home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Fra skrot til slot
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fra skrot til slot  (Læst 5728 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Fra skrot til slot
« : 18 Maj 2017, 14:48 »

#1 - State of The Art

Velkommen til min blog som tager sit udgangspunkt i følgende challenge: State of the Art. En challenge hvor der er fokus på de ydre rammer i klubben. En challege hvor målet er at skabe de bedst tænkelige rammer for spillerne og tanken er, at med gode rammer følger der gode resultater.

Det bliver en FM blog uden storytelling men jeg kommer til at pynte bloggen med lidt grafik osv. men fokus bliver mere de fremskridt, som jeg opnår i spillet både på men især udenfor banen. Det bliver lidt som min Lillebaelt FA blog men uden den fiktive historie.

Valget af hold er AFC Wimbledon, ja først og fremmest fordi de lever op til challenge kravene, det giver sig selv. Deres faciliteter både på trænings og ungdomssiden er Below Average men det er der også mange andre hold der har. Mit valg af AFC Wimbledon bunder i deres historie, som jeg syntes er fantastisk.

Kort fortalt er AFC Wimbledon en fanejet klub, som opstod som en protest efter deres klub Wimbledon FC blev solgt og den nye ejer ville flytte klubben.

Den klub hedder i dag Milton Keynes Dons og er AFC Wimbledons ærkerivalerne. Klubbens fans gjorde opgør og dannede i stedet AFC Wimbledon. De ville sikre sig, at deres klub aldrig ville blive taget fra dem igen på den måde. Så klubbens ejes af klubbens fans men drives af The Dons Trust.

Historien er yderst fascinerede og jeg kan kun anbefale jer, at gå ind på deres hjemmeside og tjekke klubben ud. Der finder I en masse om klubbens historie og vedtægterne for The Dons Trust.

Den historiske vinkel har jeg bare været igennem før, så den vil jeg ikke bruge så meget tid på. Jeg vil ”bare” fører klubben til storhed og fortælle jer om rejsen derhen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #1: 18 Maj 2017, 21:23 »

#2 – Et særligt fokus på…

Min tilgang er, at det er et helt frit savegame. Jeg har ikke som sådan nogle regler, som jeg skal følge. Jeg vil dog forsøge, at have et særligt fokus på talentudvikling, da jeg tænker det er den billigste måde at få succes på. Jeg skulle jo helst bruge pengene på klubbens faciliteter og ikke på dyre spillere. Jeg har også luret, at det er nemmere at få bevilliget penge til trænings og ungdomsfaciliteter, hvis man har fokus på talentudvikling. Så jeg har aftalt følgende tre fokuspunkter med bestyrelsen:

•   First Team Youngster Signings

•   Develop Players Using Club’s Youth System

•   Play Attacking Football

Som I kan se, så vil jeg vil gerne spille offensivt fodbold. Og det skal være med stor kreativitet og bevægelighed. Det er måske ikke det man forbinder med fodbolden i den engelske League One men det er det Brand, som jeg ønsker klubben skal have også i fremtiden. AFC Wimbledon skal kunne genkendes på deres spillestil. Lidt a la Swansea inden ejerskifte. Swansea havde en bestemt måde at tænke fodbold på og det var ligegyldig hvilken manager man havde. Man valgte managers som ville spille den form for fodbold. Swansea stil var genkendelig. Jeg har dog ikke Swansea’s stil i tankerne men grundideen om en fast spillestil, det er det jeg jagter. Det taktiske kommer senere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #2: 19 Maj 2017, 08:40 »

#3 – Taktikken

Hele taktikken er bygget op omkring de tre roller i trekanten, som jeg kalder den bevægelige trekant. Tre playmakere der har store kreativ frihed og bevægelighed, som skal skabe magien i ”Smørhullet”, altså rummet mellem modstanderen forsvar og midtbane.

Spilmønstret er som i de fleste af mine taktikker. Mellemrumspillere i ”Smørhullet” og spillere der bevæger sig på længdegraderne rundt om ”Smørhullet”. På siderne har jeg klassiske Wingbacks som skal holde sig bredt og derfor har jeg tilføjet Stay Wider. Deres mål er selvfølgelig at udfordre og komme til indlæg.

Længere fremme har jeg mine to angribere, som hele tiden bytter position. De skal løbe i dybden og fylde op i feltet på eventuelle indlæg fra kanten.

Den defensive sikring består af en balancespiller på den centrale midtbane og to klassiske centrale forsvarsspillere. Deres job er at opsnappe bolde og sætte dem tilbage i rotation og helst til de kreative folk i trekanten.

