home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 203 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Gulddrengen vender hjem
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Gulddrengen vender hjem  (Læst 12742 gange)
Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Gulddrengen vender hjem
« : 10 Dec 2015, 17:41 »

Intro:
Hej Fmfreaks, jeg vil her byde jer velkommen til min første blog i Football Manager 2016, og min første blog i et lang stykke tid. Sidst jeg skrev en blog herinde var helt tilbage til Football Manager 2013, så jeg føler efterhånden at jeg er klar til, at komme med et nyt indput til siden. Jeg har skrevet nogle blogs igennem tiden og har været forbi både Swansea, AGF, Hobro og Q.P.R. Håber, at denne blog kan skabe lige så meget interesse som mine tidligere. (http://fmfreaks.dk/index.php?topic=28222.msg850591#msg850591)

Jeg har spillet nogle sæsoner i Football Manager 2016 og synes det er et rigtig fedt spil, men det synes man vel altid når de nye spillere kommer til klubberne. Så efter et par sæsoner med Manchester United føler jeg det er tid til at blogge lidt, og dele et FM game med jer.

Da dette jo kun er en intro, så må i vente i spænding med at finde ud af hvilken klub der er tale om, og hvem gulddrengen er. Så det er kun jeres fantasi der sætter grænser indtil det hele bliver sluppet løs. Håber i er klar på at følge det store eventyr igennem flere spændende sæsoner. Kan løfte sløret for, at det er en klub der havde stortid for nogle år siden, som mangler pokaler i skabet for de seneste år, og "Gulddrengen" der vender hjem, skal hjælpe dem på rette vej.



Trofæskab:



Updates:
Sæson - 2015/16

1. Update: Intro

2. Update: Thomas Frank fyret i Brøndby IF

3. Update: Brøndby vil til tops - Henter Gulddrengen hjem!

4. Update: Transfervinduet

5. Update: Trup Gennemgang

6. Update: Kurs mod Europa

7. Update: Brøndby trækker svær modstander


« Seneste Redigering: 17 Dec 2015, 23:12 af Lassenolesen » Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #1: 10 Dec 2015, 20:28 »



Thomas Frank fyret i Brøndby IF
27-6-2015


Så blev virkeligheden desværre en realitet for Thomas Franks vedkommen. Han fik idag fyresedlen i hånden fra Brøndby IF, efter resultaterne ikke har været tilfredsstillende i den indeværende sæson. Ambitionerne var nye tider i Brøndby IF da han overtog træner sædet, men det gik ikke som Thomas troede, og tiden blev desværre kortere end beregnet.

Der har været snak i Brøndby IF længe om, at der ikke skal gå mange år før guldet skal tilbage til Vestegnen, og med tilgang af gamle profiler som Agger, Kahlenberg og Elmander ser bestyrelsen ikke anden vej end, at være med i mesterskabs kampen. Derfor håber Brøndby IF, at skabe nye tider med ny manager. Thomas Frank har efter fyringen været ude og sige følgende:

"Det er aldrig sjovt, at blive fyret fra en klub man har lagt alle kræfter i, for at få på rette kurs igen. Dog er fodbolden desværre sådan at, hvis man ikke lever op til forventningerne så er der kun en vej, og det er ud af klubben. Jeg mener dog stadigvæk jeg har mange år tilbage i min manager karriere, så Brøndby IF er kun et springbræt på min vej videre.

Jeg vil stadigvæk takke spillerne, klubben, bestyrelsen og ikke mindst fansene for en fantastisk tid på Vestegnen, og jeg forlader ikke klubben i uvenskab, men tværtimod. Jeg vil stadigvæk være at se på Brøndby Stadion i fremtiden og håber dem alt held og lykke i fremtiden."


