home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 454 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #24 - The Terrors going for glory - FM 17
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #24 - The Terrors going for glory - FM 17  (Læst 19081 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#24 - The Terrors going for glory - FM 17
« : 21 Maj 2017, 16:17 »




Her vil jeg fortælle om mit seneste projekt, i et ala følg mit save koncept, om en af de klubber jeg har meget nært i FM. Nemlig Dundee United aka The Terrors. Grunden til at jeg fik øjnene op for denne klub var i Sir Alex Ferguson challenge nogle år tilbage. 

Jeg kom i tanke om de var rykket ned i den skotske Championship og tilmed havde en dansker i truppen, besluttede jeg hurtigt, at dette skulle være mit hygge save og at jeg gerne ville skrive lidt om min færd i klubben.

Målet med savet er at blive den dominerende klub i Skotland og forhåbentlig være fast inventar i europæisk gruppespil når vi engang har etableret os i toppen i det skotske.

En lille fun fact om klubben er at de ud af 4 kampe aldrig har tabt til selveste Barcelona Cool Forhåbentlig kan denne "rekord" fortsætte, selvom det nok kræver at vi ikke møder dem foreløbig  Grin

Dog skal der først sikres oprykning til den bedste række igen  Opstemt

Opdateringerne vil komme lidt random, men jeg vil forsøge som udgangspunkt at gøre det hver måned for at undgå for lange opdateringer.

« Seneste Redigering: 19 Aug 2017, 18:37 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #1: 21 Maj 2017, 16:18 »

Trofæskabet


Ladbrokes Premiership:

Scottish Cup:

Betfred Cup:

Europa League:

Champions League:

Årets spiller:

2016/2017 - Simon Murray

2017/2018 - Jack Grimmer

Bedste Elleve:




« Seneste Redigering: 05 Jun 2017, 19:59 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #2: 21 Maj 2017, 22:55 »

Følger bestemt med! Jeg var selv en smut forbi klubben i Journey for the money - meget interessant hold med nogle spændende talenter i truppen. Smiley
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #3: 21 Maj 2017, 23:11 »

Preseason 2016/2017


Det var en kort preseason med kun 2 kampe på programmet inden sæsonen startes med gruppespil i Betfred Cuppen, hvor vi har trukket Inverness CT (LP), Dunfermline (LC), Queen's Park (LL1) samt Berwick (LL2). De 2 træningskampe var mod Hearts fra bedste række samt Berwick fra laveste.

Begge kampe var nogle rodet affære hvor der blev testen nogle forskellige formationer af. Formationerne endte ud i en klassisk nogle med 4-2-3-1 wide, 4-1-2-3 wide (DM) og 4-3-2-1 wide, som FM kalder dem. Generelt for de 3 taktikker er at holdet kommer til at stå relativt dybt, korte pasninger og opspil fra forsvaret. De øvrige indstillinger kommer til at afhænge af modstanderne.



Der var ikke mange kr. at gøre godt med til transfers eller løn (efter kontakt forlængelser), så der blev kun hentet 2 talenter ind.


Den "store" signing var Matthew Knox, som jeg forventer kan udvikle sig til god LP spiller. Han er straks sendt afsted på lån hos hans tidligere klub Livingston for at spille 1. holds bold fra start  Smiley Bell er en tilfældig ungdomspiller, som mine scouts mente muligvis kunne udvikle sig.

Det giver følgende 2 trupper (1. hold og u/20):





Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #4: 21 Maj 2017, 23:12 »

Følger bestemt med! Jeg var selv en smut forbi klubben i Journey for the money - meget interessant hold med nogle spændende talenter i truppen. Smiley

Fedt! Det var faktisk dit save der gav mig en reminder om klubbens tilværelse  Opstemt
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #5: 21 Maj 2017, 23:50 »

Juli 2016 - Betfred cup gruppespil




Der var 4 kampe på programmet i gruppespillet.

Dundee United - Berwick - Formationer

Reserverne fik chancen i årets første officielle kamp mod Berwick fra League 2. De kvitteret med en sikker 3-1 sejr. Hvor især den unge fløj Graham Taylor imponeret med et mål og en assist.

Inverness - Dundee United - Formationer

Holdet fra Premiership var på forhånd udråbt som den største konkurrent for videreavancement fra gruppespillet. Jeg valgte den mest defensive foramation og det skulle vise sig at være den helt rigtige. En sejr på 1-3 hvor kampen reelt var lukket ved pausestillingen 0-3  Smiley Den defensive angriber Simon Murray var i hopla og Inverness forsvar havde svært ved at håndtere hans arbejdsraseri! Dette gør vi nu er klare favoritter for at gå videre fra gruppen.

Dundee United - Queen's Park - Formationer

Stensikker sejr på 3-0 hvor modstanderen kun havde 2 skud på mål. Vi var hjulpet godt på vej, da deres anføre fik en hjerneblødning og blev udvist allerede efter 38 minutter. Vores aldrende højre back, Sean Dillon, udnyttede på det groveste udvisningen og lavede 2 smukke indlæg der mundede ud i mål. Igen var Simon Murray en af målscorerne.

Dunfermline - Dundee United - Formationer

Vi skulle kun have 1 point for at sikre 1. pladsen i gruppen. Bare 4 minutter skulle der bruges så havde Murray både scoret, assisteret (ikke krediteret) og blevet skadet. Efter skaden udviklede kampen sig til en grim affære, hvor der blev uddelt ikke mindre ind 12 gulekort, men ikke flere mål, så som gruppevinder med lutter sejre, venter Patrick Thistle i 2. runde.

