home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 354 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #13 - Det nye Ajax Amsterdam
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #13 - Det nye Ajax Amsterdam  (Læst 15480 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#13 - Det nye Ajax Amsterdam
« : 24 Okt 2016, 23:08 »


Det nye Ajax Amsterdam



Fra omkring 1960 og frem til 2016 har Ajax Amsterdam været en rugekasse for nogle af verdens bedste spillere - der findes vel næppe nogle fodbold interesserede som ikke kender navne som "Johan Cruyff, Søren Lerby, Frank Arnesen, Danny Blind, Clarence Seedorf, Zlatan Ibrahimovic" - for bare at nævne et par stykker, listen kunne blive meget længere.

Specielt i 1970'erne var Ajax Amsterdam et hold som var noget for sig, med Europa Cup sejre i 71,72 og 73. På trods af de mange talenter, er det som om Ajax Amsterdam i nyere tid ikke rigtigt har udnyttet dette, hovedsageligt pga. de ikke har været i stand til at holde på deres talenter længe nok - Pengene er trods alt større i mange andre klubber.

En ting gør dog Ajax Amsterdam til en klub man bør tage ved lære af, nemlig deres evne til at samle de unge store talenter - udvikle dem, og senere sælge dem med stor fortjeneste !

Dette kommer dog ikke til at foregå i Amsterdam, ja - slet ikke i Holland.
Nej, vi skal til Ungarn - til en klub der er dedikeret til en af verdens mest effektive angribere... Vi skal helt bestemt til

Puskas Ferenc's Akademia !!!





« Seneste Redigering: 18 Nov 2016, 11:14 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Intro - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #1: 25 Okt 2016, 00:32 »

spændende klubvalg, glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
# 1 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #2: 26 Okt 2016, 12:21 »





Klubinformation


Puskás Ferenc Labdarugó Akadémia, i folkemunde Puskás Akadémia er en talentklub i Ungarn, og fungerede som et talentcenter for Videoton Felcsút, Ungarn. De er dog begge uafhængige klubber, med en forkøbsaftale.
Klubben blev grundlagt i 2005, for at skabe et passende memorial til afdøde stjerne spiller Ferenc Puskas, som døde i 2006. Dog blev klubben selvstændig i 2007, hvorfor de ikke længere var en afdeling af Videoton - udover forkøbsretten.

Byen Felcsút har blot 1.688 indbyggere, men er en forstad til millionbyen, og hovedstaden, Budapest.

Puskas Akadémia har tidligere spillet i den bedste række i Ungarn, med rykkede i 15/16 sæsonen ned i 2. bedste række.




Klubbens faciliteter er ganske fornuftige og et sikkert ståsted i forhold til at skabe det nye Ajax Amsterdam.

Klubben har ansat den 25-årige dansker, Victor Andersen, som skal lægge grundstenen til nye tider!




« Seneste Redigering: 26 Okt 2016, 12:22 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #3: 26 Okt 2016, 12:34 »

Fedt klubvalg. Jeg følger med!
Logged

Arsenal <3

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
# 2 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #4: 26 Okt 2016, 13:10 »





Al begyndelse er svær!




Det første der møder mig er den kraftige lugt af flybenzin, derefter en intensiv varme fra lufthavnens asfalt - solen skinner fra en skyfri himmel og temperaturen nærmer sig de 35 grader.
Folk skynder sig omkring mig, jeg føler mig overflødig, overset og lidt i vejen. At skifte arbejde er i sig selv spændende og skræmmende, men at rejse til et andet land gør det ekstra kompliceret.

Her kender jeg ingen, forstår ingen og ingen forstår mig - Ved et rent lykketræf ser jeg en lille mand i jakkesæt med et skilt hvorpå der står "Andersen, V". Jeg var klar over at jeg ville blive afhentet i ankomsthallen, men jeg havde ikke forventet at dresscoden var så formel.

Jeg har aldrig mødt den lille mand før, og det er først da han præsentere sig at en lille klokke ringer.

Hans navn er István Vincze, han er en af klubbens vigtigste medarbejdere, og en mand jeg forventer mig meget af i projektet jeg er blevet tovholder for.  István er ungdomsudvikler i klubben og har været der siden klubbens grundlæggelse.

