home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Træningsbanen
| | |-+  Kategori: Det taktiske panel
| | | |-+  Inter Taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Inter Taktik  (Læst 3079 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Inter Taktik
« : 21 Nov 2016, 14:51 »

Hej,

Jeg ved ikke om man skal oprette en ny tråd her i det taktiske panel hver gang man skal have hjælp eller hvorledes, for Information/Guide tråden var låst.

Jeg er Inter, 22. oktober 2017, og hvor meget jeg gerne vil påstå at mit hold bare er svingende og taktikken virker, så tror jeg efterhånden ikke det er tilfældet.. Enten laver jeg mange mål og vinder (4-1, 4-2, 5-0, 5-3) eller også scorer jeg overhoved ikke, og Handanovic må sørge for uafgjort. Jeg har noteret mig forskellige ting i taktikken, som jeg har været ude af stand til at løse, og som jeg tror kan være problemerne med resultaterne. Lige nu føler jeg min taktik er en "Snowball"-taktik, hvor jeg enten udspiller modstanderen eller udspiller mig selv. Jeg ofrede gerne storsejre for flere små sejre og mere stabilitet.

Den nuværende taktik: - ROLLER OG FORETRUKNE START XI - INSTRUKTIONER
Inden problemerne kommer jeg med mine tanker om den nuværende taktik. Min ide er at have bolden, da jeg er et bedre hold en størstedelen af Serie A. Da jeg har holdet til at flytte bolden langs græsset, vil jeg arbejde med korte afleveringer, for så til sidst at skabe overtal på den ene kant (Inden I siger Eder ikke er fløjspiller, så gør han det meget bedre som fløj end som IA). Synes tit jeg kan skabe overtal 2-1 med min fløj og backen og så har jeg 4-5 mand i og omkring feltet. Defensivt skal der bare lukkes af, og Ankermanden er kompensation for de offensive backer, sådan så jeg altid har tre mand centralt med det defensive arbejde for øje.

Spiller Instruktioner (Foruden de som spillet allerede tildeler dem):
Backs: Færre driblinger, indlæg fra baglinjen, Indlæg mod nærmeste stolpe, spil bredere og løb ud på kanten med bolden
Fremskudt Playmaker: Spil mere direkte
Fløjspillere: Indlæg mod nærmeste stolpe

Problemer:
1) Når holdet ikke score på samlebånd, har jeg svært ved at spille mig frem til chancer. Jeg har bolden meget, men mange afslutninger er fra distancen, og indlæg virker harmløse. Dette har jeg svært ved at se løsningen på, fordi andre gange er indlæg død effektive + jeg kan kombinere mig igennem. Men har I noget forslag til at kunne kreere lidt flere chancer?

2) Mit forsvar er til tider hullet som en si - specielt i midten, på trods af jeg har tre mand til at være opryddere. Spillerne backer unaturligt meget op for hinanden og efterlader enorme huller - Det på trods af de står til "Hold Position". De mangler virkelig forståelse for spillet..

3) Jeg vil gerne have offensive backs, men ikke samtidig. Selvfølgelig må han gerne skubbe op når der ingen fare er på færde, men når den ene back går til baglinjen skal modsatte back ikke være på kanten af feltet. Men det er ikke kun mine backs, der placere sig forkert. Det gør mange af spillerne.. Jeg kommer her med et eksempel (Tryk på billede for at se de i rigtig størrelse):

Der er blevet skabt overtal i højre side og min højre back har slået indlæg. Jeg ser mange ting galt i denne situation.
 - To midterforsvarer der står uden for billede og krydre røven.. Hvorfor de ikke er skubbet op forstår jeg ingenting af?
 - Hvis midterforsvarerne insisterer på ikke at dække en mand, hvorfor er ham der ikke dækker en mand på midten (I dette tilfælde ankermanden, selvom det burde være den centrale midt) ikke i feltet eller på kanten?
 - 1 mod 5 i boksen er ikke ligefrem gode odds. Eders (Venstre kant) position er ikke ligefrem god (Nu hvor der ikke sparkes mod bagerste stolpe) og der mangler en mand fra midten som søger i boksen, mens den anden samler op..
 - For en sjælden gang skyld er modsatte back placeret ordentligt. Men det er ikke sjældent at se ham på kanten af feltet og dermed bag sin mand i opdækningen (Og det ligemeget hvor mange angribere modstanderen måtte smide frem).

