home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Hansa Rostock
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hansa Rostock  (Læst 9225 gange)
L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Hansa Rostock
« : 29 Dec 2016, 20:55 »


Hansa Rostock


er den klub jeg husker fra min barndom, som altid havde danske og svenske spillere.
Især Marcus Allbäck husker jeg tydeligt og Martin Retov har de også haft glæden af over i den øst tyske klub  Thumbs Up

Jeg har længe gået og tænkt over hvilken klub jeg skulle prøve kræfter af med og Hansa Rostock har jeg altid gerne ville prøve. Så det må blive FM2017 jeg skal prøve kræfter af med denne klub.

Hansa Rostock er grundlagt i 1965 og spiller på deres relativ nyrenoveret stadion Ostseestadion.

Siden den dag de røg ud af Bundesligaen har de lidt hårdt på den sportslige del. Det er ikke lykkedes dem at komme tilbage og de spiller nu fodbold i 3 Liga. Her har de på 13 plads, 6 point op til 3 pladsen og 6 point ned til 16 pladsen.


Hvis der er andre, som spiller med klubben. Er i velkommen til at skrive her  Tunge
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #1: 29 Dec 2016, 21:03 »

Mit primært mål er få klubben til at vokse på en sund og realistik måde.
Vil fokusere på at have største del af tysk spiller (som vært år jeg spiller FM  funny)
Også skal jeg som minimum have en dansker og en svensker for at det minder om da jeg så dem SAT 1 RAN i min barndom  Grin

Holdet man får er egentlig ok, lidt tynd besat på midtbanen.


Jeg har haft lidt svært ved at komme igang med at score mål, så prøver mig stadig frem med taktikken. Vil dog ikke lave en syg taktik, den skal være simpel  crazy


Meeeeeeen, så skete der noget.
Havde ikke regnet med at få noget ud af kampen, men spilleren spillede rigtig godt. Og kom til en del chancer, uden nogen succes. Indtil Tobias Jänicke hamrer bolden op i hjørnet på frispark. Også kom målene  Djævel


Fik os lige €140k  Hævet Øjenbryn
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #2: 28 Jan 2017, 01:47 »

Meget er sket siden det første indlæg på siden.

Fik lavet et nyt save!  Smiley

Jeg endte med at rygge på en 3. plads i første sæson hvor jeg så skulle spille playoff kamp mod Dynamo Dredsen, som endte 4-0 i første kamp...


Man bliver ret frustreret at tabe så højt, men fanden tog fat i spillerne i anden kamp  Shockeret
Især Plajte, som stort set ikke havde scoret hele sæsonen



Det så ud til at jeg skulle blive i rækken efter en rigtig go' forårs sæson...
Men drengene og jeg selv fik kolde fødder og smed de afgørende kampe væk.
Måtte se mig slået med 1 sølle point  Skuffet
Efterårs point 12,
Forårs point 30, kun 4 nederlag

Også kom stjerne flugten ellers...
Men kunne dog samle 1,6 mio € ind og brugte kun 100k €

Især når de fleste kom for et år siden, helt gratis


Men noget man glæder sig til hvert år er jo regens!  Opstemt



De 3 drenge forventer jeg meget af...

Men af en eller anden grund blev jeg tilbudt disse 2 i første sæson, men man må ikke bruge dem da de er for unge.
Men nu er de igang  Grin



Så fremtiden ser lys ud  Thumbs Up

Nu går kampen om at rykke op i 2. Bundesliga igen, uden at blive for fristet af andre spillere. Så økonomien ikke bliver sat over styr!
« Seneste Redigering: 28 Jan 2017, 01:50 af L.Wee » Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #3: 31 Jan 2017, 21:35 »

Wooooooooooow  Shockeret


Vinder i 3. runde mod Dortmund!  Opstemt
Og ligger kun på 9. pladsen i 3. Liga  Grin

Hvor er det vildt!
Også er det deres tidligere spiller, som scorer 2 mål  funny Thumbs Up
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #4: 01 Feb 2017, 00:39 »

Sensationen fortsætter  Shockeret


Sjovt som holdet vinder mod disse store Bundesliga klubber, men kampen inden tabte jeg mod Osnabrück 2-1  funny

Semifinale i den tyskepokal turnering med Rostock fra 3. Liga  Opstemt
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #5: 14 Apr 2017, 21:21 »

Jeg har fået lidt tid til at spille igen og skal da lige love for jeg har fået op og nedtur i Hansa Rostock!

Sæson 2019/2020 endte med en 13 plads.


