home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 716 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #13 - Det nye Ajax Amsterdam
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: #13 - Det nye Ajax Amsterdam  (Læst 15507 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#11 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #30: 03 Nov 2016, 21:16 »






Svingdøren


For mange er sommeren tid for afslapning, genopladning, afstresning - for mig, er det lig med arbejde. Efter vores fantastiske sæson er flere af holdet profiler eftertragtet, og når man arbejde på at blive en springbræts klub for store talenter, kan man ikke ligge på den lade sige. Det har derfor betydet at seks spillere er blevet solgt.

Savo Kovacevic nåde blot at være i klubben en enkelt sæson, fær St. Gallen (Schweiz) lagde et bud på 780.000, Savo havde spillet 20 kampe med 7 mål og 8 oplæg til følge - alligevel var den 30-årige serber aldrig tiltænkt til mere end en sæson, han kom på fri transfer.

Patrick Mevoungou endte også sine dage i klubben efter én sæson, med 21 kampe og 1 mål samt 2 oplæg til følge. 32-årige Patrick skiftede til FC Sochaux (Frankrig) for 420.000, han blev hentet for 160.000.

Ivica Zunic var en fast del af holdet forrige sæson, som også var hans eneste. Med 32 år på bagen var muligheden for at spille i Hollands æresdivision for stor en fristelse. ADO Den Haag smed 640.000. Ivica kom på fri transfer.

Den næste som forlader klubben er Patrik Vass som var blandt de første spillere jeg købte efter oprykningen. Den 25-årige ungarer fyldte aldrig rummet han var købt til. Volyn (Ukraine) gav et bud på 950.000, hvilket var 250.000 mere end jeg selv gav.

Nogen gange må man bøje sig i støvet når de store klubber spiller med musklerne - Den talentfulde Andrija Lukovic der står noteret for 33 kampe, 9 mål og 4 oplæg, blev tilbudt en fast plads i Hoffenheim og det tog ikke lang tid før klubben havde forhandlet en rimelig pris. 6.000.000. Han kostede 590.000 i 2. sæson.

Den sidste spiller som har forladt klubben over sommeren er Nikola Kolev. Det 23-årige bulgarske talent som var fundet for let i CSKA Sofia skulle kun bruge en enkelt sæson hos os, før Levski (Bulgarien) fik øjnene op for hans evner. Levski lagde resolut 8.500.000 på bordet + klausuler om videre salg. Kolev blev hente for 325.000.


I alt har vi tjent 17.000.000 på spillersalg allerede før sæsonen rigtig er i gang, og så er det jo med at geninvestere sine penge.
Så talentspejderne har haft travlt i foråret og sommeren, men det er blevet til seks nye ansigter.

Yasin Hamed er hentet i ASA Tirgu Mures (Rumænien) og han overtager Vass reserve plads. Prisen var 475.000

José Lloreda skulle have været Patrik Tischlers afløser da et salg så ud til at være nært, prisen blev dog aldrig fastlagt og derfor har vi nu José med i truppen hvilket hjælper, med Europa League i baghovedet.
Prisen var 355.000 og han er solgt fra Deportivo Cali (Colombia)

Sbonga Mbatha er blandt de største talenter på det afrikanske kontinent, og da vi fik muligheden for at hente ham, var der ingen betænkningstid. Hentet på fri transfer i Bidvest Wits (Sydafrika).

Patrik Pisont må uden tvivl være den største signing vi har lavet i denne sæson, han er blandt de bedste ungarer under 21, og kommer til at være en fast man på den defensive midtbane som erstatning for Patrick Mevoungou og Nikola Kolev. Prisen lå på 1.400.000 og er købt i ligarivalerne Honvéd.

Kyrylo Sobolevskyi har nok truppens mest komplicerede navn at udtale, men på midtbanen er han en sand dynamo og evner at spille bolden godt rundt - en dygtig playmaker. Kommer fra Mykolaiv (Ukraine) på fri transfer.

Zurab Ochigava er rosinen i pølseenden, men bestemt en vigtig spiller for klubben, han overtager en central rolle i forsvaret og vil fra næste sæson blive viceanfører. Hentet i Dynamo Kiev på fri transfer.

Indtil nu har vi solgt for 17.000.000 og købt for 2.250.000.


