home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Talentspejderrapporter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Talentspejderrapporter  (Læst 1622 gange)
The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Talentspejderrapporter
« : 18 Maj 2017, 12:44 »

Hey.

Jeg har et spørgsmål vedr. talentspejderrappor ter, som jeg håber der findes et godt svar på herinde.
Når jeg sender en talentspejder ud i verden for at finde det næste store talent, vender han aldrig tilbage med talenter med mere end 3 stjerner i vurderet potentialt niveau. Jeg vil gerne højere op!
Mit save er forresten med AGF.

Jeg opsætter opgaven til mine talentspejdere på følgende måde:

Eksempel:
- Find et stort talent i den danske U-19 liga.
- Vælger en talentspejder som allerede har stor viden i Danmark.
- Sætter alder til at være mellem 15-21 år som søgekriterie.
- Sætter prisen til at være max. 1 mio.
- Sætter nuværende niveau til at være minimum 0,5 stjerne.
- Sætter potentiel niveau til at være større eller lig med 3 stjerner.

Problemet er så, at der ALDRIG bliver fundet et talent, der har et potentielt niveau over 3 stjerner!
Er der nogen der oplever det samme, eller som har en forklaring/løsning?

Bonusinfo:
Når jeg selv "spejder" den danske U-19 liga, har jeg selv fundet spillere, som så, af den selv samme talentspejder, bliver vurderet til at have 3,5 stjerner. Disse spillere lever op til de kriterier, som jeg har sat for talentspejderen.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Talentspejderrapporter
« Svar #1: 18 Maj 2017, 12:49 »

Uden at jeg på nogen måde ved noget om det danske marked, så tror jeg prisen kan være en del af problemet. Har du forsøgt dig uden denne..? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Talentspejderrapporter
« Svar #2: 18 Maj 2017, 13:02 »

Uden at jeg på nogen måde ved noget om det danske marked, så tror jeg prisen kan være en del af problemet. Har du forsøgt dig uden denne..? Smiley
Ikke endnu faktisk Smiley Tænkte det var muligt at finde et talent for 1 mio. Smiley Men jeg giver det da et forsøg Smiley
Tak for svaret.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Talentspejderrapporter
« Svar #3: 18 Maj 2017, 13:17 »

Jeg tror ikke klubberne vil af med deres guldklumper for en slik, og de er også godt klar over at spillerne er noget værd jo (de fleste ihvertfald) - så det vil være mit bedste bud. Det kan være nogle af dem der spiller i DK har en bedre forklaring. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentspejderrapporter
« Svar #4: 18 Maj 2017, 14:27 »

Hey.

Jeg har et spørgsmål vedr. talentspejderrappor ter, som jeg håber der findes et godt svar på herinde.
Når jeg sender en talentspejder ud i verden for at finde det næste store talent, vender han aldrig tilbage med talenter med mere end 3 stjerner i vurderet potentialt niveau. Jeg vil gerne højere op!
Mit save er forresten med AGF.

Jeg opsætter opgaven til mine talentspejdere på følgende måde:

Eksempel:
- Find et stort talent i den danske U-19 liga.
- Vælger en talentspejder som allerede har stor viden i Danmark.
- Sætter alder til at være mellem 15-21 år som søgekriterie.
- Sætter prisen til at være max. 1 mio.
- Sætter nuværende niveau til at være minimum 0,5 stjerne.
- Sætter potentiel niveau til at være større eller lig med 3 stjerner.

Problemet er så, at der ALDRIG bliver fundet et talent, der har et potentielt niveau over 3 stjerner!
Er der nogen der oplever det samme, eller som har en forklaring/løsning?

Bonusinfo:
Når jeg selv "spejder" den danske U-19 liga, har jeg selv fundet spillere, som så, af den selv samme talentspejder, bliver vurderet til at have 3,5 stjerner. Disse spillere lever op til de kriterier, som jeg har sat for talentspejderen.