Der blev solgt en del spillere igen, da de simpelthen ikke kunne holdes på. Men klubben fik rigtige gode penge for dem. Sætter stor fokus på at tjene godt på mine spillere, samt ikke at bruge penge jeg ikke har...


Der blev skiftet meget rundt på taktiker, som nok skabte lidt for meget rod. Og så var det er meget tæt sæson, mange kunne rykke op og mange kunne rykke ned.
Jeg selv var også tæt på at rykke ned samt at blive fyret, men fik lavet lidt om på taktikken, som jeg også kører med i sæson 2020/2021 og så kørte det bedre.

 
 
 
 
 
 
Sæson 2020/2021 endte med en 2. plads og oprykning til 2. Bundesliga.

Denne sæson var noget helt andet! Med de 51 point sidste år havde holdet kunne få en plads i den øverste halvdel af tabellen. Men denne sæson får holdet svimlende 77 point, det havde været nok til en sikker første plads i sidste sæson.
Alt i alt er jeg super tilfreds med sæsonen, har fået angriberne til at score og forsvarspillerne til at dække bedre af.
Det eneste minus er at jeg har fået brugt lidt for mange penge på løn kontoen. Så de penge der blev tjent på salg er gået til lidt ekstra lønninger. Men nu står vi igen i 2. Bundesliga og det er jo rigtig lækkert  Thumbs Up

Igen i år er der ikke blevet flere penge end vi har på transfer. Og der er kommet nogle rigtig spændende spiller ind. 2 spiller fra Werder Bremen, dog ik nogle fra første holdet. Men de kunne sagtens klare sig som stamspiller ved Hansa Rostock  Cool

Jeg har altid haft som mål at få danske og svensker spiller på holdet.
Og det lykkedes mig at finde to spændende spiller, dog må jeg erkende at den danske spiller er begyndt at være lidt af en skuffelse og bliver måske svært at få ham solgt, fordi han har en for høj løn til hans niveau  Skuffet
Den svenske spiller har dog fået en del mere spilletid og endte med at være en af de med højeste gennemsnits bedømmelse  Thumbs Up

Der er endnu ikke lavet nogle nye indkøb til den nye sæson, selvom det har været forsøgt.
En talent fra Bayern München havde kontrakt udløb og var en meget spænende spiller at få fat i. Men måtte se mig slået af Greuter Fürth selvom de lå og sejlede rundt i bunden af 3. Bundesliga da de lavede kontrakten med ham.

Dette år må også siges at have været Talenternes år, de har fået rigtig meget spilletid i forhold til de seneste år.
Og især målmanden er blevet en fast mand.



Med hensyn til taktikken så bliver det spænende i 2. Bundesliga, for holdet gjorde det helt fint mod Eintracht Frankfurt og Union Berlin i test kampe i vinterpausen  Smiley

Edit:
Så blev der udnævnt årets hold hele 3 spiller fra Hansa Rostock fandt plads på holdet! og årets manager... YES YES YES, uventet at jeg ville snuppe den foran Paderborn manager



« Seneste Redigering: 14 Apr 2017, 21:57 af L.Wee » Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #6: 17 Apr 2017, 11:16 »

Ingen havde set det komme!
Augsburg fra Bundesliga blev spillet fuuuuuldstændig rundt  Shockeret

9 åbne chancer, de kunne have fået kodyl prygl  Cool


Blev dog lidt nervøs da de fik deres 2. mål  Tunge

Meget er sket siden sidst, mange unge spiller har fået lov til at blive lejet ud til 3. Liga hold. Bliver spændende at følge dem.
Dog er der en talent som nu skaber problemer i klubben, fordi jeg afslog et tilbud fra Braunschweig... Ret irriterende at sådan et hold kan skabe problemer  Sur
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #7: 17 Apr 2017, 18:26 »

De sidste 2 sæsoner har været ret dyre for Hansa Rostock.
Og ligner ikke min måde at spille på, så er lidt i vildrede over hvordan det har kunne ske  Ubeslutsom

Nu er der kommet konsekvenser af dette, da klubben mangler penge...
En meget loyal spiller må nu forlade klubben, og det begræder jeg meget. Da han har været en rigtig vigtig spiller i en del sæsoner  Græder


Nu må min danske spiller så træde i kraft, som jeg egentlig havde afskrevet. Men har vidst sig at komme godt igen.


Doooog skal han ikke sove i timen, for jeg har en ungdomsspiller klar  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 17 Apr 2017, 18:31 af L.Wee » Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #8: 18 Apr 2017, 00:13 »

Sæson 2021/2022 endte på en 8. plads

Kan man være skuffet med en 8. plads i en sæson hvor man var seedet til at rykke direkte ned?