Julen nærmer sig

Det er ikke altid nemt at være et kendt ansigt - jeg går i mine egne tanker. fundere over de vigtige ting i livet, skal der ribsgele i den brune sovs? og hvor får man det i Ungarn.. Det har været et langt efterår, vi har spillet mange flere kampe end vi burde have været i stand til. Spillerne nyder deres vinterferie - jeg kan vel også nyde min?


Europa League


Modsat sidste års fiasko i Europa League, satte vi os for, som hold, at vi skulle til Playoff-runden. Men ak... allerede først runde skal vise sig at blev en stor udfordring - På trods af holdet kommer fra Europas fattigste land. Zimbru (Moldova). Vi går knebent videre over to kampe med 4-3, Ej tilfredsstillende.

Også i 2. runde trækker vi en stor kamel op af hatten, nemlig AFC Astra (Rumænien). Astra har et større lønbudget end vi har værdier for i klubben og vi taber også første kampe 1-2 på hjemmebane, og jeg må indrømme ville have solgt den næste kamp for uafgjort. Kampen starter fint og vi kommer på 0-1 efter 21 min, Astra kommer på 1-1 efter 35. I pausen fortæller jeg spillerne at vi blot mangler et mål for forlænget. Det får vi efter 54 minutter og troen på succesen kommer snigende.... lige indtil det 77 minut hvor Astra kommer på 2-2... Det er dog kun ét mål vi mangler og det falder dybt inde i overtiden.. efter 93 minutter kommer vi på 2-3.. Spændingen er enorm - i et forsøg på at vinde kampen smider Astra alle mand frem, hvilket betyder vi kan score kampens sidste mål også i det 93. minut 2-4 og vi er videre til 3. runde !

3. runde bliver to tætte kampe med Slaven Belupo (Kroatien) hhv 1-1 og 2-2 hvor vi går videre på udebane mål.

Vi nåde vores mål med playoff kampene, hvor vi trækker APOEL som er storfavoritter... men hvad betyder det når man tæsker dem 5-0 !! på hjemmebane. Returkampen virker ligegyldig !

Gruppespillet gav lige under 20.000.000 plus 8.000.000 for vundet og uafgjorte kampe!



Vi nåde gruppespillet hvilket i sig selv var imponerende og vi havde da også selv chancerne for at avancere, desværre var vi ikke skarpe nok i den sidste halvdel af kampene.

Pokalen


I pokalen har vi endnu ikke mødt kvalificeret modstand og har efter 3 kampe, en score 9-0. Vi går efter titlen i år uden tøven !




Ligaen


Ligaen i år har været en hård opgave indtil nu - ikke kun fordi vi som eneste hold har spillet både pokal, liga og Europa League, men også fordi vigtige spiller forlod klubben over sommeren og deres erstatninger ikke har slået til endnu.

Vi ligger dog stadig godt med i toppen hvor Videoton og Haladás er hårde konkurrenter. i forhold til sidste sæson lukker vi mange flere mål ind end tidligere år - om det er et udtryk for at modstanderen har luret os, eller spillerne ikke præsterer godt nok må efteråret uden Europa kampe vise. Drømmen er Champions League og at blive mester !



Økonomi


Rent økonomisk er klubben sund og har en egenkapital på små 56.000.000, hvilket er små 50.000.000 mere end sidste år. Dette giver lidt plads til at takke nej til bud på spillere i vinterhalvåret hvis ikke de rigtige erstatninger er der.



Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #31: 03 Nov 2016, 22:40 »

Ser godt ud Wink
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#12 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #32: 07 Nov 2016, 21:17 »






Sammenhold, Fokus og Kynisme


Når jeg ser tilbage på min korte tid i klubben har jeg opnået meget, klubben har fået et pokalskab, og pt. prydes den er en enkelt pokal og en præmieplade fra vores oprykning.
Gangene prydes af spillertrøjer fra forgange spillere, som er solgt fra klubben - blandt de mest respekterede i klubben hænger Tibor Heffler, Dávid Márkvárt, Roland Sallai og László Pekár's debut trøjer. En enkelt fløj som er oprettet i denne sæson bærer dog ikke præg af egne spillere, derimod hænge trøjerne fra Europæiske modstanderes anfører, her er kronjuvel klart Aymeric Laports trøje, fra hjemmebane kampen mod Athletic Club Bilbao.

Men jeg er slet ikke færdig med at pryde den klub med mere sølvtøj, trøjer fra de store talenter og største stjerner !


