home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Kom Alle Mand! #4
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Kom Alle Mand! #4  (Læst 2600 gange)
pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Kom Alle Mand! #4
« : 02 Jan 2017, 16:21 »



Kom alle mand!

#1 Intro


Klokken er kvart over 8 mandag morgen, fuglene synger fra den nærliggende skov ved siden af trænings banerne, svagt i baggrunden høres bilerne kørende på Søndre Boulevard ind mod Odense centrum og i det fjerne høres en sirene fra en ambulance, alt i alt en helt normal morgen i det odenseanske.


Jeg trasker rundt i klubhuset og ser på faciliteterne mens jeg venter spændt på klokken skal blive halv 10, sommerfuglene begynder så småt at komme i maven da jeg tager det ene boldnet frem og tager en bold ud, mærker lidt på lufttrykket og ligger den tilbage i nettet, Jeg er spændt, spændt som bare pokker, jeg husker tydeligt min første tur på Odense stadion tilbage i 2004, nærmere bestemt 08-08/2004, min far havde fortalt hvordan han tilbage i 1994 havde oplevet selveste Real Madrid besøge Odense Stadion. Jeg var godt klar over at Randers ikke var noget Real Madrid, men jeg havde virkelig set frem til kampen i flere uger. Vi ankommer tidligt på stadion og alt er fryd og gammen. Mine sommerfugle i maven kan til dels sammenlignes med dem jeg har i dag, jeg anede ikke hvad der ventede forude, jeg kunne blot konstatere at stadionet var nærmest tomt, og ikke nær de 20.000 mennesker min far havde snakket om, jeg mindes stadion speakeren sagde i omkring 4.000, men jeg var ligeglad, jeg skulle se min første kamp med Striwerne på Odense Stadion. 12 år gammel og fyldt med glæde.


Klokken nærmer sig med hastig skridt 09.30, mit ur siger 09.25 og ind af døren kommer Anders K. Jakobsen, jeg hilser nervøst på ham. Han kommer smilende hen og giver mig pænt hånden og siger du må være Patrick, jeg nikker anerkendende. Han går ud og begynder omklædningen, spillerne kommer nu gående ind af døren, alle på vej mod omklædningsrummet hvor jeg skal introducere mig selv inden pressemødet skal afholdes på Odense Stadion. Mange af spillerne virker provokeret af min unge alder og jeg er forstående overfor spillerne. Jeg er i deres øjne bare en tidligere serie spiller der vil ind i varmen i det danske fodbold miljø, især Mathias Trane, der afbryder mig og spørg: "hvem var det lige du var igen, en person som dig burde ikke have muligheden i dette job.". Jeg forklare ham at jeg har spenderet tiden på at tage nogle trænerkurser og har i alt gennemført 3. jeg er ikke den største træner profil, men klubben søgte en med striber i hjertet og som kunne give noget kontinuitet på trænerposten i de næste mange sæsoner.


Samtalen med truppen forløber roligt, jeg holder kort en lille introduktion om hvor jeg kommer fra og hvad jeg tidligere har lavet. Spillerne spørg ind til min fortid og hvordan jeg er havnet i denne rolle, jeg har svært ved at finde ord frem, men får snørklet mig frem til min første oplevelse på stadion tilbage i 2004, hvor jeg så Mwape Miti score 2 gange i overtiden og sikre en 5-1 sejr over Randers, og forklarede at jeg siden den dag havde været fast inventar på "Stiften", nogle af spillerne virker uinteresseret, men flere af spillerne sidder og kan nikke genkende til min historie, ikke om Randers kampen tilbage i 2004, men hvordan de hver især på et givent tidspunkt har siddet på tribunen og iagttaget spillerene nede på banen og hver især tænkt, en store dag skal det være mig. Jeg hiver efter mødet alle spillerne til side og får en individuel samtale med alle og forklare dem mine tanker omkring dem og deres roller i fremtiden.


