home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 240 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)  (Læst 8504 gange)
Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« : 27 Mar 2016, 16:33 »

Sidder og scroller ned over min facebook side, da en artikel pludselig dukker op fra BT: "Stjerner og skyggekrigere: Lær Hareides nye system at kende helt til detaljen".

Får så læst artiklen igennem, og må sgu indrømme at jeg pludselig blevet meget fan af det 3-5-2 (det nye sort).

Dem som skulle få lyst, kan læse artiklen her: http://www.bt.dk/fodbold/stjerner-og-skyggekrigere-laer-hareides-nye-system-at-kende-helt-i-detaljen

Hvad siger i Freaks til Åge's taktiske tanker. Jeg har hvert fald tænkt mig at give det et skud, og prøve at kopiere den, med det danske Landshold  Opstemt
« Seneste Redigering: 27 Mar 2016, 16:43 af Ankerstjernel » Logged

Højt at flyve, langt at gå

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #1: 27 Mar 2016, 22:39 »

Det lyder super spændende, har du selv prøvet dig frem taktisk endnu? Smiley
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #2: 27 Mar 2016, 23:07 »

Det lyder super spændende, har du selv prøvet dig frem taktisk endnu? Smiley
Ja, men kan ikke finde ud af smide billeder op her inde, så det er lidt træls
Logged

Højt at flyve, langt at gå

cpg
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #3: 28 Mar 2016, 10:54 »

Jeg har også forsøgt mig med dette. Det lykkedes at nå til kvartfinalen i EM, hvor jeg blev slået ud af Belgien. Det var dog ret heldigt, at jeg ikke blev slået ud i gruppespillet. Braithwaite blev i øvrigt turneringens topscorer.

En ting der ikke lykkedes var at have de to centrale midtbanespillere som boks-til-boks, da det var svært at opbygge angreb, når de ikke deltog så meget i opspillet. Dermed blev det ikke en 3-5-2, der levede op til BT's fortolkning af Hareides system, men BT er jo heller ikke kendt for at have ret i det de skriver.
Logged

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #4: 28 Mar 2016, 16:31 »

Jeg har også forsøgt mig med dette. Det lykkedes at nå til kvartfinalen i EM, hvor jeg blev slået ud af Belgien. Det var dog ret heldigt, at jeg ikke blev slået ud i gruppespillet. Braithwaite blev i øvrigt turneringens topscorer.

En ting der ikke lykkedes var at have de to centrale midtbanespillere som boks-til-boks, da det var svært at opbygge angreb, når de ikke deltog så meget i opspillet. Dermed blev det ikke en 3-5-2, der levede op til BT's fortolkning af Hareides system, men BT er jo heller ikke kendt for at have ret i det de skriver.
Det var også min umiddelbare tanke, at det ikke vil kunne fungere taktisk med 2 felt-til-felt spillere centralt, men hvad ville så kunne fungere, hvis man også skal ha en Eriksen til at sprudle på den offensive midtbane, hvor tanken jo er at han skal ha mere plads til at lave de finurlige ting han nu engang kan?
Logged

Højt at flyve, langt at gå

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #5: 28 Mar 2016, 16:50 »

Spiller pt. med min egen fortolkning af Åge's 3-5-2 og jeg spiller faktisk med Danmark. Jeg startede med 2 felt-til-felt men er gået over til to centrale midtbane spillere med pligten angreb. Jeg benytter mig så af en defensiv midtbane bag de to
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #6: 28 Mar 2016, 16:52 »

Spiller pt. med min egen fortolkning af Åge's 3-5-2 og jeg spiller faktisk med Danmark. Jeg startede med 2 felt-til-felt men er gået over til to centrale midtbane spillere med pligten angreb. Jeg benytter mig så af en defensiv midtbane bag de to
Fungere det? og hvordan har du dine 3 stoppere? jeg ville virkelig bare gerne ha Eriksen til at fungere på den offensive midt?
Logged

Højt at flyve, langt at gå

cpg
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #7: 28 Mar 2016, 16:59 »

Det var også min umiddelbare tanke, at det ikke vil kunne fungere taktisk med 2 felt-til-felt spillere centralt, men hvad ville så kunne fungere, hvis man også skal ha en Eriksen til at sprudle på den offensive midtbane, hvor tanken jo er at han skal ha mere plads til at lave de finurlige ting han nu engang kan?
Jeg brugte central midfielder, som jeg satte til "close down much less", fordi jeg havde det problem, at de var ude af position, når modstanderne havde bolden, hvilket medførte at min boldspillende forsvarsspiller, som jeg havde sat til stopper, kom for langt frem for at lukke det område ned, hvor mine centrale midtbanespillere ikke var. Pligterne på de centrale midtbanespillere kan justeres efter modstander og i løbet af kampene (det samme gælder i øvrigt pligter for wing backs). Hvis man vil have dem til at komme med i feltet, kan man vel sætte dem til "get further forward", men det fik jeg ikke forsøgt.