Brandudsalg i de kolde måneder


Som de tidligere år er vinteren blandt de travleste måneder for staben. I år var ingen undtagelse, og på trods af nogle store handler kom vi til at tømme for meget ud i truppens stærkeste spillere. Specielt med fokus på at vi gerne vil udfordre Videoton og vinde pokalen så vi er sikret Europa League i den kommende sæson.

I alt er fire spillere blevet solgt til nye klubber, alle er klubber der er et på hylder højere oppe - Det er det vi arbejder mod !

Dániel Kertai har været i klubben hele sin karrierer og har i en alder af 21 år, ytret ønske om at skifte til sommer, han var værdisat i staben til 2.000.000 så da Cardiff (England) bød 4.750.000 blev Kertai solgt.

Maussa Traoré blev aldrig den succes jeg havde håbet, for på trods af et højt bundniveau var topniveauet ikke helt som håbet, og efter 49 kampe, 15 mål og 11 oplæg blev et bud på 1.850.000 fra Thun (Schweiz] accepteret. Traoré blev hentet i 1. sæson jeg var i klubben på fri transfer fra ASEC (Elfenbenkysten)

En af de kortere optrædener i klubben står sydafrikanske Sbonga Mbatha for, 174 dage nåede han at repræsentere klubben før Club Brügge (Belgien) udløste hans frikøbsklausul på 5.750.000. Det blev således kun til 10 kampe - Mbatha kom på fri transfer fra Wits (Sydafrika)

Sidste mand til at blive solgt denne vinter er Hideyoshi Arakaki efter to sæsoner i klubben meldte AA Gent (Belgien) deres interesse og Arakaki ønskede at skifte hvis prisen var rigtig. 2.750.000 var den rigtige pris og salget var en realitet. Arakaki fik 2 sæsoner i klubben og blev købt for 840.000.


Når man sælger så markante spillere som Mbatha og Kertai er man nød til at lave en modreaktion. Især salgene i efteråret har vist at vi har været tynde på flere pladser. Ind er købt 6 spillere.

Fagrie Lakay er 22 år og kommer fra Sydafrika. Han hentes som en direkte erstatning til Mbatha. Lakay kostede 4.000.000 i SuperSport United (Sydafrika)

Andrés Latorre kommer fra Peru og støder til Espinosa og Cedrón der også er fra Peru. Latorre kommer til klubben for at udfylde det store hul som er på holdet efter salget af Andrija Lukovic i sommers. Prisen var 1.300.000 i Jaun Aurich (Peru).

Tilen Pecnik er en spiller som måske ikke er i blandt de mest talentfulde i truppen men han er købt ind som backup da Nicolás Espinosa har underskrevet en kontrakt med Deportivo La Coruna (Spanien) fra sommeren 19. Prisen for Pecnik endte på 800.000 og han er købt i Celje (Slovenien)

Claudiu Stanescu er derimod et af de helt store talenter ikke bare i klubben men i denne del af Europa. Han kommer bestemt til et spille en stor rolle i klubben og mon ikke vi ser ham i en af europas top-5 ligaer inden 4-5 sæsoner. Prisen var 2.100.000 og han er hentet i CSM Râmnicu Vâlcea (Rumænien)

Khanyisa Mayo på 20 år, kommer også fra SuperSport United (Sydafrika) og skal fungere som backup for stortalentet Tamar Fodor, prisen på 2.750.000 er godt givet ud og vi forventer at han kommer til at spille alle pokal kampe.

Givi Orbeladze er rosinen i pølseenden og den største overraskelse på holdet. Han blev hentet på sidste dag i af transfervinduet og skal de næste to sæsoner gøres klar til at spille permanent i start 11'eren.
Den 18-årige georgier er kaldt det største talent i sit land og kostede 4.500.000 i Dinamo Tblisi.

Udover de spillere vi har solgt og købt, er det også blevet tid til at rykke den næste generation op fra U16 og U17.
Jeg har set potentialet i tre spillere som alle er rykket til 1. holdet og får kampe for U19.

János Bognár er med sin flair, teknik og udholdenhed klart en spiller sig jeg ser en fremtid i, og en spiller der gerne med tiden skulle afløse flere af de udenlandske spillere i klubben.

Balázs Mészáros bliver af flere kaldt "Den næste Tamás Fodor" dette er dog et alt for stort prædikat at sætte på Balázs men talentet kan ikke diskuteres.

