home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 284 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd  (Læst 34049 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #45: 18 Mar 2016, 21:43 »

Efter FM har været lagt på hylden et par måneder på grund af privatliv og flytning, vil jeg muligvis deltage i konkurrencen. Det bliver dog min første FM-blog nogensinde, så jeg er lidt i tvivl om jeg kan nå det niveau, som folk forventer og rent faktisk har lyst til at læse :p
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #46: 18 Mar 2016, 21:44 »

Flere deltagere er altid velkomne! Og min blog bliver nok heller ikke af højeste kvalitet, men hey, det handler jo om at være med... eller noget Tunge
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #47: 18 Mar 2016, 21:51 »

Det bliver dog min første FM-blog nogensinde, så jeg er lidt i tvivl om jeg kan nå det niveau, som folk forventer og rent faktisk har lyst til at læse :p

Og den tvivl skal vi have fjernet hos folk. Jeg har ikke oplevet blogs endnu i konkurrencen der slet ikke får nogle læsere eller opmærksomhed næsten ligegyldig niveau. Hvis det er helt håbløst eller har store mangler, så oplever jeg faktisk, at folk hjælper til og deltager positivt.

Personligt elsker jeg at læse nye bloggere, da de ofte kommer med noget nyt eller i hvert fald noget som man ikke er vant til. Jeg ved nogenlunde hvad Le Sygnok kan og kender hans sprog, så det overrasker sjældent.

Jeg håber rigtig meget at ny folk vil give det chancen omend bare for at prøve det og give konkurrencen et skub fremad. Det kunne være super fedt, hvis mange flere tænkte, at blogkonkurrencen deltog man i også selvom man ikke blogger normalt.

Så kom endelig...

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #48: 19 Mar 2016, 08:09 »

Uden at have læst de 3 forrige sider helt igennem, men jeg tænker, at man kunne lave en guide eller 2 til forskellige ting man kan gøre for at opstille ens blog pænere eller endda flottest.
F.eks. hvordan man uploader et billede korrekt (imgur eller tinypic f.eks, samt den tilhørende kode), og ikke bare vælger den metode her på siden, hvor man skal hente billedet for at kunne se det. Det kommer aldrig til at se pænt ud i en blog, og det tager læseren tid at åbne og læse et screenshot i forhold til bare ét tryk.
Derudover, så nogle "generelle" mål til hvor stort et banner skal være, hvordan man opdeler teksten bedst. Kan ikke huske det helt præcis, men tror det er SirToby der har haft held med at lave små bokse enten til højre og venstre bl.a. med kampe, målscorer osv.

Tænker at sådan en guide vil gøre det nemmere for alle (nye som gamle) brugere at lave blogs og evt. deltage i konkurrencen.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #49: 19 Mar 2016, 08:28 »

Uden at have læst de 3 forrige sider helt igennem, men jeg tænker, at man kunne lave en guide eller 2 til forskellige ting man kan gøre for at opstille ens blog pænere eller endda flottest.
F.eks. hvordan man uploader et billede korrekt (imgur eller tinypic f.eks, samt den tilhørende kode), og ikke bare vælger den metode her på siden, hvor man skal hente billedet for at kunne se det. Det kommer aldrig til at se pænt ud i en blog, og det tager læseren tid at åbne og læse et screenshot i forhold til bare ét tryk.
Derudover, så nogle "generelle" mål til hvor stort et banner skal være, hvordan man opdeler teksten bedst. Kan ikke huske det helt præcis, men tror det er SirToby der har haft held med at lave små bokse enten til højre og venstre bl.a. med kampe, målscorer osv.

Tænker at sådan en guide vil gøre det nemmere for alle (nye som gamle) brugere at lave blogs og evt. deltage i konkurrencen.

Hahaha episk timing.. Jeg har lige færdiggjort mit første indlæg om præcis det  funny Det kommer i løbet af det næste minut..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #50: 20 Mar 2016, 09:29 »

Som altid bliver det spændende at læse med på sidelinjen - vel og mærke i de blogs, der varer ved. Som der tidligere er nævnt, tror jeg også, at den faldende interesse skyldes det fallende antal af besøgende på siden, hvilket også medfører faldende aktivtet. Der er ingen tvivl om, at blogkonkurrencen var på sit højeste for et par år siden, da der stadig var gang i den herinde, og man kunne sidde og opdatere hvert femte minut og finde 5-10 nye indlæg i de forskellige tråde.

Det er efterhånden et par år siden, jeg har været med i en blogkonkurrence. Det var sjovt at være med dengang, selvom jeg aldrig kom helt i mål med mine blogs. De kørte desværre aldrig måneden ud, fordi motivationen røg. Dog er det ikke grunden til, at jeg ikke har været med de sidste par år, og jeg heller ikke deltager i år.

