home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Talentudvikling?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Talentudvikling?  (Læst 7162 gange)
k9svendsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Talentudvikling?
« : 25 Apr 2016, 15:00 »

Hello alle fellow managers  Smiley

Jeg er i gang med et FCK-save, hvor jeg satser rigtigt meget på talentudvikling. Så jeg ville høre om der var nogle der havde nogle tips mhy. om det er bedst at beholde u19 spillere på u19 holdet eller om det er bedst at rykke dem op på B-holdet, hvis de har stort potientale..
Jeg har fået anskaffet mig en god træner stab og har fået opgraderet faciliteterne. Er det bedst at leje spillerne ud for at få spille tid (16-18 årige). Eller skal jeg lade dem blive i klubben på B og u19 hold og bare vente?

- Tak på forhånd :-)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #1: 25 Apr 2016, 16:39 »

Hello alle fellow managers  Smiley

Jeg er i gang med et FCK-save, hvor jeg satser rigtigt meget på talentudvikling. Så jeg ville høre om der var nogle der havde nogle tips mhy. om det er bedst at beholde u19 spillere på u19 holdet eller om det er bedst at rykke dem op på B-holdet, hvis de har stort potientale..
Jeg har fået anskaffet mig en god træner stab og har fået opgraderet faciliteterne. Er det bedst at leje spillerne ud for at få spille tid (16-18 årige). Eller skal jeg lade dem blive i klubben på B og u19 hold og bare vente?

- Tak på forhånd :-)

Det er nærmest en religion for mange spillere hvad de føler er det rigtige.
Nogen arbejder hårdt på at sikre ens spillere kommer ud i klubber som lige er rykket op og derfor kan tilbyde nøglespiller rolle i en stærkere liga en U19 & B truppen..

Mens andre lader dem blive i klubben på 1. holdet og lader dem spille 45 min på hhv B og U holdet..


Jeg selv er typen der bruger mine talenter fra de er 15-17 i samarbejdsklubber, fra 17-19 på 1. holdet med B & U kampe og så fra de er 20 på 1. holdet, kan de ikke bruges der bliver de solgt eller styrker mit B hold Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

masi85
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #2: 26 Apr 2016, 14:45 »

Citat
Hello alle fellow managers  Smiley

Jeg er i gang med et FCK-save, hvor jeg satser rigtigt meget på talentudvikling. Så jeg ville høre om der var nogle der havde nogle tips mhy. om det er bedst at beholde u19 spillere på u19 holdet eller om det er bedst at rykke dem op på B-holdet, hvis de har stort potientale..
Jeg har fået anskaffet mig en god træner stab og har fået opgraderet faciliteterne. Er det bedst at leje spillerne ud for at få spille tid (16-18 årige). Eller skal jeg lade dem blive i klubben på B og u19 hold og bare vente?

- Tak på forhånd :-)

Jeg er i samme situation som dig, jeg spiller ligeledes med FCK og har også valgt at fokusere på talentudvikling og har stillet selv samme spørgsmål.

Mit førstehold består af en A-kæde med de 11 bedste spillere i klubben og en B-kæde bestående af talenter (en på hver plads). Kravet er at de har potientale over 4 stjerner og minimum én. Afhængig af kampens vigtigthed, forventet sværhedsgrad m.m. bliver kamptruppen sat med et mix af A og B kæden. Pokalkampe består udelukkende af B-kæden. På den måde får talenterne en del minutter i benene og de rutinerede spiller får lidt pause i ny og næ.

