home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  37| Les Monégasques
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: 37| Les Monégasques  (Læst 21729 gange)
Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 31| Les Monégasques
« Svar #60: 24 Apr 2016, 17:25 »

asmonaco.com 05.11.17 07:45:11
Vidunderdreng afgører Côte d'Azur

I aftes blev fjortende runde af Ligue 1 spillet for Monacos vedkommende. Den sjette udgave af Côte d'Azur siden Rudi Garcia for to sæsoner siden tog over på Stade Louis II. Derudover imponerer Les Monégasques såvel nationalt som internationalt.


Photo: Adama Traoré har med sine 7 mål i sæsonen
slået sig fast på den centrale midtbane.
Hjemme på Stade Louis II skulle AS Monaco møde bundholdet Nice i den sjette udgave af Côte d'Azur siden Garcias ankomst. De første fem var endt med tre Monaco sejre og to uafgjorte kampe. Monaco kom til kampen efter de i midtugen fik noget af en sæk i deres hjemmekamp mod engelske Arsenal, som kunne forlade Stade Louis II med en 5-1 sejr i baggagen til London.

Udover Côte d'Azur opgøret, som Monaco vandt med 2-1 på afgørende mål af 22-årige Adama Traoré, er der siden sidste blevet spillet syv Ligue 1 kampe. Først slog Monaco hjemme, efter en overbevisende indsats af Rudi Garcias mandskab, PSG med 2-1. Selvom de forsvarende mestre noget ufortjent kom i front ved Di María, så kom Monaco flot tilbage, først ved Bernard og senere Falcao. Derudover har Rudi Garcias mandskab i løbet af den seneste tid kostet to trænere deres respektive jobs. Først slog Monaco hjemme Saint-Étienne med knusende 4-0, herefter senest Nice 2-1. Begge disse sejre væltede bærerne for klubberne. De seneste otte Ligue 1 kampe er forløbet således:

2-1 hjemme mod PSG
4-2 ude mod Stade Reims
4-0 hjemme mod Saint-Étienne
3-0 ude mod Bastia
2-1 hjemme mod Marseille
2-0 ude mod Niort
0-0 ude mod Lille
2-1 hjemme mod Nice
-
-
-
-
-
-
-
-
1. Monaco - 14k - 35p
2. Lorient - 14k - 30p
3. PSG - 14k - 27p
4. Nantes - 15k - 25p
5. Nancy - 14k - 22p
6. Guingamp - 13k - 21p
7. Montpellier - 15k - 21p
8. Rennes - 15k - 20p

På den europæiske scene har AS Monaco også imponeret på det seneste. Faktisk så meget, at når de d. 21 november tager til Ukraine og Kiev, så kan Monaco hvis resultaterne flasker sig sikre sig videre deltagelse i turneringen. Efter deres første kamp hvor de slog Kiev 3-0 hjemme i Frankrig, skulle Monaco et smut til Barcelona og Camp Nou. Foran 95.359 tilskuere tæmmede de franske krigere totalt det spanske hold. Trods et mindre overtag på boldbesiddelsen i første halvleg, var det Monaco der kom ud af de første 45 minutter med en 0-2 føring. Først scorede Falcao tidligt til 0-1, mens Bernardo Silva kort før pausen udbyggede til 0-2. Selvsamme portugiser skulle i anden halvleg vise sig at sætte det sidste søm i Barcelonas kiste. 0-3 gjorde den unge kantspiller det også til. Derved slog Monaco selveste Barcelona med knusende 0-3 i Spanien.

3-0 hjemme mod Dynamo Kiev
3-0 ude mod Barcelona
0-1 ude mod Arsenal
1-5 hjemme mod Arsenal
-
-
-
-
1. Arsenal - 4k - 8p
2. AS Monaco - 4k - 6p
3. Barcelona - 4k - 4p
4. Dynamo Kiev - 4k - 4p

Trods to nederlag til Arsenal, først 1-0 i London og senere blev Monaco som tidligere skrevet sat på plads i egen hule med hele 1-5. Ja til trods for dette, ligger det stadig til Monaco at gå videre frem for Barcelona og Kiev.
« Seneste Redigering: 24 Apr 2016, 17:38 af Møller » Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 32| Les Monégasques
« Svar #61: 25 Apr 2016, 21:25 »

asmonaco.com 01.02.18 09:15:31
De nye imponerer i Monaco

Fokus var rettet mange andre steder end aftenens opgør i mod Paris. Rygterne blev nemlig mere og mere seriøse omkring tilgangen af en ny profil til AS Monacos offensiv.


