home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 439 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)  (Læst 2750 gange)
løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« : 21 Dec 2015, 10:43 »

Konceptet er enkelt, start et save som arbejdsløs uden nogle kvalifikationer af nogen art og se hvor langt man kan komme....

Denne blog vil som de andre jeg har lavet bestå af tekst, tekst med stave og slåfejl, men forhåbentlig forståelig Smiley Så er du fanboy af blogs med screenshots og fancy grafik er du gået forkert Peace

Som sagt blev savet startet op arbejdløs og uden kvalifikationer. Første handling var at søge ALT der var stillinger, gå på ferie og så ellers vente på at tilbudene kommer i indbakken. Skal måske lige indkskyde at jeg har samtlige spilbare ligaer med og køre den store database.

Der gik en dag, så var der et utal af tilbud om at komme til samtale ved alverdens forskellige klubber. jeg startede med at takke nej til de klubber fra asien, da det ikke rigtigt interessere mig, men har dig ligaerne med i tilfælde den asiatiske messi pludselig skulle dukke op Peace Det blev til et par samtaler rundt omkring, en i irland, en i skotland, et par stykker i portugal og i rusland. Den mest interessant var dog fra Sydafrika, her stod FC Cape town efter en god snak klar med en kontrakt på 2 år, en mere end rimelig løn og et hold med en god stamme til at tage udfordringen op i den sydafrikanske 1. div.

Opgaven var simpel, opnå en respektable liga placering. Holdet er godt, der er profiler og talenter i en god blanding og med et par signings til at erstatte de der vil væk, forbliver styrken i holdet og økonomien nogenlunde sund. Klar til at indfri målet for sæsonen og måske endda mere, efter en sidste pre season kamp hvor sejren lød på 8-0 kunne der drømmes om at deltage i kampen om oprykning. Det blev dog kun ved drømmen, for selvom de 6 første kampe var uden nederlag ( 1 sejr og 5 uafgjorte) så fandt holdet aldrig rigtigt balancen. Da vi når juletid er kursen sat imod nedrykningsstregen i skræmmende fart og moralen falder ligeså Skuffet efter nytår blev der indkaldt til krisemøde, et møde jeg valgte at afslå at deltage i, da jeg simpelthen (som spillerne) var kørt træt i situationen og så det som en udvej ud af klubben. Det store afrikanske eventyr udeblev....

Midt i vinterkrisen i Sydafrikas hovedstad foregår der noget lidt andet på Sinai halvøen er asiangames for u/23 hold igang og saudi arabien har undertegnede ved roret, det blev ikke til den store succes, en sejr, en uafgjort og et nederlag og så var det exit og fyrreseddel på grund af manglende kampe for den danske landstræner.

A-kassen blev ikke brugt i mange dage, for kort tid efter fyresedlen fra Cape Town blev der underskrevet kontrakt med AFC Telford i den engelske north conefrence. De ville gerne have mig på halvandet år, men klog af skade fik jeg kontrakten ned på et halvt år, sådan at når sæsonen er slut at jeg kan fordufte hvis det ikke er noget alligevel.

Indtil videre er det op og ned at være i england, til tider bliver der spillet flot fodbold, andre gange undre man sig over at spillerne rent faktisk får penge for det de præstere. En af grunden dertil ligger helt sikkert i at holdet, af en eller anden mærkværdig grund, ikke har lært at spille 442.... men vi er ved at lære det og er egentlig ret sikker på at når først taktikken sidder i skabet, så kan der skabes noget stort med holdet. Om det så bliver til en forlængelse når sæsonen er slut, det må tiden vise...
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« Svar #1: 21 Dec 2015, 10:56 »

Jeg er på! Smiley Ville ønske min PC kunne håndtere mange ligaer, så var jeg med!!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« Svar #2: 22 Dec 2015, 07:29 »

Tilbage til tiden i Cape town var noget af det første at sørge for, at komme på træner kursus hvilket klubben sagde ja til og heldigvis fortsatte jeg på kurset trods min fyring. Det betyder også at jeg i Telford nu har national C licens og med det samme det bevis kom i hus søgte jeg om det næste, så er er på vej imod national b licensen  Thumbs Up

Der ligger en turnering i afrika for u/23 hold og lure lige om hjørnet, så har søgt stillinger i de afrikanske lande hvor det kunne være spændene. Ghana, Elfenbenskysten, Nigeria og Senegal....alt for at fremme karriieren  Opstemt

More to come om hvordan holdet i Telford bygges op om en 442 ( DE MÅ LÆRE DET) og om der er flere internationale eventyr i horisonten.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« Svar #3: 04 Jan 2016, 12:25 »

Spædnede, vil kigge med her.

Måske lidt overskrifter undervejs, ville være godt. Ellers er det fint nok at skrive sådan som du gør Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« Svar #4: 06 Jan 2016, 08:58 »

Er efterhånden noget tid siden sidste update og det er ikke fordi, at der er blevet spillet meget i den nærmest ikke eksisterende juleferie, mest fordi der under juletræet lå en xboxOne, så den har stået på FIFA Peace

Ikke desto mindre, så er der over opvasken blevet trykket lidt på computeren og spillet et halvt års tid frem i mit fm save. Sidst jeg smed en post var jeg fuld frustrationer over at man i Telford ikke magtede at få en ganske simpel 442 til at fungere, og til min store overraskelse, så lykkedes det slet ikke !!! spil og resultater sejlede og klubben rendte ind i en kedelig klub rekord med 6 nederlag i streg, det ene større end det andet....Det var tid til noget nyt og med min medfødte stædighed nægtede jeg at gå til 532, som trænere blev ved at anbefale, istedet blev det til 433. et komprimis og en opstilling der kunne gøre brug af alle tre gode centrale midtbane spillere jeg fået raget til mig ved min ankomst og et nyt pust ind i spiller. Det betød en sejr i første kamp, YES !! desværre så var truppens moral så lav, så næste kamp blev en 2-2 kamp selvom det længe så ud til sejr og så kom nederlagende ellers igen, vi ramlede ned igennem tabellen og endte på en 12. plads, selvom playoff pladserne var lige om hjørnet da jeg overtog....

