home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 422 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  motivation
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: motivation  (Læst 7530 gange)
jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
motivation
« : 26 Jul 2016, 23:38 »

JEG VED IKKE HVILKET EMNE DEN HER HØRE TIL, MEN NU BLIVER DET HER.......


Jeg mister tit motivationen. Altså for det første så for jeg altid gummi ben oppe i hovedet. Forstået på den måde at når sæsonens sidste 10-8 kampe mangler, ja så tænker jeg ikke rigtigt over taktikken, forbereder mig ikke på modstanden, og har i det hele taget ikke 100% hjertet med i spillet. Altså det ender tit ud i, at de sidste kampe er noget der bare skal overstås. Hvor i mod enden jeg rammer de sidste par kampe, kan jeg godt lide at forberede mig osv.

To er at jeg tit kun har motivationen i en klub i en sæson, jeg synes det bliver for kedeligt at arbejde med det samme og umotiverende. Men jeg gad selvfølgelig godt at være i en klub, i mere end en sæson. Men det har nok også meget at gøre med, at man skal finde på nye ider osv når sæson 2 rammer. Og det ikke lige min spidskompetence.

Men er der nogen der kender de her motivation problemer, og i så fald hvad gjorde i så?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #1: 27 Jul 2016, 00:04 »

Først og fremmest kunne være interessant at vide et par ting så som

Hvilke klubber spiller du? (ligaer, niveau)
Hvad er de positive aspekter i FM som du ser det (stjernespillere, talentarbejde, økonomisk stabilitet, realitet)
Samt hvad motivere dig i hverdagen? (belønning, ros, feedback?)
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #2: 27 Jul 2016, 12:25 »

Lige nu har jeg kun et game, og det med Rosenborg BK (Norges FCK). Jeg har aldrig mere en et game af gangen, da jeg hurtigt synes at man mister overblikket over begge games. Altså sådan noget med. Hvad kan den enkle spiller gøre godt/hvad skal han forbedrer sig på. Hvordan skal jeg lægge den helt rette taktik mod det og det hold. Og sådan nogle ting.

Noget jeg elsker ved FM og vil også grunden til jeg spiller det er resultater.
Jeg elsker at bygge mit hold op, og se det vinde. Købe flere spillere ind, der passer til mit hold. Og ja i det hele taget bare se det resultatet jeg har lavet på Klubben. På banen som uden for banen

Det her svar  hænger let sammen med det første. For det der motivere mig er at lave historie. Og det skal være en nogenlunde realistisk historie. Og det er osse grunden til jeg er Rosenborg, her er en klub som en gang dominerede Norge, men også en klub som ikke gøre det så meget mere. Så altså det der motivere mig her, er at genopbygge Rosenborg. Og der efter skifte til en større klub der kommer med et tilbud, eller tag i den danske(eller svenske) liga vis tilbudet er der. Men et kortere svar er at det der motivere mig er at lave en flot træner karriere.
Jeg kan så også finde på at være i en midter klub. Og jeg laver hvert år hverfald en karriere med FCN. Men som alle andre games ryger motivationen.
Og jeg tror det har meget at gøre med, at i de der sidste 10 -8 kampe bliver man læst. Og succesen forsvinder hurtigt. Og så bliver det endnu svære i næste sæson, fordi ens hold er læst. Så kan man så sige  er det ikke bare og rette let hist og pist, jo det er det vil, men det jo også det jeg har svært ved
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #3: 27 Jul 2016, 19:36 »

Jeg spillede altid fm sådan også - hvor et realistisk scenarie var det jeg gerne ville og det jeg tilstræb mig at gøre selv. Oftest som en virkelig manager eller tidligere som tog over i eks en klub han selv var i i sin karriere. Mit sidste var tacchinardi i Juventus, men del Piero som u/18 træner.

Historierne motivere mig, men selve spille kunne ikke længere levere det jeg krævede til et godt spil. En del af det ødelagte gik meget på ændringer i kampmotoren hele tiden. Jeg blev simpelthen træt af det ift den tid jeg kunne investere i fm. Ellers spillede jeg tit i lidt mindre klubber med fokus på talenter og "den gode handel", hvor eks tidligere stjerne på mit hold forsøges at købes tilbage eller en stjerne der ikke kan komme på hold i en større klub, men være stjerne på mit. Havde et fantastisk spil med Parma, jeg gerne ville opbygge med solide talenter og lavede en regel om at mine spillere skulle sælges når buddet på dem var på mere en det dobbelte af hans værdi. Desværre - igen - kunne fm ikke levere. Budene udeblev trods flere italienske landsholdspillere var budene sjældent meget over deres værdi trods massiv interesse.

