home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 308 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Pokaljagten
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Pokaljagten  (Læst 5987 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Pokaljagten
« : 16 Aug 2017, 21:14 »

#0 - Intro

Som titlen på bloggen indikere, så skal der i denne blog og savegames jagtes pokaler. Jeg har været lidt i tvivl om, hvilket type savegame mit sidste FM17 spil skulle være. Jeg har tænkt på ideer som, BIF som første danske vinder af Champions League, bringe Celtic tilbage på toppen af europæisk fodbold, slå Real Madrid og Barcelona af pinden i Spanien og mange mange flere ideer. Jeg har ikke rigtig kunne bestemme mig.

Nu hvor jeg ikke rigtig har kunne bestemme mig for en destination, så tænkte jeg, at et Journeman spil måske ville være oplagt. Og jeg er kommet frem til følgende: FM18 ankommer om ca. tre måneder og mit mål er, at se hvor mange europæiske pokaler jeg kan nå at vinde på den tid? Jeg starter dog ikke som traditionen ellers forskriver i en Journeman, hvor man helt fra bunden som arbejdsløs uerfaren manager uden trænerlicens skal arbejde sig op.

Jeg starter nemlig i min hjemby Fredericia, hvor 1. divisionsholdet FC Fredericia holder til. Her opretter jeg min managerprofil ud fra de anbefalinger som FM giver i forhold til jobbet i FC Fredericia. Så min managerprofil har Continental B Licence og Professional Footballer (local level). Jeg har valgt, at være en beslutsom taktisk manager med fine evner indenfor motivation, mandskabsbehandling og god disciplin.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartovich
Gæst
 
Sv: Pokaljagten
« Svar #1: 16 Aug 2017, 21:45 »

Med alt respekt er det her mere i min smag end landsholds bold. Glæder mig til at følge med! Smiley
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #2: 17 Aug 2017, 07:57 »

FEDT!!!! Glæder mig så meget til at læse med! ER selv igang med et "rigtigt" jounyman save.
Det er mega spændende!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #3: 18 Aug 2017, 07:20 »

#1 – En fin debut

Målet med FC Fredericia er, at bruge klubben som et springbræt til noget større og bedre og gerne i Danmark. Mit første overordnet mål er nemlig, at vinde mesterskabet i Danmark og så bevæge mig videre ud i Europa. Drømmescenariet er at få jobbet i Brøndby og gøre dem til danske mestre. I første omgang handler det dog om, at skabe nogle fine resultater med FC Fredericia, så der åbner sig nogle døre. Og jeg fik en rigtig fin start i min debutkamp, hvor jeg på udebane slog Roskilde med 4-2. En kamp hvor en af mine nøglespillere virkelig trådte i karakter. Dennis Høegh spillede en forrygende kamp og stod for et hattrick.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #4: 18 Aug 2017, 07:26 »

#2 – Ydmyg ramme

FC Fredericia operer ikke ligefrem med de største budgetter. Rammerne er ret ydmyg. Jeg startede op med et transferbudget på 0 og med en ret smal trup, så måtte jeg på det fri transfermarked. Jeg fik hurtigt hentet et par spillere ind og så var lønbudgettet også brugt. Jeg stod stadig og manglede et par spillere, så nu måtte jeg signe spillere på amatørkontrakter.

Det er lykkes mig, at samle en trup på 22 mand som jeg altid går efter. Jeg vil have 2 spillere til hver position. Kvaliteten i truppen er noget svingende, så jeg kommer til at trække store veksler på min start 11er. En 11er jeg dog har tiltro til nok skal klare sig fint. Målet er, at slutte på en top 3 placering og som minimum få en playoff. plads men det kræver dog, at jeg kan undgå for mange skader hos 11eren.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #5: 18 Aug 2017, 08:32 »

#3 – Ærkerivalerne

Hvis man er FC Fredericia fan eller har spillet fodbold for en af Fredericia klubberne, så hader man VB af et godt hjerte. De har altid været storebroren i trekantområdet og når man skulle møde deres ungdomshold, så fik man altid tæv. Kampene mod VB er bare de vigtigste i løbet af sæsonen, det er klubben man bare gerne vil slå.

I 4. runde skulle jeg møde ærkerivalerne på Vejle Stadion. Det var et topopgør. Begge klubber stod med maksimumpoint og en sejre kunne sende vinderen op på førstepladsen. Jeg forventede en tæt og svær kamp og må indrømme, at en uafgjort ville være fint.

Til min store ærgrelse, så tabte jeg kampen med 2-1 og det hjalp ikke ligefrem, at jeg trak et rødt kort i kampen. Det er selvfølgelig en stor skuffelse men jeg er stadig optimist. Jeg er med i top 3 med 9 point efter de første 4 runder. Det skal nok blive godt jo mere spillerne vænner sig til taktikken, som jeg gennemgår i næste indlæg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #6: 20 Aug 2017, 07:06 »

#4 – Taktikken

Dem som har fulgt mine seneste blogs de kender min taktik. Det er en skævvredet 4-4-2 diamant som jeg har haft stor succes med og det bliver min taktik igennem hele bloggen. Det er min FM17 spillestil. Udgangspunktet er som sagt en smal 4-4-2 diamant som jeg har rettet til. Jeg har skubbet den defensive midt en tak op, så der dannes en 3 mands central midtbane, hvor den midterste mand falder ned i rummet mellem mit forsvar og midtbane. Så når jeg forsvarer, så dannes den smalle diamant men samtidig skubbes de to andre centrale midtbanespillere en smule bredere ud, så de yder støtte til mine backs. Jeg spiller nemlig uden traditionelle kanter, som kan støtte mine backs.