Tamás Horváth er den sidste spiller som bliver rykket op, og det gør han for at træne med sin mentor, Victor Cedrón. Han er den fødte fløjspiller og vil komme til at spille en rolle på 1. holdet inden for 2 sæsoner.


Pokalen


Den nemmeste måde at spille europæisk fodbold i Ungarn er ved at vinde pokalen turneringen. Sidste års store nedtur med et nederlag til et 3. divisionshold har bestemt betydet at spillerne har ville vise at sidste sæsons finale skulle revancheres. Derfor blev der sat alt ind i kampene for at nå endnu en finale. Blot et enkelt nederlag blev det til i årets turnering i Kvartfinales første kamp, hvor vi tabte 1-0 på udebane til Újpest, retur kampen blev dog vundet 3-0 og vi var aldrig bange for at ryge ud.

I finalen mødte vi Gyór fra 1. division og i en kampe der ikke var særlig spændende for Gyór fans, de skød nemlig kun på mål en enkelt gang, blev det til en 0-2 sejr til os og vi kan sætte den anden pokal i trofæskabet.




Ligaen


Hvor pokalen aldrig rigtig blev spændende skal jeg love for at ligaen blev det, efter en sløj start på efteråret som alligevel endte i en 2. plads ved vinterpausen blev et konstant forfølgelses løb på Videoton som konstant var 3-4 point foran. Specielt efter vores nederlag på 3-0 ude mod Videoton var det svært at tro på vi kunne presse dem.
Heldigvis for os tabte Videoton tre kampe i streg og en enkelt uafgjort efter at have vundet over os, så i stedet var vi nu foran med 1 point.

Derfra var der kun 2 kampe tilbage og vi troede at den var hjemme, men i 2. sidste kamp vælter korthuset og vi spiller blot 1-1 mod Ferencváros på udebane. Vores eneste håb er at Videoton dummer sig i deres sidste to kampe.

I sidste spillerunde er vi á point men Videoton har en målscore som er næsten 10 mål bedre. Vi tager imod Kisvárda i sidste spillerunde og på et smukt hattrick af Tamás Fodor og et selvmål af deres målmand vinder vi 4-2 op hjemmebane!!
Om blot 1 time møder Videoton 3. pladsen Haladás.

Alle er samlet i fælles rummet da kampen bliver sat i gang - Alt andet end en sejr til Videoton vil betyder vi har vundet ligaen for første gang.
Der er spillet 29 minutter før det første mål falder og til vores store glæde er det Haladás som score til 1-0, og så til 2-0. 3-0 og 4-0, jublen er brudt ud i klubben selvom kampen ikke er slut endnu, og end ikke en reducering til 4-1 kan tage glæden fra os !! Kampen er slut og vi er mester !! Champions League venter i kommende sæson og vi laver The Double !



Dette kunne ikke lade sig gøre uden den 18-årige superstjerne i klubben Tamás Fodor ! 24 mål i 26 kampe siger alt!


Sæson status




Denne sæson har lært os meget, og vist os der er et par problemer i klubben som skal løses - det største er antallet af udenlandske spillere da vi er begrænset til kun at måtte bruge 5 per kamp. Der skal i fremtiden tyndes ud i ikke EU-spillere.

Rent økonomisk har denne sæson været særligt god, Europa League har givet os mange millioner ekstra i klubkassen, gruppe spillet alene gav 19.360.000 i klubkassen, hvilket dækker et helt års lønninger i klubben.
Udover pengene fra gruppespillet har det også betydet at vi har kunne hæve vores sponsor indtægter fra 17.730.000 sidste sæson til 32.670.000 denne sæson. Derudover kommer de 22.400.000 i TV-penge og 12.670.000 ekstra i præmiepenge.

Derudover har vi år solgt 3.268 spillertrøjer hvor spillere som Lakay, Avramovski og Fodor er de bedst sælgende.
Det har også betydet at vi endnu engang er nød til at udvide vores stadion, således dets kapacitet når 6.125 tilskuere fra 4.500.


Den personlige hæder kommer vi heller ikke uden om.

Tamas Fodor vinder både Ligaens topscore, Årets spiller og Årets unge spiller i Ungarn - helt klart en spiller vi frygter får udløst hans frikøbsklausul på 21.000.000.