Et andet issue er at man hurtigt går død i en liga. Jeg har altid haft en kærlighed for serie a, men eks Juventus har det med at køre sig selv i sænk. Milan og Inter levere meget sjældent. Roma er enten eller.
Jeg er blevet mester med Atalanta og Bologna i første sæson i fm 14 og fm 15 og så var løbet kørt, herefter kunne jeg købe gode spillere Og var så desværre den eneste klub der gjorde det. Kort sagt man mangler modstand fra en god modstander og ikke fra en konstant skiftende kampmotor.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #4: 27 Jul 2016, 20:24 »

Jonasba10

Hvorfor ikke starte med en klub langt nede i rækkerne, som har en masse historie fra før krigen evt. og bygge det hold op til at blive en magt faktor igen ?

Rosenborg kræve måske 2-3 sæsoner for at tryne al modstand og være fast i CL.
Der findes flere klubber i Tyskland og England som rent historisk ligger helt forkert i nutiden..

og for lige at blæse i min egen trompet så kig på:

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39186.0

eller

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39186.0

Begge spil som jeg havde min egen historie omkring og nogle af de fedeste spil jeg har haft !
Det vil betyde at ligaerne er tætte og selv et enkelt point i 36. spillerunde kan betyde forskellen mellem 50.000 og 1.000.000 ! Wink
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #5: 27 Jul 2016, 20:33 »

Nodiem

Du lyder fedt! Og det vil nok hjælpe mig med motivationen  Thumbs Up
Men  hvad så med taktikken. Den vil jo blive læst uanset hvad. Hvad plejer du at gøre? har du nogle råd, og hvad plejer du at gøre?  Smiley
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #6: 27 Jul 2016, 20:37 »

Jeg spillede altid fm sådan også - hvor et realistisk scenarie var det jeg gerne ville og det jeg tilstræb mig at gøre selv. Oftest som en virkelig manager eller tidligere som tog over i eks en klub han selv var i i sin karriere. Mit sidste var tacchinardi i Juventus, men del Piero som u/18 træner.

Historierne motivere mig, men selve spille kunne ikke længere levere det jeg krævede til et godt spil. En del af det ødelagte gik meget på ændringer i kampmotoren hele tiden. Jeg blev simpelthen træt af det ift den tid jeg kunne investere i fm. Ellers spillede jeg tit i lidt mindre klubber med fokus på talenter og "den gode handel", hvor eks tidligere stjerne på mit hold forsøges at købes tilbage eller en stjerne der ikke kan komme på hold i en større klub, men være stjerne på mit. Havde et fantastisk spil med Parma, jeg gerne ville opbygge med solide talenter og lavede en regel om at mine spillere skulle sælges når buddet på dem var på mere en det dobbelte af hans værdi. Desværre - igen - kunne fm ikke levere. Budene udeblev trods flere italienske landsholdspillere var budene sjældent meget over deres værdi trods massiv interesse.

Et andet issue er at man hurtigt går død i en liga. Jeg har altid haft en kærlighed for serie a, men eks Juventus har det med at køre sig selv i sænk. Milan og Inter levere meget sjældent. Roma er enten eller.
Jeg er blevet mester med Atalanta og Bologna i første sæson i fm 14 og fm 15 og så var løbet kørt, herefter kunne jeg købe gode spillere Og var så desværre den eneste klub der gjorde det. Kort sagt man mangler modstand fra en god modstander og ikke fra en konstant skiftende kampmotor.


Du virker meget, meget sortseende!
De spil jeg har haft i Serie A i FM16, hvor jeg har været hhv. Sampdoria og Inter, der har Juventus bestemt været en magtfaktor og ikke smidt mange point i løbet af de - i hvert fald - første to sæsoner. Så ved ikke helt om du går ud fra FM14+15, eller om du bare skyder med løst krudt?  Thumbs Up
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #7: 27 Jul 2016, 20:39 »

Og til dig, jonasba10, beklager ovenstående indlæg!

Jeg har personligt haft succes med at tage challenges her fra siden eller gå meget i dybden med mine egne, personlige taktiske tilgange. Det er hvad der fanger mig ved spillet.

