home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Gamer stationær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Gamer stationær  (Læst 26692 gange)
arsenal4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Gamer stationær
« : 07 Sep 2016, 16:29 »

Hej FF'er'

Jeg kører pt. manager på min Macbook Pro. Men føler det kører lidt langsomt.

Stationæren skal kuynne kører Pro Cycling Manager og FM uden problemer.

FM skal den gerne kunne køre 10 lande med minimum 2 ligaer i hver, og gerne flere.

Nogen ideer?

Budget 5000,-
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #1: 07 Sep 2016, 16:35 »

Første spørgsmål er jo om du selv kan samle den ? 5000 er et skrabet budget så den besparelse vil være kærkommen
Logged

arsenal4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Gamer stationær
« Svar #2: 07 Sep 2016, 16:42 »

Ja, det kan jeg. Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #3: 07 Sep 2016, 17:22 »

Puha. kom lige til at tænke på de 5k er forhåbentligt ikke med skærm tastatur mus ? Peace
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #4: 07 Sep 2016, 17:44 »

Varenummer   Navn   Antal
2469711   MSI GeForce GTX 960 GAMING - 2GB GDDR5   1
2526708   GIGABYTE GA-H110M-S2H Bundkort - Intel H110 - Intel LGA1151 socket - DDR4 RAM - Micro ATX   1
2537792   Intel Core i5-6402P Skylake CPU - 2.8 GHz - Intel LGA1151 - 4 kerner - Intel Boxed   1
2455314   Corsair VS450 V2 Strømforsyning - 450 Watt - 120 mm - 80 Plus White certificeret   1
2546000   Kingston SSDNow UV400 SSD - 240GB   1
2417503   AeroCool V3X - Devil Red   1
2550581   Crucial Ballistix Sport LT   1

Samlet pris 4806 hos proshop, der kan naturligvis tilfælges et pænere dyre kabinet her er blot taget billigste mulige for at holde prisen.

Derudover ville jeg i bund og grund anbefale og købe dobbelt antal ram, samt vælge et
MSI GeForce GTX 1060 OC - 3GB frem for det andet gfx der pt er i ,da det ganske enkelt fremtidssikre dig bedre for nogle få hundrede kroner ekstra.
Har du brug for mere diskplads end 250gb må det tilkøbes senere, da SSD imo klart er vigtigere end end stor HDD.

alt i alt er det naturligvis skrabet når prislejet er hvad det er, for en tudse ekstra får man meget bedre pc man kan lidt sige der går en grænse omkring de 6000, hvor man får en del ekstra for de få ekstra kroner i forhold til de ca 5000.
« Seneste Redigering: 07 Sep 2016, 17:47 af Sunbao » Logged

arsenal4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Gamer stationær
« Svar #5: 07 Sep 2016, 18:22 »

Mange tak for så fed en respons.
Jeg vil kigge på det.

Den her PC vil kunne køre FM som smurt i olie, samt PCM plus lidt shooters?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #6: 07 Sep 2016, 18:43 »

Det vil den bestemt ja især hvis du vælger det bedre grafikkort.
Logged

petersoerensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gamer stationær
« Svar #7: 19 Nov 2017, 12:24 »

Måske er det en anelse for sent - men jeg plejer at kigge på http://promocodius.com/dk/ inden jeg køber noget online.. Der er mange rabatkoder, som man bare kan bruge løs af (Y)
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Gamer stationær
« Svar #8: 16 Dec 2017, 09:50 »

Låner lige tråden her..


Det er ved at være på tide, til at jeg får skiftet min gamle PC ud.. Så jeg står snart og mangler en ny stationær, der gerne skal køre FM upåklageligt, med samtligt europæiske ligaer tilvalgt.

Derudover spiller jeg en smule Europa Universalis, Fifa og Hearts og Iron som den også skal kunne trække upåklagelig og skal måske snart have fat i et eller andet hygge skydespil.

Kan jeg holde mig indenfor 8000kr vil det være bedst, men ikke en decideret krav. - Skærm, mus, tastetur osv har jeg..


Nogen gode forslag, for jeg har meget lidt erfaring med hvad man skal vælge af udstyr..   Wink
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #9: 16 Dec 2017, 11:44 »

Låner lige tråden her..


Det er ved at være på tide, til at jeg får skiftet min gamle PC ud.. Så jeg står snart og mangler en ny stationær, der gerne skal køre FM upåklageligt, med samtligt europæiske ligaer tilvalgt.

Derudover spiller jeg en smule Europa Universalis, Fifa og Hearts og Iron som den også skal kunne trække upåklagelig og skal måske snart have fat i et eller andet hygge skydespil.

Kan jeg holde mig indenfor 8000kr vil det være bedst, men ikke en decideret krav. - Skærm, mus, tastetur osv har jeg..