Photo: Blot 21-årige Sebastián Driussi har taget
Frankrig med storm.
Kampen blev desværre for Monaco deres første nederlag i elleve kampe. Førerholdet var taget turen til Paris, men til stede på stadion var hverken sportsdirektør Vadim Vasilyev eller Bestyrelsesformand Dmity Rybolovlev. Rygterne var nemlig blevet mere og mere seriøse i løbet af de seneste dage omkring tilgangen af 24-årige Saido Berahino fra engelske Tottenham.

Paris kampen var ellers Monacos mulighed for at sætte sig massivt i førersædet til titlen i denne sæson. Med et forspring på fire point inden opgøret, kunne de potentielt have udbygget det til syv point. Desværre manglede Monaco både skadede Saint-Maximin og karantæneramte Bernard. Dette krævede rokeringer i startopstillingen, hvor blandt andre sæsonens oplevelse og Monaco topscorer Sebastián Driussi måtte vikariere på venstre kanten.

Kampens udfald var ganske fortjent og kunne ikke være anderledes. 20-10 i skudforsøg og 51/49 i boldbesiddelse. Det var den rigtige vinder, og mesterskabskampen er totalt åben igen efter denne 2-0 sejr på mål scoret af Lucas Moura og Javier Pastore.

Siden sidste indlæg er det ellers blevet til 6 Ligue 1 sejre, 2 uafgjorte resultater og 3 nederlag til Monaco. Alle 3 nederlag er faldet på udebane, hvilket fortsat betyder Monaco er ubesejret på hjemmebane i denne sæson, akkurat som PSG. Ligue 1 resultaterne er forløbet således:

0-1 ude mod Lyon
4-0 hjemme mod Nancy
6-0 ude mod Angers
4-0 hjemme mod Nantes
1-3 ude mod Bordeaux
3-2 ude mod Rennes
0-0 hjemme mod Lorient
3-0 hjemme mod Montpellier
2-0 hjemme mod Guingamp
1-1 ude mod Toulouse
0-2 ude mod PSG
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1. AS Monaco, 25K - 55P
2. Paris SG, 25K - 54P
3. Lyon, 25K - 48P
4. Lorient, 25K - 46P
5. Marseille, 25K - 43P

ASM Topscorerliste:
1. Sebastián Driussi, 26(4)K - 16M
2. Loïc Rémy, 6(7)K - 12M
3. A. Saint-Maximin, 15(13) - 9M
4. Bernard, 29(1) - 9M

I Pokalturneringerne har AS Monaco atter kvalificeret sig til Coupe de la Ligue Finalen. I år er det kommet efter sejre over Rennes (3-0), Dijon (4-1) og senest Lyon (3-1). I finalen møder Monaco i år Bodeaux d. 31. Marts 2018. I Coupe de France er AS Monaco kvalificeret til ellevte runde, her støder de atter hovederne sammen med rivalerne fra Paris SG på udebane. Indtil videre er Monaco kommer forbi Bastia (2-0) og Paris FC (2-0). Nu venter der d. 6. Februar 2018 en fantastisk kamp på Parc des Princes i Paris.

Champions League eventyret er heller slet ikke slut for AS Monaco i denne sæson. Efter indledende sejre mod Kiev og Barcelona, kom Monaco som tidligere skrevet ned på jorden med to nederlag til Arsenal. Siden kvalificerede holdet sig faktisk videre i Kiev. Monaco sejrede 2-0, mens Arsenal holdte Barcelona på 1-1. Det var nok for Monaco, som sammen med Arsenal var videre kvalificeret. Da både Monaco og Arsenal begge også vandt sidste kamp i gruppen, AS Monaco 3-1 hjemme mod Barcelona, var Arsenal videre som etter i gruppen, mens Monaco som toer. Det har i 1. Knockout runde givet to lovende møder mod tyske Dortmund. Et hold, som Rudi Garcia og Monaco tilbage i 2016 slog ud i semifinalerne af Europa League. Året hvor Monaco senere vandt turneringen. Mon det kan ske igen i denne sæson?