Sidder med en lidt skuffet følelse fordi vi spillede så godt i mange kampe, men simpelthen ikke kunne score eller lukke kampen  Ubeslutsom

Men på den anden side er vi 10 pladseringer højere end vi blev seedet til og det er jo slet slet ikke dårligt Smiley



Og så blev jeg jagtet af næsten alle klubber i 2. Bundesliga, tog til de fleste samtaler for at presse Rostock. Men de lod vente på sig, indtil sæsonen var ved at være slut. Fordi man lige skulle have præmiepengene hjem først.
Det vil sige at der er lidt penge i Hansa Rostock igen og det er dejligt...  Thumbs Up

Nu går vi en meget spændende sommerpause imøde, hvor der skal handles lidt burde ind og ud Hævet Øjenbryn

Der kom også et kuld nye ungdomsspillere og der var da et par spændende imellem
Awudu
Finn
Rainer


Og så var der lige lidt flere ungdomsspillere der fik lov til at prøve sig af på et højere niveau i år
Benjamin år 2019
Benjamin år 2022

Jannis år 2019
Jannis år 2022

Nils år 2019
Nils år 2022


Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #9: 24 Apr 2017, 23:43 »

Det glæder mig at se, at mine talenter finder vejen til målnettet Hævet Øjenbryn Thumbs Up

Men det bliver en lang og svær sæson...
Allerede tabt 3 kampe og alligevel kun 4 point til 1. pladsen
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #10: 26 Apr 2017, 14:02 »

Så skete det!  Ubeslutsom

Den første talent blev solgt, selvom jeg afslog et bud på 475k € til sommer. Måtte jeg sælge ham for 350k € inden januar for at få penge for ham.
Han gjorde det godt for klubben, men slog hellere aldrig rigtig igennem. Selvom jeg flere gange prøvede med en taktik der passede ham bedst...  Skuffet



Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #11: 10 Maj 2017, 22:56 »

Lidt sløjt med opdateringer
Men den næste talent har nu forladt klubben for 425.000€ og intet jeg kunne stille op. Da han ikke ville fornye hans kontrakt for at fjerne friløbsklausulen.

Så Chemnitz kaprer min angribstalent  Ubeslutsom


Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #12: 21 Sep 2017, 16:57 »

Lige ved og nææææææsten

Endnu en sæson er gået ved Hansa Rostock og hvilken en
Der har været så mange optur, men også lidt nedtur  Rullende Øjne

Lad os starte med ligaen hvor vi startede ud som lyn og torden, det kørte rigtig fint i 2. Bundesliga
Hvor taktikken var endt på 4-4-2, lyder meget kedeligt og gammeldages, men i Rostosk var man bedøvende ligeglad med dette

Det endte med en 4. plads ved vinterpausen efter at der kom nogle dumme nederlag, som også skulle kendetegne sig i forårs sæsonen. Og vi endte med 16 sejr, 8 uafgjort og 10 nederlag. Som samlet gav en 5. plads, der absolut ikke kan klages over.
Det trælse er dog at man i sidste spillerunde kun manglede en sejr for at ende på playoff pladsen til 1. Bundesliga. Men vi endte med at spille 1-1 mmod Werder Bremen, selvom vi startede ud med at lave en ny rekord, nemlig den hurtigste mål i Hansa Rostocks historie. Kun 17 sekunder skulle der gå før de 2 talenter fra akademiet skulle lave en hurtig spilning, som endte i målet SUPERB  Thumbs Up

Som der kan ses på billedet nedenunder, havde vi nogle spiller helt oppe i toppen af ligaen
Mbala endte dog med at miste formen helt og lavede kun 2 assist i forårs sæsonen, men det rækkede dog til en klub rekord
Ligesom Mbala skulle Dorfer også kun bruge en halv sæson på at slå en klubrekord, han blev flest gange kampens spiller




Igen i år skabte Hansa Rostock sensationer i DFB Pokalen, ved at slå St. Pauli, Schalke og Mainz ud. Så kom RB Leipzig, som vi ellers havde spillet mod i vinterpausen og da gjorde de ikke det store væsen af sig 0-0. Men med for stor tro på holdet og lidt respekt til Leipzig gjorde vi det for nemt for dem, selvom vi kom foran til at starte med.



Og lidt til talent området, så burde de fleste kende Toni Kross og de færreste kender broren Felix Kroos.
De to brødre kommer jo oprindeligt fra Hansa Rostock og nu kan man med glæde præsentere den nye generation af Kroos, Louis Kroos
Jeg har fået den vane at give de bedste talenter øgenavne, som 0-A, 1-D osv. alt efter hvor gode de er også kan man se hvilken årgang de er fra.
Louis Kroos har ingen øgenavn, da han ved begyndelsen ikke var nogen stor talent. Men han gjorde skamme af de talentspejder og arbejdede sig hårdt til at blive en førsteholdspiller.