Tiden er kommet til pressemødet på Odense Stadion, sammen med Kenneth Emil Pedersen og Jesper Hansen bliver der stillet spørgsmål i massevis. Det store fokuspunkt virker hurtig klart, jeg er ung, uerfaren og ikke noget netværk i det danske fodboldmiljø. Det mærkes tydeligt hvordan omverdenen vil have det til at slå fejl, men jeg forsøger at virke sikker i min sag på alle spørgsmål. flere spørgsmål bliver også rettet mod det lille budget der er i klubben og om det matcher de ambitioner der er i det fynske. Journalisterne er ikke videre imponeret over OB's signing af mig, men jeg må forsøge at gøre dem til skamme


« Seneste Redigering: 11 Jan 2017, 14:12 af pati924 » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kom Alle Mand! #1
« Svar #1: 03 Jan 2017, 07:12 »

Nå da da! Sikke en modtagelse af spillerne Smiley Glæder mig til at følge bloggen. Selvom jeg altid håber OB taber IRL, så håber jeg det går dig godt her Smiley HEHE!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kom Alle Mand! #1
« Svar #2: 03 Jan 2017, 14:01 »

Nå da da! Sikke en modtagelse af spillerne Smiley Glæder mig til at følge bloggen. Selvom jeg altid håber OB taber IRL, så håber jeg det går dig godt her Smiley HEHE!

Især Thrane syntes jeg er ret flabet ticked off. Han blir også en person der bliver nedprioriteret  funny
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Kom Alle Mand! #2
« Svar #3: 03 Jan 2017, 16:40 »



Kom alle mand!

#2 Taktik




Jeg sidder i mit video rum og kigger en masse kampe igennem fra sidste sæson. Jeg skal have gjort mig nogle taktiske overvejelser for hvordan det hele skal bygges op. Jeg mindes stadig sidst OB var på toppen under Lars Olsen. Ikke så meget fikumdik under ham, det var 4-4-2 og det var til tider med en diamant på midten. 
2 bæster i forsvaret, 2 disciplinerede backs, en pitbull på den defensive midtbane, to hurtige kanter, et offensivt islæt af HHA der kunne komme snigende ind i feltet, dog vil jeg overveje en playmaker på denne plads og 2 angribere, Den store targetman og den lille hurtige vævre type, det var død kedeligt men effektivt som bare pokker. Jeg vil lade mig inspirere lidt af Lars Olsen men samtidig afsætte mit eget aftryk på spillet.
Jeg vil ikke forsøge at gå af de traditionelle veje og bare have masser af boldbesiddelse og dræbe kampene, jeg vil lade mig inspirere lidt af Jürgen Klopp og spille en lidt mere moderne form for fodbold. Det vil sige presse modstanderen til at lave fejl, eller genvinde bolden højt i banen. jeg vil dog forsøge at gå væk fra presset når jeg nærmer mig de sidste 20 minutter af kampene og derimod forsøge at holde på bolden og trække tiden, hvis jeg altså er foran på dette tidspunkt.
 
 




Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kom Alle Mand! #2
« Svar #4: 03 Jan 2017, 18:48 »



Kom alle mand!

#3 Transfer & Venskabskampe


  Overvejelser omkring transfers har jeg haft mange, mit budget er begrænset og spillertruppen er som sådan okay. En række rutinerede spillere blandet med en masse talenter, jeg føler mig dog lidt tyndt besat på enkelte pladser, Målmand og højre back, men om jeg vil hente erstatninger vil tiden vise, dog vil jeg så vidt muligt forsøge at hente på fri transfer så jeg undgår at bruge penge i det første vindue. Jeg overvejede at hente en targetman ind, jeg syntes AK gjorde det okay på pladsen, og Thomas Mikkelsen i Backup, følte jeg det ville være spild af penge, ligeledes havde jeg en DM i overvejelserne, da Izunna er skadet det første stykke tid, jeg føler lidt det ville være spild af løn at hente en 3. spiller til denne plads da jeg i forvejen har 2 rigtig gode spillere, så skulle jeg forsøge at hente et ungt talent ind, men som udgangspunkt vil jeg forsøge at vente indtil vinter og se hvordan det kommer til at gå.


