home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Realistisk Nationalisme?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Realistisk Nationalisme?  (Læst 2574 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Realistisk Nationalisme?
« : 14 Dec 2015, 16:39 »

Jeg er nu på vej ind i 5. sæson som manager for Roskilde, og hvad der vil blive min 3. sæson i Superligaen. Det betyder for mig - selvom jeg er ludfattig - at jeg begynder at kigge efter transferemner. Men lige præcis transferdelen i Superligaen skær i mit hjerte. Og jeg vil næsten bare lade nedenstående billede tale for sig selv:



Som man kan se er de danske spillere på vej ud af Superligaen - Og hvis de nu blev erstattet af andre skandinaver kunne jeg til dels acceptere det, men når Superligaen begynder at flyde med afrikanere, Sydamerikanere samt øst- og sydeuropæere så ryger charmen altså hurtigt af. Klubber som FCN, Lyngby og AaB som normalt producerer talenter, har stort set ingen danskere i truppen og topholdene har aller færrest (Jeg er det eneste hold i Mesterskabsgruppen med mere end 50 % danskere). Hvis tilfældet nu var, at et enkelt hold stak ud, fordi de også klarede sig godt internationalt, så kunne man leve med det, men 10 ud af 13 hold (Hvis vi regner mig fra) er faldet markant i danskerprocenten for at få spillere fra den anden side af ækvator på holdet. Det ødelægger for mig charmen ved Superligaen og det at spille i Danmark - Og gør det samtidig meget dyrere at finde danske alternativer når jeg skal på transfermarked, hvilket min økonomi kan mærke.

Men mit spørgsmål er nu, om andre oplever lignende, eller det desværre er et tilfælde? Eller er det fordi spillerne i Superligaen er af så dårlig kvalitet (Fra starten af) at klubberne får mere for pengene ved at hente spillere fra syden? Og er det noget som måske er muligt at kan ændre sig i fremtidens udgaver af FM?
Logged

Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #1: 14 Dec 2015, 23:31 »

synes altid det har været sådan at klubberne bare henter udenlandske spillere fordi de er meget billigere og de kan for det meste tjene flere penge på dem når de sælger dem videre igen Smiley
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #2: 15 Dec 2015, 08:32 »

Altid det jeg har hadet ved spillet, alt for mange udenlandske spillere Skuffet

I mit save med SønderjyskE i FM15, kørte jeg ren scandinavisk, og her var der heller ikke mange danskestatsborger på de andre holds startopstillinger Skuffet
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #3: 15 Dec 2015, 11:02 »

Hmm Jeg har et save der pt. er i år 2023 og oplever ikke det samme.

Det kan muligvis have noget at gøre med hvordan det går med de danske hold internationalt.

Fordeligen i suppen ser således ud:

                                  øvrige       %      %
   Spillere     danskere       Skandinaviere      dk   skandi
FCM      25                11          1            44,00   48,00
BIF      23                10          7             43,48   73,91
FCN      23                16          1            69,57   73,91
OB      23               15          0              65,22   65,22
VIF       23                18          0            78,26   78,26
AGF      23                12          8             52,17   86,96
AAB      23                15          0            65,22   65,22
EFB      24                21          0            87,50   87,50
FCK      23                14          0           60,87   60,87 
FCV      23                13          0            56,52   56,52
Rand     23                16          1            69,57   73,91
Lyng     23                22          0            95,65   95,65
Sønd     24                15          0            62,50   62,50
SIF      22                19          0            86,36   86,36
                  
Gens.    23,21         15,50        1,29         66,92   72,49

EDIT: beklager den dårlige "opstilling" af det!

« Seneste Redigering: 15 Dec 2015, 11:08 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #4: 15 Dec 2015, 17:14 »

Hmm Jeg har et save der pt. er i år 2023 og oplever ikke det samme.

Det kan muligvis have noget at gøre med hvordan det går med de danske hold internationalt.
Det kan selvfølgelig være rigtigt.. Hvordan klarer de danske hold sig i dit save? Hos mig har Superligaen netop fået 5 europæiske pladser, qua den danske klubkoefficent er 13. bedst i Europa.. Er din bedre eller dårligere?
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #5: 15 Dec 2015, 18:12 »

Det kan selvfølgelig være rigtigt.. Hvordan klarer de danske hold sig i dit save? Hos mig har Superligaen netop fået 5 europæiske pladser, qua den danske klubkoefficent er 13. bedst i Europa.. Er din bedre eller dårligere?

Den er lige faldet fra 16. til 20 pladsen.

Så det er ikke gået super for de danske hold her. Det kan være grunden til at gennemsnittet er højere hos mig  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Realistisk Nationalisme?
« Svar #6: 15 Dec 2015, 18:33 »

Kan godt ske den her forklaring er langt ude, men det er mit bedste og mest realistiske bud på hvorfor du ser færre dansker i netop dit save.
Hvis man først kigger på din koefficient så er Danmark på en imponerende 13 plads.

Tager man de hold som på den nuværende liste er nr. 1-12
Spanien, Tyskland, England, Italien, Frankrig, Portugal, Rusland, Ukraine, Belgien, Holland, Tyrkiet og Schweiz.

Ud af disse 12 lande, vil jeg mene at alle landende på nær 2 lande Ukraine og Schweiz har en mærkbar bedre talent udvikling end vi ser i Danmark. Rusland, Tyrkiet og Ukraine er tilmeldt underlagt nogen regler der gør at udlændinge ikke kan overskride en hvis procentdel i truppen.

Kigger du i Premier league havde de for et par uger siden i tipslørdag fokus på problemet med englænder i deres trupper. Tog man overall i ligaen lå det omkring 50%, mens man i top 6 var helt nede omkring de 35%. Der vil jeg mene at de spil følger ret godt med.

Så hvis de danske hold skal blive ved at være blandt de bedre i Europa, og den danske liga forsat skal være nummer 13. Skal talentmassen være større og der skal et bedre talent arbejde til i Danmark.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010