Ud over det, så er Portsmouth også super underholdende. Det tager nemt en del år at få dem tilbage, hvor de hører til - i Premier League Smiley
Logged

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #8: 27 Jul 2016, 20:52 »

whapz det er helt i orden!  Thumbs Up

Jeg tror også det handler om og gå helt i dybten med taktikken. For jeg må indrømme at jeg ikke gør det. Det vil sige at jeg gør det i første sæson og når jeg kommer til en ny klub selvfølgelig. Men ikke i anden sæson, og det nok derfor jeg ikke får så meget succes som håbet. I det hele taget tror jeg det gælder om at tag en kamp af gangen, forbered sig godt på den, og ellers tag kampen tålmodigt op. Kik hvad man kan gøre bedre. Jeg tror det er mit store problem, at jeg ikke tålmodigt med gamet.

Portsmouth kunne jeg også forstille mig er meget spændende. En klub med god historie, men som er gået helt i bund på et hug Shockeret
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #9: 27 Jul 2016, 22:08 »

Nodiem

Du lyder fedt! Og det vil nok hjælpe mig med motivationen  Thumbs Up
Men  hvad så med taktikken. Den vil jo blive læst uanset hvad. Hvad plejer du at gøre? har du nogle råd, og hvad plejer du at gøre?  Smiley

Jeg udfordre mig selv løbende - som du kan se har jeg økonomiske mål og oprykningsmål, samt da jeg er træner IRL bruger jeg meget tid på at udøve spillet som jeg træner det ... jeg elsker at spille med tre forsvarsspillere og det er FM ikke meget for, så jeg bliver ved med konstant at bygge videre og nogle gange starte forfra, hvilket betyder jeg over 2-3 sæsoner har lavet 11-14 taktikker som delvist eller slet ikke har virket og så videre, og måske 1-2 som jeg holder fast i... men nye spillere er tit for mig lig med nye taktikker og roller Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #10: 27 Jul 2016, 22:25 »

Jeg har det også på samme måde, at jeg hurtigt mister motivationen, men det er så fordi kampmotoren er alt for forskellig. Jeg kan ikke fordrage, at man kan vinde 3-0 4-0 over et af topholdene, hvorimod man i næste kamp spiller som en pose kartofler mod et hold på samme niveau eller lavere. Jeg kan ikke fordrage, at man fra februar/marts måned bliver læst. Efterhånden har jeg i mange spil forsøgt at fastholde taktikken for at se om det virker, ændrede taktikken lidt og ændret taktikken helt og aldeles, men intet har virket. Jeg kan aldrig holde et stabilt niveau, og det er så det, der får min motivation til at dale. Sidst jeg har haft et spil, der varede længere end 3 sæsoner var i FM13, hvor jeg kunne fastholde samme taktik, men ændre på få mentaliteter, instruktioner osv., og derved forholdsvis meget vide, hvilke spillere man skal købe, der kan passe ind i systemet. Det kan jeg ikke længere, da jeg synes, jeg skal skifte taktik hele tiden Skuffet
Logged


jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #11: 27 Jul 2016, 22:29 »

Jeg udfordre mig selv løbende - som du kan se har jeg økonomiske mål og oprykningsmål, samt da jeg er træner IRL bruger jeg meget tid på at udøve spillet som jeg træner det ... jeg elsker at spille med tre forsvarsspillere og det er FM ikke meget for, så jeg bliver ved med konstant at bygge videre og nogle gange starte forfra, hvilket betyder jeg over 2-3 sæsoner har lavet 11-14 taktikker som delvist eller slet ikke har virket og så videre, og måske 1-2 som jeg holder fast i... men nye spillere er tit for mig lig med nye taktikker og roller Smiley

Jeg vil prøve det, men det lyder mega forvirrende  Opstemt
Logged

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #12: 27 Jul 2016, 22:37 »

Jeg har det også på samme måde, at jeg hurtigt mister motivationen, men det er så fordi kampmotoren er alt for forskellig. Jeg kan ikke fordrage, at man kan vinde 3-0 4-0 over et af topholdene, hvorimod man i næste kamp spiller som en pose kartofler mod et hold på samme niveau eller lavere. Jeg kan ikke fordrage, at man fra februar/marts måned bliver læst. Efterhånden har jeg i mange spil forsøgt at fastholde taktikken for at se om det virker, ændrede taktikken lidt og ændret taktikken helt og aldeles, men intet har virket. Jeg kan aldrig holde et stabilt niveau, og det er så det, der får min motivation til at dale. Sidst jeg har haft et spil, der varede længere end 3 sæsoner var i FM13, hvor jeg kunne fastholde samme taktik, men ændre på få mentaliteter, instruktioner osv., og derved forholdsvis meget vide, hvilke spillere man skal købe, der kan passe ind i systemet. Det kan jeg ikke længere, da jeg synes, jeg skal skifte taktik hele tiden Skuffet