Jeg vil i opstarten forsøge at afdække evt. svagheder ved min taktik derudover vil jeg forsøge ikke at fokusere for meget på enkelte offensive krafter, men bredde det ud og tilpasse mig kampene, ment med dette jeg vil ikke altid, uanset modstanderen, angribe over venstre flanke, men udnytte modstanderens svagheder så vidt muligt. I træningskampene gik alt ikke helt efter planen, jeg arrangerede kun 3 venskabskampe da preseason ikke er så lang, og her mødte jeg 3 overkommelige modstandere, i de første to kampe mødte jeg dansk modstand i form af mit andet hold og herefter Varde IF, i begge kampe havde jeg okay succes med indlæg og havde en høj procentdel vundne hovedstøds dueller, dog faldt 5 ud af de 8 mål på riposter fra enten
målmænd eller i form af en nedlægning fra en medspiller. Desværre havde jeg mod de tyske modstandere en del problemer, trods et overtag hvad angår chancer formåede mine angribere slet ikke at ramme inden for målrammen, hvilket altså resulterede i et rigtig irriterende nederlag da jeg egentlig følte jeg var med hele vejen igennem kampen, i denne kamp prøvede jeg ligeledes at spille med en høj bagkæde for at prøve det af mod en yderst langsom offensiv, dette kan muligvis være en af grundene til nederlaget, men vil ikke udelukke brugen af en høj bagkæde i løbet af sæsonen. Samtidig fik jeg i alle 3 kampe roteret lidt rundt i forskellige konstellationer for at komme frem til den ideelle startopstilling og i den har jeg virkelig været nød til at gå på kompromis med mine egne holdninger om spillerne i truppen. Den offensiv der fungerede bedst var med Festersen/AK på toppen og så ”desværre” Jönsson som en form for hængende angriber, jeg havde dog helst set Greve spille denne position. Men jeg føler nu jeg er nogenlunde tilfreds med spiller materialet og opstillingen. Jeg vil dog stadig forsøge at eksperimentere lidt undervejs for at optimere opstillingen, men dog ikke før kendskabet til opstillingen er helt i top. jeg vil forsøge at rotere lidt mellem Jönsson og Edmundsson og samme vil gøre sig gældende for forsvaret her vil jeg mod lette modstandere spille med Lund på VB, Tingager og Tverskov som CB og Jacob Buus på HB, resten af formationen vil jeg forsøge at holde intakt men vil så vidt muligt forsøge at give den unge talenter chancen når der er nemme kampe, med unge talenter mener jeg Buus, Molberg, Jonas Hansen, Mads Jørgensen og JJT. jeg forventer JJT skal bide sig fast efter første sæson, men han skal først omskoles til at kunne spille OMC før han vil gøre sig gældende i en evt. startopstilling.



Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kom Alle Mand! #3
« Svar #5: 11 Jan 2017, 14:11 »



Kom alle mand!

#4 første 12 kampe



Det er efterhånden blevet efterår i superligaen, datoen siger d.17-10/2016 og jeg er næsten halvvejs på grundspillet som har været en blandet pose bolsjer, mange røde kort af min DM har gjort at jeg rangere 1. i at få røde kort i ligaen, hvilket virkelig har kostet mig dyrt. Rent taktisk har jeg i nogle kampe ligeledes følt mig totalt udspillet mens jeg i andre kampe spillet helt fantastisk. Hvis vi ser på den taktiske del har jeg haft stor succes med min DM, bortset fra de røde kort, har han rigtig mange bold opsnapninger, samtidig vinder han rigtig mange retur bolde fra modstanderens forsvar, hvilket har været en gevinst for mig. I ligaen går det dårligere end forventet. Når jeg skal forsvare mig selv og koncentrere mig om kontra fodbold, så er alt næsten perfekt, men så snart jeg skal ud og skabe en kamp, er det helt elendigt det jeg levere, når første mål er inkasseret, så har spillerne det med at falde helt samme, og når jeg samtidig har scoringsproblemer så gør det, det ikke nemt.


Hvad jeg forventer at gøre den kommende tid, i ligaen skal jeg op og ende i den øverste halvdel. Jeg har brug for præmie pengene fra den øverste halvdel samtidig med det er bestyrelsens ønske.
Spiller fronten vil jeg forsøge at trimme truppen lidt ind, der er mange spillere til en høj løn, som jeg gerne vil have udskiftet, nogle vil mene at løn og kvalitet går hånd i hånd, men med den økonomi der er i ådalen samlet med de sportslige resultater, kan jeg ikke retfærdiggøre de lønninger jeg betaler i øjeblikket især AK, Jönsson og Izunna det til sammen hæver en halv million om måneden er i min verden helt grotesk. Så kan jeg erstatte disse spillere, eller bringe dem 100-150k ned i løn ville det være fantastisk, men da AK og Izunna har fået interesse fra flere udenlandske klubber vil et salg være første prioritet, jeg vil også forsøge at sælge Thomas Mikkelsen, han har været mere eller mindre ubrugelig, derimod vil jeg hente en targetman ind der kan gøre sig i superligaen. Jeg har hentet mig en enkelt spiller fra årsskiftet, Daniel Stückler med kontraktudløb i BIF, var simpelthen for fristende, og med en forekommende afgang af AK føler jeg mig fortrøstningsfuld ved at hente ham ind.
 



Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010