home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 293 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #4 "Den Nordjyske Juvel"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #4 "Den Nordjyske Juvel"  (Læst 3265 gange)
Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#4 "Den Nordjyske Juvel"
« : 17 Nov 2016, 23:03 »



"Den Nordjyske Juvel"


Sådan betegner de fleste nordjyder nok deres favorithold, Aalborg BK.

Jeg har selv intet tilhørsforhold til klubben, men beundre virkelig klubbens evne til at satse på egne talenter. Men fakta er, at klubben i mange år ikke har været stabile nok, fordi deres fokus har været på udklækning af talenter – frem for resultater.

AaB havde dog et formidabelt 2014 med Mesterskab, Pokaltitel og Europa League eventyr. Men siden da har klubben ikke været i nærheden af hverken mesterskab, pokaltitel eller Europa League gruppespillet.

Men det har jeg tænkt mig at lave om på. Jeg ser ikke mig selv som en manager, der kan udrette mirakler. Jeg har oftest svært ved at få en taktik til at virke, og jeg er typen der oftest finder nye spillere på nettet, fremfor at bruge mine talentspejdere. Jeg er heller ikke typen der er særlig god til talentudvikling. Men alt dette skal der laves om på.

Jeg vil forsøge at bringe AaB tilbage til toppen af Superligaen, hvor klubben hører til. Dette skal ske på baggrund af AaB’s værdier med mange talenter fra egne rækker, samt en attraktiv spillestil. Der skal bankes kontinuitet ind i holdet, hvorfor jeg også håber at kunne beholde nogle af de bedste spillere i AaB længere tid end i virkeligheden.

Manageren der skal føre AaB tilbage til toppen, er en sand AaB legende. Men hvem der er tale om, vil jeg først afslører senere.

I bloggen vil der blive skrevet updates ud fra tre forskellige vinkler.

-   Managerens personlige tanker
-   Fiktiv journalist ”Mikkel Andersen” fra Nordjyske Stiftstidende 
-   Mediernes dækning

Uanset hvad håber jeg i hvert fald i vil læse med, og følge AaB genrejsning i Dansk fodbold.

Velkommen til  Wink

« Seneste Redigering: 19 Nov 2016, 18:15 af Mallu2204 » Logged

...

Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #1: 17 Nov 2016, 23:04 »

Haps. Til senere brug Wink
Logged

...

Dida
Gæst
 
Sv: "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #2: 18 Nov 2016, 00:39 »

Følger selvfølgelig med i en blog om AaB
Logged

Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
(2) "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #3: 18 Nov 2016, 13:25 »


AaB skifter ud på Managerposten - Augustinussen ny cheftræner

Knap havde Thomas Augustinussen stoppet sin karriere som professionel fodbold-
spiller, før han er tilbage i AaB. Denne gang som cheftræner.


 24. juni 2016 09:37

AALBORG: Lars Søndergaard er fortid som cheftræner i AaB. Den 57-årige, nu arbejdsløse træner nåede kun et enkelt år som træner for den Nordjyske klub.

Lars Søndergaard kom som sagt til AaB sidste sommer, efter fire års gode præstationer hos ligakonkurrenterne, SønderjyskE. I dag blev han så fyret som træner i AaB. Ifølge Nordjyske Stiftstidendes oplysninger kommer fyringen efter en uenighed med AaB’s sportsdirektør Allan Gaarde. Konflikten gik angiveligt på, at Allan Gaarde var utilfreds med Lars Søndergaards håndtering af et par interne konflikter spillertruppen i mellem.

Samtidig skulle bølgerne have gået højt under et møde Allan Gaarde og Lars Søndergaard havde for at afslutte sæsonen. Allan Gaarde skulle have stillet spørgsmål ved Lars Søndergaards spillestil samt resultater. Officielt står Lars Søndergaard som fyret i AaB. Men ifølge vores oplysninger er der tale om en gensidig aftale om Søndergaards afgang.

Klublegende afløser Søndergaard

På pressemødet kunne Allan Gaarde samtidig meddele, at den nye træner allerede er fundet. Det bliver den nu pensioneret AaB-spiller Thomas Augustinussen der i fremtiden skal stå i spidsen for AaB’s superligamandskab.

Augustinussen 35, stoppede sin aktive karriere for blot 17 dage siden. Men nu er han altså klar til at tage endnu en tørn i AaB.