Der er stadig ét døgn at handle i, mon vi får Monaco at se i dette vindue. Rygterne går på at Rudi Garcia har fået en stor stak penge stillet til rådighed til forbedring af truppen. Saido Berahino er rygtet tæt på, tidligere på vinduet var Gareth Bale det samme, han røg til Tottenham - mon det er derfor Berahino pludselig søger væk?
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 33| Les Monégasques
« Svar #62: 25 Apr 2016, 21:46 »

                      l'equip.fr 01.02.18 20:33:42
                      Berahino præsenteret i Monaco


Lange forhandlinger klubberne imellem er endelig forbi, Saido Berahino er netop blevet præsenteret på en 4-årig kontrakt hos de franske sølvvindere AS Monaco.


Saido Berahino
Født: Bujumbura, Burundi
Landshold: England
Position: Angriber
Tidl. klub: Tottenham
Pris: ~€35M

Kampe: 176 - Mål: 46
Landskampe: 9 - Mål: 4
U21 LK: 11 - Mål: 9
Den 24-årige engelske angriber bliver den anden britte, som Rudi Garcia har tilknyttet sit AS Monaco hold siden sin ankomst. Første var Tom Carroll, som blot fik én enkelt sæson i Frankrig, en sæson som ikke medbragte noget godt til den engelske midtbanespiller.

Forhåbentlig vil Saido Berahino kunne opnå mere med AS Monaco. I hvertfald er angriberen blevet hentet til Monaco for en sum svarende til omkring €35.000.000, hvilket skulle være det prislejde klubbens hidtil dyreste indkøb siden Garcias ankomst, Bernard, også kostede.

Berahino har siden sine tre succesfulde sæsoner i West Bromwich i årene 2013-2016 spillet hos London klubben Tottenham. Her er det blevet til 35 kampe med blot 9 mål. Det er ikke acceptabelt i en klub som Tottenham, derfor valgte klubben tidligt i dette vintertransfervindu e at tilbyde Berahino til interesserede klubber. Dertil stod AS Monaco, med både Falcao og Dembélé ude med skader, og manglede en ny frontangriber.

Om skiftet udtaler Berahino følgende: "Monaco er et fantastisk hold, det er ikke for sjov at holdet igennem de seneste sæsoner har vundet den franske liga, vundet Europa League og blevet toer i Champions League. Jeg glæder mig helt vildt til at komme igang under Rudi, som jeg kun har et positivt indtryk af fra vores samtaler. Hans måde at spille fodbold på tiltaler mig helt vildt. Desværre kan jeg ikke spille Champions League for holdet i denne sæson, så det må jeg overvære fra tribunen."

Og så Rudi Garcia glæder sig over indkøbet af Berahino: "Saido er en fantastisk angriber, han har sine forcer hvor bolden er på jorden. Vores spillestil er meget direkte fodbold på jorden, derfor passer hans energiske spillestil fantastisk ind, derudover er han en hurtig spiller, både med- og uden bolden. Jeg er sikker på han nok skal blive en succes i Frankrig."

Berahino kan allerede få debut på lørdag d. 3. Februar, hvor Stade Reims gæster Stade Louis II og Monaco.
« Seneste Redigering: 25 Apr 2016, 21:50 af Møller » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #63: 26 Apr 2016, 00:29 »

Dine billeder er ikke længere tilgængelige Smiley

Men spændende indkøb af Berahino. Du kommer helt sikkert til, at kunne bruge hans fart oppe foran. Der venter også to svære kampe mod Dortmund, men jeg er sikker på, at du med de præstationer og indkøb stadig kan gøre en god figur.
Fortsæt det gode arbejde!
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #64: 26 Apr 2016, 05:58 »

Dine billeder er ikke længere tilgængelige Smiley

Men spændende indkøb af Berahino. Du kommer helt sikkert til, at kunne bruge hans fart oppe foran. Der venter også to svære kampe mod Dortmund, men jeg er sikker på, at du med de præstationer og indkøb stadig kan gøre en god figur.
Fortsæt det gode arbejde!

