home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  SD Eibar
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: SD Eibar  (Læst 13043 gange)
ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
SD Eibar
« : 14 Jan 2016, 00:05 »

                                                         


Jeg har givet mig i kast med Fodboldkøbmanden-Challenge, som tager udgangspunkt i månedens andbefaling der omhandler den lille klub SD Eibar fra baskerlandet. Hvis man har lyst til at vide alle de spændende ting om klubben, skal man kigge på Westers indlæg. 

Så hvis der er andre der er begyndt på Købmand- Challenge, eller overvejer at begynde er der rig mulighed for at fortælle lidt om den her.  Thumbs Up

Link til selve reglerne er her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39812.msg1224332;topicseen#msg1224332
Logged

ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #1: 14 Jan 2016, 00:21 »

Jeg har som sagt startet et spil med denne spændene klub.  

Har lavet følgende transfers:
IND:
Filip Jankovic (U21 Serbien) Fri transfer
Morgan Amalfitano (Spiller først til Januar ticked off) Fri transfer
Tobias Mikkelsen (Backup) 2,75 mil

UD:
Saúl Berjón 12 mil

+ 9,25 mil i overskud.  Peace

Jhon Arango kommer i 2016.

Efter 11 kampe ligger jeg på en meget overraskende 6 plads, som jeg dog ikke forventer at forbliver sådan, med et meget smalt spillermateriale. Resultaterne kan der dog ikke klages over, f.eks. med en sejr på 1-3 over rivalerne fra Athletic og 3-0 over Rayo!  Hævet Øjenbryn 

Jeg vender tilbage når jeg kommer lidt længere
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #2: 14 Jan 2016, 07:33 »

 Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #3: 14 Jan 2016, 17:29 »

Hvordan stiller du op? Truppen ligger jo op til en 4-2-3-1, evt. med en af de centrale midtbanespillere hevet ned som def. midt.

Startopstillingen og bænken er jo egentlig også udmærket, men udover det så er der bare ikke mere at tage af

Jeg har selv fået bakset en taktik - i 3 udgaver - sammen, hvor filosofien er en pragmatisk tilgang til at hente point. Boldbesiddelsen kan rende mig, så længe modstanderen scorer færre mål end os! Jeg har ikke tænkt mig at byde mine stakkels spillere på svidende 0-8-nederlag, fordi jeg er fastlåst i drømmen om offensiv fodbold.

Det gør mig næsten sur at tænke på de mange hold som spiller offensivt mod de bedste offensiver i verden  Sur så derfor vil vi tage udgangspunkt i en kompakt defensiv, og et hurtigt tempo, så vi kan fange modstanderen på det forkerte ben, efter de har brugt 80 minutter på at flytte bolden nyttesløst rundt!
« Seneste Redigering: 14 Jan 2016, 17:41 af 22 » Logged

ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #4: 14 Jan 2016, 18:19 »

Hvordan stiller du op? Truppen ligger jo op til en 4-2-3-1, evt. med en af de centrale midtbanespillere hevet ned som def. midt.

Startopstillingen og bænken er jo egentlig også udmærket, men udover det så er der bare ikke mere at tage af


Jeg tager udgangspunkt i en 4-4-1-1, hvor jeg selvfølgelig forsøger at holde modstanderen fra at lave mange mål. Men samtidigt har jeg aldrig været den helt så store defensive ræv, så derfor vil jeg også gerne have mit hold får en masse chancer på mål. (Som mange nok gerne vil)  Wink

Derfor står jeg dybt, da man selvfølgelig ikke kan regne med at dominere kampene med det spillermateriale som Eibars. Men udfra en nogenlunde stabilt fundament, vil jeg gerne have mange mand med frem hvergang, så vi kan få skabt nogle muligheder og da jeg syntes midtbanen ser meget fornuftig ud i forhold til fart og acceleration, er mit mål derfor at få skabt en form for overfalds fodbold. Det vil altså sige at jeg forsøger at få så mange mand fra midtbanen med ind i feltet og meget hurtigt, hvegang modstanderen mister bolden. Så vi rammer modstanderen på det forkerte ben og derfor er de ude af organisation.   

Det har indtil videre bragt mig til en fornem 8 plads efter 15 kampe, men er desværre begyndt at kunne se nedgang i præstationerne, så målet er stadigvæk bare at overleve rækken!  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 14 Jan 2016, 21:51 af ladelj » Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #5: 19 Jan 2016, 23:51 »

Er også startet på denne Challenge Smiley hovedsageligt fordi jeg ser købmandskab som en af mine helt store forcer her i FM er rigtig godt til både at omsætte gratis spillere eller talenter til gode dejlige Danske Millioner kr.

Nå men uanset !

Startede sæsonen ud i en 4-2-3-1 og vandt også første kamp! så var vi ligesom igang Smiley

derefter blev det til et par uafgjorte kampe samt er par nederlag. Da pilen begyndte at vende ned af i takt med de dårlige præstationer måtte jeg handle og gik over i en 4-4-1-1 som hjalp gevaldigt ! vandt der efter 5 kampe i streg og var derefter på en 6 plads !