István og jeg snakker formelt på gebrokken engelsk og det hele er lidt akavet, da vi når frem til bilen er det ikke pomp og pragt der venter, men i stedet en gammel Volvo 240GL fra 1989. Bagagerummet og bagsæderne flyder med kegler, bolde, overtrækstrøjer og vanddunke, István er tydeligvis en dedikeret mand.

Da vi sætte os ind i bilen rækker han mig en mappe, mappen indeholder billeder og noter på klubbens fem bedste og mest talentfulde spillere.

På første side er David Márkvárt en aldeles talentfuld ung midtbanespiller som har været i klubben i to år, han er mærket som klubbens 3. største salgsemne, men også en spiller som er vellidt på og udenfor banen.

Anden side indeholder en af de ældre spillere i klubben Stipe Bacelic-Grgic Stipe fik sin fodbold uddannelse i Hajduk Split i deres gyldne æra og har siden været i forskellige klubber i Kroatien og Cercle Brugge i Belgien - han kom til klubben for to sæsoner siden. Han er pt. tutor for David Márkvárt.

Næste side viser klubbens største forsvars talent Csaba Spandler, han har været i klubben hele sin karrierer og er af flere fans udset til at blive en fast mand der skal løfte klubben.

Næste blad er noget længere end de næste - klubbens ubestridte stjerne Roland Sallai, han er det største talent klubben har haft og er ubestridt klubben bedste spiller - dette betyder også at han ligger tungt i lønbudgettet, retter sagt snupper han 20% af det samlede budget.

Sidst men ikke mindst har vi 29-årige László Zsidai som er klubbens kaptajn som har sagt sig præg i klubben efter blot to sæsoner.



Taktikken



Da jeg holdte jobsamtalen med den daglige ledelse var det med henblik på at spille samme system som Ajax Amsterdam gjorde i 1994-1996 og derfor spilles der med taktikken nedenfor - med små forskelle hjemme og ude.




Rent økonomisk skal der ryddes op i klubben, der bliver brugt omkring 10.000.000 DKK om året på lønninger, men der budgetteres kun med 6.000.000 DKK. Pengekassen er tom så der bliver ikke meget at arbejde med i første sæson.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Intro - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #5: 26 Okt 2016, 13:29 »

Er det der en taktik der holder?

Ellers god start Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#3 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #6: 26 Okt 2016, 13:31 »





1. Transfervindue


Efter et par dage på kontoret og 3 træningspas åbner det forjættede land sig, transfervinduet åbner og den moderne slavehandel starter. De dage jeg har haft på kontoret er hovedsageligt brugt til at kigge på klubbens budgetter.
På trods af det ikke ligger i midt arbejdsområde, har det alligevel en stor indflydelse på mit arbejde.

Jeg må flere gange tage mig til hovedet over det rod der er i klubben - der vil ved sæsonens udgang mangle op med 5.000.000 DKK. Flere idéer tager form i mit hoved, sponsorer,  træningskampe mod giganter, merchandise men intet vil være nok til at finde de 5.000.000 DKK.
Med albuerne i bordet og hovedet i hænderne falder mit blik på mappen István gav mig på første dagen. Der er løsningen. Desværre er det ikke den løsning jeg ønskede, at sælge profiler og talenter er et nødvendigt onde.

Jeg kalder træner staben til et møde, og på tavlen bag mig står tre navne. László Zsindai, László Lencse og Roland Sallai.
Under dem hænger tre sedler med den blanke side ud mod forsamlingen.
De næste 20 minutter bruges på engelsk for at få alle til at forstå alvoren og meningen med hvad der kommer til at ske. Da der efterhånden er fælles forståelse på trods af protester mod et salg af Roland, vender jeg sedlerne om under billederne.

Her står den ønskede mindste pris på alle tre spiller
Zsidai skal indbringe minimum 1.000.000 DKK
Lencse skal indbringe minimum 2.300.000 DKK
og Roland skal som minimum giver 8.000.000 plus 25 % af næste salg.

Det er missionen vi arbejder for de næste 5 uger.


Efter 14 dage kommer der et bud fra Malmø FF på Zsidai på 1.200.000 DKK, hvilket er over ønsket, men de presses op i 1.300.000 DKK og Zsidai er meget tilfreds med at skulle spille europæisk fodbold. Udover pengene sænker det også vores lønningsforbrug.

