home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?  (Læst 5932 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« : 04 Jan 2016, 10:48 »

Jeg kæmper med at finde nøglen til at sælge spillere til deres værdi eller højere. Langt de fleste bud jeg får på spillere er på under halvdelen af deres værdi. Er der nogen her der har gode erfaringer?

Jeg har forsøgt at gå systematisk til værks. Jeg har forsøgt følgende, uden held:
  • Jeg har forsøgt at sætte dem til en salgsværdi over deres pålydende værdi, og byde dem ud (sat dem til salg, men status backup)
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til 0, afslå bud og byde dem ud til en højere værdi
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til en værdi, dog uden at sætte dem til salg
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til 0 i nuværende pris og deres værdi over 12 måneder
  • Jeg har prøvet at sætte dem til salg og status not needed - og budt dem ud

Men intet af det har resulteret i bud der overhovedet var tæt på deres pålydende - er der nogen der har nogle gode erfaringer?

Jeg har for eksempel forsøgt at sælge Willian fra Chelsea, Matic fra Chelsea men uden held - spillere som er mellem 20 og 40 millioner £ værd og som burde være på ønskelisten hos flere storhold.
Logged

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #1: 04 Jan 2016, 10:59 »

Jeg kæmper med at finde nøglen til at sælge spillere til deres værdi eller højere. Langt de fleste bud jeg får på spillere er på under halvdelen af deres værdi. Er der nogen her der har gode erfaringer?

Jeg har forsøgt at gå systematisk til værks. Jeg har forsøgt følgende, uden held:
  • Jeg har forsøgt at sætte dem til en salgsværdi over deres pålydende værdi, og byde dem ud (sat dem til salg, men status backup)
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til 0, afslå bud og byde dem ud til en højere værdi
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til en værdi, dog uden at sætte dem til salg
  • Jeg har forsøgt at byde dem ud til 0 i nuværende pris og deres værdi over 12 måneder
  • Jeg har prøvet at sætte dem til salg og status not needed - og budt dem ud

Men intet af det har resulteret i bud der overhovedet var tæt på deres pålydende - er der nogen der har nogle gode erfaringer?

Jeg har for eksempel forsøgt at sælge Willian fra Chelsea, Matic fra Chelsea men uden held - spillere som er mellem 20 og 40 millioner £ værd og som burde være på ønskelisten hos flere storhold.

Jeg tror ikke du kan få fuld pris for dem, hvis du sætter dem til salg.. Har jeg ikke oplevet i hvert fald.. Det er mere hvis klubber byde af sig selv.. Eks. Spillede blind (værdi 250) godt i nogle kampe for mig, så bød psg ca 100 under hans værdi, men krævede 400 i alt og det bød de så..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #2: 04 Jan 2016, 11:15 »

Tak for svar - det er trods alt godt at vide at det er muligt at få solgt spillere til ok priser  Thumbs Up - Kan du huske hvornår I sæsonen det var? om det var i slutningen af 1. sæson f.eks.?
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #3: 04 Jan 2016, 12:23 »

Jeg forhandler ofte med dem, tit byder de værdien eller lidt under.
Jeg har altid en ide om hvad jeg vil have for mine salgsemner, hvis jeg ved at spilleren bliver en nøglespiller eller som minimum førsteholdsspiller for købene klub tilføjer jeg tit en klausul efter 10 kampe.

Jeg solgte f.eks. N. Jørgensen fra fck for 70 millioner + 25% videresalg.
30 millioner nu, 20 millioner efter 10 kampe og 20 millioner efter 18 måneder.
Hans værdi var 31 millioner. altså 225% mere end hans værdi, og 25% af næste salg.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #4: 04 Jan 2016, 12:50 »

Jeg forhandler ofte med dem, tit byder de værdien eller lidt under.
Jeg har altid en ide om hvad jeg vil have for mine salgsemner, hvis jeg ved at spilleren bliver en nøglespiller eller som minimum førsteholdsspiller for købene klub tilføjer jeg tit en klausul efter 10 kampe.

Jeg solgte f.eks. N. Jørgensen fra fck for 70 millioner + 25% videresalg.
30 millioner nu, 20 millioner efter 10 kampe og 20 millioner efter 18 måneder.
Hans værdi var 31 millioner. altså 225% mere end hans værdi, og 25% af næste salg.