Hvilke billeder er der tale om? Jeg kan sagtens se billederne fra min telefon i hvertfald.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #65: 26 Apr 2016, 09:05 »

Hvilke billeder er der tale om? Jeg kan sagtens se billederne fra min telefon i hvertfald.
Jeg tror det var min browser der ikke ville samarbejde Wink
Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #66: 26 Apr 2016, 09:23 »

Så er det vist tid til jeg os lige får smidt en kommentar, jeg har fulgt med i din blog stortset fra starten, og jeg er fuldstændig tosset med den!

Helt klart min favorit i blog konkurrencen i år.

Ser frem til mere !!
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #67: 26 Apr 2016, 18:39 »

Jeg tror det var min browser der ikke ville samarbejde Wink

Hvilken browser er det tale om?

Så er det vist tid til jeg os lige får smidt en kommentar, jeg har fulgt med i din blog stortset fra starten, og jeg er fuldstændig tosset med den!

Helt klart min favorit i blog konkurrencen i år.

Ser frem til mere !!

Super fedt at høre. Tak for det Est-1892 ;-)

Der kommer mere.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 34| Les Monégasques
« Svar #68: 26 Apr 2016, 21:36 »

asmonaco.com 14.04.18 17:31:55
Imponerende Monaco fortsætter!

Det spidser for alvor til for AS Monaco. Holdet deltager fortsat i samtlige turneringer, som de har været en del af i den indeværende sæson. Derudover er anden titel hentet hjem til Monaco og en milepæl er stadig indenfor rækkevidde.

Rudi Garcia og AS Monaco kæmper videre mod drømmen omkring The Treble i denne sæson. Indtil videre har klubben i den indeværende sæson hentet to titler til klubben, allerede første titel kom i starten af sæsonen, da PSG blev besejret i Trophées des Champions. I løbet af de seneste måneder er endnu en titel blevet sikret, da Garcias mandskab igen vandt Coupe de la Ligue, eller Coupe de la Monaco, som man fristes til at kalde turneringen, som Monaco holdet har vundet de seneste tre sæsoner.

I år blev titlen sikret i finalen mod Bordeaux, efter en kamp som måtte ud i forlænget spilletid, selvom Monaco havde en 2-0 føring. Bordeaux kom tilbage og med fem minutter igen fik de udlignet. I den forlængede spilletid scorede nyindkøbte Saido Berahino til slutresultatet 2-3 i en forrygende forestilling. I den anden Pokalturnering står Monaco i Semifinalen overfor Ligue 2 mandskabet Auxerre, i det andet opgør spiller Toulouse og Lens. Det ligner mere og mere at Garcia for første gang også skal vinde Coupe de France.

Det er fortsat Paris SG og AS Monaco der også kæmper videre om titlen i Ligue 1. Aktuelt er det Monaco mandskabet der ligger foran de forsvarende mestre, dette dog kun grundet en bedre målscorer. Det er så tæt, som det overhovedet har været i mange år. Senest Monaco vandt, kom holdet tilbage fra at være langt bagefter, men i år er det anderledes. Monaco har været med hele vejen, og nu ligger de to giganter side om side med fem spillerunder igen. Med ni point ned til Lyon på 3. pladsen er sølvmedaljerne mere eller mindre sikret for begge mandskaber, men ingen af de to klubber vil nøjes med sølv.

