home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 217 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Bevare Harmonien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Bevare Harmonien  (Læst 2693 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Bevare Harmonien
« : 29 Maj 2016, 22:01 »

Hej,

Jeg er netop startet på 5. Sæson i Bolonga, og skal forsøge at forsvare The Double. Det bliver selvsagt svært, og endnu sværere fordi min trup er jagtet vildt og voldsomt af hele Europa. Otte spillere fra min Start XI er jagtet (Af den kategori der hedder 'Meget eftertragtet' under Transfer-Siden) og syv af mine 10 reserver er også i andre holds søgelys. Så mit spørgsmål er nu; Hvordan pokker kommer jeg til at bevare harmonien på holdet med sådan en udskiftning??

Sidste sæson bevarede jeg stammen på holdet, da jeg lovede dem der ville væk, at jeg kom i Champions League. Som nævnt kvalificerede jeg mig, men allerede 2. Juli siger flere af spillerne de vil vinde CHL (Hvilket virker meget usandsynligt i min klub), og jeg er dermed tvunget til at lade dem gå.

Mine budgetter er fine nok, og hvis alle forsvinder kommer jeg til at tjene flere milliarder, så det er ikke problemet. Måske kan jeg få forlænget med nogle af dem, ved at hæve mit eget lønloft (Ingen får pt. mere end 33 millioner årligt - det overvejer jeg at hæve til 40) og så beholde et par af dem. Men er der nogen der har gode råd til at bevare strukturen og harmonien på holdet, når halvdelen skal skiftes ud??
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #1: 29 Maj 2016, 22:11 »

Det er en svær situation du står foran og jeg har desværre ikke nogen endegyldig løsning for dig.

Dog vil mit naturlige instinkt være at forlænge kontrakterne på alle de spillere som du har mulighed for.. Det vil langt fra fjerne alt interessen, men hvis dine spillere lige har forlænget deres kontrakt og tilmed underskrevet en længere kontrakt så vil den forventede købspris/lønkrav stige for alle de interesserede klubber, hvilket forhåbentligt kan skrue lidt ned for interessen..

Det vil dog ikke være ensbetydende med at alt interessen forsvinder og i så fald, så må du beslutte dig for at sælge, eller stå fast og forvente en periode med nogle utilfredse spillere...
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #2: 30 Maj 2016, 08:18 »

Havde håbet, at du lige havde svaret, så jeg kunne beholde truppen :p

Jeg havde aldrig tænkt over, at man kunne forlænge kontrakter, for at forsøge at komme et tilbud i forskud. Jeg har altid forlænget kontrakten når spillerne selv ønskede det, eller hvis de nærmere sig udløb (1 år før). Det kunne være jeg skulle begynde lidt på det.

At forlænge med så mange som muligt, virker også usandsynligt, da det nok kommer til at betyde en lønstigning på omkring 100 millioner overall. Det er allerede svært at holde dem under 33 millioner, så der er mange spillere der skal til at have mere, hvis først den ene får. Og hvis det kun er et valg mellem pest eller kolera, så nøjes jeg med at redde så meget som muligt. Så min plan lige nu, er at vælge 6 spillere som uanset hvad, bliver på holdet. Resten forsvinder så i tilfælde af, klubberne rundt omkring matcher de priser jeg forventer. Men forhåbentlig kan jeg beholde flere end 6, når jeg nu ikke aktivt forsøger at sælge.
Logged

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #3: 30 Maj 2016, 11:35 »

Havde håbet, at du lige havde svaret, så jeg kunne beholde truppen :p

Jeg havde aldrig tænkt over, at man kunne forlænge kontrakter, for at forsøge at komme et tilbud i forskud. Jeg har altid forlænget kontrakten når spillerne selv ønskede det, eller hvis de nærmere sig udløb (1 år før). Det kunne være jeg skulle begynde lidt på det.

At forlænge med så mange som muligt, virker også usandsynligt, da det nok kommer til at betyde en lønstigning på omkring 100 millioner overall. Det er allerede svært at holde dem under 33 millioner, så der er mange spillere der skal til at have mere, hvis først den ene får. Og hvis det kun er et valg mellem pest eller kolera, så nøjes jeg med at redde så meget som muligt. Så min plan lige nu, er at vælge 6 spillere som uanset hvad, bliver på holdet. Resten forsvinder så i tilfælde af, klubberne rundt omkring matcher de priser jeg forventer. Men forhåbentlig kan jeg beholde flere end 6, når jeg nu ikke aktivt forsøger at sælge.

Muligvis kan du måske træne "team cohesion"....
Jeg har tit gjort lidt ala dette ved sæson start og nye spillere...

Faktisk kan dette nogle gange være med til at opretholde en go moral for holdet - når mit holds moral er i TOP! - så vinder jeg alt Smiley

evt prøv at læse her:
http://www.guidetofootballmanager.com/squad/player-morale-and-relationships
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #4: 30 Maj 2016, 16:03 »

Det slog mig i øvrigt lige..  Jeg tror at hvis du sætter en urealistisk høj salgspris på dem inde under transfers -> salgsstatus, så vil det afskærme de interesserede klubber..

Man har vidst kunne gøre det i de tidligere versioner, så formoder man stadig kan omend jeg ikke er fan af metoden og selv anser det for en form for snyd.. Men det er jo hver sin smag/syn på tingene.   Smiley
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #5: 30 Maj 2016, 16:55 »

Det slog mig i øvrigt lige..  Jeg tror at hvis du sætter en urealistisk høj salgspris på dem inde under transfers -> salgsstatus, så vil det afskærme de interesserede klubber..

Man har vidst kunne gøre det i de tidligere versioner, så formoder man stadig kan omend jeg ikke er fan af metoden og selv anser det for en form for snyd.. Men det er jo hver sin smag/syn på tingene.   Smiley

Hvis du sætter din salgspris urealistisk høj, har jeg erfaret at spiller også bliver meget utilfreds. Min erfaring siger mig også at man skal passe på med at sælge for meget ud i truppen, da det er svært at holde den sammenspillet. Kig mod Hobro i den virkelig verden  Wink.

Synes din plan om 6 spiller fra start XI skal blive tilbage, er en god grund tanke. Begynd evt. allerede nu at finde erstatninger til pladserne. Da priserne tit stiger mod slutningen af transfervinduet .
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bevare Harmonien
« Svar #6: 01 Jun 2016, 11:31 »

Mange tak for jeres forslag Smiley Det viser sig så noget overraskende, halvanden måned efter jeg skrev (16. august), at interessen er forsvundet for alle mine spillere, og jeg er nøjes med indtil nu at sælge to reserver og én fra startopstillingen. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor, for flere af klubberne har ikke hentet lignende spillere på positionen, og jeg har ikke selv gjort noget aktivt. Men jeg skal da ikke klage..
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010