Så jeg kunne godt tænke mig løsninger eller idéer på følgende:
 - Backerne ikke blæser frem uden omtanke - men kommer stadig frem når bolden er i deres side.
 - Holdet er bedre til at spille sig frem til chancer (Heri ligger vel også at flere man kommer fremad så jeg er farligere end billede viser)
 - Mit centrale forsvar bliver bedre til at holde deres positioner (Eventuelt ny rolle?)

Om nødvendig har jeg også uploadet mit savegame.. Til advarsel har jeg dog massere af ligaer og spillere med (Mere end anbefalet) så det kan måske gå lidt langsomt for nogen). LINK
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Inter Taktik
« Svar #1: 22 Nov 2016, 19:37 »

Hej Gilly.

Tak for et super indlæg! Jeg kommer med nogle bud i nær fremtid
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Inter Taktik
« Svar #2: 22 Nov 2016, 20:41 »

Hej Gilly..

Lige mine umiddelbare tanker - Dog er det baseret ud fra en ret hurtig analyse. Så det skal du lige have i mente..


1)  Du har ingen spillere sat som support - Dette mener jeg er en grundlæggende fejl.

2) Du ønsker at stå højt og presse højt. Men uden spillere på support, så kunne jeg meget nemt forestille mig, at netop dit presspil vil være nemt at spille sig ud af, da dit hold er delt meget op i offensive og defensive spillere. Måske det er derfor du oplever at din defensiv til tider kan virke åben som en si.

3) Du vil gerne holde i bolden, men uden spillere på support, så vil afstanden mellem dine offensive og defensive spillere blive for stor. Samtidigt ønsker du at spille bolde i dybden, hvilken vil medvirke at dine offensive spillere vil blive sendt fremad, hvilket øger afstanden. Derfor kan de nemt risikere at blive isoleret og det vil gå ud over dit ønske om at kontrollere kampene/ holde i bolden til dine backs kommer frem.

4) Du ønsker at søge overlap. Men tænk over hvor lang afstanden er fra dine offensive kanter som er sat til offensiv, og så fra dine backs. Der er en lang distance som skal løbes. Så det vil kræve at du har boldbesiddelsen og kontrollere spillet for at de skal kunne nå med frem og have en indvirkning. Samtidigt vil både dine kantspillere og backs forsøge at gå mod baglinjen. Så pas på med at de ikke løber i vejen for hinanden..

5) Du vil gerne spille over kanterne. Men som jeg ser det, så er Origi langt fra en spiller som er stærk i den taktik. Han har hverken det fysiske aspekt med sig, eller er stærk nok i hovedspillet. Så han vil tabe langt de fleste dueller i feltet.. Med ham i angrebet, så skal du udnytte hans fart og hans teknik.. Det lægger din taktik ikke op til..


Jeg har ikke lige tid til at komme med løsningsforslag lige nu - CHL starter om kort tid..
Men det kan være jeg lige tager et ekstra kig på det og måske kommer med lidt konkrete løsningsforslag..


Thumbs Up
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Inter Taktik
« Svar #3: 23 Nov 2016, 12:08 »

Hej Gilly..

Lige mine umiddelbare tanker - Dog er det baseret ud fra en ret hurtig analyse. Så det skal du lige have i mente..


1)  Du har ingen spillere sat som support - Dette mener jeg er en grundlæggende fejl.

2) Du ønsker at stå højt og presse højt. Men uden spillere på support, så kunne jeg meget nemt forestille mig, at netop dit presspil vil være nemt at spille sig ud af, da dit hold er delt meget op i offensive og defensive spillere. Måske det er derfor du oplever at din defensiv til tider kan virke åben som en si.