Efter denne trænerfyring i Brøndby IF står der nu et ledigt trænersæde hos dem, og nu er de garanteret på rov efter en ny, hvis ikke de allerede har en i sigte. Det kunne eventuelt være en John Faxe Jensen, som ikke længere har jobbet som assistent i Blackburn længere, måske det er en træner de kunne forestille sig i Brøndby. Derudover kunne en træner som Thomas Thomasberg være en mulighed hos de Blå/Gule, dog er det kun noget der kan gættes på, da bestyrelsen i Brøndby går stille med dørene.
« Seneste Redigering: 11 Dec 2015, 17:44 af Lassenolesen » Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #2: 12 Dec 2015, 12:38 »


Brøndby vil til tops - Henter Gulddrengen hjem!
28-6-2015
Brøndby Stadion

Michael Laudrup vender hjem til vestegnen efter 10 år væk fra Brøndby IF. Han skal med følgende virkning overtage det tomme trænersæde, som Thomas Frank har efterladt sig. Denne signing vil med garanti give store håb hos både fans og spillere, største handel for Brøndby IF i mange år.

Brøndby IF, har fra dags dato præsenteret Michael Laudrup som deres nye cheftræner. Michael Laudrup har gået klubløs noget tid, og har været sat i forbindelse med nogle forskellige klubber, blandt andet en af storklubberne i Spanien, Valencia. Dog faldt disse rygter hurtigt til jorden. Derfor gik det lige pludselig rigtig stærkt for Laudrup og Brøndby om, at få tingene på plads.

Siden Laudrup sidst var i Brøndby har han fået en masse trænererfaring, da han har været i hele 5 klubber siden. (Getafe, Spartak Moskva, Mallorca, Swansea City og Lekhwiya) Det må derfor være en helt ny Michael Laudrup der kommer tilbage til Brøndby med nye ting han kan tilbringe dem.

"Der var ikke mange overvejelser i mit skifte tilbage til Brøndby IF, efter der ikke var chancer for, at komme til Valencia vidste jeg med mig selv, hvor jeg skulle hen. Min familie har selvfølgelig været med i disse overvejelser, og de bakkede mig 100% op i mit valg, og er klar på at følge mit nye eventyr.

Jeg har altid haft i tankerne, at jeg ville vende tilbage til Vestegnen da jeg forlod den, da det ligesom var her mit eventyr startede som cheftræner for et fodboldhold. Derfor har jeg altid sagt til mig selv, at jeg også vil slutte min karriere her. Ja i hørte rigtigt, dette bliver mit sidste eventyr som cheftræner. Mit eventyr skal slutte med et brag, så jeg skal have Brøndby tilbage på rette kurs." Udtaler, en meget glad og tilfreds Michael Laudrup.


Efter denne udtalelse fra Michael Laudrup, var det også muligt, at få nogle ord ud af bestyrelsesformande n
i Brøndby IF.

"Det er som en drøm der går i opfyldelse her i Brøndby IF. Tror det er noget både spillerne og ikke mindst fansene bakker mig op i. Vi vil haver tider i Brøndby som i 2002-2005 perioden. Vi er en klub der skal spille med om guldet hvert år, og det er noget vi sammen med Laudrup skal have tilbage. Som i også kan se hvis i kigger udenfor, så tror jeg godt i kan se, at fansene er tilfredse med dette bliver en realitet." Udtaler, Jan Bech Andersen.


Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #3: 12 Dec 2015, 13:17 »

Utrolig spændende. Jeg følger!
Logged

Kolo Abib Touré

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #4: 12 Dec 2015, 18:20 »

Utrolig spændende. Jeg følger!

Er jeg glad for at høre  Smiley Håber jeg kan bibeholde spændingen i bloggen!  Thumbs Up
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #5: 12 Dec 2015, 20:26 »

Er kæmpe fan!
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #6: 12 Dec 2015, 22:16 »

Er kæmpe fan!
Tak skal du have  Thumbs Up Håber jeg kan beholde dig som fan når jeg komme igang!  Wink
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #7: 14 Dec 2015, 14:06 »



Transfervinduet


Pengeposen i Brøndby IF er så småt ved, at være brugt. Dog har det gået meget stille for sig i dette transfervindue på Vestegnen, hvor Michael Laudrup har brugt store summer på, at få forlænget med de allerede nuværende spillere.