Blot fire dage senere sælges Lencse for hele 3.000.000 DKK til Barnsley en aftale som alle er tilfredse med og Lencse takker klubben for tilliden de sidste fire sæsoner.

Roland derimod tiltrækker sig opmærksomhed fra næstøverste hylde af klubber - Bordeaux, Palermo, Valencia og Leicester lægge alle bud på Roland, og det udnyttes til at presse prisen op. På sidste dagen af transfervinduet er det dog de forsvarende Premier League vindere Leicester som gafler Roland, prisen lander på 10.000.000 DKK kontant og 13.000.000 gennem forskellige klausuler samt 40% af næste salgsbeløb.



Alt i alt  henter vi 14.000.000 DKK med det samme og muligt 13.000.000 mere gennen Roland's klausuler.
Vi henter ingen spillere, men ender med et budget der gør det muligt at arbejde.





« Seneste Redigering: 26 Okt 2016, 13:42 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Intro - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #7: 26 Okt 2016, 13:33 »

spændende klubvalg, glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå Smiley
Tak tak Smiley - Glæder mig som et lille barn, FM 17 virker gennemtestet !

Fedt klubvalg. Jeg følger med!
Glæder mig Smiley


Er det der en taktik der holder?

Ellers god start Smiley

Altså om det er en taktik jeg holder fast i, eller en som reelt virker ? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #3 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #8: 26 Okt 2016, 13:51 »

Jeg læser helt sikkert også med! Peace Lyder spændende og som en kæmpe udfordring ikke mindst! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Intro - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #9: 26 Okt 2016, 14:06 »

Tak tak Smiley - Glæder mig som et lille barn, FM 17 virker gennemtestet !
Glæder mig Smiley


Altså om det er en taktik jeg holder fast i, eller en som reelt virker ? Smiley

Begge  Peace Kunne nok også finde på at eksperimentere med en lignende, specielt med manglende klasse backs.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #3 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #10: 26 Okt 2016, 15:24 »

Det er et fedt projekt.

Jeg følger med Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#4 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #11: 26 Okt 2016, 15:51 »






Efteråret viser vej



Da 1. transfervindue lukkede var der styr på økonomien, men holdet var betydelig svækket. Der var planlagt syv venskabskampe i opstarten som gav fire sejre mod betydeligt svagere hold samt tre nederlag til hold der skulle teste vores styrke i ligaen.
Udgangspunktet med tre nederlag i streg, og en målscore i kampene på 3-7, gav anledning til en del spørgsmål om Andersen's evner.

På klubbens forum, spurgte brugeren "Fresse94" om taktikken der var benyttet i kampene var en klubben stod bag og ville holde fast i. De næste fire måneder skulle give "Fresse94" svar.

Den først kamp i sæsonen var hjemme på Pancho Arena mod Budaörs, en kamp 2.309 tilskuere overværede - hvad de så var Puskas Akademia vinde kampen 3-1. En meget velspillet kamp.

Første nederlag kom i 4. spillerunde ude mod Dorog, hvor Akademia tabte 1-0, En kamp Akademia styrede men når ikke man score mål, vinder man sjældent kampe.
Siden 4. spillerunde er der spillet yderligere 14 kampe, som har resulteret i 12 sejre og 2 remis. Den samlede målscore hedder 45 - 14 og er den klart bedste i ligaen.





Der er specielt tre spillere i efteråret som har været med til at skaffe de gode resultater

László Pekár har skaffet fire mål, men lagt op til hele ni mål i ligaen, han har fuldstændigt taget styringen som den kreative playmaker og er ved at blive en publikums favorit.

Adám Lipcsei har været en sand klippe i forsvaret og med en afleverings procent på 91% er han blandt de mest sikre spillere at bruge som spilstation.

Patrik Tischler blev før sæson set som en rotationsspiller i klubben, men med 14 mål i 11 kampe er han topscorer ligaen med tre mål - hvilket har sendt talentspejdere fra det meste af Norge og Sverige til Ungarn.