Forsvaret er en klassiske 4 back kæde men mine backs er en stor offensiv rolle. Jeg spiller som sagt ikke med klassiske kanter, så det er mine backs der skal holde bredden og stå for indlæg. Her spiller jeg med de meget offensiv orienteret komplette wingbacks. De stormer frem og tilbage da de skal agere backs i defensiven men wings i offensiven.

I toppen af diamanten spiller jeg med en Treguartista som hele tiden søger frie rum mellem midtbane og angreb. Han er total frihed og er en luksusspiller, som ikke bidrager særlig meget i det defensive arbejde. Han er holdet offensive omdrejningspunkt og de andre spillere skal løbe omkring ham. Mine backs og angribere i længdegraderne og mine boks til boks lige omkring ham.

Når jeg siger angribere, så tæller jeg også min AML med. Han rolle som Raumdeuter står langt fremme og han bidrag baglæns er begrænset. Han søger hele tiden rum længere fremme og forsøger hele tiden at ”snyde” modstanderen, ved at tage bred position men søge i feltet og dybt når opmærksomheden på ham er lav.


Som I måske har bemærket, så har alle mine offensive spillere i attack og support frie spillerroller, altså spillere med Roam From Position som instruktion. Mit mål er nemlig, at skabe en taktik hvor spillerne har stor bevægelsesfrihed. Derudover vil jeg gerne spille med store kreativ frihed, holde og arbejde bolden ind i feltet og spille bredt med stort pres på modstanderen. Så følgende holdinstruktioner er i brug:

•   Play Out Of Defence
•   Work Ball Into Box
•   Close Down More
•   Play Much Wider
•   Be More Expressive
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #7: 25 Aug 2017, 08:09 »

#5 – Superliga

Det gik ikke helt som håbet i efterårssæsonen. Det gik meget op og ned hvad angår resultaterne og jeg fristede en tilværelse midt i 1.division da forårssæsonen gik i gang. Jeg havde håbet, at jeg ville sidde tungt på en top 3 position. Der er dog ikke langt op og jeg var stadig optimistisk.

I jagten på den top 3 placering gik jeg ud og hentede en del forstærkninger i vinterpausen. Spørgsmålet var, om de mange nye spillere kunne hjælpe eller om det ville skabe uro i truppen og tilvænningen for de nye spillere kom til at koste på harmonien og resultaterne. Det måtte tiden vise.

Jeg har lavede hele fem ændringer i min fortrukne start 11er. Fem nyindkøbte spillere, en målmand og fire markspillere, som alle ankom på en free transfer. Og de nye spillere imponerede og da sæsonen i grundspillet var overstået, så toppede de tre markspillere også Average rating listen på holdet. De nye spillere var med til at gøre forskellen. Resultaterne i foråret var rigtig gode. Så gode at jeg tog 2. pladsen i ligaen. Dermed var jeg klar til playoff. og kampen om Superliga billetterne.


      


Slaget skulle stå mod AC Horsens. Jeg var selvfølgelig det undertippet hold men AC Horsens havde spillet skidt hele sæsonen ellers stod de jo ikke der. Det betød en lav tro og moral på holdet. Hvorimod mit hold var på fremmarch især efter en flot forårssæson, så moralen og troen på egne evner, den var stor. Og jeg er ikke et sekund i tvivl. Den højere moral gjorde forskellen. Jeg vandt samlet med 2-1 og FC Fredericia er nu et Superligahold.


« Seneste Redigering: 29 Jun 2022, 22:37 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #8: 25 Aug 2017, 08:57 »

Fedt! Tillykke med oprykningen Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Pokaljagten
« Svar #9: 25 Aug 2017, 14:04 »


#21 – Skuffet men så….

Jeg gik ind til sidste runde i Premier League med muligheden for at nappe 4. pladsen og dermed billetter til næste sæsons Champions League, det eneste jeg skulle bruge, var en sejr på udebane mod Southampton som lå på en 16. plads i ligaen. Kampen endte 1-1 og da Chelsea samtidig vandt, så jeg smed 4. pladsen i sidste spillerunde. Skuffelsen var kæmpestor men…

Få dage senere tikkede der en besked ind. England var blevet tildelt en ekstra billet til Champions League og pludselig var 5. pladsen i Premier League nok. Faktisk har England hele 6 hold med, da United som endte 7er i ligaen, de vandt Champions League og dermed nappede de også en billet. Målsætningen om Champions League er dermed opnået.

Målet er nu at fastholde den position og nærme mig den absolutte top. Jeg satser på, at indenfor tre sæsoner, så kæmper jeg med om mesterskabet.


« Seneste Redigering: 22 Jun 2023, 08:38 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010