home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Arsenal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal  (Læst 10037 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Arsenal
« : 24 Dec 2016, 14:44 »


Arsenal F.C.


Nu da jeg endelig har fået startet et save op i den nye udgave af spillet, så synes jeg også der skal være en tråd om holdet jeg er startet med. Vanen tro er jeg startet med Arsenal F.C. og jeg har planer om at dele lidt om mit save i denne tråd.
Jeg håber at andre også vil dele deres oplevelser med The Gunners i denne tråd.

Jeg har denne gang sat mig et par mål for hvordan jeg bør fokusere i dette save. Jeg vil gerne spille boldbesiddende og med en masse unge spillere, hvilket der bør være god mulighed for i klubben. Jeg har derfor til preseason hevet en frygtelig masse ungdomsspillere op på førsteholdet, samt hentet nogle enkelte talenter. Planen er også at sende et par af de aldrende kræfter ud, dog uden at jeg tømmer holdet for erfaring. Koscielny har fået anførerollen og jeg har ladet Wenger blive som sportsdirektør.

Jeg smider et screenshot af handlerne når vinduet lukker.
« Seneste Redigering: 24 Dec 2016, 14:45 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #1: 26 Dec 2016, 01:01 »

Det viste sig at være svære at skille sig af med de ældre spillere i truppen, end jeg havde forventet. Især på grund af skader til flere spillere. Jeg valgte dog alligevel at hente en gruppe unge spillere ind.



Truppen er pt. ret bred, men med det held jeg har haft med skader indtil nu, så er det ikke nogen dårlig ting. Jeg afventer lige den første halvdel af sæsonen inden jeg sorterer flere folk fra.





Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #2: 26 Dec 2016, 02:21 »

CHL Gruppen blev mod Juventus, Besiktas og Shaktar, så der bliver ikke nogen nemme kampe i puljen. Håber på at kunne hente point hjemme, og måske nogle få på udebane. Målet må være den klassiske 2. plads i puljen.

Jeg bliver nødt til at fokusere mere på den hjemmelige liga, hvor det kun er blevet til 8 point i 4 kampe. Dog har modstanderne været The Eagles (Away), Spurs, The Swans (Away) og The Reds (Away). Sidstnævnte blev en sejr, på trods af at Coquelin så rødt efter 66 minutter, da Giroud maste sig igennem tre forsvarsspillere i det 75. minut og gjorde det til 1-2 på Anfield.

Jeg håber at denne sejr kan være med til at sikre bedre resultater fremadrettet, men næste opgave hedder Juventus away. Jeg planlægger stadig at spille med mange unge folk på holdkortet, men jeg har også lært af min nylige tur til Wales, at jeg ikke må skifte for meget ud. Det kan lede til at jagten på en sejr bliver en for stor mundfuld for de nye folk.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2016, 02:39 af Highbury » Logged

frandseen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #3: 27 Dec 2016, 11:55 »

Jeg spiller også med Arsenal. Da jeg spillede med Brøndby vandt Arsenal Champions League de to første sæsoner, hvilket gav mig lyst til at starte med dem. Derudover synes jeg, at de har en af de der trupper, som mangler verdensklassespille re for at vinde trofæer hver sæson. Jeg skulle blive klogere!

Jeg er netop startet med anden sæson, hvor jeg har vundet Charity Shield med 3-1 over Stoke og derudover har vi startet ligaen med en 0-2 sejr mod Bournemotuh.

Første sæson gik over al forventning. Jeg kan lige så godt erkende fra start, at jeg ikke har den samme tid til FM mere som engang, og derfor har jeg i år valgt at downloade taktikker i stedet for at lave mine egne. Om det var det der gjorde udfaldet ved vi jo ikke, men det har da sikkert haft en betydning. Jeg vandt hvert fald samtlige hjemmekampe i hele sæsonen bortset fra den allersidste i ligaen hvor vi skulle holde en fest - vi spillede 0-0 mod Sunderland. Af hjemmekampe vil jeg specielt nævne 4-2 over Barca (vi spillede desuden også 1-1 med dem ude) i gruppespillet, 6-1 over Liverpool, 5-0 over Southampton, 6-0 over City, 5-0 over Tottenham og en altafgørende 2-0 sejr over Atletico i semifinalen som gjorde, at vi skulle i straffe om en plads i Champions League finalen.