Præcis. Som sagt tror jeg at mit motivations problem lægger i at taktikken bliver hurtig læst. Men så tror jeg også som de andre skriver at det på mit plan hverfald, har noget at gøre med at jeg er i klub, hvor der ikke skal gøres så meget før man har kæmpe succes. Men jeg ved at man kan undgå det der med at taktikken bliver læst. Jeg har en fætter som er genial til det her spil, så vidt jeg ved har han en karriere med Stoke. I tredje sæson vandt han så mesterskabet med dem. Og jeg ved hans vej frem var ikke at ændre det store ved taktikken men blot små detaljer. Så det kan lykkes, vi har bare været uheldige  Wink crazy
« Seneste Redigering: 29 Jul 2016, 19:59 af jonasba10 » Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #13: 27 Jul 2016, 23:09 »

Whaps - har intet med andet at gøre end manglende motivation fra min side af. Så når nu det er det der sker i MIT spil, så har jeg vel lov til at være smagsdommer?
Du siger det nu ellers selv også, netop efter 2 sæsoner er Juventus ingen magtfaktor længere. Det er uanset hvem man nu selv måtte være. Det samme kan siges om Bayern/Real/Barca.
Det er jo ikke et større problem end at i andre stadig finder det sjovt og motiverende og det syntes jeg bare er fedt for jer. Men igen - det gør ikke at jeg ikke kan have den mening i min fm optik:).

Det ville i min verden være langt mere motiverende hvis Juventus og de andre giganter formåede at golde sig selv deroppe. Jeg ved godt ting over tid ændrer sig, så eks juve ikke altid vil være en storspiller, men med de indkøb de eks foretager sig, så er det uundgåeligt.
I fm 2015 (og mange tidligere versioner) har det eksempelvis også været småt med modstanden ift talent arbejdet. Det kan føles som om at modstanderne ikke prioritere området. Juventus mistede altid eks rugani på fri. Leali ligeså (ikke samme talent måske), men rugani er indlysende tumpet at lade kontrakt løbe ud.

Min eneste serie a erfaring i fm 2016 er med Milan, hvor jeg blev mester og med en delt topscorer imellem 2 spillere på i alt 12 kasser. Langt fra imponerende topscorer, men nok til et mesterskab. Et spil hvor jeg kontant lavede små ændringer i taktikken.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #14: 28 Jul 2016, 00:14 »

Whaps - har intet med andet at gøre end manglende motivation fra min side af. Så når nu det er det der sker i MIT spil, så har jeg vel lov til at være smagsdommer?
Du siger det nu ellers selv også, netop efter 2 sæsoner er Juventus ingen magtfaktor længere. Det er uanset hvem man nu selv måtte være. Det samme kan siges om Bayern/Real/Barca.
Det er jo ikke et større problem end at i andre stadig finder det sjovt og motiverende og det syntes jeg bare er fedt for jer. Men igen - det gør ikke at jeg ikke kan have den mening i min fm optik:).

Det ville i min verden være langt mere motiverende hvis Juventus og de andre giganter formåede at golde sig selv deroppe. Jeg ved godt ting over tid ændrer sig, så eks juve ikke altid vil være en storspiller, men med de indkøb de eks foretager sig, så er det uundgåeligt.
I fm 2015 (og mange tidligere versioner) har det eksempelvis også været småt med modstanden ift talent arbejdet. Det kan føles som om at modstanderne ikke prioritere området. Juventus mistede altid eks rugani på fri. Leali ligeså (ikke samme talent måske), men rugani er indlysende tumpet at lade kontrakt løbe ud.

Min eneste serie a erfaring i fm 2016 er med Milan, hvor jeg blev mester og med en delt topscorer imellem 2 spillere på i alt 12 kasser. Langt fra imponerende topscorer, men nok til et mesterskab. Et spil hvor jeg kontant lavede små ændringer i taktikken.

Jeg kan sagtens se dine pointer - uden tvivl! Dog har jeg bare på fornemmelsen, at Juventus både handler ok stærkt ind og generelt er stærke i Serie A i denne udgave af FM. (Det skal dog siges, at jeg ikke har spillet længerevarende spil i Serie A, udover de to saves).

Mht. talentarbejdet, der vil jeg give dig ret. Det er ikke tit man oplever, at der satses vildt på talenter. Og samtidig er det de samme spillere om og om igen, der forlader klubber på fri transfer.
Dog synes jeg, at det er i bagatel-afdelingen og ødelægger på ingen måde mit syn på spillet  Thumbs Up

- Håber ikke du tog det som kritik, men jonasba10 skulle vel gerne få mere motivation til spillet og ikke det modsatte.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010