Hvis jeg har overskud af talenter bliver de udlejet til klubber hvor de enten er førsteholds- eller nøglespillere.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #3: 26 Apr 2016, 15:57 »

Well leje dem ud gør jo at de misser at optjene homegrown i klubben. Men i bund og grund handler det jo om at få dem til at spille på et højt nok niveau, ofte når man lejer ud er sker det jo også, at de ikke får den ønskede spilletid.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #4: 26 Apr 2016, 18:54 »

Jeg er af den holdning, at det aldrig kan betale sig at leje sine spillere ud, da computeren ganske enkelt slet ikke optimere træning omkring talenter på samme måde, som man selv kan. Naturligvis er der undtagelser, men jeg vil vove at man i tilfælde oftere end 9 ud af 10 vil kunne fremme et talents udvikling ved at holde på det selv fremfor at udleje det.

Hello alle fellow managers  Smiley

Jeg er i gang med et FCK-save, hvor jeg satser rigtigt meget på talentudvikling. Så jeg ville høre om der var nogle der havde nogle tips mhy. om det er bedst at beholde u19 spillere på u19 holdet eller om det er bedst at rykke dem op på B-holdet, hvis de har stort potientale..
Jeg har fået anskaffet mig en god træner stab og har fået opgraderet faciliteterne. Er det bedst at leje spillerne ud for at få spille tid (16-18 årige). Eller skal jeg lade dem blive i klubben på B og u19 hold og bare vente?

- Tak på forhånd :-)

Altså det helt simple svar, så ville jeg sørge for følgende for at få det mest mulige ud af mine talenter:

1 - undersøg mulighed for at udvikle ungdomssetup
Dette ville jeg gøre ca. én gang om året. Og når jeg snakker ungdomssetup, så er det de tre faciliteter der påvirker ens youth intake - altså ungdomsfaciliteter, ungdomstræningsbudg et og ungdomsrekruterings netværk. Det begynder dog at koste et tocifret millionbeløb ret hurtigt, så dette skal man lige have med i sine overvejelser.

2 - Få det bedst mulige trænersetup
Her er der snak om diverse træningskategorier, såsom defensiv, offensiv, styrke osv. som findes under 'træning' og dernæst 'trænere'.
Jeg tror aldrig, jeg har oplevet i FM at have et setup, hvor jeg har 5-stjernet trænere i samtlige kategorier, men mindre kan bestemt gøre det.
Med en klub som FCK burde det nemt kunne lade sig gøre, at opnå minimum 4-stjerner i samtlige kategorier og dertil også have 5-stjerner i enkelte af de kategorier, hvor det er noget nemmere at opnå 5-stjerner, såsom styrke, aerobic, taktik og målmands kategorierne.

3 - Spillerne trænes til en bestemt rolle
Under 'træning' og dernæst 'individuel' der sættes samtlige af ens talenter til den rolle, hvor man ønsker de skal spille. Dermed får ens unge talent til kanten mest fokus på de vigtigste egenskaber, i stedet for at bruge unødvendig tid på at træne tackling, markering og hovedspil.


Et sidste punkt jeg vil forslå man gør med sine største talenter i stedet for at udleje dem, det er, at man forfremmer dem til ens førstehold, og herfra højreklikker på dem, og vælger 'Truppen' og derefter 'Til rådighed for U19' og her vælger 90 minutter.
Dette kan være ret smart, da ens unge spillere herfra stadig får spilletid på U19 holdet, men har man en kampdag med førsteholdet imod en af de nemmere modstander, og ens U19 hold ikke spiller kamp den dag, så kan man hurtige udtage sit store talent til kamptruppen og give dem minutter i anden halvleg, hvis man nu har en sikker føring på dette tidspunkt.


Følger man de tre punkter, så er man allerede yderst godt sat til at få udviklet sine talenter. Der er naturligvis langt mere til det og hvis man kan overskue dette, så har jeg skrevet en længere smørre om dette herinde

I indlæg#6 fremgår hvad de vigtige egenskaber er for trænere udover de egenskaber der skal til for at opnå 5-stjerner i diverse kategorier.

