home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 269 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2017
| | | | |-+  [SLUT] Rise of the Toffees
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: [SLUT] Rise of the Toffees  (Læst 17818 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [8] Rise of the Toffees
« Svar #15: 06 Apr 2017, 12:23 »

Surt med længere tids skade til Mason - en af de spillere jeg selv er lidt imponeret over i virkeligheden.

Hvordan har du indrettet dit hold rent taktisk, hvis jeg må være nysgerrig - det lyder som en stærk defensiv enhed med enkelte offensive raketter krydret med en belgisk kraftkal på toppen? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dida
Gæst
 
Sv: [8] Rise of the Toffees
« Svar #16: 06 Apr 2017, 12:25 »

Ganske spændende indtil videre. Det ligger åbenbart til byen Liverpool, at tabe til de små hold og vinde over de store Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [8] Rise of the Toffees
« Svar #17: 06 Apr 2017, 13:03 »

Surt med længere tids skade til Mason - en af de spillere jeg selv er lidt imponeret over i virkeligheden.

Hvordan har du indrettet dit hold rent taktisk, hvis jeg må være nysgerrig - det lyder som en stærk defensiv enhed med enkelte offensive raketter krydret med en belgisk kraftkal på toppen? Smiley

Taktikken blev formet under et spil med Monaco, hvor jeg ville have plads til Kylian Mbappé, Thomas Lemar og Bernardo Silva på samme tid, mens mine to offensive backs skulle udnyttes maksimalt. For at give plads til de offensive backs var jeg nødsaget til at spille med to defensive midtbanespillere, som primært er spilstationer i offensiven, mens de tager det første pres fra mine to stoppere.

Som udgangspunkt er taktikken én, hvor jeg laver rigtig mange mål - samtidig med at defensiven faktisk ser solid ud. Sådan var det i hvert fald i Monaco - og nu har jeg så tilpasset den en smule for at få den til at passe med Evertons spillere.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [8] Rise of the Toffees
« Svar #18: 06 Apr 2017, 15:11 »



Et kig på taktikken


De første fem kampe i sæsonen er blevet spillet, og det er blevet tid til at kigge på, hvordan Ronald Koeman vil have sit hold til at spille.

Af:
Frank Petersen │ 16/09-2016

Ronald Koeman har allerede lagt sig fast på en formation, som han har benyttet mod topklubber i form af Manchester United og Manchester og midterklubber i skikkelse af Stoke og Swansea samt i EFL Cup-kampen mod Fleetwood Town. Indtil videre har det virket bedst mod de store hold, hvor Everton har kunnet slå til på kontraangreb.

Taktikken ligger i høj grad heller ikke op til, at Everton skal være i boldbesiddelse i størstedelen af kampene. Det er stik modsat Roberto Martinez’ tidligere måde at spille fodbold på i Everton, og derfor vil det nok også tage Ronald Koeman noget tid at implementere sine nye idéer.

Formationen er en lidt utraditionel 4-2-3-1-opstilling, hvor der spilles uden en reel højre kant. De to backs er utroligt offensive, mens de to centrale forsvarsspillere får hjælp i defensiven af to defensivt orienterede midtbanespillere. Det tillader, at de to angrebslystne backs kan stå rigtig højt på modstandernes halvdel og udgøre bredden på Evertons hold.

Længere fremme på banen ligger der to offensive midtbanespillere, oftest i form af Ross Barkley og Davy Klaassen. Barkley ligger lidt i mellemrummet og fordeler boldene, mens Klaassen skal tage løbe løbene omkring Romelu Lukaku helt fremme. Klaassen har især et job, og det er at komme i feltet ved indlæg, som primært kommer fra de to backs.

Til sidst er der venstrefløjen, som i starten har tilhørt Gerard Deulofeu. Han spiller en helt fri rolle, men tager udgangspunkt på kanten, hvorfra han kan tage løb i dybden, ind af i banen eller blive helt ude ved kridtstregerne. Når han trækker væk fra positionen, skal Leighton Baines komme stormende i overlap.

Everton har i de første kampe spillet boldene op nede fra forsvaret, og spillet er primært gået gennem midten i den første fase, hvorefter det bredes ud på modstandernes sidste tredjedel. Forsvaret har stået ret højt, men indtil videre er hverken Phil Jagielkas eller Ashley Williams’ manglende hurtighed blevet udnyttet.

Det var et lille indblik i Ronald Koemans måde at spille fodbold på i Everton, som ser ud til at fungere bedst mod storhold, hvilket lover godt inden den kommende kamp mod Chelsea.


Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [9] Rise of the Toffees
« Svar #19: 06 Apr 2017, 16:09 »

Overvejer Ronald Koeman at lave en ny taktik til de 'dårligere' hold?

Så han ikke kun vinder over top 6 holdende Wink
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [9] Rise of the Toffees
« Svar #20: 06 Apr 2017, 20:58 »

Sejrene skal nok komme. Det er jeg overbevist om - der skal bare scores på chancerne.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [10] Rise of the Toffees
« Svar #21: 07 Apr 2017, 10:34 »



Personlige fejl kostede dyrt for Everton


Tre gange udnyttede Chelsea store personlige fejl fra Everton, og så vandt the Blues 3-0 på Stamford Bridge.

Af: Frank Petersen │ 17/09-2016

Favoritdræberne fra Everton kunne ikke leve op til det nye tilnavn mod Chelsea, men the Toffees var ikke underlegne i spillet på banen. I stedet lavede de personlige fejl, som kom til at koste dyrt mod Antonio Contes tropper.

Først var hele Everton-forsvaret uopmærksomme, da Marcos Alonso hurtigt satte et frispark i gang ved at spille Oscar, som kunne lægge bolden til rette for Diego Costa, som helt umarkeret kunne sparke bolden i mål.

Dernæst var det Seamus Coleman der forærede bolden til Willian, som stille og roligt kunne lægge bolden ind foran mål, hvor Oscar blot skulle sætte indersiden på.

Helt galt blev det i overtiden, hvor Davy Klaassen, der ellers var blandt de bedste Everton-spillere, begik et tåbeligt straffespark ved at skubbe Marcos Alonso omkuld. David Luiz udnyttede sikkert fra pletten.

På det efterfølgende pressemøde var Ronald Koeman rasende, og han varslede ændringer i startopstillingen forud mod EFL Cup-kampen mod Derby County.

- Det er på ingen måde i orden, at vi laver tre personlige fejl. I spillet på banen er vi helt på niveau med Chelsea, og vi burde have fået point ud af anstrengelserne, men vi bliver straffet for vores utilgivelige fejl.

- Nu skal vi træne hårdt frem mod den næste kamp, hvor jeg forlanger en sejr, selvom det godt kan blive nogle andre spillere end i dag, der skal i aktion.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2017, 13:18 af MBJ » Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [11] Rise of the Toffees
« Svar #22: 07 Apr 2017, 13:16 »



Tysk legende skal løse Evertons problemer


Everton har haft scoringsproblemer i starten af sæsonen, og det skal nu løses af den tyske angrebslegende, Ulf Kirsten.

Af: Frank Petersen │ 26/09-2016

Blot fire mål i sæsonens første seks ligakampe er facit for Everton. The Toffees har spillet sig frem til store chancer, men kvaliteten i afslutninger har manglet, og derfor har Ronald Koeman nu gjort noget for at komme problemerne til livs.

Den tidligere Dynamo Dresden- og Leverkusen-angriber, Ulf Kirsten, er blevet tilknyttet klubben som angrebstræner med øjeblikkelig virkning.

Ulf Kirsten, som spillede 100 landskampe for Tyskland, heraf 49 for Østtyskland, skal fremadrettet sørge for, at Romelu Lukaku, Enner Valencia og de andre offensive spiller forbedrer deres afslutninger, så det ikke ender som den seneste Premier League-kamp mod Crystal Palace, hvor Everton havde 12 afslutninger inden for målrammen uden at score. Heldigvis var gæsterne slet ikke farlige, så Koemans tropper fik et point ud af hjemmekampen.

Om ansættelsen af Ulf Kirsten sagde Ronald Koeman:

- Jeg har kun hørt gode ting om Ulf fra hans tid i Leverkusen (hvor han har været assistent og træner for andetholdet, red.), og jeg ser frem til at arbejde sammen med ham her i Everton. Han har nogle kompetencer, som vi helt sikkert godt kan bruge.


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [12] Rise of the Toffees
« Svar #23: 07 Apr 2017, 20:12 »



Humøret daler i Everton


Evertons manglende kynisme er stadig et tema efter lørdagens nederlag på Goodison Park mod Tottenham.

Af: Frank Petersen │ 04/10-2016

Everton led sæsonens fjerde nederlag, da de lørdag eftermiddag tabte 0-1 mod Tottenham i en kamp, hvor Ronald Koemans tropper dominerede og skabte flest chancer, men hvor den manglende skarphed igen var synlig.

Syv kampe og syv point er status for Everton i begyndelsen af oktober måned, hvor der er en landsholdspause forude. Nedrykningsstregen er blot to point væk, og det svære startprogram er ved at sætte sine spor i Everton-lejren, hvor humøret er dalet lige siden 2-0-sejren mod Manchester United.