Det første der stod på Laudrups ønskeseddel var, at få en forlængelse med viceanføreren Daniel Agger på plads. Han har vurderet Agger til, at være en af nøglerne til mesterskabskampen. Der var meget snak, da bestyrelsen blev samlet omkring det lille bord sammen med Daniel Agger og hans agent. Det blev 2 timer senere offentliggjort, at Daniel Agger er at finde i Brøndby IF frem til 2017. Dog kom de ikke med yderligere informationer omkring omfanget af hans kontrakt mht. løn mm.

Da første prioriteten var på plads var det tid til, at gå ud og kigge transfermarkedet igennem, Michael Laudrup var målrettet, da han ikke mener der skal meget til for, at Brøndby har et hold der ligger i den rigtige ende. Han var derfor på udkig efter noget ungt blod, der kunne komme med nye kræfter og ikke mindst TEKNIK til holdet.

Han var forbi mange spillere, dog var transferbudgettet ikke højt nok til, at kunne hente spillere af den kaliber han var ude efter. Brøndby og Laudrup gik meget stille med dørene, og der blev ikke sagt et eneste ord før alt var 100% på plads, da de senere på transferugen stolte kunne byde en Emre Mor velkommen til klubben. Emre Mor har spillet en del U-landskampe for Danmark, og den blot 18 årige fløjspiller kunne ikke sige nej til et tilbud fra selveste Brøndby IF. Emre Mor blev hentet til klubben fra FC Nordsjælland for 2 mio. kr.
Emre Mor

Kigger man på salg af spillere har der ikke været nogle. Der har været en del snak omkring et salg af Pukki og en del bud på ham kom der også. Dog har Brøndby IF afvist samtlige tilbud, da Pukki er en fra start 11'eren og en nøglespillere for holdet. Den eneste som har "forladt" klubben er 16 årige Tobias Noer, som er blevet lejet ud til 2. divisions mandskabet FC Svendborg.

Overordnet set har det været et stillestående transfervindue hos de blå/gule, men Laudrup er optimistisk forud for den kommende sæson, og han kan ikke længere vente på første startfløjt i Superligaen.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2015, 15:59 af Lassenolesen » Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #8: 14 Dec 2015, 15:59 »

Spændende, vil klart følge den her Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #9: 14 Dec 2015, 20:46 »

Spændende, vil klart følge den her Smiley
Håber bloggen vil forblive spændende! Håber i både vil skrive positive og negative  ting, så den kan udvikle sig med tiden  Thumbs Up Dejligt med en følger!
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #10: 14 Dec 2015, 21:02 »

Selvom jeg hader Brøndby, fanger du mig totalt med dine skrivekundskaber. Det bliver et følg herfra Wink
Logged

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #11: 14 Dec 2015, 22:14 »

Selvom jeg hader Brøndby, fanger du mig totalt med dine skrivekundskaber. Det bliver et følg herfra Wink
Mange tak for de rosende ord! Dem vil jeg klart tage med mig videre  Smiley
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #12: 16 Dec 2015, 15:50 »



Trup gennemgang

Der går ikke længe for Michael Laudrup og Brøndby IF skyder sæsonen i gang med en udekamp i Aarhus. Derfor har Michael Laudrup lavet en trup gennemgang. Han giver de forskellige kæder stjerner efter niveau, og hvem han forventer, at have i start 11’er og meget mere.


Formation
Laudrup har valgt, at spille med to forskellige formationer, som vil blive skiftet efter hvem de møder. Han har valgt, at bruge en 4-2-3-1 som deres faste formation, hvor de vil spille med offensive kanter, og lidt mere defensiv central midt. Deres anden formation vil være en 4-1-2-3, som er lidt mere defensiv anlagt, hvor de måske vil spille lidt mere kontrolleret. En taktik som nok for det meste vil blive brugt imod de bedre hold på udebane.

Keepers [Frederik Rønnow - Mads Toppel]
I målet hos Brøndby er der ingen tvivl om, hvem der bliver første valget. Frederik Rønnow er kommet til Vestegnen fra Horsens, og han har vist at han kan stå på rigtig højt niveau. Som det ser ud lige nu kan det ikke mærkes særlig meget, at de har mistet Hrádecký. Andet valget er selvfølgelig den rutinerede Mads Toppel.