I indlæg#14 er der om lidt om individuel træning, og dertil også udnyttelse af ældre spillere, som er tutorer for yngre spillere. Hvad det kort sagt handler om, det er at nogle 'skjulte egenskaber' i spillet kan smitte af fra den ældre spiller på ens talent - her i blandt en egenskab der hedder 'professionalisme', der vil gøre spillerne udvikler sig hurtigere, hvilket er yderst fordelagtigt, og har en kæmpe betydning for hvor godt og hurtigt man kan udvikle et talent.

I indlæg#13 er der også noget om spillerpersonlighed er. Det er dog en værre omgang rod, men jeg vil gerne forsøge at hjælpe med at forstå det, hvis nogen har interesse for dette. Det vigtigste fra det handler om, hvordan man kan se, hvem der har meget i professionalisme, som man gerne vil have skal overføres fra en ældre spiller til et talent via tutoring.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #5: 03 Maj 2016, 18:54 »

mit bud er det afhænger af talentets determination og professionalisme. Hvis du har et talent med f.eks. 9 i determination, så vil jeg via tutor forsøge at øge denne skill før udlejning kommer på tale (eller hvis jeg har læst han f.eks. er uprofessionel). Det er ofte rimeligt let at få en spiller op på en 14-15 stykker, hvis du har dem fra en ung alder af. Når de har sølvstjerner i ability, så spiller mine på u-holdet, når de har fået en guldstjerne, så spiller de reservebold. Hvis jeg har et monstertalent, så hiver jeg ham som regel på bænken og giver ham nogle minutter på førsteholdet i kampe, hvor jeg fører med nogle mål sidst i kampen (eller f.eks. 3-4 - 0 i pausen). Eller i en kamp, som allerede er tabt og jeg måske vælger at spare en profil..

Men er bevidst om hans udvikling for han skal gerne ikke blive god for hurtigt, hvis hans determination og prof. er lav - så ryger han ikke op og får minutter på førsteholdet i ligaen eller Europa.. Sørger bevidst også at gå efter dygtige tutorer, så jeg kan skabe et godt fundament og ligeledes bruge disse ever i fremtiden, når de selv når 23 års alderen (ja, sælger sjældent mine store talenter!)
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #6: 04 Maj 2016, 12:56 »

Determination/Målrettethed har intet at gøre med, hvor effektivt ens spillere udvikler sig.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #7: 08 Maj 2016, 15:39 »

Determination/Målrettethed har intet at gøre med, hvor effektivt ens spillere udvikler sig.
Det har det da tidligere været! Om det stadig er skal jeg ikke kunne svare på Forseglede Læber
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #8: 09 Maj 2016, 11:39 »

Det er ikke attributen Determination i sig selv der har en indflydelse, men deres overall personlighed. Og de bedste personligheder, Resolute, Professionel og andre, har ofte en høj Determination, men nogen af de andre gode personligheder har ikke nødvendigvis en høj determination. Men det er en god ide at tutor en spiller med en "dårlig" eller neutral personlighed til at blive determined eller lign.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #9: 12 Maj 2016, 12:46 »

Så vidt jeg husker har spilleres professionalism og ambition stats kraftig indflydelse på hvor hurtigt de bliver bedre, og disse stats er som oftest højere hos spillere med høj determination. At determination selv skulle have direkte indflydelse på spillerens udvikling var der snak om for et par år siden, om det reelt var tilfældet kan jeg ikke lige huske.
« Seneste Redigering: 12 Maj 2016, 21:14 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #10: 12 Maj 2016, 13:59 »

Der var flere der troede det for mange år siden ved jeg. Det var den klasssike med, at nogen sagde det havde indvirkning, hvorefter mange hoppede med på vognen. Der er dog lavet flere gennemarbejdede forsøg, der pænt viser at det ikke er tilfældet. Professionalisme og ambition har anderledes stor indvirkning.
Logged

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling?
« Svar #11: 11 Jul 2016, 13:31 »

Vil bare lige sige tak til svarene fra Le sygnok og Nodiem, kom herind for at finde lidt svar og i giver nogen gode tips!  Thumbs Up
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010