Nye Talenter
What the fuck is going on!  Huh
Har da aldrig set et så dårligt nye kuld af talenter  Sur ticked off



Transfer
Første gang i min tid for klubben er der blevet brugt flere penge på transfers end man har fået ind  Forlegen Skuffet
Det er lidt træls, kunne dog godt have endt anderledes hvis jeg sagt ja til de fleste tilbud, men så havde vi nok endt i 3. Liga  Thumbs Up

Der er to afgang som er meget triste, Benjamin Allgeier 2-A som ikke kunnde holdes på, han havde jeg udset mig som min nye angrebsmand.
Også Emanuel Taffertshofer, som ikke kunne holdes på mere. Han blev købt i sæson 2019/2020 ved Werder Bremen for sølle 92k€ og nu solgt for 1,5mio€

Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hansa Rostock
« Svar #13: 23 Okt 2017, 22:43 »

Jeg læser mange spændende oplevelser om folks save her på FMF...

Og vil derfor også lige skrive lidt om mit elskede save Smiley
Jeg er lige blevet færdig med endnu en sæson i Hansa Rostock, AND WHAT A SEASONShockeret

Det lykkedes, oprykningen kom i hus i den sidste kamp!
Hansa Rostock endte på en 2. plads med 65 point. Werder på 1. pladsen med 71 point og Karlsruher på 3. pladsen med 64 point  Thumbs Up

Og inden sæson var holdet end da kun seedet til 8. pladsen


Hvor skal man begynde? Rullende Øjne

Sæsonen startede rigtig fint, i de første 5 kampe tabte vi kun til Karlsruher 4-0 på hjemmebane  Forlegen
Men så kom der en minikrise på 5 kampe uden sejr, 3 nederlag og 2 uafgjort. Holdet kom op på hesten igen med sejr på 4-1 mod Union Berlin, 2 sejr i træk mod St. Pauli 5-2 i Ligaen og 2-0 i Pokalen lækkert!  Peace
Så gik det godt indtil vinterpausen var forbi, da kom en minikrise igen 6 kampe, 1 vundet 1 uafgjort og 4 nederlag hvor den ene var mod Werder Bremen...

Også skete der, drengene ville rykke på, alt blev trumlet ned!
Der var 10 kampe tilbage at spille og det lød på 9 sejr og 1 uafgjort. Union Berlin fik en på hatten igen 5-0. I denne kamp lavede min angriber Matthias Dorfer 4 ASSIST!  Cool


Han var et BEAST hele sæsonen igennem og slog så mange rekorder!  Opstemt
Flest mål i en sæson, 30
Ligatopscorer 2 år i træk, 27(2024/2025) 18(2023/2024)
Flest assist, 20
Højeste gennemsnit 2 år i træk, 7,72 (36 kampe)
Flest gange kampens spiller, 9(2024/2025) 10(2023/2024)




Takket være de fantastiske spiller landede Hansa Rostock på toppen af de fleste statistikker


Her er lidt om nogle af de spiller som har vidst sig at gøre det rigtig godt og også er bærende kræfter for holdet
Dietmar Jänicke 15 år og som 23 år
Jens Eisfeld 16år og som 20år
Helge Petersen 15år og som 23år
Maximilian Henkel 15år og som 22år
Louis Kroos har jeg ingen førbillede da han pludselig dukkede op, ingen havde regnet med ham. Her et billede som 19år

Også lige mit nye supertalent
Awudu Kyeremateng 14år og som 17år

Håber Awudu kommer til at gøre det godt, for mit youth intake har ikke været prangende de sidste par år. Men de udvikler sig fremragende selvom de er lidt ringe når de kommer. Har en venstre back, som er ved at udvikle sig som Louis Kroos  Smiley


Ny indkøbte til den kommende sæson er indtil videre kun blevet til 2 og de kommer gratis  Thumbs Up
Martin Scherer en Bayern München talent
Frank Bruns en Bayer Leverkusen talent

Taktikken de sidste 2 sæsoner har nærmest ikke ændret sig, kun et par roller har ændret sig. Og den virker rigtig fint må man sige  Grin


For selvom holdet ikke vrimler med stjerner, så gør de det rigtig godt. Har lavet et billede af holdet med rapportstjerne og deres kampe/mål



Vil slutte denne opslag af med et billede af manager profilen, som har udviklet sig en del over årene  Smiley


Håber det er læsbart  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010