De manglende resultater betød også at jeg begyndte at kigge mig omkring efter stillinger andet sted, min kontrakt var kun på et halvt år og forståeligt nok kom Telford ikke med noget tilbud om forlængelse. Så snart sæsonen var slut forsvandt den danske træner fra træningsanlægget, han pakkede kufferten og tog på ferie og satte sin agent igang med at finde klubber der kunne bruge en ambitiøs, ung, dansk træner der var igang med at færdiggøre sin National B license. Der kom bud fra hist og her, nær og fjern....mest fjern. Det bedste i første omgang fra Svenborg i den danske 2. div, men da Telford ville have penge for at slippe mig før tid, gik det skifte i vasken. Der var forskellige klubber der kom med tilbud om interview, men få der rigtig havde min interesse. FC Helsingør var en af dem, men de valgte Ole Bjur istedet ( hvem forstår det ?) En anden var Braga, eller rettere sagt Braga B. De var vilde nok med mig til job interviewet, til at tilbyde pladsen på deres trænerbænk og sådan blev det. hvem siger nej til den portugisiske 1. div når man kun har spillet i en sæson ?.

Så, sådan er det nu. Træner for 2.holdet/udviklingsholdet i Braga. Indtil videre en spændene opgave, hvor 1. holdstræneren bestemmer en del i forhold til transfers, jeg må dog selv byde på spillere  Thumbs Up reglerne i rækken er tydeligvis baseret på at man er en udviklings liga, der er regler om et utal af home grown spillere både i truppen og de udtagne til kampe, må blot se det som en udfordring, det er heldigvis ens for alle i rækken.

Pre season er godt igang og de to første dage gik med BRAGA cup en turnering med Braga B, Porto, Benfica og Sporting Lissabon. Tabte selvfølgelig begge kampe, men der var godt spil og det var en god indtægt til klubben.

10 dage efter at der var besøg af storholdene, stod den på første "Rigtige" træningskamp og det blev til en 5-0 sejr i en magtdemonstration af en anden verden. Holdet forstår min 4-3-3 opsttilling og formår at eksekvere det. brilliant.

mere om pre season senere  Thumbs Up

Godt nytår
Logged

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arbejdsløs manager (fra LLM til ??)
« Svar #5: 19 Jan 2016, 15:11 »

Sååå er der tid til en lille update fra det portugisiske eventyr jeg har gang i.

Pre season

I de seks træningskampe vi spillede efter Braga Cup, blev det til målscorer på 25-0 i vores favør. Det skal sige at holdene var fra de lavere rækker, men det betød spilletid til en række forskellige spillere og et moralboost af en anden verden til hele, hvlket skulle vise sig senere at være nødvendigt.

Den første kamp stod på et 1-2 nederlag på hjemmebane (tilgiv for ikke at kunne huske navnene på disse mystifistiske hold i min række) men derefter kom der gang i sejlene, de efterfølgende 5 kampe kom vi sejrerigt ud af og da vi spille 0-0 imod portos. 2. hold stod den på klubrekord, med 6 kamp uden nederlag i streg. Den Gode form fortsatte og nu med 11 kampe spilet ligger vi som nr. 4 i rækken med 4 sejre, 3 x´er og to nederlag  set i lyset af at nederlagende var i den første kamp og til sportings 2. hold så er sæsonen indtil nu mere end godkendt. Især set i lyset af, at før sæsonstart satte medierne os om kaditant til en 12 plads ud 22 og klubbens ledelse er tilfredse, så længe vi ikke rykker ned....

Truppen.

Det blev som jeg frygtede lidt at et puslepil at sætte et ordentligt hold op. Ligaens regler har udvikling af egne talenter for øje og det betyder at der må registreres 30 spillere heraf skal minimum 8 af dem være Homegrown. ok, so far fair nok. men så kommer reglerne til kampene, her bliver det straks mere tricky og man opdager at registreringen snyder lidt, for nu er det pludselig 10 Homegrown spillere man skal have med i truppen og så er det max 3 spillere over 23 år... Det giver et ungt hold og man skal lige have det for øje når man planlægger sæsonen. En helt anden ting er at der fra tid til anden bliver rykket rundt på spillere, når 1. holdstræneren mangler, ja så hapser han fra os. Men vi har heldigvis klaret os indtil nu.

På det personlige plan.

Jeg har gennemført national B licens, men klubben vil desværre ikke smide en A licens efter mig. Lur mig om ikke jeg prøver igen senere Wink Jeg leder med lys og lygte efter landsholsjobs og venter pt. svar fra Jamaica. Om det A landshold eller ungdomshold er ligemeget, det er mit indtryk at det vil gavne min videre karrierer og det vil være med til at udvide mit scouting netværk.
Eftersom tingene godt kan være, lidt træge når man spiller på 2. violin og er noget udfordret med truppens opsætning, så søger jeg naturligvis stillinger der hvor jeg tænker at det kunne give mening at skifte hen, altså større klubber. eller nogle danske. Jeg venter på svar fra Leeds og for få uger siden fik jeg en henvendelse fra AC Horsens der beklagede at de ikke var i stand til at købe mig fri fra min kontrakt. Så hvem ved ? måske er jeg ikke i Braga næste gang jeg poster noget Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010