Det eneste jeg kunne få til at fungere for den offensive midtbanespiller, var advanced playmaker med support-pligt. Dette gjorde, at den offensive midtbanespiller næsten altid var spilbar, samtidig med at han er i en god position til at spille de to wing backs, der ofte står fri på kanterne.
Logged

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #8: 28 Mar 2016, 17:07 »

Jeg brugte central midfielder, som jeg satte til "close down much less", fordi jeg havde det problem, at de var ude af position, når modstanderne havde bolden, hvilket medførte at min boldspillende forsvarsspiller, som jeg havde sat til stopper, kom for langt frem for at lukke det område ned, hvor mine centrale midtbanespillere ikke var. Pligterne på de centrale midtbanespillere kan justeres efter modstander og i løbet af kampene (det samme gælder i øvrigt pligter for wing backs). Hvis man vil have dem til at komme med i feltet, kan man vel sætte dem til "get further forward", men det fik jeg ikke forsøgt.

Det eneste jeg kunne få til at fungere for den offensive midtbanespiller, var advanced playmaker med support-pligt. Dette gjorde, at den offensive midtbanespiller næsten altid var spilbar, samtidig med at han er i en god position til at spille de to wing backs, der ofte står fri på kanterne.
Ja okay, jeg prøver med med den her, kan dog ikke smide et SS op, da jeg ikke ved hvordan man gør:

Målmand - Forsvar (Schmeichel)

Wingback - Support (Daniel Wass)
Central forsvarer - Forsvar (Simon Kjær)
Boldspillende forsvarer - Forsvar (Andreas Christensen)
Central forsvarer - Forsvar (Jannik Vestergaard)
Wingback - Support (Riza Durmizi)

Dybdeliggende playmarker - Support (Pierre-Emilie Højbjerg)
Boldvindende midtbanespiller - Forsvar (Thomas Delaney)
Fremskudt playmaker - Support (Christian Eriksen)

Komplet angriber - support (Nicolai Jørgensen)
Fremskudt angriber - angreb (Nicklas Bendtner)

Logged

Højt at flyve, langt at gå

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #9: 28 Mar 2016, 17:25 »

Jeg har prøvet at arbejde med midtbanen, hvor jeg indtil videre har lykkes med de to felt-til-felt. Dette er dog stadig kun i begyndelsen af sæsonen, så vi må se når vi når længere fremme. 

ved godt jeg spiller med Ajax, mens andre nok prøve at lave den med DK. Jeg syntes bare ikke man spiller nok kampe, så man kan teste taktikken ordenligt.

Her ses min midtbane


Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #10: 28 Mar 2016, 17:29 »

Jeg har prøvet at arbejde med midtbanen, hvor jeg indtil videre har lykkes med de to felt-til-felt. Dette er dog stadig kun i begyndelsen af sæsonen, så vi må se når vi når længere fremme. 

ved godt jeg spiller med Ajax, mens andre nok prøve at lave den med DK. Jeg syntes bare ikke man spiller nok kampe, så man kan teste taktikken ordenligt.

Her ses min midtbane



Det har du måske faktisk en pointe i, at med at landshold (i det her tilfælde DK) kan man nok ikk teste taktikken ordenligt igennem, men nu må vi se, har 2 kampe nu med Portugal og Albanien  Tunge
Logged

Højt at flyve, langt at gå

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #11: 28 Mar 2016, 17:44 »

bliver spændende at se hvordan du komme ud af de to Smiley
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #12: 28 Mar 2016, 18:00 »

Puuuhaaa.. ja hvor starter man lige henne.

Portugal - Danmark (5-1)
Må sgu indrømme at det var et nederlag der ville noget, træls at lukke 5 mål ind, Éder og Ronaldo spiller en fantastisk kamp, desværre for mig.

Positive ting fra kampen:
- OK Skabte chancer

Negative ting:
- Lukker ikke godt nok til defensivt
- Smider mange bolde væk
- Ingen kvalitet i afslutninger

Danmark - Albanien (1-2)
Schmeichel vælger at droppe i overtiden... øv, ellers en meget bedre kamp, hvor jeg byttede lidt om på nogle roller, og forsøgte at få den defensive linje længere frem, og hurtigt erobre bolden igen, det virkede til tider. Men igen, giver alt for mange chancer væk, og er slet ikk god nok til at holde i bolden.

Samlet set, 2 skuffende resultater, og der skal arbejdes videre med det taktiske i defensive, og mere sikker boldomgang.

HELP PLEASE!