Nu vil Ronald Koeman bruge afbrækket fra Premier League-fodbold på at få humøret tilbage i truppen.

- Vi kommer til at lave noget alternativ træning et par gange i de kommende dage, for vi har alligevel ikke hele truppen samlet. Jeg vil ikke løfte sløret for, hvad der helt præcist skal ske, men det skulle gerne få humøret tilbage igen. Det har vi brug for efter nogle hårde kampe, hvor vi egentlig har været det bedste hold uden at få udbytte af det.

Evertons næste kamp er den 15. oktober på udebane mod Watford, hvorefter Liverpool venter i ugen efter. Dermed vil Everton have mødt fem af de formodede top seks-hold inden for de første ni runder.


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [13] Rise of the Toffees
« Svar #24: 08 Apr 2017, 09:26 »



Nøglespiller ude med alvorlig skade


Everton må undvære Davy Klaassen i resten af sæsonen, efter hollænderen pådrog sig en korsbåndsskade i VM-kvalifikationskampen mod Bulgarien.

Af: Frank Petersen │ 12/10-2016

Der er rigtig dårligt nyt for Everton. Davy Klaassen er blevet undersøgt af den medicinske stab i Everton, og desværre har de kunnet bekræfte frygten om, at hollænderen har revet det forreste korsbånd i venstre knæ over.

Dermed venter der omtrent otte måneders pause til sommerindkøbet, der blev skadet i en landskamp for Holland mod Bulgarien.

Det har påvirket hele Everton-truppen, at den hårdtarbejdende hollænder blot skal se til fra sidelinjen i resten af sæsonen. Det kunne Phil Jagielka fortælle, da vi fangede ham til en kommentar inden onsdagens træning.

- Det er rigtig synd for Davy, og det har påvirket hele truppen, efter vi fik den dårlige nyhed. Han har gjort et stort indtryk på alle gutterne med sin enorme arbejdsiver på banen og store flid på træningsbanen.

- Vi kommer helt sikkert til at savne ham i resten af sæsonen, men vi har andre spillere, der kan udfylde hans plads.

Her tænker Jagielka formentlig på Kevin Mirallas eller muligvis den unge Tom Davies, som ellers startede sæsonen på den defensive midtbane. Efterhånden er James McCarthy dog blevet kampklar igen, og det kan betyde, at Davies kan få en plads længere fremme på banen.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [14] Rise of the Toffees
« Svar #25: 09 Apr 2017, 09:33 »



Så kender vi Coleman igen


Seamus Coleman var i forrygende form i Evertons sejr over Watford på Vicarage Road – her leverede han to assists og et mål.

Af: Frank Petersen │ 15/10-2016

Hvordan kender vi Seamus Coleman bedst? Som en yderst angrebsivrig højre back, der buldrer frem over kanten med sit drive og ofte også kommer til at afslutningsmulighed er i feltet.

Sådan så de 21.250 tilskuere på Vicarage Road ham for Everton denne lørdag eftermiddag. To gange servicerede han Romelu Lukaku med perfekte indlæg fra højre side, hvor han var nået helt til baglinjen, inden han selv scorede til 0-3 efter 55 minutter, da han bevægede sig ind i feltet.

- Det var fantastisk at se, at alt lykkedes for mig offensivt i denne kamp. Jeg begynder at føle, at jeg er tilbage på 100 procent efter min skade, og så er det rart at få det bekræftet på denne måde, fortalte den smilende højre back efter kampen.

Everton var foran 0-3 efter 55 minutter, men det blev alligevel spændende, da det fysisk stærke Watford-mandskab fik reduceret to gange på få minutter ved to standardsituationer .

Ronald Koemans tropper holdt dog stand, og de var faktisk tættere på at score til 2-4, end Watford var på at udligne.

Dermed fik de tanket selvtillid inden næste weekends derbykamp mod Liverpool, hvor Idrissa Gueye i øjeblikket er tvivlsom, efter han måtte lade sig udskifte efter to minutter med en hjernerystelse.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [14] Rise of the Toffees
« Svar #26: 09 Apr 2017, 10:26 »

Så fik jeg tid til at læse diverse blogs igennem og syntes jeg vil give lidt respons.
Jeg læser med i alle blogs, hvilket er fordelen i året konkurrence, at det er til at overskue.
Jeg kan rigtig godt lide den "simple" tilgang til bloggen. Altså den ramme du har sat med PLBOLD. Det virker rigtig fint.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [14] Rise of the Toffees
« Svar #27: 09 Apr 2017, 19:45 »

Dejligt med lidt respons, Wester. Skylder jeg efterhånden også i din blog, som jeg nok lige skal finde tid til at få læst.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [15] Rise of the Toffees
« Svar #28: 10 Apr 2017, 17:09 »



Optakt til Merseyside-derby


Liverpool og Everton tørner sammen i Merseyside-derbyet i morgen, og vi varmer op til kampen her.