Derudover vandt jeg årets manager, og det synes jeg er meget fortjent og føler jeg blev snydt sidste sæson




« Seneste Redigering: 18 Nov 2016, 09:34 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #33: 07 Nov 2016, 21:18 »

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #34: 15 Nov 2016, 01:16 »

En fornøjelse at følge dig, som altid Nodiem!  Thumbs Up

Man bliver overrasket gang på gang  Cool
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #35: 15 Nov 2016, 09:12 »

En fornøjelse at følge dig, som altid Nodiem!  Thumbs Up

Man bliver overrasket gang på gang  Cool

Tak for de rosende ord ! Smiley
er glad for feedbacken og at folk kan lide det jeg laver !

Er pt. i gang med eksamensskrivning så der kommer nok ikke så meget før dette års BDE semester er slut Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #36: 18 Nov 2016, 11:14 »






Åreladning


Sommeren er ankommet, og jeg har taget mig to ugers velfortjent ferie - I Ungarn er jeg efterhånden lidt en semi-kendis. De sidste sæsoners flotte resultater er kulmineret i denne sæson, at gå gennem byen, Felcsút, må være som når Beckham går gennem Manchester! Folk kigger og peger, børn, unge og ældre hilser og enkelt vil sågar have en autograf.

Jeg besluttede mig til at tage hjem til Danmark på ferie og overlade ledelsen af klubben til Attila Tököli, men trofaste assistent gennem de sidste små tre år. I Danmark skal jeg nyde at se min familie og venner igen og har ingen intentioner om at tænke på fodbold. Det var bestemt en dejlig ferie, men det jeg kom hjem til var bestemt ikke hvad jeg havde forventet.

Jovist selv om Attila stod ved roret, var der stadig visse interne regler som skulle overholdes - blandt andet den værdifastsættelse der var for hver enkelt spiller. Men havde jeg fået besked omkring interessen for vores spillere var jeg nok taget hjem.

Hvor jeg forlod et stærkt mesterskabshold som var klar til at kvalificere sig til Champions League gruppespillet, kom jeg hjem til de sørgelige rester af et hærget hold.
I de 14 dage faldt tre års arbejde til jorden mere eller mindre. Fem af klubbens startere og klubbens største udenlandske talent var solgt.

Første salg var
Zurab Ochigava som kun fik en halv sæson i klubben, men som spillede alle kampe han kunne få - det gode spil fik således Krylja Sovetov (Ukraine) til at give et bud på 9 millioner, hvilket var 9 millioner mere end vi selv gav for 6 måneder siden.

Herefter bød liga rivalerne fra MTK 4.5 millioner på
Mahmoud Nabeel, den 19-årige egypter er blandt Nordafrikas største talenter, men over to sæsoner er det blot blevet til 3 kampe og vi har derfor besluttet at et skifte er bedste for Mahmoud. Han kom fra ENPPI (Egypten) på fri transfer i 2017.

En spiller som aldrig fik chancen i klubben er
José Lloreda som på trods af 11 kampe og 7 mål aldrig viste at han hørte til på holdet. Han havde derfor ønsket at komme videre og med et bud på 3 millioner fra Shakhter Soligorsk (Hviderusland) var handlen i hus - José kostede i 2018, 355.000 kroner

Fra en spiller der havde svært ved at spille sig på holdet, er nu en spiller som havde svært ved at spille sig af -
Lorenco Simic spillede samtlige kampe han havde mulighed for i sidste sæson, så det var med stor vemod at et bud fra Rostov (Rusland) på 6.75 millioner blev accepteret - 23-årige Simic fortjener dog chancen i en storklub som Rostov.
han blev købt i 2017 i Hajduk (Kroation) for 2 millioner.


Den største handel og samtidigt den som smerter mest, er salget af
Claudiu Stanescu helt præcis 8 måneder og 12 dage fik den gudsbenådede fodboldspiller lov at spille i klubben før Anderlecht (Belgien) smed et bud vi ikke kunne takke nej til. 29 millioner med 30% fortjeneste af næste transfer samt klausuler for 3 millioner var prisen, til sammenligning betalt vi 2.1 millioner sidste år for ham.


Salget af disse spillere betød at vi endnu engang måtte bruge det sidste af præsæsonen på at hente nye spillere ind, der blev hentet intet mindre end 9 spillere.