Det bunder simpelthen i selve spillet. Jeg spiller stadig FM 2010. Jeg har haft ét godt save i FM 2013, hvor jeg nåede små 10 år ud i fremtiden. I FM 14 har jeg ikke fået noget til at fungere, hvilket også tog lysten fra mig til at købe 15'eren, og efterfølgende 16'eren. Jeg kan ikke få noget til at fungere - når der endelig er noget, der lykkes, er det ved at have lukket øjnene og håbet på det bedste. Og så kører det ofte heller ikke mere end tre, fire eller fem kampe, før jeg igen bliver kørt midtover.

Selvfølgelig kan man køre en blog, hvor resultaterne ikke er med dig. Det er måske lige før, det er mere realistisk nu om dage rent faktisk at berette om saves, hvor det ikke altid kører på skinner. Men hvis jeg ikke bare kan få en smule succes i mine saves, dræber det min egen lyst til at spille dem, og så er der ikke meget at skrive om, når jeg ikke spiller savet.

Men jeg kommer nok til at lure med på sidelinjen igen i år - ligegyldigt om deltagerne hedder Wester, Øster eller Søster.. Wink
Logged


Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #51: 20 Mar 2016, 10:46 »

Hahaha episk timing.. Jeg har lige færdiggjort mit første indlæg om præcis det  funny Det kommer i løbet af det næste minut..

Ja nogle kan Wink
Men havde nu egentlig set det som en guide for sig selv, som man kan hive frem hver gang - men det kan jo sagtens ske at det bliver det Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #52: 20 Mar 2016, 12:00 »

De er jo allerede på siden under guides Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #53: 20 Mar 2016, 22:36 »

Ja ok.
Men når der så allerede er lavet, hvorfor så ikke synliggøre dem når man nu poster noget på forsiden/forummet, for at hjælpe de nye brugere med komme igang og på den måde få flere deltagere i konkurrencen? Personligt havde jeg da fuldstændig glemt at der var noget her på siden der hed guides, og kan også se at den seneste guide der er lavet er snart 3 år siden, og hvis det er 3 år siden den seneste guide er lavet, og man ikke yderligere har gjort noget for at fremhæve disse. Der er ca. kommet 2.600 nye brugere på fmfreaks siden April 2013, hvor der med garanti er 95% der ikke aner der er sådanne guides til en blog. (- så på den måde kunne man måske også optimere den del af sitet?)

Derudover kunne de 5 guides der er til grafik nok optimeres lidt efterhånden, bl.a. med nye sider som er mere "brugervenlige". Og forsøger at udbedre de ting som står skrevet under kommentarer, f.eks. hvordan man opstiller en tabel.

Grafik FAQ - Del 1, hvor er del 2?
Bloggrafik
Grafik til din blog - del 1
Grafik til din blog - del 2
Grafik til din blog - del 3

Man burde nok slå dem sammen, og så løbende tjekke op på den engang imellem, specielt op til blogkonkurrence, og så gøre dem tydelige når der begynder at komme konkurrence.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #54: 21 Mar 2016, 07:11 »

Vi er ikke uenige? Spørgsmålet er hvem skal gøre det? Vi mangler crew..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #55: 21 Mar 2016, 08:38 »

Ja listen af ting vi kunne er super lang, men fælles for dem alle er at det kræver der kommer nogen der brænder for at udføre disse.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #56: 21 Mar 2016, 09:03 »

Vi er ikke uenige? Spørgsmålet er hvem skal gøre det? Vi mangler crew..

Tja, som sagt er der mange der ikke har tiden, hvor jeg selv også har meget skolearbejde lige pt., ellers kunne jeg nok godt finde på at kigge på det.

Men kan I ikke bare ligge de 5 overskrifter/links ind under nyheden og se hvad der sker? Det kan da umuligt gøre det værre. Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #57: 21 Mar 2016, 12:35 »

Så har vi fået endnu en mand med på listen og det begynder at lige noget men skulle vi ikke lige over de 10? Og måske ende med 15+ deltagere? Det ville være rigtig fedt!

England

Wester - Bournemouth

szukizek - York City FC

Arsrea - Newcastle

Ehawk - Everton

Skotland

Svartovich - Rangers

Holland

AudereEstFacere - SC Heerenveen

Spanien

Le Sygnok - Real Oviedo

Kina

Gungner - Huaxia Xingfu

Italien

Nodiem - Lupa Roma
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #58: 21 Mar 2016, 13:17 »

Sådan, jo flere jo bedre. Jeg håber virkelig vi kan nå at få et par mere med her den sidste uges tid, det ville være rigtig godt.
Logged


Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blogkonkurrencen 2016 - Info- og snakketråd
« Svar #59: 21 Mar 2016, 14:52 »

Jeg tvivler på at jeg får tid til at være med da jeg skal på studietur her i starten af april, men det er altid sjovt at skrive blogs Peace
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010