home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  En uventet kærlighedshistorie
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: En uventet kærlighedshistorie  (Læst 24881 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
En uventet kærlighedshistorie
« : 01 Apr 2016, 00:28 »


#1 - Tarmpusher på en flæskekutter
Noma chefkokken Rene Redzepi ville nok ikke begive sig ud i et eventyr som tarmpusher på en flæskekutter og serverer nissearme med benskinner. Nej han er madkunster af den fineste slags og vil kun arbejde med de bedste råvarer og have de dygtigste folk omkring sig. Sådan er det også med mig og FM. Jeg har ikke tid til middelmådighed og mit motto har altid været: Store managers, træner store hold.

Så da jeg startede savegamet op med Bournemouth, så var det kun for at bevise, at min nyeste plug&play taktik var uovertruffen og den kunne fungere selv i en skodklub som Bournemouth. Jeg havde ingen intentioner om at blive i klubben i mere end i en sæson. Nej det skulle bare være et flygtigt møde mellem os. Bournemouth skulle bruges, udnyttes og smides for porten igen, inden jeg ville bevæge sig videre til et storhold, hvor jeg hører hjemme. For hvad skulle jeg i selskab med spillere som Dan Gosling, Steve Cook og Sylvain Distin. Nej lad mig arbejde med De Gea, Mata og Rooney.




Min tilgang som Bournemouth manager havde kun et formål. Det var at teste min nye Plug&Play taktik. Siden Football Manager 2011 har jeg haft dette taktisk koncept under navnet Gung-Ho, hvor der er fokus på en omgang flydende angrebsfodbold. Det koncept har jeg med nogenlunde succes genskabt i alle følgende versioner og i FM16. Jeg havde allerede testet taktikken i Man Utd og i West Ham med succes. Nu var turen kommet til Bournemouth.

Jeg havde dog ikke den store tiltro til, at taktikken og Bournemouth ville være et godt match. En flydende offensiv tilgang i en skævvredet 442/443 formation, det var nok ikke måden at få succes med et skodhold som Bournemouth. Så målsætningen var ikke stor. Det handlede bare om at overleve i Premier League. Det ville være nok til, at jeg ville kalde taktikken for en succes.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #1: 01 Apr 2016, 00:32 »

Det altid spændende at se hvad du finder på Wester. Jeg er sikker på det nok skal blive godt Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #2: 01 Apr 2016, 11:01 »

Det altid spændende at se hvad du finder på Wester. Jeg er sikker på det nok skal blive godt Thumbs Up

Tak.. Jeg har heldigvis det meste af bloggen færdig.. For jeg har ingen tid her i april men det vidste jeg på forhånd, så lavede den tidligere, så jeg kunne deltage med et nogenlunde produkt..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #3: 01 Apr 2016, 16:51 »

Jeg er meget spændt på, hvad vores alle sammen stormester nørd finder på i år... Du gør det altid så varieret at vi andre nærmest ligner 5-årige, mens du bare dribler der ud af... Ej, overdrivelse fremmer vist forståelsen, men stadig... Forventningerne er høje!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #4: 01 Apr 2016, 18:33 »


#2 – En hæslig blind date
Da jeg ankom til Bournemouth, så fik jeg et chok. Jeg vidste godt, at holdet ikke ville være fyldt med verdensklasse spillere. Jeg var dog ingenlunde forberedt på den tilstand truppen var i. Flere af de bærende spillere var ude med langtidsskader og jeg tog sig til hovedet. Hvordan skulle jeg nogensinde forvandle denne grimme ælling til en yndig svane? Det var jo næsten en umulig opgave. Det føltes som en hæslig blind date og jeg tænkte: ”Godt det bare er en sæson.” - Det første halve år i klubben bar da også præg af, at min plan var at skride efter sæsonen. Jeg gik ikke ligefrem i dybden med andet end taktikken og truppen. Resten fik lov at passe sig selv.

Jeg fik hentet 4 spillere ind for at dække hullerne, som de langtidsskadet spillere havde efterladt. Venstre backen Sean Kavanagh blev hentet ind på en lejeaftale fra Fulham, han skulle dække hullet for Tyrone Mings, som var ude hele sæsonen. Jeg forsøgte derefter forgæves at købe Kristoffer Ajer ind til rollen som balancespiller. Ajer valgte dog At. Madrid og allerede der var jeg ved at give helt op. Hvordan kan man arbejde under så elendige forhold, hvor man ikke engang kan lokke en 17-årig nordmand til klubben. Det var jo håbløst. At. Madrid satte dog Ajer til leje og den hoppede jeg på. Lejesvende Næste nye mand i truppen blev Andrija Zivkovic som er min absolutte yndling i FM16. Et stort talent der bliver egen avl og som kan hentes for kun 1 mio. £. Zivkovic er på min shortliste til hver eneste savegame, alt andet vil være helt fjollet.