På udebane leverede vi også fint, og vi tabte kun 2 kampe i 2016 - 1-0 mod City og så på allersidste dag på året 2-1 mod Bournemouth. Vi tabte den 2. kamp i januar - 1-0 til Norwich i FA Cuppens 3. runde og også EFL finalen mod United med 2-1. Herudover kom der 3 nederlag i rap i april og maj: 2-0 mod Liverpool, 2-0 mod Atletico og 1-0 mod Southampton. En sejr i enten Liverpool eller Southampton kampene havde givet mig titlen men jeg valgte at spare spillere til Champions League, hvilket gav pote, da jeg vandt 2-0 hjemme over Atletico på to mål af Chamberlain som er en af de spillere som jeg ikke anså som verdensklassespille r inden sæsonen.. Dernæst slog vi West Brom 3-0 og titlen var hjemme og til sidst smadrede vi Bayern 3-0 i Champions League finalen.
Det havde jeg slet ikke regnet med og jeg havde regnet med det tog flere sæsoner bare at vinde titlen i England. At vi også kan vinde Champions League er en kæmpe motivation for at videreføre denne klub til at skulle være den klub der skal være klubben med flest titler i samtlige turneringer.

Spillere som Monreal, Koscielny, Elneny og Xhaka var andre spillere som jeg mente ikke var verdensklassespille re. Det kan man stadig diskutere om de er, men faktum er bare, at Koscielny og Monreal var intet mindre end fremragende i forsvaret, og de spiller derfor også fra start i 2. sæson. Især Monreal havde jeg regnet med var en af de første der skulle skiftes ud. Men jeg har valgt at investere andre steder på banen.

Jeg havde læst meget godt om Origi rundt i trådene herinde, så jeg valgte at hente ham - han kostede 380 men han var sandelig også pengene værd. 34 mål og 19 oplæg i 45(5) kampe er vanvittigt fremragende! Kun et mål efter Kane på topscorerlisten og stort set aldrig en dårlig kamp så han var virkelig afgørende. Chamberlain gjorde det også godt med 22 mål og 15 oplæg i 42(5) kampe og med Alexis med 14 mål og 19 oplæg i 35(3) kampe samt Özil med 10 mål og 16 oplæg i 38(2) kampe havde jeg mig en fremragende offensiv i første sæson. Giroud var en fremragende rotationsspiller ved skader eller karantæner, hvilket vi havde mange af, da både Alexis, Chamberlain, Origi, Ramsey, Özil, Bellerin og Monreal var ude med skade af mere eller mindre længevarende perioder i løbet af sæsonen. Giroud lavede 25 mål og 11 oplæg i 28(16) kampe.
Herudover hentede jeg kun talenter - bl.a. Moise Kean og Afonso Sousa fra Porto. Thiago Maia blev hentet i januarvinduet og startede med at være sur over ikke at komme med i forårets CHL. Han blev heldigvis glad da han fik lidt spilletid i foråret i stedet for at være "lovende talent".
Jeg solgte Jenkinson og Holding i januartransfervindu et - for 42 (55) og 30 (35) millioner.

Op til anden sæson har jeg hentet Griezmann for 485 mio. På trods af en fremragende offensiv kunne jeg simpelthen ikke stå for denne klassespiller og hvad jeg mener egentlig er en rigtig ok pris. Bernardeschi er hentet i Fiorentina for den nette sum af 142,5 mio. Det synes jeg er billigt! Perin er hentet i Genoa for 50 mio. og lejet tilbage - også ham er købt fordi jeg ikke kunne stå for den pris. Cech spiller godt men er 35 nu, så han skal erstattes på et tidspunkt. Jeg har hentet to unge målmand som står med et stort potentiale, men de er nok først klar om 5 år hvis ikke mere og derfor er det planen at Perin skal konkurrere med polakken der er kommet retur fra Roma, når Cech stopper. En hulens masse unge spillere er hentet til og jeg er igang med forhandlinger med Rugani om et skifte til 3. sæson for 300 mio. - også en pris som jeg synes er for god til at lade være med at udnytte.

Jeg har indtil videre solgt flere rotationsspillere i vinduet op til 2. sæson:
Lucas - Leicester - 150 mio.
Walcott - Monaco - 147,5 mio.
Welbeck - Marseille - 235 mio.
Joel Campbell - Leverkusen - 60(70) mio.
Debuchy - Deportivo - 20 mio.
Cazorla - United - 15 mio.
Iwobi - 140(157) mio.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #4: 28 Dec 2016, 01:17 »

Det er kun gået en vej siden sejren over Liverpool. Buret er blevet holdt rent, og der er blevet scoret hele 22 gange i 7 kampe, fordelt på 3 turneringer. Nærmeste konkurrent i ligaen er Watford og City der begge har et point mindre.  Forude venter en kamp imod Shaktar og derefter City, så der er mulighed for i løbet af to kampe at lægge fra i to turneringer, hvis det bliver til sejre.

