home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 364 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [VI] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [VI] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids  (Læst 9059 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
[VI] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« : 15 Jun 2016, 23:02 »


GLI AZZURRI
INTRO


Italienske fodboldspillere er berømte for deres marathon-agtige holdbarhed. Italienske fodboldspillere ældes nærmest som fin vin. Desto ældre de bliver, desto bedre bliver de. Det er selvfølgelig ikke altid tilfældet, men der er rigtig mange eksempler på italienske spillere, der højt oppe i alderen stadig formår at levere på ekstremt højt niveau. Visse formår endda at løfte deres niveau når de i fodbold-mæssig forstand bliver gamle. Andrea Pirlo er et af de mere populære og nylige eksempler.

Alan Hansen blev slemt til grin, da han i 1995 udtalte at man ikke kan vinde titler med unge knægte. Manchester United havde skilt sig af med et par store profiler, for at sætte sin lid til spillere som Paul Scholes og Davic Beckham. I første spillerunde fik de tæv af Aston Villa og Alan Hansen sagde de meget berømte ord ”You  can’t win anyting with kids”. United vandt ikke bare Premier League, men også FA Cuppen den sæson.

Men hvad nu hvis Alan Hansen i virkeligheden havde ret, og Manchester United bare var ualmindeligt heldige? Det har jeg tænkt mig at bevise. Som landstræner for det italienske hold, vil jeg ikke udtage spillere under 30 år. De er simpelthen ikke klar til den store scene endnu. Jeg vil have erfaringen. Jeg vil have den fine vin. Jeg vil have Pirlo, Buffon, Toni og Totti.
« Seneste Redigering: 27 Jun 2016, 00:38 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #1: 15 Jun 2016, 23:03 »

« Seneste Redigering: 27 Jun 2016, 00:39 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #2: 15 Jun 2016, 23:37 »

Haha, sjov ide. Læser med Smiley
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #3: 16 Jun 2016, 00:19 »

Jeg er også på Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #4: 16 Jun 2016, 01:17 »


GLI AZZURRI
PIANO PIANO


Jeg vil lige bruge et par afsnit på at snakke om taktikken, selvom det vel nærmere er en filosofisk tilgang jeg ender ud med at snakke om.

Mit italienske hold skal være defensivt indstillet. Det bliver det nødt til at være, for det er her styrken ligger og en klog mand har helt sikkert sagt, på et eller andet tidspunkt, at man skal udnytte sine egne styrker. Så det gør vi. Hvis de ellers kan formå at holde sig fri af skader, så har jeg en rigtig, rigtig stærk kerne af spillere bestående i Gianluigi Buffon, Giorgio Chiellini, Andrea Barzagli og Daniele De Rossi, der alle skal hjælpe med at opnå en jerndefensiv, som selv Leicester ville have svært ved at nedbryde.

Jeg har leget lidt med nogle forskellige formationer, og fundet frem til tre forskellige versioner. En 3-5-2, en 4-2-3-1 og en klassisk 4-4-2. I 3-5-2 formationen spilles der altså med tre centrale forsvarsspillere, to wingbacks, tre centrale midtbanespillere og to spidsangribere. I 4-2-3-1 formationen spilles der med en klassisk flad firemandskæde bagest, to centrale og en offensiv midtbanespillere, to wings og en enkelt frontløber. Den klassiske 4-4-2 formation behøver næppe nogen uddybning.

Alle har dog fokus på defensivt indstillet fodbold, men dog med høj boldbesiddelse. Vi skal kort og godt stå dybt når vi ikke har bolden og vente på at modstanderne begår en fejl. Herefter snupper vi bolden og forsøger at køre en omstilling, men hvis der ikke er en åbenlys mulighed, trædes der på bolden og spillet vendes. Derefter kan vi sådan set stå og trille bold i en håndfuld minutter, indtil en eller anden åbning byder sig.