Jeg har markeret nogle ting med fed skrift og vil gerne uddybe hvorfor:

- Sætter prisen til at være max. 1 mio.
I forhold til for bare 3 år siden er spillet ændret meget. For "3 generationer tilbage" kunne man købe de fleste talenter der kom som regens når de fandt vej til klubbernes ungdomshold på dagen. Idag kan jeg f.eks. som Roma ikke ikke snuppe talenter fra top10 i Serie A uden jeg skal betale absurde lønninger... Vi snakker 1 mio om måneden til en knægt på 17 år for et skifte... Det er ganske enkelt kodningen til spillet der er ændret, specielt i Europa... En spiller du er i tvivl om har talentet og kan blive til noget, spørg klubben hvad de vil have for ham hvis de har skrevet kontrakt. Har han potentialet er prisen også derefter. Det er blevet mere udfordrende at finde de gode talenter simpelthen.

- Sætter nuværende niveau til at være minimum 0,5 stjerne.
Hvis det er en du manuelt tilføjer vil jeg sige den overflødig. Det er ikke talentens nuværende niveau der er afgørende, men potentialet, hvor du ganske rigtigt har sat den til 3 stjerner, altså spillere der som min. kan blive på niveau med dine breddespillere. Her er det vigtigt man forstår det her stjerne system, og det er jeg ikke engang sikker på jeg gør selv.
Men 3 stjerner er bredden, ikke spillere der som udgangspunkt hæver niveauet, men det kan de naturligvis godt.

Derudover vil jeg anbefale din talentspejder har følgende stats med +15 hvis muligt:
- Disciplinsniveau
- Målrettethed
- Tilpasning

Disse tre egenskaber sikrer dig at din talentspejder arbejder konstant og effiktivt, og han kan tåle at blive sendt rundt i verden. Så højt som muligt i bedømmelse af potentialet du kan finde er naturligvis et plus.

Hav så en talentspejder fri for andre opgaver, som du sætter til at spejde alle talenter med 4 sorte stjerner eller derover. Han skal ganske enkelt ikke lave andet. Her er det vigtig du finder en der har høj bedømmelse, gerne 20, så du får den optimale rapport.

Det er i hvert det jeg selv kører efter.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Talentspejderrapporter
« Svar #5: 18 Maj 2017, 15:04 »

Jeg har markeret nogle ting med fed skrift og vil gerne uddybe hvorfor:

- Sætter prisen til at være max. 1 mio.
I forhold til for bare 3 år siden er spillet ændret meget. For "3 generationer tilbage" kunne man købe de fleste talenter der kom som regens når de fandt vej til klubbernes ungdomshold på dagen. Idag kan jeg f.eks. som Roma ikke ikke snuppe talenter fra top10 i Serie A uden jeg skal betale absurde lønninger... Vi snakker 1 mio om måneden til en knægt på 17 år for et skifte... Det er ganske enkelt kodningen til spillet der er ændret, specielt i Europa... En spiller du er i tvivl om har talentet og kan blive til noget, spørg klubben hvad de vil have for ham hvis de har skrevet kontrakt. Har han potentialet er prisen også derefter. Det er blevet mere udfordrende at finde de gode talenter simpelthen.

- Sætter nuværende niveau til at være minimum 0,5 stjerne.
Hvis det er en du manuelt tilføjer vil jeg sige den overflødig. Det er ikke talentens nuværende niveau der er afgørende, men potentialet, hvor du ganske rigtigt har sat den til 3 stjerner, altså spillere der som min. kan blive på niveau med dine breddespillere. Her er det vigtigt man forstår det her stjerne system, og det er jeg ikke engang sikker på jeg gør selv.
Men 3 stjerner er bredden, ikke spillere der som udgangspunkt hæver niveauet, men det kan de naturligvis godt.

Derudover vil jeg anbefale din talentspejder har følgende stats med +15 hvis muligt:
- Disciplinsniveau
- Målrettethed
- Tilpasning

Disse tre egenskaber sikrer dig at din talentspejder arbejder konstant og effiktivt, og han kan tåle at blive sendt rundt i verden. Så højt som muligt i bedømmelse af potentialet du kan finde er naturligvis et plus.

Hav så en talentspejder fri for andre opgaver, som du sætter til at spejde alle talenter med 4 sorte stjerner eller derover. Han skal ganske enkelt ikke lave andet. Her er det vigtig du finder en der har høj bedømmelse, gerne 20, så du får den optimale rapport.

Det er i hvert det jeg selv kører efter.

Tak for svaret @warmon. Tror også, at prisen evt. kan være et problem.
Jeg vil give mig i kast med at finde de rette talenter til en, forhåbentlig, fair pris Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010