Taktikken er mest af alt inspireret af Real Madrids seneste taktik, altså når isco er på banen. Hvor de spiller med den smalle diamant på midtbanen og med to angribere. Hvor isco intager rollen som 10er og sammen med Modric og Kroos styre spillet. Casemiro danner balancen på holdet. Rundt om dem er der offensive back og angribere der skal sætte op.

Som tidligere nævnt så vil jeg gerne spille offensivt og kreativt. Jeg vil gerne spille hurtigt, bredt og med et godt pres. Når jeg har bolden vil jeg gerne dominere og have lidt fokus på boldbesiddelsen. Jeg har valgt en række holdinstruktioner, som helt sikkert er lidt naive i forhold til spillernes kvalitet i League One. Jeg vil dog skabe en bestemt form for fodbold og selvom det kommer til at koste i nogle kampe. På den lange bane er jeg sikker på, at det er vejen frem.

•   Higher Tempo

•   Play Wider

•   Close Down More

•   Be More Expressive

•   Roam From Position

•   Play Out Of Defence

•   Work Ball Into Box

Taktikken er Plug&Play og derfor skifter jeg kun holdets mentalitet alt efter kampens forløb og modstander. Som hovedregel spiller jeg offensivt på hjemmebane, standard på udebane og defensivt hvis jeg skal køre et resultat hjem.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #3: 19 Maj 2017, 11:10 »

 Thumbs Up
Efter at have læst med i din Zlatan blog, følger jeg sgu med her.
Måske det kan inspirere mig til at spille med hold fra lavere rækker. 😉
Logged

Love the Blues

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #4: 20 Maj 2017, 13:50 »

#4 – Truppen

Jeg har hentet fire nye spillere ind. To lejesvende og to på free transfer. Pengene skulle jo gerne bruges andetsteds. Jeg har samlet en trup på 22 mand, som jeg altid gør. Hvor jeg har minimum to spillere til hver position. Normalt ville jeg rokere end del men når jeg spiller de lavere rækker, så driver jeg ofte rovdrift på min fortrukne start 11er. Der får B-kæden kun Cup kampe som jeg er ligeglad med. Mit hovedfokus er ligaen.

Jeg har ikke det store kendskab til spillerne men jeg har set lidt på hvem profilerne i de tre enheder kunne være. Altså i den defensive, mellemrummet og længdegraderne. I den defensive sikring er det min balancespiller Jake Reeves, som jeg forventer mig en del af. Han ligner et af mine stærkeste kort. Det er især hans arbejds-iver og udholdenhed som jeg tror bliver rigtig vigtig. Han skal jo dække af for den kreative trekant og det kræver en stor arbejdsindsats.

I ”Smørhullet” er det Dean Parret der er profilen. Han ligner holdets stjerne og håber han kan dominere mit offensive spil. Han har de stats, som jeg søger til en Roaming Playmaker på dette niveau. Jeg håber han kan sætte mine spillere på længdegraderne op. Og netop på længdegraderne finder vi den sidste profil. Her er det min angriber Lyle Taylor, som jeg tror mest på. Hans er uden sidestykke den mest bedste stats i forhold til afslutninger.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #5: 20 Maj 2017, 18:43 »

#5 – Målsætningen

Siden AFC Wimbledon blev grundlagt i 2002 har klubben haft enorm succes. Det er blevet til hele seks oprykninger siden da og oprykkerne fra AFCW er seedet 20er i League One. Jeg forventer dog, at klare mig en del bedre.

Målsætningen er en sikker midterplacering langt fra nedrykning. Mit langsigtet mål er, at holdet spiller i Premier League indenfor seks sæsoner. Jeg går stærkt efter oprykning næste sæson og derefter 3-4 sæsoner i The Championship.

Indtil videre er det gået lidt som forventet i ligaen. Jeg har vundet lige så mange, som jeg har tabt og er placeret midt i tabellen. Spillet har faktisk været til en smule mere men jeg misbruger simpelthen for mange chancer og det har kostet i flere af kampene. Helt som ventet er det Lyle Taylor, der scorer hovedparten af mine mål. Det er blevet til 4 mål i 8 ligakampe for Taylor.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #6: 23 Maj 2017, 11:46 »

Spændende ny blog Wester. Altid en fornøjelse når du kaster dig over noget nyt.

Klubvalget er mega fedt, de har altid været en klub man ønsker det bedste for.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fra skrot til slot
« Svar #7: 11 Okt 2017, 12:01 »

Hvad skete der her Wester? Skuffet
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010