Et godt, gammelt italiensk ordsprog lyder ”Chi va piano va sano e va lontano.” På engelsk ville man oversætte det til ”Slow and steady wins the race.” En af Æsops mest berømte fabler er den om Haren og Skildpadden, hvor skildpadden slår haren i et væddeløb, og det er netop ud fra dette koncept at vi skal spille fodbold. Mine spillere er for gamle til at spille hurtigt, så vi spiller langsomt, kontrolleret og tålmodigt. I Æsops fabel snyder skildpadden ganske nok for at slå haren, men det har jeg naturligvis ikke tænkt mig at gøre. Den slags gør italienere sig nemlig ikke i!
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids [I]
« Svar #5: 16 Jun 2016, 12:28 »

Klasse - jeg er på.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids [I]
« Svar #6: 16 Jun 2016, 15:07 »


GLI AZZURRI
LA CONVOCATI


Kvalifikationen til EM er allerede godt i gang og med en sejr over Aserbajdsjan kan vi sikre os deltagelse ved slutrunden i Frankrig. Efter turen til Baku venter et møde med lilleputterne fra Malta og så er min første landsholdssamling overstået.

Men det er svært at spille kampe uden et hold. Derfor har jeg udtaget 23 spillere, der tilsammen har 753 år på bagen. Gennemsnitsalderen i min første trup er dermed lige under de 33 år, hvilket må siges at være tilfredsstillende.

Til målmandsposten er Gigi Buffon (37, Juventus) naturligvis udtaget, mens Antonio Mirante (32, Bologna) og Marco Storari (37, Cagliari) skal agere backup for Buffon.

Til forsvaret er de vigtigste spillere jeg har udtaget selvsagt Giorgio Chiellini (31, Juventus) og Andrea Barzagli (34, Juventus), mens Federico Peluso (31, Sassuolo), Angelo Palombo (33, Sampdoria), Emiliano Moretti (34, Torino) og Manuel Pasqual (33, Fiorentina) også er udtaget.

På midtbanen har jeg udtaget et hav af spillere. Vigtigst er Daniele De Rossi (32, Roma), Andrea Pirlo (36, New York City) og Marco Parolo (30, Lazio), mens også Riccardo Montolivo (30, Milan) og Alberto Aquilani (31, Sporting) er dygtige spillere. Til kanterne er Emanuele Giaccherini (30, Bologna), Stefano Mauri (35, Lazio) og Simone Padoin (31, Juventus) udtaget. Sidst er Luca Rigoni (30, Genoa) med som backup.

Helt i front ville jeg gerne have haft Totti med. Il Bimbo d'Oro stoppede dog på landsholdet i 2006 og selvom jeg forsøgte at overtale romeren, kunne han ikke fristes tilbage i den azur-blå dragt. I stedet har jeg taget Luca Toni (38, Hellas), Graziano Pellè (30, Southampton), Fabio Quagliarella (32, Sampdoria), Alberto Gilardino (33, Palermo) og Antonio Cassano (33, Sampdoria) med, hvor jeg forventer at Luca Toni skal spille en hovedrolle.

Mine første kampe er nu lige rundt om hjørnet, og der er tonsvis af erfaring på mit italienske landshold. Forza!
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [II] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #7: 16 Jun 2016, 15:56 »

Stærk trup!
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [II] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #8: 16 Jun 2016, 16:24 »


GLI AZZURRI
LE PRIME PARTITE


ASERBAJDSJAN 0 – 3 ITALIEN
Startopstilling: G Buffon – A Barzagli, D De Rossi, G Chiellini – S Padoin, M Parolo, A Palombo, A Pirlo, M Pasqual – G Pellè, L Toni
Bedste italiener: A Barzagli (8.3)
Mål: L Toni (3); D De Rossi (59); A Barzagli (81)
Gule kort: A Pirlo (32); D De Rossi (82)
Udskiftninger: E Giaccherini, A Palombo (45); S Mauri, G Pellè (45); R Montolivo, A Pirlo (65)
Vi kom godt fra land i det sydøstlige Kaukasus, for der skulle ikke gå mere end 3 minutter før bolden lå i nettaget. Målet kom efter særdeles tålmodig opbygning, der kulminerede med et fint indlæg af Angelo Palombo som Luca Toni headede ind bag målmand Ähmädov. I pausen ændrede jeg et par ting og vi fortsatte med at kontrollere kampen i anden halvleg. Efter en time slog Andrea Pirlo et frispark fra en position tæt på baglinjen. Det kom De Rossi højest på og så kunne han stange os foran med 0-2 på kurs mod Frankrig. Med lidt under ti minutter tilbage, lukkede Barzagli kampen da Chiellini forlængede et hjørnespark ved forreste stolpe, hvorefter kollegaen Barzagli stod helt fri bagest. 3 mål scoret på hovedstød. Nok er de gamle, men de er stadig stærke!