Nogen gode forslag, for jeg har meget lidt erfaring med hvad man skal vælge af udstyr..   Wink

8000 kr. sikrer dig en fin stationær og du kan godt tillade dig at stille lidt krav til indholdet.

Grafikkort er et område hvor du let kan smide en masse penge hvis man skal have fra øverste hylde.

personligt ville jeg gå efter en model med et af disse kort:

https://www.komplett.dk/product/952822/hardware/pc-komponenter/grafikkort/msi-geforce-gtx-1050-ti-4gb-gaming#
https://www.komplett.dk/product/896943/hardware/pc-komponenter/grafikkort/msi-geforce-gtx-1060-3gb-gaming-x#

MSI gaming serien har den fordel at der er super fin køling og den larmer ikke som en støvsuger når den arbejder - nogle af de billigere gfx kort kan drive en til vanvid Peace

CPU Her ville jeg klart gå efter en Intel I5 fremfor den noget dyrere I7 og så istedet gå efter at få en ordentlig cpu køler monteret

her vil jeg især anbefale noctua modellerne som køler fint og som arbejder næsten lydløst - jeg har selv en noctura og selvom jeg har overclocket min 4 år gamle I7 til så holder den cpu temperaturen nede på et meget lavt niveau og uden støj - de bedst 400 kr. jeg brugte Thumbs Up

HD her skal du vælge en sdd som primær HD og så kan du evt. bruge din gamle HD som sekundær HD

Kabinettet er også et sted du let kan spare 300-400 kr - men hvis du vil have et kabinet som er lyddæmpet og som stadig har et godt luft flow så kig på denne https://www.komplett.dk/product/824390/hardware/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-r5-sort# ofte koster det kun 300 kr at opgradere til et kvalitets produkt.

strømforsyninger er meget forskellige - modellerne fra Corsair er meget stabile og holder hvad de lover - RM serien har desuden den fordel at 80% af tiden er den passiv kølet og selvom jeg har mange programmer åbent og FM kørende så larmer køleren ikke selv under hård brug arbejder den dejligt uden at lyde som en støvsuger. https://www.komplett.dk/product/858086/hardware/pc-komponenter/stroemforsyninger/stroemforsyninger/corsair-rm650x-650w-psu#

Ramm - her ville jeg gå efter minimum 16 gb.

Bundkortet her vil jeg igen anbefale MSI og deres gaming serie - de holder  Thumbs Up

http://topdata.dk/product.asp?product=11668 et godt udgangspunkt og med mulighed for at opgradere  Thumbs Up











Logged

YNWA

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #10: 16 Dec 2017, 11:57 »

Faktisk et fint bud, DeBuur. Når han ikke ved meget om det, er det nok bedst at købe en samlet pc. Den burde i hvert fald sagtens kunne køre FM med alle ligaer i Europa og samtidig være OK fremtidssikret. 8GB DDR4 RAM er altså også ganske fint. Jeg har først for nyligt opgraderet til 16, og jeg mærker sgu ikke den store forskel Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Gamer stationær
« Svar #11: 16 Dec 2017, 12:46 »

Dejligt med noget inspiration, men jeg vil nok foretrække en samlet PC.   crazy

PS, det må gerne være en støjsvag computer også..
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #12: 16 Dec 2017, 12:50 »

Han har også smidt et bud på en samlet pc. Nederste link Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #13: 16 Dec 2017, 14:03 »

Godt nok er den her et par tusinde kroner over dit budget, men den har jeg selv haft siden i sommers og den kører alle moderne spil upåklageligt.

https://www.proshop.dk/Stationaer-PC-Mac/ASUS-ROG-GR8-II-T005Z/2579091


Den har dog også en lillesøster som har mindre ram og mindre processor, ved ikke om den er god nok til at klare jobbet.
Men det kan Debuur eller en anden måske svare på.

Anyways. Den er lidt under dit budget Smiley

https://www.proshop.dk/Stationaer-PC-Mac/ASUS-ROG-GR8-II-T022Z/2579090
Logged


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gamer stationær
« Svar #14: 16 Dec 2017, 14:08 »

Dejligt med noget inspiration, men jeg vil nok foretrække en samlet PC.   crazy

PS, det må gerne være en støjsvag computer også..

http://topdata.dk/product.asp?product=11668 topdata serien har det suveræne Fractial Design kabinet, som er støjdæmpet det er så med Asus dele som også er gode dele - jeg vil dog anbefale at få monteret en god køler tryk på tilpasning og så har du nogle valgmuligheder og du får en komplet pc leveret.

Komplett har også nogle lækre pc - syntes bare de er blevet for dyre.

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/computer/vision-gaming de har også et fint udvalg
Logged

YNWA

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010