Interessant - bød du ham selv ud, eller var det en klub der kom til dig og var interesseret?
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #5: 04 Jan 2016, 12:56 »

Jeg har oplevet at ens resultater virkelig afspejler sig i værdien af ens spillere..
Jeg spiller med BIF - og oplevede meget i første sæson de scenarios du nævner.

Så blev jeg mestre - har lavet en super taktik der gør at spillerne spiller til høje ratings - og har været i EL-gruppespil første år.

Det har så gjort at jeg virkelig har solgt flot efter afslutningen af første år - Frederik Holst røg til Ascoli for 25 mill. og en fri transfer forsvarsspiller Diego Llorente (starter i Rayo, udlejet fra Real Madrid) røg for 20 + videresalg på 45 og 50%..
Det var på trods af at de kun havde haft en marginalrolle på mit hold.

Her i anden sæson - er buddene generelt højere - og det er jeg sikker på handler om de forbedret resultater - der øger værdien på de samme spillere - som så betyder højere bud/salg Smiley

EDIT: Og betaling up-front  Wink
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #6: 04 Jan 2016, 12:59 »

Interessant - bød du ham selv ud, eller var det en klub der kom til dig og var interesseret?

De kom og bød, han startede sæsonnen som lyn og torden, og wupti så var der 5 bud.
Hvis du har spillere du vil af med, men som du ikke har i sinde at bruge dem kan det oftest svare sig at leje dem ud 1 sæson til en liga der svare til deres niveau, i dit tilfælde Tyskland, frankrig, england, spanien til en god klub, men ikke nødvendigvis en top klub.
Deres værdi skulle gerne forblive den samme, hvis de præstere i en liga af høj rang.
Med spilletid i benene og nogle gode præstationer skulle de gerne være mulige at sælge.

Når jeg udbyder mine spillere udbyder jeg dem til det jeg vil have for dem, typisk 200% + videresalg
Der kommer typisk bud af deres værdi efterfølgende, og herfra forhandler jeg med dem der byder.
Er der f.eks. 5 bud, starter jeg højt, siger klubben ja går jeg endnu højere i forhandlingerne med næste klub, siger de også ja, aflyser jeg tdl. handel med klub 1
Siger klub 1 derimod nej til første forslag, går jeg lidt lavere ved klub 2. Siger de ja går jeg igen højere ved 3. osv.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

mvinding
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #7: 04 Jan 2016, 14:59 »

Tak for svar - det er trods alt godt at vide at det er muligt at få solgt spillere til ok priser  Thumbs Up - Kan du huske hvornår I sæsonen det var? om det var i slutningen af 1. sæson f.eks.?

Det var efter 1 sæson. Blind havde ikke spillet så meget, men det er jo også godt når pengestærke klubber byder. Efter 2 sæson bød Real 300 på januzaj, men ville have 700 plus videresalget.. Det bød de..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #8: 09 Jan 2016, 15:42 »

Jeg har forsøgt mig med at sælge spillere, og selv om jeg ikke helt har fundet en 100% løsning endnu, så har jeg haft lidt mere held med det end tidligere. Jeg ville lige dele et eksempel med jer.

Jeg spiller med Chelsea. i starten af 1. sæson - jeg vil gerne sælge Loïc Remy. Han har en pålydende værdi på 18 mio. £. Hans squad status er rotation og hans transfer og loans status er neutral.

  • Jeg starter med at ændre transfer status til transfer listed, og trykker så continue
  • Han bliver straks wanted af 3 klubber, PSG, Swansea og Lyon.
  • Jeg byder ham ud til 15 mio. £ lige på og 10 mio. £ over 12 måneder.
  • PSG byder med det samme 12½ mio £ lige på.
  • Jeg foreslår i steder 12½ mio. £ lige på plus 10 mio. £ over 12 måneder.
  • PSG byder så 14½ mio. £ lige på
  • Jeg foreslår i steder 14½ mio. £ lige på plus 10 mio. £ over 12 måneder.
  • PSG byder så et endeligt og ikke-til forhandling bud på 16,75 mio. £ lige på plus 2,9 mio. £ over 12 måneder. Dermed et samlet bud på 19,75 hvilket er mere end de 18 mio. £ som Loïc havde som pålydende.