MALTA 0 – 2 ITALIEN
Startopstilling: G Buffon – S Padoin, A Barzagli, G Chiellini, M Pasqual – D De Rossi, M Parolo – E Giaccherini, S Mauri, A Cassano – F Quagliarella
Bedste italiener: M Pasqual (9.0)
Mål: F Quagliarella (27); A Pirlo (str 78)
Gule Kort: Ingen
Udskiftninger: A Aquilani, S Mauri (67); A Gilardino, F Quagliarella (67); A Pirlo, D De Rossi (73)
I Valletta skulle vi have vundet meget, meget mere end 0-2. Vi havde hele 39 afslutninger, hvor de 14 af dem var inden for målrammen, men maltesernes keeper, Jonathan Micallef, stod i vejen for det mest. Vi fik dog puttet bolden ind bag ham to gange. Først var det Quagliarella efter en halv times spil, da han fulgte op på et skud fra Cassano der tog overliggeren. Med lidt mere end ti minutter tilbage lukkede vi kampen, da Manuel Pasqual blev nedlagt i feltet. Pirlo omsatte straffesparket. To kampe, seks point. Ikke så mange mål, men det hele var meget, meget kontrolleret og vi tillod kun ét eneste skud på mål over de 180 minutter. Præcis som jeg ville have det.

Kvalifikationen til EM er sikret.
« Seneste Redigering: 27 Jun 2016, 00:40 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [III] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #9: 16 Jun 2016, 18:04 »

Nu gør du det sgu igen..

Fantastisk setup og en rigtig fed ide! Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [III] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #10: 16 Jun 2016, 18:13 »

Det ser sgu meget fornuftigt ud det her Smiley
Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [III] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #11: 17 Jun 2016, 17:34 »

Fremragende læsning!
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [III] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #12: 17 Jun 2016, 18:48 »

Sjov tilgang, jeg er med.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [III] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #13: 19 Jun 2016, 20:53 »


GLI AZZURRI
IL NUOVO CAMORANESI


Så er det snart tid for mine old boys spillere, til at få endnu en landskamp under bæltet. Sidste gang var Thiago Motta desværre skadet, men denne gang er han frisk. Og med udtagelsen af Thiago Motta blev jeg inspireret. Inspireret til at lede efter spillere med italiensk statsborgerskab, der dog ikke som udgangspunkt burde høre hjemme på det italienske landshold. Ganske som Thiago Motta eller som den legendariske Mauro Camoranesi. Og netop på grund af Camoranesi fokuserede jeg på argentinske spillere, da rigtig mange argentinere har rødder i Italien.

Derfor kan jeg præsentere et par nye navne på Gli Azzurri. Fra Lazio har jeg udtaget den 30-årige argentinsk fødte Santiago Gentiletti. Gentiletti er født og opvokset i Argentina og spillede i sydamerikansk fodbold, indtil han i 2012 tog et smut til Stade Brestois på en lejeaftale. Han vendte dog tilbage til Argentina i et par år, inden han smuttede til Lazio hvor han nu spiller sin anden sæson. Gentiletti er en stærk, stærk centerback, der samtidig er aldeles glimrende med bolden for fødderne, og han kunne derfor godt vise sig at være min 3. mand i forsvaret, når jeg skal spille 3-5-2.

Også Juanito Gómez får nu chancen for at spille landsholdsfodbold. Juanito er også født og opvokset i Argentina, men han drog dog til Italien allerede som 19-årig for at tørne ud for Serie D klubben Ferentino. Siden har han arbejdet sig op gennem rækkerne, indtil han i 2008 rykkede til Hellas. Her har han spillet lige siden, kun afbrudt af to lejeophold hos Gubbio. Juanito har dermed været med Hellas hele vejen fra Serie C1 op til Serie A. Derfor er Juanito naturligvis også lidt af en publikumsfavorit. Han er en offensivt begavet spiller, der kan spille begge kanterne, på den centrale offensive midtbane og sågar helt på toppen.

Sidst har jeg udtaget den tidligere Celta Vigo angriber Joaquín Larrivey. Larrivey, eller El Bati som han også kaldes, da han ligner legendariske Batistuta, er ligesom Gentiletti og Juanito født og opvokset i Argentina. Larrivey spillede dog for Cagliari i 5 sæsoner, men uden at få det helt store gennembrud. Gennembruddet kom i stedet da han rykkede til Spanien og Rayo Vallecano og scorede 12 La Liga mål i 2013-2014 sæsonen. I dag spiller den stærke angriber dog i De Forenede Arabiske Emirater for klubben Baniyas, der som sidenote også har evighedstalentet Royston Drenthe i klubben.