De to holds slutprogrammer ligner mere hinanden, men Monaco må have en fordel med deres tre hjemmekampe:

AS MONACO:
H Lyon (3.)
U Nancy (8.)
H Angers (16.)
U Nantes (10.)
H Le Havre (20.)
---
---
---
---
---
---
PARIS SG:
U Bordeaux (12.)
H Niort (15.)
U Montpellier (11.)
U Lorient (6.)
H Rennes (5.)
---
---
---
---
---
LIGUE 1:
1. ASM, 74, +50
2. PSG, 74, +48
3. LYON, 65, +24
4. OM, 61, +14
5. RENNES, 59, +8

Blandt andet kan nævnes sejre på 5-1 hjemme over kriseramte Lille, 2-0 i Saint-Étienne og en vigtig 2-1 sejr i Lorient. En mand, som bare bliver ved og ved for Monaco er frontangriber Sebastián Driussi. Den argentinske angriber deler spilletiden med nyindkøbte Saido Berahino, men det er klar Driussi der er mest succesfuld. Også Bernard har gjort en fantastisk figur i denne sæson. Desværre for unge Saint-Maximin pådrog den unge kantspiller sig en skade, som har sat franskmanden lidt tilbage formmæssigt, men han kan blive vital for Monaco holdet nu hvor sæsonen snerper til.

I Champions League stod Monaco overfor Dortmund. Et hold, som franskmændende slog ud i deres tur til top i Europa League for to sæsoner siden. Også i årets Champions League blev Dortmund sat på plads, specielt i Tyskland, hvor specielt Bernardo Silva var flyvende i Garcias mandskabs 3-0 sejr, som slog den samlede sejr på 6-2 fast. I Kvartfinalerne trak Monaco så endnu et tysk mandskab, denne gang holdet, som aktuelt overraskende fører Bundesligaen foran Dortmund og Leipzig (Bayern er helt nede som 5er og ligner ikke et kommende mesterhold). Monacos modstander var Leverkusen, og efter et nederlag på 3-4 på Stade Louis II, primært grundet en dum udvisning af Echiejile, så det svært ud for Monaco. Men ej gav franskmændende op, og i Tyskland leverede de endnu en fantastisk indsats og sejrede 0-2 på mål af Moutinho og Bernard.

1st Knockout:
AS MONACO 3-2 DORTMUND
DORTMUND 0-3 AS MONACO
----------------------------------
SAMLET: 6-2 AS MONACO
---
---
---
Kvartfinale:
AS MONACO 3-4 LEVERKUSEN
LEVERKUSEN 0-2 AS MONACO
-----------------------------------
SAMLET: 5-4 AS MONACO

I Semifinalerne møder Monaco engelske Manchester United.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 35| Les Monégasques
« Svar #69: 26 Apr 2016, 22:50 »

                     asmonaco.com 07.05.18 01:02:32
                     Mesterskabet er afgjort



Efter Monacos hårde nederlag i midtugen fik klubbens tilhængere genoprejsning i aftes, da mesterskabet blev afgjort i Frankrig. Der er stadig én vigtig kamp tilbage i sæsonen for Monaco.

Allerede femte sidste spillerunde fik Monaco en fordel, da Paris SG i Bordeaux tabte point mens Monaco på hjemmebane sejrede 2-1 efter et flot comeback over 3. pladsen Lyon. I runden efter sejrede Monaco overlegendt 5-1 på udebane mod Nancy, endda med et reservespækket mandskab. Paris sejrede også i fjerde sidste runde 2-0 over Niort.

Imellem de to kampe havde Monaco spillet yderligere en kamp, da de i semifinalen af Coupe de France var på besøg hos Auxerre. Her sejrede Monaco med 2.1, hvilket sendte klubben i den tredje finale i denne sæson.

Tredje sidste runde bød på endnu en på papiret neglebidende udekamp for Paris SG, da de skulle et smut til Montpellier. Heldigvis for hovedstadsklubben sejrede de forsvarende mestre med sikre 2-4. Men da Monaco også sejrede i deres hjemmekamp mod Angers med 3-1, var der status quo i toppen. Monaco havde fortsat et forspring på to point, med to kampe tilbage.

Før næstsidste spillerunde blev spillet i aftes, spillede Monaco i midtugen deres andet af to opgør mod Manchester United i Champions League Semifinalerne. Desværre for franskmændende blev det kun til 0-0 på Stade Louis II, og betød exit fra turneringen, efter det første opgør endte med én 1-0 sejr til Manchester United efter en forsvarsfejl af Monaco på Old Trafford.

