home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  The Diamond
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Diamond  (Læst 9936 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
The Diamond
« : 12 Nov 2016, 15:09 »


The Diamond
The Diamond er mit første bud på en FM17 taktik. Det er en taktik, som jeg har skabt for at bringe Man Utd tilbage til storhed efter nogle mildt sagt forfærdige sæsoner. Mit mål er at skabe en taktik der griber fat i nogle af de klassiske United dyder, såsom hurtigt og kreativt spil med stor bevægelighed og stort pres på modstanderen. Jeg vil skabe en taktik der igen kan tryllebinde det forventningsfulde United publikum og hvor målet er at kontrollere og dominere kampene.

Jeg vil dog forsøge at nytænkte tingene og gå væk fra de traditionelle formationer såsom 442, 4231 m.fl. som ellers har kendetegnet United igennem årene. Målet er ikke at kopierer Sir Alexander Chapman Ferguson eller andre store manager. Målet er at bringe noget helt nyt til United.

Som overskriften afslører så er der tænkt i en form for diamant formation, som jeg vil fylde op med de helt store navne i United, Zlatan, Rooney, Dogba og Swiensteger som ikke har udspillet sin rolle på mit United hold. Rundt om diamanten vil jeg have spillere der har lyst til at udfordre direkte, som har fart og tager løb i længdegraderne. Her tænkes der i Martial, Rashford, Valencia, Shaw m.fl.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #1: 13 Nov 2016, 08:49 »


Mentalitet og system
Jeg vil kontrollere kampene og derfor er holdets overordnet strategi at spille med Control Mentality. Det gør sig gældende i alle kampe, hjemme og ude mod store og små. United ændrer ikke stil efter modstanderen, modstanderen ændre stil efter United. Jeg skifter kun i tilfælde af, at jeg skal jagte eller fastholde et resultat et i de dødende minutter. Så skifter jeg til enten Attacking eller Defensive. Målet er dog at spille hele kampe uden ændringer.

Jeg har valgt at bygge taktikken op omkring det Flexible system. Jeg har ikke nogen speciel begrundelse for det andet end jeg syntes balancen er bedst i det system. I de tidligere FM’s hed det system også det balanceret system. Man kunne argumentere for de mere flydende systemer, da jeg gerne vil opnå højere kreativitet og bevægelse, det håber jeg dog at opveje igennem holdinstruktionerne og spillerroller.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #2: 13 Nov 2016, 09:18 »

Jeg glæder mig til at følge med i denne tråd og se hvad du kommer med at geni streger Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #3: 13 Nov 2016, 11:24 »

Jeg glæder mig til at følge med i denne tråd og se hvad du kommer med at geni streger Smiley

Tak.. Ja nu må vi se om det bliver genialt eller et kæmpe flop  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #4: 13 Nov 2016, 17:33 »


Holdinstruktionerne
Målet er som nævnt at skabe en taktik med fokus på hurtigt og kreativt spil med stor bevægelighed og pres på modstanderen. Derudover vil jeg kontrollere og dominerer spillet. Jeg vil gennemgå de holdinstruktioner, som jeg har valgt.

Først og fremmest vil jeg har fart i spillet og derfor har jeg valgt instruktionen Higher Tempo. Der skal mere fart i boldomgangen for at bringe modstanderen ud af balance og det er også grunden til at Play Wider er tilføjet. Jeg vil strække modstanderen, så der bliver plads og de bliver bragt ud af balance. For at skabe mere kreativitet har jeg tilføjet Be More Expressive. Så skal modstanderen presses og derfor er Close Down More også tilføjet. Sidste men ikke mindst vil jeg kontrollerer kampene og fastholde spillet. Spillet skal ikke nødvendigvis være direkte men mere satse på at tålmodigt at nedbryde modstanderen med den kontrollere tilgang og igennem den højere bevægelighed og kreativitet skabe chancerne. Så jeg har tilføjet Play Out Of Defence.

•   Higher Tempo

•   Play Wider

•   Be More Expressive

•   Close Down More

•   Play Out Of Defence

Der er en del holdinstruktioner, som jeg har fravalgt, som ellers ville friste med den tilgang jeg gerne vil opnå. En af dem er Push Higher Up mens forsvarslinjen er i forvejen høj og sat lidt højere med Close Down More. Så jeg holder den standard, så jeg ikke bliver overløbet af de hurtige Premier League angribere. Så har jeg også fravalgt Roam From Position selvom jeg søger stor bevægelighed. Grunden til dette er, at jeg i forvejen har valgt spillerroller med stor bevægelsesfrihed og samtidig har jeg brug, at mine spillere især på længdegraderne holder sig til de planlagte løbemønstre. Sidst kunne jeg også have valgt Work Into Box men jeg vil ikke dræbe for meget af tempoet og muligheden for direkte angreb.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

casperchristensen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #5: 13 Nov 2016, 17:42 »


Holdinstruktionerne
Målet er som nævnt at skabe en taktik med fokus på hurtigt og kreativt spil med stor bevægelighed og pres på modstanderen. Derudover vil jeg kontrollere og dominerer spillet. Jeg vil gennemgå de holdinstruktioner, som jeg har valgt.