Den samlede trup ender således med at være:
Målmænd: Gigi Buffon (37, Juventus), Federico Marchetti (32, Lazio), Antonio Mirante (32, Bologna)
Forsvarsspillere: Giorgio Chiellini (31, Juventus), Andrea Barzagli (34, Juventus), Santiago Gentiletti (30, Lazio), Manuel Pasqual (33, Fiorentina), Emiliano Moretti (34, Torino)
Midtbanespillere: Daniele De Rossi (32, Roma), Thiago Motta (33, PSG), Marco Parolo (30, Lazio), Alberto Aquilani (31, Sporting), Riccardo Montolivo (30, Milan), Emanuele Giaccherini (30, Bologna), Simone Padoin (31, Juventus), Angelo Palombo (33, Sampdoria), Stefano Mauri (35, Lazio)
Angribere: Luca Toni (38, Hellas), Graziano Pellè (30, Southampton), Juanito Gómez (30, Hellas), Fabio Quagliarella (32, Sampdoria), Antonio Cassano (33, Sampdoria), Joaquín Larrivey (31, Baniyas)
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [IV] Gli Azzurri; You Can’t Win Anything With Kids
« Svar #14: 20 Jun 2016, 16:06 »


GLI AZZURRI
DELUSIONE


NORGE 2 – 2 ITALIEN
Startopstilling: G Buffon – S Padoin, A Barzagli, S Gentiletti, G Chiellini – T Motta, D De Rossi, M Parolo – Juanito, E Giaccherini, L Toni
Bedste italiener: Juanito (9.0)
Mål: M Parolo (5); L Toni (str 44)
Gule kort: D De Rossi (85)
Udskiftninger: M Pasqual, G Chiellini (45); R Montolivo, T Motta (67); S Mauri, E Giaccherini (78)
Vi dominerer sådan set den her kamp. Vi har et klart overtag i boldbesiddelse og chancer. Nordmændene har kun tre skud på mål, men alligevel formår de at trække et uafgjort resultat i hus. Skuffende, skuffende indsats af defensive og af Buffon. Vi kommer ellers rigtig fint fra start. Debutanten Juanito præsterer et fremragende oplæg, med et indlæg der havner lige i panden på en fremstormene Marco Parolo. Nordmændene udligner fem minutter før pausen, men et par minutter efter trækker Juanito et straffespark som Luca Toni eksekverer. Men få minutter inde i anden halvleg udligner Norge igen og vi formår ikke at komme foran igen.


ITALIEN 2 – 2 BULGARIEN
Startopstilling: G Buffon – A Barzagli, S Gentiletti, G Chiellini, M Pasqual – T Motta, M Parolo, R Montolivo – Juanito, E Giaccherini, G Pellè
Bedste italiener: Juanito (9.0)
Mål: G Pellè (67); T Motta (84)
Gule Kort: A Palombo (79)
Udskiftninger: F Marchetti, G Buffon (47); A Palombo, S Gentiletti (47); E Moretti, M Pasqual (47)
Kæmpe, kæmpe, kæmpe skuffelse på hjemmebanen. Vi dominerer første halvleg fuldstændig. Bulgarien har stort set ikke bolden. Mod slutningen af første halvleg får de dog et indkast højt oppe på vores banehalvdel. Bolden havner for fødderne af Ivelin Popov, der fra 30 meter trykker til bolden. Den sidder nærmest midt i mål og Buffon skal redde den. Det gør han bare ikke. Og to minutter efter pausen gentager det sig. Derfor reagerer jeg prompte og tager tre af de mest skyldige spillere ud. Buffon, Gentiletti og Pasqual. Det hjælper på defensiven. Bulgarerne har ikke et eneste skud i resten af kampen. Vi får derimod arbejdet os tilbage i kampen, og gennem scoringer fra Graziano Pellè og derefter et fantastisk langskud fra Thiago Motta, får vi sikret os et enkelt point.

Skuffende præstationer af de defensive kræfter.
« Seneste Redigering: 27 Jun 2016, 00:41 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010