Spillerne er også ved at finde sammen, hvor nyindkøbet Fekir virkelig har blomstret, og faktisk lige pt. truer Özil en smule. Oppe foran tager Lucas og Giroud sig primært af at lave mål med hver 5, imens Fekir følger lige efter med 4 kasser. Paulista er netop kommet tilbage i truppen, og spillede en super første kamp i sæsonen, og Holding har formået at gribe sine chancer ligeså, hvor han i den forgangne måned blev den bedste unge spiller og den næstbedste seniorspiller i ligaen.  Slet ikke så dårligt når jeg selv skal sige det.

Jeg håber på at kunne bringe endnu flere unge folk til succesoplevelser på førsteholdet. Reine-Adelaide og Kuki er de næste jeg er igang med at spille ind.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #5: 08 Jan 2017, 20:54 »

Ni kampe mere er spillet. Målscoren hedder 16 - 4, hvoraf 2 af de indkasserede kom i et heftigt 2 - 2 opgør hjemme imod United. Lige efter den kamp fulgte en kedelig 0 - 0 mod Sunderland ude, hvor jeg valgte at spare en del af A-kæden.

I Chl fik jeg en sejr ude mod Shaktar på 2 - 0, da de så kom til London, blev det en 3 - 0 sejr. Juventus har også gæstet græstæppet i London, og der blev vi reddet af en sen scoring af Lucas der brød igennem de tunge italienske kæder og fik udplaceret Buffon.

Kuki har fået en smule mere spilletid, men han har stadig lidt svært ved at sætte sig igennem i angrebet, hvor han til tider bliver nødt til at trække længere tilbage for at komme med i spillet. Reine-Adelaide har også fået spilletid, og han har gjort det ganske fint. Der bliver arbejdet hårdt for at gøre et godt indtryk når Alexis ikke spiller.

I ligaen er der to point ned til City, og seks point ned til West Ham på tredjepladsen. I Chl er førstepladsen i gruppen sikret inden sidste kamp, bar lodtrækningen så bliver til at have med at gøre. I League Cup hedder næste kamp Hull i en kvartfinale, men i bedste Wenger-stil så bruger jeg nok den til at lade de unge folk vise sig frem.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #6: 13 Jan 2017, 22:36 »

Billetten er hjemme til semifinalen i den lille cup turnering, og det selvom at jeg valgte at stille med en meget uprøvet trupsammensætning. Efter kampen mod Hull så kom der to kampe hvor det bar ikke kunne blive til en sejr, og især Besiktas kæmpede med næb og klør, da de ved at skaffe point kunne sikre sig en plads i Europa League, for snuden af Shaktar der skulle møde formstærke Juventus, som også kørte dem over 4-1 i Torino.

December blev herefter fyldt med en masse tætte kampe, men det blev dog til en sejr over Chelsea ude på Broen, men vigtigst af alt er det dog at kampen mod Tottenham blev vundet. En herlig afslutning på kalenderåret. Endnu bedre er det at en masse kampe bliver vist i TV, da det giver et godt flow af indtægter. 



Forude venter et spændende transfervindue, hvor jeg leger med tanken om at hente et par spillere ind, da jeg netop har fået tildelt 630 mio til indkøb. Tanken er dog at det skal være talenter, og især ville et målmandstalent varme, selvom polakken vender tilbage til sommer. Det bliver spændende at se hvilke muligheder der tilbyder sig i transfervinduet.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #7: 16 Jan 2017, 21:09 »

Men kan de vinde på en kold og regnvåd dag i Stoke?


Svaret er nej. Kampen ude mod Stoke var en kollektiv nedtur for holdet, hvor ingen af spillerne så ud til at vide hvordan man spiller fodbold. Stoke kom foran med hele 3 - 0, inden at Martins-Indi hev i en nødbremse, og derved blev udvist. Derefter fik holdet kæmpet sig tilbage med to scoringer, og den tredje var lige ved og næsten. Desværre endte det 3 - 2. Formentlig var det nederlag ikke så skidt igen, for holdet så meget mere sammenhængende ud i de følgende kampe.



Kampene i januar forløb foruden turen til Stoke ganske godt. Der blev bestilt billet til sæsonen første finale, som skal spilles imod Brentford i slutningen af februar. Forude venter der en FA kamp imod Millwall, og CHL imod Dynamo Kiev, og i den næste kamp kommer Liverpool forbi London. En kamp mellem nummer 1 og nummer 5 i ligaen.