Vejen mod Europa


På trods af Akademia's plads i 2. division betyder det ikke, at pokalen er sekundær. Det er netop her at Andersen har hentet sin største triumf indtil videre - nemlig ved at slå Ferencváros med 3-0 på hjemmebane.
En hjemmebane som har budt på lutter sejre hele sæsonen.



Vi går vinteren i møde - transfervinduet åbner snart.


Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

abdallahfarah
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #4 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #12: 27 Okt 2016, 11:43 »

Fed blog! glæder mig til at hører mere! Hvad vil du sige er svaghederne på din taktik?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #13: 27 Okt 2016, 12:45 »

Det er et fedt projekt.

Jeg følger med Smiley
Dejligt du kan lide det QuesT Smiley

Fed blog! glæder mig til at hører mere! Hvad vil du sige er svaghederne på din taktik?

Tak Smiley
Puuh svagheder... omstillinger, arbejder pt. hård på at finde en balancegang på dødbolde hvor jeg ikke ender i en 3 mod 5 eller 2 mod 1 - samtidigt bliver den nok mindre effektiv hvis jeg rykker op, da kvaliteten er to niveauer højere Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#5 - Det nye Ajax Amsterdam
« Svar #14: 27 Okt 2016, 14:20 »





Sikken voldsom trængsel og alarm


Dagene blev kortere og nætterne længere, lysmasterne på træningsbanen kastede et mildest talt ringe lys ned over græsplænen. frosten ligger som et silkesjal over stubbene af græs der endnu er tilbage.

Sæsonen er gået ind i juleferien og jeg kan mærke at spillerne mest af alt hellere vil sidde hjemme med familierne end at have træningspas. For mange er denne tid, tid for afslapning, restituering og reframe ens mindset så man er klar det kommende år.

Jeg derimod har travlt om aldrig før, væk fra vante omgivelser, venner og familie bruger jeg hele dage på træningsbanerne og på kontoret. De gode resultater har vækket interesse udefra på vores bedste spillere - på trods af spillernes kærlighed og dedikation til klubberne er det de færreste ungarske spillere forundt at komme til udlandet og spille.

Og her sidder jeg alligevel, som en anden Ebenezer Scrooge og smadre drengedrømme for at opnå mit eget mål.
Sammen med træner teamet har vi fastsat en pris på alle spillere hvorfra vi ikke kan sige nej, med tanke på klubbens præstationer, økonomi og omtale som en klub hvorfra verden åbner sig. Det er en fin grænse og jeg er endnu ikke bekvem med den.


Det må alligevel have givet genlyd i Ungarn med projektet, for jeg har købt mine første spillere, to unge mænd og en ung knægt.
Begge skal de supplere 1. holdet.

Máté Ungvári er købt hos ligakonkurrenten Dorog for den beskedne sum af 195.000 DKK, denne 16-årige spillere har potentialet til at være med på det nuværende niveau og er en god kandidat til et senere salg.

Patrik Popov har kostet 850.000 kontant men kan løbe op i 1.700.000 DKK hvis alle klausuler indløses. Popov går direkte ind på pladsen en 2. angriber.

Moussa Traoré kommer på fri transfer og er et scoop for klubben, han kommer direkte fra ASEC i Elfenbenskysten.

Udover de tre køb har vi solgt Branko Pauljevic den 27-årige montenegriner fik muligheden for at komme til Ligue 1, hos FC Lorient og da buddet på 3.750.000 tikkede ind, som var 1.000.000 over mindste prisen har vi sagt forvel til en stærk spiller fra start 11'eren.

Alt i alt er jeg tilfreds med mit første halvår i klubben både på og uden for banen !



Varme vinde



Sneen og kulden har forladt os, det europæiske forår nærmer sig med hastig skridt.
Dagen i dag er for klubben og specielt for mig en stor dag - ikke mindst har klubben åbnet sit U9 hold for unge ildsjæle. Jeg har også fået mulighed for at hente U16 og U17 spillere op til U19 og 1. holdet.

Tre spiller har jeg hentet op til 1. holdstruppen som rotationsspillere

Tamás Károly vil blive omskolet til højre kant hos Traoré

Dávis Kis vil blive omskolet til central forsvarspiller af Szabolcs Fényes

Tamás Fodor kommer til at stå i lærer hos Patrik Tischler og Patrik Potov

Resten af spillerne kommer til at indtage U19 og B-holdet.




Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010