3) Du vil gerne holde i bolden, men uden spillere på support, så vil afstanden mellem dine offensive og defensive spillere blive for stor. Samtidigt ønsker du at spille bolde i dybden, hvilken vil medvirke at dine offensive spillere vil blive sendt fremad, hvilket øger afstanden. Derfor kan de nemt risikere at blive isoleret og det vil gå ud over dit ønske om at kontrollere kampene/ holde i bolden til dine backs kommer frem.

4) Du ønsker at søge overlap. Men tænk over hvor lang afstanden er fra dine offensive kanter som er sat til offensiv, og så fra dine backs. Der er en lang distance som skal løbes. Så det vil kræve at du har boldbesiddelsen og kontrollere spillet for at de skal kunne nå med frem og have en indvirkning. Samtidigt vil både dine kantspillere og backs forsøge at gå mod baglinjen. Så pas på med at de ikke løber i vejen for hinanden..

5) Du vil gerne spille over kanterne. Men som jeg ser det, så er Origi langt fra en spiller som er stærk i den taktik. Han har hverken det fysiske aspekt med sig, eller er stærk nok i hovedspillet. Så han vil tabe langt de fleste dueller i feltet.. Med ham i angrebet, så skal du udnytte hans fart og hans teknik.. Det lægger din taktik ikke op til..


Jeg har ikke lige tid til at komme med løsningsforslag lige nu - CHL starter om kort tid..
Men det kan være jeg lige tager et ekstra kig på det og måske kommer med lidt konkrete løsningsforslag..


 Thumbs Up


1, 2 & 3) Jeg troede faktisk ikke, at FM var stå staccato i sine roller.. Selv har jeg spillet skraldemand i mange år, men med bare lidt fodboldforståelse fra medspillerne, er man jo meget andet end bare en skraldemand. Rollen ændrer sig jo også i forhold til modstanderens offensive indstilling, og det uden en træner behøver udpensle situationen. Men med dine ord i mente, kan jeg godt se at rummet bliver meget stort - Og at ankermanden og den centrale midt(forsvar) sågar løber i vejen for hinanden. Han bliver gjort til support med det samme, og det kan også være at en Box-til-Box-rolle bliver afprøvet. For han skal jo helst være holdets primære tovejsspiller, men ved ikke helt om han bliver for flagrende som en BTB-spiller..

4) Afstanden er lang, ja, men ambitionen er også at have bolden og spille med kortere afleveringer (Og så med "Through Balls" af over længere afstand). Så der er både tid og mulighed for at komme frem. Har ikke oplevet de løber i vejen for hinanden, men den vil jeg have i baghoved over de næste par kampe. Mit problem er sådan set, at modsatte back bliver til fløjspiller ligeså snart jeg har bolden i én side. I min verden skal forsvaret sideforskyde når den ene back skubber op, og hvis jeg så kommer til baglinjen (Og modstanderen ikke har to angribere) kan modsatte back trække op midt på deres banehalvdel som opsamler/spilstation.

5) Origi passer ikke helt kan jeg godt se, og det er nok bedre at tilpasse taktikken lidt til ham, end at få ham til at tilpasse sig. Det kan du have ret i.

Hvordan tror du det vil lyde, hvis jeg sætter fløjspillerne til "Support" (Kortere afstand mellem back og fløj, og mulighed for tidligere indlæg), og fjerner "udnyt kanterne" indstillingen og gør den centrale midt til support?? På den måde har jeg stadig muligheden for at spille bredere (bliver for crowded hvis jeg kun spiller mig igennem midten), men kan veksle det med kombinationer i midten.. Min bekymring er dog stadig om der kommer nok mand med frem Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Inter Taktik
« Svar #4: 23 Nov 2016, 12:19 »

Jeg synes, at Guldbrand har nogle super pointer i sit oplæg.

Jeg bed i sær mærke i, at du oplever, at du blive spillet tynd gennem midten. Selvom dine defensive spillere har automatisk "hold position", vil de skubbe op i en eventuel duel, da du kører med "pres mere" som holdinstruktion. Vil du undgå disse "store huller", vil jeg anbefale dig at kigge på spillerinstruktione n i deres pres og måske forsøge "pres mindre". Så kan du overlade de fleste dueller til skraldemanden og midterforsvarerne vil holde sin position.