Den første spiller erAdám Lipscei som tidligere har været i klubben - men et mislykket ophold i Nacional da Madeira (Portugal), han er ikke tiltænkt en startplads, han kommer hjem på fri transfer.

Laszlo Katona bliver af mange nævnt som en af fremtidens mænd i ungarsk fodbold, og med sidst sæsons udfordring med mange udenlandske spillere har jeg hente ham hos ligarivalerne fra Debrecen for 800.000. Katona kommer til at spille en rolle på B-holdet de første år.

Katona er ikke den eneste unge ungarer klubben har købt, Gabor Molnár er købt hos Videoton for 850.000 og skal forsøge at udvikle sig de næste par år via B-holdet samt pokalen. Han får Victor Cedron som mentor.

Vores 1. målmand i lang tid Hegedüs blev løst af sin kontrakt og det har efterladt et tomrum i målet, derfor er Luka Sporar på 20 år købt i Drava for 1.4 million. Sporar er inde omkring landsholdet i Slovenien og er købt som 1. målmand.

Amer Gojak er blandt de bedste oversete fløjspillere på markedet på Balkan, og det er derfor med stor glæde at annoncerer ham i klubben. Prisen på 1.1 million hos Dinamo er et røverkøb og en spiller der bestemt kan blive en publikumsfavorit!

Nemanja Tomasevic var ikke et planlagt køb, end ikke en spiller vi havde i søgelyset - men en venskabskamp mod hans nu tidligere klub Napredak (Serbien), skulle overbevise os om at den meget lille spiller var mand nok til vores hold. 1.45 million blev prisen.

Det er ingen hemmelig for klubbens fans, konkurrenter eller omverdenen at vi holder øje med spillerne i Syd- og Mellemamerika, specielt Peru har leveret gode spillere til os, og i år er ingen undtagelse. Juan Carlos Guevara.. Husk det navn.. Juan Carlos er det største talent i Peru's U19 trup og har erfaring fra den bedste peruvianske liga. med en pris på 4.5 million er han et røverkøb, som skal aflaste stortalentet Fodor.

Ramaz Gelashvili er hentet i Dila (Georgien) på fri transfer og skal styrke hhv. U19 samt B-holdet. Skulle der blive mulighed for det, kan 1. holds kampe også komme på tale i pokalen.

Zoltan Derekas er sidste spiller vi henter i sommerens transfer vindue, da vi reelt set kun har 4 forsvarsspillere og det er for lidt nor man spiller med tre centrale af slagsen. Hans niveau er til 1. holdet og det at han er ungarer hjælper på udlændinge situationen. Prisen lå på 5.5 million og Ferencváros har klart udnyttet at vi er i problemer i forhold til udlændinge.

Således er der indtil nu solgt for imponerende 52.5 million og handlet ind for 16 million.


Europa



Som vindere af ligaen sidste sæson, var det tid til at vise vores sande styrke og kvalificeres os til Champions League gruppe spillet - Første modstander vi trak gav os en blød start med AE Limassol som vi slog over to kampe 3-2.

Dernæst blev modstanderen straks til en større mundfuld, nemlig stærke Basel, og de blev da også vores endestation på trods af tætte kampe, hvor hjemmekampen blev tabt 2-3 og ud blev det blot til 0-0 i en chance fattig kamp.

Da vi røg ud af CL-kvalen i 3. runde fik vi endnu en chance for at komme i Europa League gruppespillet, men Lech Poznań (Polen) var en alt for stor udfordring, vi lagde ud med at tabe 3-1 på udebane, for derefter at se os besejret 2-3 på hjemme bane.. Det Europæiske eventyr blev kort i år, men det virker til at klubbens fans har forståelse for at nogle modstander bare er bedre.





Pokalen


Vi er ikke løbet ind i de store udfordringer eller problemer, og er derfor sikkert videre til 4. runde af pokalen - målet er at genvinde titlen i år.


Ligaen


Der har været grus i maskineriet, om det skyldes salget af dygtige spillere eller mangel på intern forståelse ved jeg ikke, men vi hænge gevaldigt efter Videoton og Ujpest som begge har spillet god fodbold.



Det er indtil nu blevet en 3. plads, men jeg har fuld tro på at mine spillere har hvad der skal til for at sende os op på siden af Videoton og Ujpest og gå efter at genvinde titlen.





N.B. beklager så megen tekst men vil så gerne have det hele med  Rullende Øjne
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010