Til hele dette skal der tillægges at Rudi Garcia til de sidste spillerunder stod uden profilerne Moutinho, Rémy, Kimmich, Bakayoko. Derudover blev også Bernardo Silva skadet i semifinaleopgøret mod Auxere, mens Bernard også pådrog sig en mindre skade inden returopgøret mod Manchester United.

Derfor var det en kæmpe forløsning, da AS Monaco i aftes på udebane mod Nantes blev franske mestre med deres 0-2 sejr, på to må scoret af engelske Berahino. Mesterskabet kom i hus, da Paris SG ikke formåede at udnytte deres spilovertag, samt 10 mod 11 situation ude mod Lorient. 0-0 endte opgøret i Lorient og dermed kan Monaco ikke længere hentes, da deres forspring nu er på fire point.

Monacos sidste kamp i Ligue 1 er i mod Le Havre d. 12 maj, som bliver en hyldest kamp for holdet, når de møder allerede nedrykkede Le Havre. Ugen efter møder Monaco d. 19 maj Toulouse i Coupe de France finalen på Stade de France.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2016, 23:02 af Møller » Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 36| Les Monégasques
« Svar #70: 26 Apr 2016, 23:31 »

Sidste kamp Coupe de France endte desværre trods massivt spilovertag og flest chancer med et nederlag på 0-1 til Toulouse. Jeg springer over en lang opdatering omkring den kamp, det er der ganske enkelt ikke kød til. Her bringer jeg istedet lidt links:

Ligue 1 - Kampe #1 - Kampe #2 - Truppen inkl. statistik

Ønskes der flere screenshots så sig endelig til! Næste opdatering vil være omkring optakten til den nye sæson! Nu skal Champions League titlen fandme i hus!
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 36| Les Monégasques
« Svar #71: 27 Apr 2016, 19:28 »


Tre på stribe for Monaco
05.08.2018 - asmonaco.com

Monaco sejrede i aftes for tredje år i streg i Trophées des Champions, og kan dermed endnu en gang gå ind til den nye sæson med armene over hovedet.

Efter en fantastisk pre-season, med seks sejre og én uafgjort samt en målscorer på 25-2, var det et toptunet Monaco hold, som  iaftes mødte Toulouse i sæsonens første betydningsfulde kamp. Trophées des Champions var i denne sæson rykket uden for landets grænser, da kampen blev spillet på Letzigrund i Zürich, Schweiz.

Det afspejlede sig også i tilskuertallet, som blot nåede 11.112 tilskuere. I fjor var kampen rykket helt til Montreal i Canada, hvor der på Olympicstadium var dukket 49.363 tilskuere op, til dengang Monacos triumf over Paris SG efter straffesparkskonkur rence.

De lige over elleve tusinde fremmødte tilskuere så et ungt Monaco mandskab stille op til kampen. Alligevel havde de forsvarende mestre godt styr på begivenhederne. Det var også Monaco mandskabet, som efter blot 10 minutters spil kunne juble over 1-0 målet. Det blev scoret af Saido Berahino, ikke overraskende hvis man ser på hans pre-season, hvor den 25-årige englænder har scoret 11 mål i 6 træningskampe og også kom med på turneringens hold ved det netop afsluttede VM.

Monaco fortsatte presset, og blot 13 minutter senere fandt de atter vej til netmaskerne, denne gang var det brasilianske Bernard der for første gang i kampen fik bolden ind bag Herrerín i Toulouse målet. Det skulle dog vise sig ikke at blive en engangsforestilling i kampen, for blot 7 minutter senere afgjorde brasilianeren kampen til 3-0.

Toulouse fik pyntet på resultatet ved Centonze efter 35 minutters spil. I anden halvleg kørte Monaco på auto pilot og fik stille og roligt sikret sig sæsonens første trofæ, og Rudi Garcias tredje Trophées des Champions for Monaco.

  MONACO vs TOULOUSE
Berahino, Bernard x2 - Centonze
3:1


Man of the Match
Bernard, 9,0
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010