Lækkert  Thumbs Up
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #9: 09 Jan 2016, 19:15 »

Ved ikke lige om der er noget jeg gør, underbevidst, for at få gode priser, men kan sige så meget, at jeg i mine 16-17 sæsoner indtil nu, har købt for samlet 7,46 mia. kroner (182 spillere), mens jeg har solgt for 22,2 mia (179 spillere). Højeste brugt var i 2020 på Christian Eriksen og højeste modtaget var en flad milliard for en Tysk-Polsk playmaker.

Mit save har kun foregået i danske klubber (10 år i BIF, sidenhen i FC Fredericia), ligaen er selvfølgelig blevet udviklet til en top 5 i Europa, og vi har 4 hold (BIF, Lyngby, Vejle og FC Fredericia) som regnes blandt europas 20 største klubber.

Anyway, jeg tror sku nøglen til gode handler, er at få spillere til at præstere, ofte har jeg haft 2 gode folk på en position et halvt år hvor de har fået god spilletid begge to (roteret, og skiftet ind undervejs osv.), og så solgt den der har været hos mig længst tid når et godt bud kom.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #10: 21 Jan 2016, 09:27 »

Jeg har oplevet noget lignende. Efter 1. sæson er det noget nemmere at sælge til gode priser (over den pålydende værdi).

Det er lidt mærkeligt at spillerne slet ikke kan sælges for nogen nævneværdig sum i starten af spillet. De starter jo med en scout rating og den er jo baseret på deres tidligere præstationer - så man kunne godt have lavet det mere realistisk... men når man ved det, så er det også nemmere at navigere efter.

Jeg har lavet nogle helt vilde salg med Chelsea efter 1. sæson - f.eks. har jeg fået over 40 mio. £ for Pedro (han var omkring 35 mio. £ værdi pålydende). Det synes jeg er vildt for en 28 årig spiller som jo ikke er verdensstjerne, men selvfølgelig stadig klasse.

Logged

kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #11: 21 Jan 2016, 14:28 »

I slutningen af første transfervindue, fik jeg solgt Brandur Hendrikson , fra Fck til Celtic, for 15 mio kroner.. Mener han var omkring 4 mio kr værd Smiley

Så det kan godt lykkes
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan sælger man sine spillere for deres pålydende værdi eller højere?
« Svar #12: 21 Jan 2016, 14:42 »

Jeg har oplevet noget lignende. Efter 1. sæson er det noget nemmere at sælge til gode priser (over den pålydende værdi).

Det er lidt mærkeligt at spillerne slet ikke kan sælges for nogen nævneværdig sum i starten af spillet. De starter jo med en scout rating og den er jo baseret på deres tidligere præstationer - så man kunne godt have lavet det mere realistisk... men når man ved det, så er det også nemmere at navigere efter.

Jeg har lavet nogle helt vilde salg med Chelsea efter 1. sæson - f.eks. har jeg fået over 40 mio. £ for Pedro (han var omkring 35 mio. £ værdi pålydende). Det synes jeg er vildt for en 28 årig spiller som jo ikke er verdensstjerne, men selvfølgelig stadig klasse.



En del af problemet er jo også at klubberne ved spilstart, ofte har flere spillere allerede som endnu ikke har spillet for dem, fordi de blev handlet i sommers. Syntes kun det er naturligt at hold - selv hold som PSG og Manchester City - ikke går ud og køber spillere til overpriser i første vindue, derimod hvis du sætter en stjerne til salg under værdi, vil det være en god handel for køberen og stadig kunne skabe interesse.

Selvfølgelig vil der forekomme undtagelser, som spillere der fra start af er efterspurgte, eller større spillere i små ligaer som kan erhverves billigt i forhold til andre spillere med samme niveau - en Sisto eller Nicolaj Jørgensen fra superligaen er jo nok billigere end en kantspiller fra en midterklub i spanien. Og så vil spillere som starter stærkt ud jo selvfølgelig også kunne skaffe sig lidt interesse i inden vinduet lukker, men jeg tror ikke man skal regne med at overtage et hold ved spil start, og sælge 3-4 rotationsspillere for 150% eller mere af deres værdi.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010