Først og fremmest vil jeg har fart i spillet og derfor har jeg valgt instruktionen Higher Tempo. Der skal mere fart i boldomgangen for at bringe modstanderen ud af balance og det er også grunden til at Play Wider er tilføjet. Jeg vil strække modstanderen, så der bliver plads og de bliver bragt ud af balance. For at skabe mere kreativitet har jeg tilføjet Be More Expressive. Så skal modstanderen presses og derfor er Close Down More også tilføjet. Sidste men ikke mindst vil jeg kontrollerer kampene og fastholde spillet. Spillet skal ikke nødvendigvis være direkte men mere satse på at tålmodigt at nedbryde modstanderen med den kontrollere tilgang og igennem den højere bevægelighed og kreativitet skabe chancerne. Så jeg har tilføjet Play Out Of Defence.

•   Higher Tempo

•   Play Wider

•   Be More Expressive

•   Close Down More

•   Play Out Of Defence

Der er en del holdinstruktioner, som jeg har fravalgt, som ellers ville friste med den tilgang jeg gerne vil opnå. En af dem er Push Higher Up mens forsvarslinjen er i forvejen høj og sat lidt højere med Close Down More. Så jeg holder den standard, så jeg ikke bliver overløbet af de hurtige Premier League angribere. Så har jeg også fravalgt Roam From Position selvom jeg søger stor bevægelighed. Grunden til dette er, at jeg i forvejen har valgt spillerroller med stor bevægelsesfrihed og samtidig har jeg brug, at mine spillere især på længdegraderne holder sig til de planlagte løbemønstre. Sidst kunne jeg også have valgt Work Into Box men jeg vil ikke dræbe for meget af tempoet og muligheden for direkte angreb.



Ser fedt ud er da helt sikkert noget man skal prøve. kan du lægge et ss ud af din indstrukser samt taktikken mvh
Logged

Vi tænker på det
i hårde tider
jeg tænker også på det når vi vinder
da faxe sage
nok kan vi tabe
men brøndby if vil aldrig ku besejres
allez allez
allez allez
for det er sådan det er på vestegnen
åhåhåhåh åhåhåhåh
vi vil altid slås for gul og blå

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #6: 13 Nov 2016, 17:54 »

Det kommer løbende. Ideen er jo at give taktikken lidt i bider og til sidste afslører det hele Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #7: 13 Nov 2016, 18:42 »


Diamanten - Balancespilleren
Hele ideen med taktikken er, at skabe en diamant på midtbanen, når jeg har bolden. En diamant hvor magien skabes og hvor der løbes omkring diamanten fra mine spillere på længdegraderne. Det skal være en smal diamant, hvor både min balancespiller og bindeled indgår. I dette første indlæg om diamanten gennemgår jeg holdets balancespiller.

Nederst i diamanten finder vi min balancespiller. Jeg har valgt en lidt mere kreativ balancespiller end jeg normalt gør. Jeg har valgt en Deeplying Playmaker i defensiv rolle på MC positionen. Målet er, at han skal holde sig centralt og dybt i banen, hvor han hele tiden skal være spilbar. Samtidig skal han falde dybt og beskytte det centrale forsvar, når modstanderen har bolden. Som illustreret her hvor Herrera først tager duellen med Lukaku og derefter erobre den løse bold, som han sætter i rotation. Så holder han sig hele tiden spilbar og i sidste ende ender det med mål:




Normalt ville man nok vælge en DMC men netop denne rolle falder dybt, så han dækker det område og samtidig har jeg brug for, at han skubber MCR og MCL mere ud i siderne rent defensivt, så de hjælper mine backs i defensiven. For jeg spiller uden traditionelle kanter, så mine backs for ikke meget opbakning.