Af: Frank Petersen │ 21/10-2016

Inden jeg tog til Liverpool, fik jeg fortalt, at stemningen op til et Merseyside-derby er helt elektrisk. Det oplever jeg i øjeblikket, hvor jeg befinder mig i den fodboldgale storby.

I dag – dagen før dagen – har jeg bevæget mig rundt i flere områder af Liverpool for både at snakke med folk fra begge lejre. Det har været utroligt spændende, for der er mange synspunkter omkring alt fra problemstillinger mellem fans, klubbernes ageren på transfermarkedet og svigtende resultater.

Én ting, der har gået igennem ved dem alle, er, at de glæder sig helt vildt til lørdagens Merseyside-derby på Anfield. Det kom især til udtryk hos en havnearbejder med et blåt hjerte.

- Jeg arbejder 45 timer om ugen for at have råd til at se Everton spille på Goodison Park hver anden weekend. Jeg har tilsidesat mange ting, fordi Everton betyder alt for mig – og for mig er der ingen tvivl om, at sæsonens vigtigste kampe er mod Liverpool, fortalte John Harwich.

Den 47-årige englænder har blot været med på to udebaneture gennem sine 36 år som Everton-fan, men han tager turen til den røde del af Liverpool sammen med et par tusinde andre Everton-fans i morgen.

- Jeg har været så utrolig heldig at vinde en tur til udebaneafsnittet på Anfield, og jeg glæder mig utrolig meget til at støtte mit hold på udebane – for det får de brug for.

Bookmakerne har mest tiltro til Liverpool, og rundt omkring i byen var der også flest, som forventede en sejr til Jürgen Klopps mandskab, som ikke døjer med skader.

Det gør Everton derimod, og Ronald Koeman må undvære Mason Holgate, Davy Klaassen, Maarten Stekelenburg og Muhamed Besic.

Mit bud er, at Liverpool drager fordel af hjemmebanen og vinder 2-1. John Harwich var derimod sikker på, at Everton ville trække sig sejrrigt ud af opgøret – han gættede på 0-2.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [16] Rise of the Toffees
« Svar #29: 10 Apr 2017, 22:48 »



Liverpool stærkest i Merseyside-derby


Der var ingen tvivl om, at Liverpool var det bedste mandskab i Merseyside-derbyet mod Everton. The Reds vandt helt fortjent 2-0.

Af: Frank Petersen │ 22/10-2016

Everton har under Ronald Koeman haft svært ved at score mål, og det kom fint til udtryk efter seks minutter af lokalbraget mod Liverpool. Gerard Deulofeu driblede ind i feltet fra venstre side og bragte sig selv i en gunstig scoringsposition, men spanierens afslutning var tættere på sidelinjen end målet.

Selvsamme Deulofeu viste igen manglende skarphed otte minutter senere, da han var alene igennem med Simon Mignolet efter en flot frispilning af Romelu Lukaku. Denne gang var afslutningen meget bedre, men den prellede af på overliggeren.

Havde den spanske kantspiller været kynisk kunne Everton have været foran efter et kvarter. I stedet var de bagud 1-0 på et hovedstødsmål af den stærkt spillende Joel Matip, som uimodståeligt pandede et hjørnespark i mål via stolpen efter 10 minutter.
 
Det var en våd klud i ansigtet på Everton-mandskabet, der startede kampen meget aggressivt og lagde et højt pres. Efter Matips mål faldt intensiteten, og selvtilliden virkede til at være forsvundet hos udeholdet.

Derfor var det også helt fortjent, at Marko Grujic med fem minutter tilbage af kampen gjorde det til 2-0. Midtbanespilleren fik Phil Jagielka til at ligne en endnu ældre mand, end han er, da han afdriblede ham og lagde bolden mellem benene på Joel Robles.

Everton-fansene var efterfølgende bestemt ikke tilfredse med indsatsen på banen, og det kom i den grad til udtryk, da der blev råbt mindre pæne ting ned mod spillerne, som heller ikke kunne være tilfredse med indsatsen i Merseyside-derbyet.

Med nederlaget er Everton helt nede som nummer 14 i Premier League med 10 point for ni kampe, men Ronald Koeman har fortsat bestyrelsens fulde opbakning – men hvor længe varer det?



Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010