Sidste mand der blev hentet ind var lidt et sats. Jeg stod og manglede en mand til AMC positionen. En som kunne gå ind i start 11eren. Så det skulle være en etableret spiller, som kunne hentes for 3-4 mio. £. Valget faldt på Mauro Zárate fra West Ham, som var sat til salg for 3,1 mio. £. Med Zárate på plads så havde jeg min 22 mand store førsteholdstrup i hus. En trup der vel bedst kunne beskrives som en tur til pølsevognen til en omgang halv ørn med sveller og opkast. Fint nok til på en søndag med tømmermænd men ikke ligefrem noget man gider æde hver dag.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #5: 01 Apr 2016, 18:44 »

Haha. Det er sgu meget underholdene, så lidt imponeret du er over din trup. Jeg har i hvert fald trukket på smilebåndet gennem begge dine updates.
Jeg er dog meget spændt på at se, hvad det bliver til gennem de kommende 30 dage herinde, for det lader ikke til at der er lagt i kakkelovnen til nedrykning, og dårligt humør i Bournemouth.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #6: 01 Apr 2016, 19:31 »

Forventningerne er høje!

 funny Ja så er der pres på Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #7: 01 Apr 2016, 22:41 »

Haha. Det er sgu meget underholdene, så lidt imponeret du er over din trup. Jeg har i hvert fald trukket på smilebåndet gennem begge dine updates.
Jeg er dog meget spændt på at se, hvad det bliver til gennem de kommende 30 dage herinde, for det lader ikke til at der er lagt i kakkelovnen til nedrykning, og dårligt humør i Bournemouth.

Ja det er ikke kærlighed ved første blik men mon ikke kærligheden vokser  Wink
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartovich
Gæst
 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #8: 01 Apr 2016, 23:16 »

Jeg kan godt lide din afslappede og vittige skrivestil i denne blog. Synes det virker lidt anderledes end hvad du plejer, men det er meget rart til en forveksling.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #9: 02 Apr 2016, 08:19 »

Jeg kan godt lide din afslappede og vittige skrivestil i denne blog. Synes det virker lidt anderledes end hvad du plejer, men det er meget rart til en forveksling.

Ja forsøger at holde det lidt "lettere" denne gang.. Så fedt du bemærker det Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #10: 02 Apr 2016, 12:01 »


#3 - Et engangsknald
Jeg sad og godtede mig over holdets præstationer og pointhøst. Jeg var så meget oppe at kører over mig selv, at det halve kunne være nok. Nu kunne folk rigtig se, hvor fantastisk til FM jeg er. Fine resultater med sådan et skodhold. Det var perfekt! Bournemouth var oppe at toppe på en 9. plads, hvilket ville være en helt igennem fornemt, hvis det kunne holde hjem.

Der er var dog mørkere tider på vej....

Bournemouth og jeg havde fået en fornuftig start på deres forhold. Et engangsknald kunne man kalde det men selv med et engangsknald, så skal man lægge en smule kræfter i for at det fungerer. Jeg bidrog ikke med en skid. Jeg lænede mig tilbage i stolen og trykkede Continue knappen i bund. Ingen passion, ingen liv. Bare lige på og hårdt. Det skulle bare overstås. Den tilgang ville Bournemouth og spillerne tydeligvis ikke finde sig i. Så det blev til sølle 3 point i de efterfølgende 10 kampe og målene haglede ind.




Og det ramte min stolthed. Hvorfor ville spillerne ikke præsterer? Kunne de ikke lide mig? Var min taktik ikke god nok? Ville jeg ende med at blive fyret? Det kunne jeg simpelthen ikke have siddende på mig. Så jeg indkaldte til teammøde og gjorde alt for at overbevise spillerne om, at vi sammen sagtens kunne vende den dårlige formkurve. Hvis vi nu arbejdede sammen i harmoni, så ville det helt sikkert lykkes.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2016, 21:01 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

randers-man500
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #11: 02 Apr 2016, 13:53 »

Er helt på her.  Smiley Virkelig velskrevet fangende og samtidig får du gjort det underholdene og sjovt så man ikke kan lade vær med at komme til at smile når man læser dine updates.

Fortsæt endelig det gode arbejde  Thumbs Up
Logged

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #12: 02 Apr 2016, 16:39 »

Jeg har skrevet det før, og gør det gerne igen.. Der er noget helt vildt dragende ved dit sprog som samtidig er humoristisk men simpelt.. Super God Blog!
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #13: 02 Apr 2016, 18:20 »

Takker mange gange for responsen.. Fedt at en lidt lettere stil falder i god jord..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: En uventet kærlighedshistorie
« Svar #14: 03 Apr 2016, 14:26 »


#4 - Det man ikke kan få
Det var som om, at truslen om at blive kasseret tændte en passion i mig. Det jeg ikke kan få, det er det, som jeg vil have. Jeg skulle fandme nok vise Bournemouth, at jeg var den rette mand til jobbet. Så jeg tog mig sammen og rettede til taktisk men også med alt det udenom. Jeg deltog mere i tingene og forberedte mig grundigere og undersøgte transfermarkedet, for at se om der var mulige forstærkninger at hente.

Der var forstærkninger at hente. Gode forstærkninger. Michu var blandt andet ledig på en free transfer og det tyske stortalent Julian Brandt kunne hentes på en lejeaftale og det samme kunne venstre backen Dodô. Så de tre blev hentet ind i januars transfervindue. Det var spillere der kunne være med til at gøre en forskel.




Jeg ville stadig forsætte plug&play tilgangen men jeg ville involvere mig mere i tingene. Være mere opmærksom og kæle mere for detaljen. Jeg ville højne moralen i truppen og gå mere op i mandsskabsplejen. Jeg ville sætte min stab i arbejde og tilrettelægge en god træning. Jeg ville tage jobbet seriøst. Det var jo bare et halvt år mere og det kunne jeg vel ofre på klubben og mit eget FM renommé. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010