Så begyndte jeg allerede og drømme om Europæisk fodbold! men efter en tabt pokal kamp til Espanyol gik det galt ! jeg smed en masse 1-0 førringer og tabte hele 5 kampe i streg!! virkelig nitten at se sit hold dumpe ned igennem tabellen efter at have haft håb og drømme om Europa Skuffet

Fik dog tweeket lidt på taktikken og nu køre det ok igen.. Ligger nr. 14 efter 23 kampe dog er der "kun" 6 point op til europæisk pladser!

har dog lært af mine tidligere fejl og tænker nu kun på at overleve o g måske få en midterplads i tabellen Smiley

Men det har virkelig fanget mig dette save så glæder mig til sommer , hvor mine evner inden for kømandskab virkelig skal stå sin prøve Smiley

Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #6: 20 Jan 2016, 08:43 »

Jeg er lige ledes startet på samme Challenge og har primært hentet fri transfer spillere ind. Jeg har spillet en 4-2-3-1 med stor fokus på genpres på en meget lillw hjemme bane, og det er da også gået udemærket i 1. Sæson.

Jeg fik en fornem 12 plads. A point med 9,10 og 11 pladsen men med en rigtig dårlig målscore. Jeg har af "store" stjerner hentet Vaughan ind på en fri transfer samt hente Onuacho ind fra fcm som reserve på toppen. Ruben Blanco er hentet ind på leje til at passe  målet de næste 2 sæsoner.Jeg har i denne sæson solg for omkring 42 mil. Og har købt for 7 mil 😀 truppen er blevet en smule mere komplet, men der mangler stadig lidt
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #7: 20 Jan 2016, 11:08 »

Spændende at læse om jeres spil, gutter!

Jeg regner med at gå i kast med Eibar som sidste hold i min taktik-test. Dog vil jeg holde mig indenfor "Fodboldkøbmandens" regler Wink
Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #8: 20 Jan 2016, 14:37 »

Opsummering på første sæson:

Endte på en 14. plads i ligaen hvilket set over sæsonen var ganske udmærket.

Mit største problem er at min trup lige som jeres bestod af masse lejet spillere og disse spillere var de bærende kræfter på holdet. De er væk nu og mange af mine egne spillere havde kontrakt udløb.

Så der stod jeg op med en ny sæson med kun 10 spillere på holdet og ingen spillere på reserveholdet at hive op!

MEN! så er det godt at jeg havde en masse likvide midler tilbage jeg kunne bruge til at forstærke mig med... NÅH!! NEJ!! Smiley ved ikke om det var planlagt før jeg tog over men min bestyrelse har valgt at stadionet skulle udvides og det kostede en pæn penge åbenbart fordi da jeg kiggede på balancen efter sæsonen så stod den på -80 millioner ! fy for en skefuld!

Jeg har solgt en smule og hentede en del gratis spillere ind... dog ingen nævneværdige.

Derfor ser jeg mig nød til at sælge holdets alt overskyggende stjerne nemlig den hvide Japaner Takashi Inui . har lige solgt ham til Fullham for 80 millioner og så må jeg se om jeg kan styrke holdet generelt.

Men er fortsat optimist ! skal bare lige have lånt en 5-6 spillere til at stabilisere holdet med så skal det nok gå! Smiley 
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #9: 20 Jan 2016, 14:48 »

Opsummering på første sæson:

Endte på en 14. plads i ligaen hvilket set over sæsonen var ganske udmærket.

Mit største problem er at min trup lige som jeres bestod af masse lejet spillere og disse spillere var de bærende kræfter på holdet. De er væk nu og mange af mine egne spillere havde kontrakt udløb.

Så der stod jeg op med en ny sæson med kun 10 spillere på holdet og ingen spillere på reserveholdet at hive op!

MEN! så er det godt at jeg havde en masse likvide midler tilbage jeg kunne bruge til at forstærke mig med... NÅH!! NEJ!! Smiley ved ikke om det var planlagt før jeg tog over men min bestyrelse har valgt at stadionet skulle udvides og det kostede en pæn penge åbenbart fordi da jeg kiggede på balancen efter sæsonen så stod den på -80 millioner ! fy for en skefuld!

Jeg har solgt en smule og hentede en del gratis spillere ind... dog ingen nævneværdige.

Derfor ser jeg mig nød til at sælge holdets alt overskyggende stjerne nemlig den hvide Japaner Takashi Inui . har lige solgt ham til Fullham for 80 millioner og så må jeg se om jeg kan styrke holdet generelt.

Men er fortsat optimist ! skal bare lige have lånt en 5-6 spillere til at stabilisere holdet med så skal det nok gå! Smiley 

Det lyder spændende Smiley!

Jeg lukker sindssygt mange mål ind, hvilket har ført til mange uretfærdige nederlag.
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #10: 20 Jan 2016, 15:54 »

Jeg har valgt at aktivere den funktion der gør man ikke kan handle i første transfervindue. Så har jeg jo faktisk muligheden for, at gennemfører denne challenge i første sæson, da balancen må være 0,-  Peace

Det er selvfølgelig lidt vildt tænkt, at tro man kan vinde i første sæson med Eibar, men synes jeg er startet ret godt ! Smiley


Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #11: 20 Jan 2016, 17:13 »

Hold da kæft Herlev. Det er sq en flot start..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #12: 20 Jan 2016, 18:32 »

Hold da kæft Herlev. Det er sq en flot start..

Mange tak Wester, jeg er også selv ret overrasket over holdets kvalitet. Jeg har været heldig, at undgå skader for truppen mangler bredde.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #13: 20 Jan 2016, 18:39 »

Mange tak Wester, jeg er også selv ret overrasket over holdets kvalitet. Jeg har været heldig, at undgå skader for truppen mangler bredde.


Meget imponerende!
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: SD Eibar
« Svar #14: 20 Jan 2016, 18:45 »

Måske sæsonens bedste resultat?

Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010