sidste måned.
Dog er der ikke kun dårlige nyheder fra dem. Vores udlånte spiller Itsik Shemesh, er blevet indkaldt som erstatning for Gil Vermut på Israels U-21 landshold til kampen samme aften mod Estland.

Alle 5 spillere, som blev indkaldt til U-21 landholdskampen mod Island, var i kamp da Israel vandt 2-0 over Estland, hvor specielt Yakir Shina spillede en god kamp.

Lørdag d.2 september 2006
Israel tabte overraskende til Estland 3-1 i EM kvalifikationen. Ingen M.Tel-Aviv spillere kom i kamp.

Tirsdag d.5 september 2006
Endnu en af vores spillere har fundet vej til landsholdet. Denne gang er det den kun 18-årige Francis Nduka som har fundet plads på Nigerias U-21 landshold som skal møde Etiopien.
Samme dag spillede Israel’s U-21 hold mod Andorra hvor det blev en sikker 3-0 sejr til Israel. Også denne gang kom alle 5 M.Tel-Aviv spillere i spil og Roy Dayan scorede kampens sidste mål til 3-0.

Onsdag d.6 september 2006
Også A-landsholdet kunne sende Andorra hjem med et nederlag. Denne gang blev det til en 4-0 sejr hvor Avi Nimni fik de sidste 17 minutter i den kamp.

Fredag d. 8. september 2006
Francis Nduka spillede alle 90 minutter da Nigeria’s U-21 hold vandt 1-0 Etiopien U-21.

Lørdag d.9. september 2006
Forud for opgøret mod Bnei Yehuda, for jeg fortalt at deres manager har udtalt at han håber det bedst hold vinder, og at han syntes jeg er en god træner og fortjener enhver form for succes med M.Tel-Aviv. Presse ude foran Bloomfield ønsker et interview med mig med henblik på kampen i morgen mod Bnei Yehuda

Sidste kamp fik i med nød og næppe 3-3. Er der noget fra den kamp i kan tage med til næste kamp?

Ja altså, vi havde væsentlig færre skud på mål i den kamp i forhold til de 3 foregående vi spillede i State Cuppen. Vi har også haft en del skudtræning her i sidste uge så nu håber jeg det kan ses til kampen.

Apropos skud, så havde jeres modstander kun ét skud på mål sidste kamp, som endda ikke var inde for målrammen. Hvad siger det om jeres modstander?

Jamen, jeg tror det siger mere om deres modstander i den kamp, for Bnei Yehuda har nogle gode unge angribere, så de har nok bare haft en offdag.

Nitzan Shirazi udtalte at han syntes du var en god manager, og at du fortjener enhver form for succes med dit hold, samt at han håber det bedste hold vinder. Hvad er din respons på det?

Jamen jeg er da beæret over at en så rutineret træner udtaler sig sådan om mig. Han har trods alt været i klubben i over tre år, hvilket jeg syntes er dybt imponerende i en alder af 35 år. Jeg kan sagtens se et venskab mellem ham og jeg.

Journalisten takker for interviewet, og jeg sætter mig ind i min bil og kører hjem for at lade op til vores kamp i morgen aften. En kamp som vi burde vinde.

Søndag d.10 september 2006

Maccabi Tel-Aviv        0-0        Bnei Yehuda

MOM: Almog Mizrahi (8) Bnei Yehuda
Tilskurer:14961

For anden kamp i træk formår Bnei Yehuda kun at få ét skud på mål, denne gang er det dog inden for målrammen. Vi har 51% af spillet og 5 skud på mål og ligesom vores modstander rammer vi også kun målet en enkelt gang. Det er simpelthen ikke godt nok, hvis vi vil op og ligge til i tabellen. Selvfølgelig er det først på sæsonen, men en sådan præstation er ikke god nok.

Tirsdag d. 12 september 2006

Vi siger farvel til to af vores to unge spillere Assaf Sade og Gal Filian, da deres kontrakter udløb og da de ikke indgår i klubbens planer valgte vi ikke at tilbyde dem nye kontrakter. De skal dog have held og lykke fremover i deres videre færden i fodboldlivet.

Søndag d. 17 september 2006

Man må sige denne kamp kan kaldes et lokal opgør. Modstanderne hedder Hapoel Tel-Aviv og er den klub vi deler stadion med. De blev nummer to sidste år og kvalificerede sig dermed til Uefa Cup kval. Og det var nemlig i denne turnering de spillede deres sidste kamp. Hjemme på Bloomfield formåede de at vinde 3-0 over mægtige Røde Stjerne fra Serbien, et meget pænt resultat af et Israelsk hold. Men som sagt skulle vi spille mod dem i ligaen.

Hapoel Tel-Aviv          3-1            Maccabi Tel-Aviv
Wiyam Amashe (45)                     Avi Yehiel (43)
Ivica Jolic (47)
Salim Tuama (74)
Wiyam Amashe injured (72)

MOM: Tomer Haliva (8) Hapoel Tel-Aviv
Tilskurer: 15455
Denne kamp er egentlig et meget godt eksempel på at man sagtens kan dominere en kamp uden at have overtaget i ball possession også vinde. Dette formåede Hapoel Tel-Aviv i denne kamp. 45% af spillet havde de men fik alligevel formået at styre 12 skud ned mod mit mål hvoraf 5 af dem var inden for rammen. Vi kommer foran på et flot hovedstødsmål et par minutter før pausen, MEN i bedste FCK stil bliver der udlignet 3 minutter inde i dommerens tillægstid. Ellers en udmærket halvleg og spillerne for da også at vide at de kæmper godt, så vi går ud til anden halvleg med humøret højt, men inden længe er det knap så højt. Halvandet minut skulle vores modstandere bruge til at komme foran og herefter går det ned af bakke for os.
Og efter 3 kampe befinder vi os nu under nedrykningsstregen. Ikke den bedste starte på sæsonen!!!


Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #4: 19 Nov 2006, 22:11 »

God start, der kunne godt være nogle flere billeder i teksten. Ellers godt nok skrevet Thumbs Up
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #5: 19 Nov 2006, 22:21 »

Ja ved godt det med billederne, men kunne sq ikke lige finde ud af hvad det skulle være for nogen.. Hehe

Nogen requests??
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #6: 19 Nov 2006, 22:22 »

F.eks. et billede af MoM eller nogle gange et billede af kampene, altså kampoversigt så man bedre kan få indblik i kampens forløb osv.
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #7: 19 Nov 2006, 22:28 »

Det skal jeg huske.. Ellers andet der skal laves om??
Logged

Flyver88
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En dansker i Israel - Maccabi Tel-Aviv
« Svar #8: 21 Nov 2006, 10:30 »

Ud over flere billeder har jeg ingen forslag.. men billeder vil hjælpe folk til at læse din blog, specielt med så meget tekst, så ser det mere overskueligt ud..
Logged

" I would not be bothered if we lost every game as long as we won the league." - citat: Mark Viduka

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010