Månedens spiller bliver den defensive angriber Simon Murray, der fik scoret 3 mål i lige så mange kampe.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #6: 22 Maj 2017, 10:11 »

Fedt! Det var faktisk dit save der gav mig en reminder om klubbens tilværelse  Opstemt

Haha, ikke dårligt!

Jeg var kæmpe fan af Charlie Telfer og Scott Fraser. Geniale spillere  Thumbs Up
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #7: 22 Maj 2017, 11:05 »

Haha, ikke dårligt!

Jeg var kæmpe fan af Charlie Telfer og Scott Fraser. Geniale spillere  Thumbs Up

De går det også fint med dem indtil videre  Smiley Håber de udvikler sig til at blive nøgle spillere.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #2 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #8: 22 Maj 2017, 12:35 »

Jeg har også altid set klubben som en af de bedre talentfabrikker, så jeg læser bestemt også med her - Jeg var selv ude efter Telfer sidste år i mit SAF-forsøg med Hearts, så jeg nikker genkendende til rosen af ham! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #9: 22 Maj 2017, 15:33 »

Jeg har også altid set klubben som en af de bedre talentfabrikker, så jeg læser bestemt også med her - Jeg var selv ude efter Telfer sidste år i mit SAF-forsøg med Hearts, så jeg nikker genkendende til rosen af ham! Smiley

Dejligt med en "læser" mere  Thumbs Up
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #10: 22 Maj 2017, 19:31 »

August 2016


Det går planmæssigt i forhold til ligaen, hvor vi indtager en første plads efter de første 4 kampe  Smiley Noget overraskende har vi allerede skabt et hul på 5 point til Hibs, som er seede til vinder af rækken!



En lejespillerne, der kun var backup, brokkede sig over spilletiden, så han er sendt tilbage. Det gav et hul i truppen, så da mine scouts kom med et ung talentfuld belgier, slog jeg til.



Desværre er vi røget ud af Betfred cuppen, da Patrick Thistle sendte os hjem til Dundee med syngende lussing på 3-0  Ubeslutsom

Månedens spiller bliver med sine 3 mål i ligaen Thomas Mikkelsen

« Seneste Redigering: 22 Maj 2017, 19:35 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #11: 22 Maj 2017, 20:58 »

September 2016


Det har været en forholdsvis stille måned med 4 kampe (3 i ligaen + 1 i challenge cuppen). Vi har holdt formen og indtager fortsat førerpositionen med 2 sejre og en uafgjort i ligaen.



I challenge cuppen skulle vi møde upåagtede Montrose fra league 2. De var mega heldige ikke at blive ydmyget og det var lige før at FM spillede mig et puds, men efter 120 minutters fodbold, kunne et reservespækket mandskab, sikre en 2-3 sejr!

September måned bød også på en udskiftning på det taktiske område. Vi havde tidligere arbejdet med en 4-3-2-1 taktik som det tredje alternativ. Desværre kunne vi ikke få det til at fungere, så der arbejdes nu med en 5-2-1-2 WB, som blev testet med nogenlunde succes mod Montrose.



Månedens spiller bliver med sine 4 mål i 4 kampe igen, den hårdtarbejdende forward Simon Murray
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#5 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #12: 22 Maj 2017, 22:33 »

Oktober 2016


Oktober måned bød på 5 kampe, hvoraf de 4 var i ligaen og en enkelt i challenge cuppen. Der blev spillet fremragende fodbold i 4 af kampene og så en meget heldig 2-3 sejr ude over Hibs. De øvrige kampe blev vundet sikkert og vi står nu med et fantastisk forspring i ligaen og en kvartfinale i Challenge cuppen  Smiley



Månedens spiller er den unge Scott Fraser, der med nogle vigtige mål samt han har været dominerende offensivt fra enten den offensive midtbane eller fra højrekanten som indvendig angriber.


Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#6 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #13: 23 Maj 2017, 21:27 »

November 2016


Måneden fløj afsted med 3 sejre i ligaen og en Challenge cup kvartfinale mod East Five fra league 1, som blev vundet 1-2 med Thomas Mikkelsen som afgjorde kampen for det reservespækkede mandskab.



I løbet af månededen tikkede der en nyhed om at klubbens ejer overvejer at sælge klubben til en lokal forretningsmand. Forhåbentligt kan vil han poste nogle penge i den slukne kasse  Opstemt

Månedens spiler bliver lejespilleren Tony Andreu, der har præsteret på premiership niveau i de 3 liga kampe. Han kom også ind på en 3. plads som månedensspiller i ligaen.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#7 - The Terrors going for glory - FM 17
« Svar #14: 23 Maj 2017, 22:36 »

December 2016


Miserabel måned er det nærmeste jeg kommer. Ordet katastrofal kommer også frem, da det kun er lykkedes os at vinde 1 kamp ud af 5 i december måned. Heldigvis var sejren mod Hibs, så afstanden til dem er fortsat solid! Klubben er lagt under transferembargo grundet den mulige overtagelse, så "lidt" godt nyt var der trods alt  Smiley



Månedens spiller bliver Stewart Murdoch, som er den spiller, der har været mindst ringe!
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010