Kamp 4. DANMARK - Polen
Jeppe Jørgensen - Landstræner
God formiddag. Jeg præsenterer startopstillingen for jer om lidt, også kan i stille spørgsmål. Kort om kampen vil jeg hurtigt sige, at vi føler os godt forberedt på Polen. Vi har terpet videomateriale, vi har analyseret og vi mener at vi har formularen der kan give os sejren. Formationen bliver en smule anderledes i dag, da vi vil prøve at overraske polakkerne.
Flemming Toft - TV2
Du har valgt Bendtner til startopstillingen, trods hans dårlige form. Du er ikke bange for at han falder igennem i så vigtig en kamp?
Jeg er klar over at det kan være lidt af en chance at tage, men Nicklas ved hvad der kræves af ham. Han har mange gange tidligere vist at han kan hæve hans niveau når han kommer hjem og spiller for landsholdet, og det ville ikke overraske mig hvis han blev afgørende i dag. Man kan jo håbe.
Per Frimann - 3+
Jeg bider mærke i din assymetriske formation. Jeg gætter på at du vil spille langs jorden og det hjælper på trekantspillet?
Per, jeg ved jo at du går meget op i dine trekanter, og i dette tilfælde har du fuldstændig ret. Vi vil prøve at spille fodbold med Polen. Bolden skal ned på tæppet, også vil vi se om vi kan spille os igennem deres forsvar. Til at krydre det, har jeg valgt to stærke mand-til-mand spillere på kanterne, der kan give os lidt uforudsigelighed.
Per Frimann - 3+
Hvor vigtig bliver midtbanen i dag?
Den bliver altafgørende. Det er vigtigt at Christian, Thomas og Pierre vinder slaget derinde, så vi får lov at kontrollere kampens tempo.
Allan Olsen - Ekstrabladet
Hvad har i arbejdet med for at stoppe en Lewandowski?
Robert Lewandowski er i en liga for sig, og ikke en type vi møder så tit, heldigvis. Jeg har bedt Simon og Andreas om at spille no-nonsens forsvarsspil. Kan de fordele bolden er det fint, men er der bare det mindste pres på dem, så er det ud af kommunen med bolden. Derudover er det selvfølgeligt vigtigt at Pierre og Thomas bakker med ned og støtter i de perioder af kampen hvor Polen har bolden.