Derudover synes jeg ikke, at instruktionen søg overlap stemmer overens med backs+wings, som Guldbrand også var inde på. De roller har samme løbemønster, og hvis du ønsker det "overtal" på kanterne, så kan du muligvis forsøge dig uden at søge overlap. Eder vil på trods af sin wing-rolle nok stadig søge ind til sit gode ben, og din back i angreb rolle vil automatisk komme frem og støtte ham.

Tror du gør klog i at ændre din CM(for) til support rolle i stedet. Samtidig ville jeg nok tage et kig på, om nogle af dine offensive kort også kunne ændres til en support indstilling.
Support-rollen har jeg haft rigtig meget fidus til i denne udgave af FM, hvor i sær felt-felt typen har imponeret mig Smiley

Håber du kan bruge svarene!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Inter Taktik
« Svar #5: 23 Nov 2016, 12:34 »

Jeg synes, at Guldbrand har nogle super pointer i sit oplæg.

Jeg bed i sær mærke i, at du oplever, at du blive spillet tynd gennem midten. Selvom dine defensive spillere har automatisk "hold position", vil de skubbe op i en eventuel duel, da du kører med "pres mere" som holdinstruktion. Vil du undgå disse "store huller", vil jeg anbefale dig at kigge på spillerinstruktione n i deres pres og måske forsøge "pres mindre". Så kan du overlade de fleste dueller til skraldemanden og midterforsvarerne vil holde sin position.

Derudover synes jeg ikke, at instruktionen søg overlap stemmer overens med backs+wings, som Guldbrand også var inde på. De roller har samme løbemønster, og hvis du ønsker det "overtal" på kanterne, så kan du muligvis forsøge dig uden at søge overlap. Eder vil på trods af sin wing-rolle nok stadig søge ind til sit gode ben, og din back i angreb rolle vil automatisk komme frem og støtte ham.

Tror du gør klog i at ændre din CM(for) til support rolle i stedet. Samtidig ville jeg nok tage et kig på, om nogle af dine offensive kort også kunne ændres til en support indstilling.
Support-rollen har jeg haft rigtig meget fidus til i denne udgave af FM, hvor i sær felt-felt typen har imponeret mig Smiley

Håber du kan bruge svarene!
Så har jeg lige et supplerende spørgsmål..

Med jeres to indlæg i tankerne, tænker jeg at gøre den centrale midt til support eller Box-To-Box; Det må afprøves hvad der virker bedst. Hvis Eder trækker ind i banen alligevel, beholder jeg højre kant som angreb, for at skabe bredde og stadig have trusslen over kanten. Så tænker jeg at sætte højre back til support, så han holder igen med de offensive løb, når højre fløj alligevel laver dem. Hvem af Eder eller Candreva (Eller begge) vil du så sætte på support? Jeg tænker umiddelbart selv Eder, for at beholde hvert fald én trussel på hver kant Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Inter Taktik
« Svar #6: 23 Nov 2016, 12:48 »

Så har jeg lige et supplerende spørgsmål..

Med jeres to indlæg i tankerne, tænker jeg at gøre den centrale midt til support eller Box-To-Box; Det må afprøves hvad der virker bedst. Hvis Eder trækker ind i banen alligevel, beholder jeg højre kant som angreb, for at skabe bredde og stadig have trusslen over kanten. Så tænker jeg at sætte højre back til support, så han holder igen med de offensive løb, når højre fløj alligevel laver dem. Hvem af Eder eller Candreva (Eller begge) vil du så sætte på support? Jeg tænker umiddelbart selv Eder, for at beholde hvert fald én trussel på hver kant Smiley

Det kan du sagtens eksperimentere med! Det er svært at sige ud fra ren intuition, men det lyder fornuftigt, at du sætter din højre back til support og ændrer din venstre wing til support. Så begynder der i hvert fald og være noget omtanke bag.
Jeg har ikke selv spillet voldsomt meget med wings so far, så glæder mig til at se udfaldet  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010