Til pressemødet havde Augustinussen selv følgende kommentar: ”Jeg er både glad og stolt over AaB har fundet mig værdig som Lars’ afløser. Jeg har AaB i hjertet, og derfor er jeg ekstra glad for jeg netop får chancen som cheftræner i ”min” klub. Det bliver helt sikkert en udfordring for mig, men det er jeg indstillet på. Jeg har altid vidst jeg gerne vil være træner efter min egen karriere, så at jeg får chancen så hurtigt er bare super fedt”.

I første omgang har Thomas Augustinussen underskrevet en ét-årig kontrakt. Men det er der en ganske god grund til, hvis man spørger Allan Gaarde. ”Thomas skal bruge et år på at vende sig til sit nye job. Han skal finde ud af hvilket manager han vil være, og mister han lysten til at være cheftræner, kan han hurtigt komme ud af sin kontrakt til sommer. Men jeg håber selvfølgelig Thomas finder sig til rette i sit nye job, og at vi får et langt og succesfuldt samarbejde.

Augustinussens første arbejdsdag som AaB træner er 1. Juli.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2016, 15:06 af Mallu2204 » Logged

...

Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#3 "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #4: 18 Nov 2016, 13:48 »



De første par uger som cheftræner


Jeg havde altid haft et godt forhold til Lars Søndergaard. Jeg kunne virkelig godt lide hans personlighed og hans karisma. Derfor var det også meget underligt at skulle overtage hans job som træner. Da jeg første gang trådte ind på mit kontor, stod der stadig Lars Søndergaard på døren. Jeg var vant til at komme her som spiller. Men også til en venskabelig snak med Lars, for at snakke om privatlivet, rejser og vores fælles store passion, vin.

Vi havde i februar været i Italien på vin tur sammen med Rasmus (Würtz red.), Nicolai (Larsen red.) og Thomas (Enevoldsen red.). Det er sjældent man oplever man får et nært og personligt forhold til sin træner, men det havde jeg fået med Lars.

Som dagene gik blev det mere normalt for mig, at træde ind på mit kontor. Jeg tænkte mindre på, at jeg havde overtaget en ”vens” job. Jobbet betød meget for mig. Jeg har altid elsket AaB, og klubben har altid lagt mit hjerte nært. Mit største ønske er en dag at give klubben et Dansk Mesterskab igen, samt et Champions League gruppespil. En meget ambitiøs målsætning for en træner uden nogen former for erfaring inden for trænerjobbet. Jovist, jeg havde da ligesom mange andre leget lidt med computerspillet Football Manager, men uanset hvilket hold jeg var, kunne jeg ikke vinde noget som helst. Måske ikke den bedste optakt til mit første managerjob. Men ambitiøs var jeg helt sikkert.

Den første uge havde jeg tænkt meget over, om spillerne vil have den nødvendige respekt for mig som manager. De fleste spillere kendte mig jo godt i forvejen, dog bare som deres holdkammerat – og ikke som cheftræner.

Heldigvis havde spillerne taget rigtigt godt i mod mig, og Würtz og Risgård især, havde påtaget sig lederansvaret i spillertruppen, efter jeg selv havde haft det. Især Rasmus og Kasper så jeg som nøglepersoner, hvis jeg skulle blive en succes i AaB.

Jeg havde nogenlunde fundet frem til den taktik vi skulle satse på. Jeg havde fundet frem til en 4-3-1-2 opstilling. Især det at spille med to angribere var meget vigtig for mig, da det siger sig selv det er sværere for forsvarerne at holde styr på to angribere frem for en.

Jeg havde dog også haft en mindre god samtale med min gode ven, Thomas (Enevoldsen red.) Thomas ønskede at prøve sig af i udlandet en sidste gang, og han vurdere hans bedste mulighed for at komme til udlandet var i dette transfervindue. Jeg kunne jo ikke benægte ham et udlandseventyr, men jeg ønskede nødigt at miste ham, og ligeledes ønskede fansene heller ikke at miste en af deres favoritspillere. Men jeg lovede at lytte til ham, og indkalde ham til en samtale, hvis vi modtog et acceptabelt bud på ham.

