home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 320 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Køb af studiebærbar - i Canada?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Køb af studiebærbar - i Canada?  (Læst 4252 gange)
vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Køb af studiebærbar - i Canada?
« : 19 Maj 2017, 17:58 »

Hej freaks  Smiley

Jeg står desværre i den noget så uheldige situation, at min computer har givet op på livet. Jeg står derfor foran at skulle købe en ny, da jeg snart har eksaminer.

Det er lidt hårdt at få råd til det på en SU, så pris spiller selvfølgelig en rolle, men jeg føler dog, at jeg bør investere i en ordentlig computer, der er lækker at arbejde på og kan holde de sidste 3 år af min uddannelse.

Jeg har i den forbindelse været forbi Elgiganten og Humac - hvor jeg begge steder blev anbefalet en MacBook Air (7.300 kr.), eftersom jeg primært skal bruge computeren til studiebrug og lidt FM engang imellem. Jeg vil dog gerne høre, om nogen af jer har erfaring med MacBook Air fremfor Pro'en (9.500 kr.)? Jeg synes umiddelbart, at en pro virker noget lækrere at arbejde på...

Dernæst har jeg overevejet, hvorvidt min roomie skal købe en med hjem fra Canada til mig. Hvad sker der ift. garanti osv.? Og er det nemt nok bare at installere dansk tastatur på? Der er ca. 1.500 kr. at spare (på begge modeller).

Slutteligt har jeg også fået anbefalet i stedet at købe en YOGA 900 - er der en computersagkyndig, der kan anbefale den i stedet?

Jeg skal undskylde den lidt ustrukturerede gennemgang, men det kan koges ned til 3 følgende spørgsmål:

1. MacBook Pro vs. MacBook Air. Skal kun bruge den til studie og lidt FM, men Pro virker noget lækrere at arbejde på.
2. Køb MacBook i Canada? Hvad er risiko ift. garanti, tastatur osv.
3. Vil det måske være en ide at gå med en YOGA 900 i stedet?
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #1: 19 Maj 2017, 21:02 »


Det er lidt hårdt at få råd til det på en SU, så pris spiller selvfølgelig en rolle


... vil købe computer til 7500 kroner  Wink

Spøg til side. Jeg er personligt ikke fan af Apple (og da slet ikke hvis du skal game!), og uden at være den helt store PC-haj, så fandt jeg et lidt billigere alternativ til dig i form af en Acer. Den burde opfylde dine krav og mere til, dog er dens grafikkort ikke på linje med gamer-pc'erne, men den bør klart kunne køre FM. Den vejer utrolig lidt hvilket jeg selv er stor tilhænger af, specielt når den skal bringes frem og tilbage fra studiet.

Du bør dog søge råd hos en der ved lidt mere om mig mht. den, men om ikke andet så take it or leave it. Smiley

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXGKBED022/acer-swift-3-sf314-14-signature-edition
 
« Seneste Redigering: 19 Maj 2017, 22:01 af Robberman » Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #2: 20 Maj 2017, 09:20 »

Har det lidt ligesom Robberman ift. Apple. Ligesom at der vidst altid er problemer med FM til Mac, af hvad man kan antyde herinde når spillet udkommer.

Nu ved jeg ikke om det er i en fysisk butik du helst vil købe eller om det også må online, så jeg har taget Elgiganten til at starte med.
Acer Swift 7, 8049,-
Surface Laptop, 8799,-
HP Spectre x360, 7497,- (Spar 1000 i restsalg.
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #3: 22 Maj 2017, 13:26 »

Tak for hjælpen til jer to!

Jeg endte med at gå med den helt økonomiske løsning - købte MacBook Pro med 3 års garanti til i alt 11.000 kr. og fik fader til at betale halvdelen... :-)
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #4: 22 Maj 2017, 13:38 »

Husk at roomie jo lige skal told deklarere den og betale told moms og gebyr af den ved import til Danmark Wink så det er nok en 2500 oven i cirkus
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #5: 22 Maj 2017, 19:27 »

Husk at roomie jo lige skal told deklarere den og betale told moms og gebyr af den ved import til Danmark Wink så det er nok en 2500 oven i cirkus
Kun hvis roomien vælger at gøre dette. Smiley Har selv haft en Mac med hjem fra USA uden nogle probs whatsoever. ;-)
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af studiebærbar - i Canada?
« Svar #6: 22 Maj 2017, 23:18 »

Kun hvis roomien vælger at gøre dette. Smiley Har selv haft en Mac med hjem fra USA uden nogle probs whatsoever. ;-)

Det var også mest skrevet i sjov, er jo ens eget valg om man vælger at deklarere varen eller ej.
Selvom man seføli lovmæssigt skal når der er tale om nyt produkt.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010