Den dybe playmakers defensive rolle er som sagt at beskytte rummet foran mit centrale forsvar. Offensivt skal han samle løse bolde op og sende den i cirkulation igen. Han er som sagt mere kreativ end de roller jeg normalt bruger. Grunden til det er, at jeg meget gerne vil have, at han har modet og evnerne til at fordele spillet og ikke kun spille simpelt, som jeg normalt vælger hos min balancespiller. Han skal især have øje for de brede bolde til mine Wingbacks, når jeg har presset modstanderen ned i eget felt. For her er brede bolde et must men det kommer vi til senere når jeg gennemgår mine wingbacks.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #8: 13 Nov 2016, 21:14 »

Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan du vil få det til at ligne en diamant, du har afsløret at du spiller med DLP, MH og MV og med Zlatan, så der er nok også en form for boksangriber. Og derudover nævner du Martial og Rashford som skal ligge uden for diamanten. Jeg fatter det ikke. Og hvad med Mata osv? Jeg venter i spændning Wink
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #9: 13 Nov 2016, 21:28 »

Ligner endnu et mesterstykke! Det bliver spændende at se udviklingen Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #10: 13 Nov 2016, 21:59 »

Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan du vil få det til at ligne en diamant, du har afsløret at du spiller med DLP, MH og MV og med Zlatan, så der er nok også en form for boksangriber. Og derudover nævner du Martial og Rashford som skal ligge uden for diamanten. Jeg fatter det ikke. Og hvad med Mata osv? Jeg venter i spændning Wink

Nej det er en smal Diamant med en MCR og MCL og så en AMC.. DLP på MC falder dybt og den smalle diamant tager form i selve spillet men ikke i formationen, hvor man normalt ville have en DMC, to MC eller MR/ML og en AMC...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #11: 13 Nov 2016, 22:24 »


Diamanten – Box To Box
På siderne af min balancespiller har jeg to Box To Box spillere i support. Rollen er den klassiske dynamiske 8er, der arbejder hårdt begge veje i banen og det har jeg brug for. Defensivt er det dem der skal lægge pres på modstanderens midtbane og samtidig give en smule support til mine udsatte backs. De skal virkelig arbejde for føden rent defensivt, da folkene foran dem ikke yder det store defensive arbejde.

”De to 8ere” er motoren på holdet og offensivt skal de hele tiden yde deres support til mine forreste folk men samtidig være klar til defensive tilbage løb. De skal evne at fordele spillet i motorrummet men også komme med i boksen på indlæg fra kanten, som er et af mine våben. Jeg satser på mange folk i feltet på indlæg og her er de vigtige brikker. Her er et eksempel på overstående. Først fordeler Rooney i rollen som 8er bolden til Wingback, som finder den anden 8er i feltet, i dette tilfælde Pogba som sender bolden i nettet.




Jeg har tilføjet en enkel instruktion hos de to 8ere. For i rollen som Box to Box er de meget glade for at forsøge sig udefra. De er lidt for triggerhappy for min smag. Jeg ser gerne langskud men det skal være afmålt og i de indledende test, der skyder de på alt hele tiden. Så jeg har tilføjet Shoot Less More.

« Seneste Redigering: 13 Nov 2016, 22:33 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #12: 13 Nov 2016, 23:38 »

Er den god til lower league hold?

Jeg spiller med B93 - og taber alt pt :/
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #13: 14 Nov 2016, 07:15 »

Det kunne jeg ikke forstille mig. Den er skabt til United men man ved aldrig i FM.. Har ikke testet den med mere end United
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Diamond
« Svar #14: 14 Nov 2016, 07:27 »


Diamanten – Trequartista
Jeg har i flere version af FM forsøgt at skabe taktikker med Trequartista. Rollen taler til min indre fodboldromantikker. Manden der skider på det defensive arbejde og gør hvad han lyster i offensiven. Luksus 10eren der forsøger det geniale og hele tiden vil have bolden og bevæger sig frit omkring. Lyder som Zlatan, han skal dog lige omskoles til AMC positionen.

Det er dog mislykket hver eneste gang men denne gang håber jeg det lykkes, da den defensive opbakning er på plads med flere folk inde centralt end jeg plejer. Endnu en vigtig grund til mine hårdtarbejdende 8ere. De skal arbejde det ekstra, for de skal ikke forvente hjælp fra holdets 10er.

Trequartista skal være holdets offensive omdrejningspunkt. Det er ham der skal låse modstanderens forsvar op og fordele spillet. Det er ham der har friheden til at gøre hvad han vil og hele tiden søge chancerne for ham selv og resten af holdet. Han skal lave det geniale på den sidste 1/3 af banen. Rundt om ham skal resten af holdet bevæge sig og det kræver spillere som er villige til at løbe på længdegraderne og tilbyde sig bredt. Her kommer mine angribere og wingbacks i spil men dem gennemgår vi senere.

Dermed har vi Diamanten på plads og i sin praksis kommer det til at se således ud i selve spillet. På billede 1 har modstanderen bolden og på billede 2 har jeg bolden. I formationen er det ikke en klassisk diamant men i praksis tager den form. Man vil dog opleve en meget levende diamant, for der er Roam From Position på de 3 forreste og det giver stor bevægelse, så de skifter ofte plads med hinanden og kommer på skift ned og modtager bolden og på skift kommer de i feltet. Den eneste stationære i diamanten er den dybe playmaker.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010