Med udsigten til Enevoldsen smuttede, havde jeg holdt et par møder med vores talentspejdere, med henblik på at finde et par spillere der kunne forstærke vores start-ellever, men samtidig også forbedre bredden i truppen. Jeg ønskede at tilknytte et par rutinerede spillere, der kunne hjælpe de unge spillere med at nå deres potentiale. Samtidig havde jeg tilknyttet lidt ekstra personale, og BT havde kåret os til at have det bedste overordnet personale i Alka Superligaen. Det tegnede godt forud for sæsonstarten.

Vi havde spillet fire venskabskampe i perioden, og de havde virkelig givet mig en idé om hvilke spillere jeg ville satse på blandt de elleve startende. Det var blevet til to smalle nederlag, og to smalle sejre, uden vi havde mødt nogle imponerende hold. Det gjorde mig ikke ligefrem fortrøstningsfuld, men vores offensiv virkelig til at fungere. Defensivt haltede vi dog efter, og lukkede alt for mange mål ind. Jeg havde ændret lidt i taktikken op mod weekendens kamp i Alka Superliga på hjemmebane mod Horsens.

Det var der min første store prøve skulle stå.


« Seneste Redigering: 18 Nov 2016, 16:00 af Mallu2204 » Logged

...

Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#4 "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #5: 19 Nov 2016, 18:15 »


Overblik over AaB's transfervindue

Thomas Augustinussen har haft et travlt transfervindue. Seks spillere er kommet ind - seksten har forladt klubben

2. september 2016 06:16

AALBORG: Thomas Augustinussen lovede indkøb, da han i slutningen af juni blev præsenteret som ny AaB Manager. Det må siges han holdt sit løfte.

Thomas Augustinussen har haft travlt i trasnfervinduet. Seks spillere er blevet hentet til klubben, mens seksten spillere har forladt klubben. Dog har AaB "kun" solgt tre spillere, mens tretten er blevet udlejet. Vi giver dig nedenunder overblikket over deres transfers.

Indkøb:


Bubacarr Sanneh (AC Horsens)

Tom Høgli (FC København)

Daniel Johansson (Falkenbergs FF)

Jesper Rasmussen (Fri Transfer)

Jesper Christjansen (Lyngby B)

Ken Ilsø (Home United)


Salg:

Thomas Enevoldsen (Stade de Reims)

Kasper Pedersen (Barnsley)

Anders Lassen (Jammerbugt FC)


Sendt på udlån:

Oliver Klitten, Rasmus Prangsgaard, Johan Ejsing, Nikolaj Lyngø (Jammerbugt FC) Joakim Mæhle (Vendsyssel FF) Magnus Christensen (AC Horsens) Rasmus Thellufssen (Falkenbergs FF) Sebastian Grønning (Frederikstad) Marco Ramkilde (Varbergs BoIS) Anders Østergård (Hvidovre) Bardhec Bytyqi (FC Helsingør) Christian Bassogog (FC Nordsjælland)

Hvor stiller transfervinduet AaB?


AaB har forstærket sig over hele banen, hvor der især er hentet forstærkninger samt bredde til et ellers meget tyndt besat forsvar. Sanneh og Høgli må næsten tiltænkes en plads i startopstillingen, mens Johansson nok skal agere backup for Holgersson og Sanneh i midterforsvaret.

Til midtbanen er Jesper Christjansen fra Lyngby samt Jesper Rasmussen kommet til klubben. Begge spillere formodes at skulle tage plads på bænken i første omgang, hvor Rasmus Würtz, Kasper Risgård og Casper Sloth nok sidder solidt på de centrale midtbanepladser i AaB.

Til angrebet har Augustinussen hentet en gammel kending fra dansk fodbold, nemlig Ken Ilsø som har været en tur i Tysk & Asiatisk fodbold. Ilsø er hentet ind som førsteangriber i AaB. Spørgsmålet er om han stadig er ligeså farlig som han var i SønderjyskE og FC Midtjylland.

Alt i alt bliver det spændende at følge AaB i denne sæson. Augustinussens målsætning er en top 6 placering, hvilket burde være inden for rækkevidde. Hvis altså AaB's nøglespillere træder i karakter, og truppen kan holdes skadesfri.

« Seneste Redigering: 21 Nov 2016, 16:08 af Mallu2204 » Logged

...

Mallu2204
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: "Den Nordjyske Juvel"
« Svar #6: 19 Nov 2016, 18:22 »

Følger selvfølgelig med i en blog om AaB
Dejligt du følger med :-)
Logged

...

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010