Januar betyder traditionen tro at det er tid til transfers. Ospina meldte ud at han gerne ville videre, da Marseille viste interesse. Monreal blev til slut i vinduet fanget i PSG's søgelys og endte derfor med at rejse til den franske hovedstad. Det var et held at jeg ikke fik sendt Duarte afsted på en lejeaftale inden at Monreal røg afsted for ellers havde Gibbs været alene om venstre back. Ind på holdet er der også kommet to spillere i form af de unge folk Gianluigi Donnarumma og Thiago Maia. Sidstnævnte har dog spillet landsholdsfodbold siden han ankom til klubben. Der er derved smuttet to erfarne spillere, og der er blevet tilført to unge spillere.

Der skal sælges nogle spillere til sommer, for der er blevet lagt en masse penge i nogle indkøb, uden at kassen dog er blevet tømt. Heldigvis bliver mange af holdets kampe transmiteret i TV, og der kommer derfor en del penge ind på den måde. 
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #8: 16 Apr 2017, 20:53 »



Sæsonens store målmager, og så er han nu Legendarisk kantspiller i en alder af 31 og har været det hele sæsonen.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #9: 26 Apr 2017, 22:31 »

Vil mene at jeg har en "ny Jan Koller" på mit hold. Han er tjekkisk med ca. samme stats og statur. En STOR dreng inde i boksen.

Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #10: 26 Apr 2017, 23:04 »

Hvis du spiller med enlig angriber ville jeg overveje at give ham hurtighed som træningsfokus og se om ikke du kan få en komplet angriber ud af ham. Kræver dog at han har et meget højt potentiale, for ellers når han ikke længere end 11-12 i acceleration, hvilket ikke er nok.

*edit*
Lækkert lige at følge din samtale med dig selv de sidste mange posts    Cool
Dem holder jeg også meget af og de er efterhånden ganske hyppige på det her forum.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2017, 23:08 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #11: 26 Apr 2017, 23:47 »

Hvis du spiller med enlig angriber ville jeg overveje at give ham hurtighed som træningsfokus og se om ikke du kan få en komplet angriber ud af ham. Kræver dog at han har et meget højt potentiale, for ellers når han ikke længere end 11-12 i acceleration, hvilket ikke er nok.

*edit*
Lækkert lige at følge din samtale med dig selv de sidste mange posts    Cool
Dem holder jeg også meget af og de er efterhånden ganske hyppige på det her forum.

Tak for rådet om at prøve at gi ham noget mere fart. Jeg spiller pt. med en enkelt på toppen, men overvejer lidt at flere af mine angribere, som alle er 22 eller yngre kunne nyde godt af at have en angrebsmakker. Btw. så har jeg faktisk hele tre der er naturlige Komplette angribere, og som har fart i støvlerne, men det skader aldrig at gør dem bedre hver især.

En ganske fornuftig samtale Opstemt Ej, jeg forsøger at skrive noget ud indimellem, i håb om at nogle andre, ligesom du lige har gjort, vil byde ind med en kommentar. Ja der er desværre ikke samme energi i forummet som førhen, hvilket bidrager til hyppigheden af den type tråde.
Logged

øbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal
« Svar #12: 01 Jun 2017, 21:47 »

Protip! Lukas som falsk 9'er gør ham åbenbart vanvittig :O

Er der iøvrigt nogen der har haft succes med Xhaka, og i så fald, hvilken rolle?
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #13: 05 Jun 2017, 21:14 »

Protip! Lukas som falsk 9'er gør ham åbenbart vanvittig :O

Er der iøvrigt nogen der har haft succes med Xhaka, og i så fald, hvilken rolle?

Havde kun held med Lucas som falsk 9'er i første sæson hvor det blev til 25 kasser i alt.
Xhaka har jeg brugt på den centrale midt lidt skiftende mellem flydende playmaker og boldvindende midtbane, med blandede resultater mellem 7 og 7.2 over en hel sæson. Men åbenbart nok til at sælge ham til Real Madrid.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal
« Svar #14: 15 Sep 2017, 09:59 »

Jeg er pt med i netsave med transfer update for denne sommer..
Min ven, som sidder ved siden af - sidder og bander og svovler over konstante skader i truppen.
- faktisk lidt a la virkeligheden :-)

anyway, jeg kiggede ham lige over skulderen og der er rigtigt nok 3-4 skader hele tiden.
Så når Santi Carzola lige at komme tilbage, så bilver Wilshere skadet.
Mertesacker er tilbage efter skade og BUM, så er Kocielny skadet.

Oplever andre med Arsenal det samme.??
Det er lidt synd for ham :-) han ligger nr 9 i slut oktober og kan ikke få flow i sit spil pga skader.
Logged

Love the Blues

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010