Logged

Højt at flyve, langt at gå

cpg
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #13: 28 Mar 2016, 19:13 »

Puuuhaaa.. ja hvor starter man lige henne.

Portugal - Danmark (5-1)
Må sgu indrømme at det var et nederlag der ville noget, træls at lukke 5 mål ind, Éder og Ronaldo spiller en fantastisk kamp, desværre for mig.

Positive ting fra kampen:
- OK Skabte chancer

Negative ting:
- Lukker ikke godt nok til defensivt
- Smider mange bolde væk
- Ingen kvalitet i afslutninger

Danmark - Albanien (1-2)
Schmeichel vælger at droppe i overtiden... øv, ellers en meget bedre kamp, hvor jeg byttede lidt om på nogle roller, og forsøgte at få den defensive linje længere frem, og hurtigt erobre bolden igen, det virkede til tider. Men igen, giver alt for mange chancer væk, og er slet ikk god nok til at holde i bolden.

Samlet set, 2 skuffende resultater, og der skal arbejdes videre med det taktiske i defensive, og mere sikker boldomgang.

HELP PLEASE!


Prøv at kigge på prozone-analyserne og vælg key passes, crosses completed og heatmap.

Hvis modstandernes key passes generelt er lange, skal man måske have en lidt dybere forsvarslinje, og hvis der kommer en masse key passes lige foran ens straffesparksfelt, kan man forsøge at lukke dette område ned. Dette kan gøres på flere måder. Man kan for eksempel rykke forsvaret højere op, eller man kan få de centrale midtbanespillere til at "close down less", så de ligger og beskytter det område lige foran forsvaret.

Ved crosses completed kan du se, om det er et problem på kanterne. Hvis der er det kan man sætte sine wing backs på mere defensive pligter. Jeg valgte at have mine to yderste centrale forsvarsspillere på cover for at lukke af, hvis mine wing backs fejlede.

Når det gælder heat map, kan man se hvilke områder modstanderen satser på. Det er højst sandsynligt, de områder hvor de synes man er svagest.

Man kan også kigge på de samme ting for ens eget hold, men det lyder til at din offensiv er fin.

Med hensyn til boldtab kan du med prozone kigge på, hvor de kommer fra. Hvis de kommer fra bagkæden, kan du sætte dem til at lave kortere afleveringer.

Ellers er det en god idé at huske højdepunkterne, så man får et billede af hvor problemerne er. Derfor spiller jeg altid med extended highlights.
Logged

Ankerstjernel
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Åge Hareide's Stjerner og Skyggekrigere - 3-5-2 (det nye sort)
« Svar #14: 28 Mar 2016, 19:34 »

Prøv at kigge på prozone-analyserne og vælg key passes, crosses completed og heatmap.

Hvis modstandernes key passes generelt er lange, skal man måske have en lidt dybere forsvarslinje, og hvis der kommer en masse key passes lige foran ens straffesparksfelt, kan man forsøge at lukke dette område ned. Dette kan gøres på flere måder. Man kan for eksempel rykke forsvaret højere op, eller man kan få de centrale midtbanespillere til at "close down less", så de ligger og beskytter det område lige foran forsvaret.

Ved crosses completed kan du se, om det er et problem på kanterne. Hvis der er det kan man sætte sine wing backs på mere defensive pligter. Jeg valgte at have mine to yderste centrale forsvarsspillere på cover for at lukke af, hvis mine wing backs fejlede.

Når det gælder heat map, kan man se hvilke områder modstanderen satser på. Det er højst sandsynligt, de områder hvor de synes man er svagest.

Man kan også kigge på de samme ting for ens eget hold, men det lyder til at din offensiv er fin.

Med hensyn til boldtab kan du med prozone kigge på, hvor de kommer fra. Hvis de kommer fra bagkæden, kan du sætte dem til at lave kortere afleveringer.

Ellers er det en god idé at huske højdepunkterne, så man får et billede af hvor problemerne er. Derfor spiller jeg altid med extended highlights.
Kan nu fejre at jeg har kvalificeret mig til EM slutrunde i Frankrig, dog ikke med overbevisende spil, men spillet er blevet bedre, har lige mødt Nordirland i en venskabskamp (Ikke de store forventninger til den kamp), men det var nu engang en modstander jeg skulle slå!
Det gjorde jeg også, 1-2, selvom det ikke var overbevisende resultatsmæssigt, var spillet på banen til et 12-tal.

De har kun 2 skud på mål, og jeg har 15, 23 afslutninger ialt, har godt styr på kampen med 56% boldbesiddelse.

Føler bare ikke min midtbane sprudler så meget som jeg gerne vil ha den til, Delaney (Boldvindende) Højbjerg (Dybdeliggende playmaker) Eriksen (Fremskudt playmaker)
Logged

Højt at flyve, langt at gå

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010