Defenders [Jesper Juelsgård - Daniel Agger - Riza Durmisi - Johan Larsson - Dario Dumic - Martin Albrechtsen -                                Frederik Berge - Malthe Johansen]
Ser man bort fra skaderne i truppen, som kommer til at ramme starten af superligaen, vil forsvaret nok blive som de fleste forventer. På de to backs vil det blive Larsson og Durmisi, dog har Laudrup en rigtig god backup i Jesper Juelsgård, som kan gå ind og erstatte en Durmisi, hvis han ikke topper. De to backs vil være offensive anlagt, dog mest offensiv i venstre siden. De to midterforsvarer vil blive Daniel Agger og Dario Dumic. Daniel Agger bliver den rutinerede i kæden, som skal få det hele til at binde sammen og skal svinge dirigentstokken. Den rutinerede Martin Albrechtsen er der dog også til, at tage over til de lidt større kampe


Midfielders [Thomas Kahlenberg - Christian Nørgaard - Lebogang Phiri - Magnus Eriksson - Teemu Pukki -                                         Andrew Hjulsager - Rodolph Austin - Elba Rashani - Christian Jakobsen - Emre Mor]
Midtbanen hos Brøndby bliver med en defensiv midtbanespiller, som kommer til, at spille lige foran forsvarskæden, som skal ligge og samle alt skraldet op som ryger forbi. Denne opgave har Rodolph Austin fået, hvilket er en stor forstærkning for Vestegnen, og en spiller Laudrup mener vil blive nøglen til meget af det defensive. Foran Austin vil Phiri og Kahlenberg komme til at ligge, hvor Kahlenberg vil være den boldfordelende midtbanespiller. Hvorimod Phiri nok bliver en felt til felt spiller, der vil løbe solen sort. En spiller der vil få en del indhop eller måske endda smide sig i start 11’er på et tidspunkt er en Christian Nørgaard, som er en fantastisk joker at have på holdet.

Tager vi skridtet længere ud på banen kommer vi til holdet kanter. Her har de lidt forskelligt at skyde med, og nok også en position som vil blive ændret en del. Fra start i de fleste kampe mener Laudrup det vil blive Eriksson og Pukki. Pukki har han valgt at smide ned på en kant pga. hans arbejdsstyrke og vilje. Dog kan en Puki også spille angriber. På bænken vil han så have Greko, Rashani og ikke mindst Emre Mor, som nok skal have nogle år med de rutinerede endnu før han kommer til at slå helt igennem. Dog mener Laudrup godt man kan forvente, at se ham på banen nogle gange i år.


Forwards [Teemu Pukki - Ronnie Schwartz - Daniel Stückler - Johan Elmander]
Den sidste plads på banen er angriberen. Med denne formation kommer angriberen til at ligge alene på toppen, dog spilles der med offensive kanter, som kommer til, at ligge tæt op af angriberen. Angriberpladsen bliver bevogtet af selveste plaffeministeren. Laudrup forventer en målmaskine uden lige i denne sæson fra Schwartz. Han håber og tror på, at denne sæson bliver hans i Brøndby. Dog vil han ikke udelukke, at Elmander kan få nogle kampe fra start, og Elmander ligger da heller ikke skjul på, at han vil kæmpe røven ud af bukserne for, at få så meget spilletid som muligt.
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #13: 17 Dec 2015, 14:47 »



Kurs mod Europa
22-07-2015
EURO Cup 1. kvalrunde
Brøndby har inden sæsonens begyndelse været ude i Europa for, at prøve kræfterne af. Det er altid en lille fordel for et tophold, at de har disse kampe at starte sæsonen ud på, så de kan prøve deres eventuelle start 11’er og kan rette til hist og her. Succesen i Brøndby allerede nu kan da også mærkes, og de små hold i Europa er da kun et bump på vejen imod gruppespillet.

EURO Cup første kvalrunde bød på det Irske hold Glenavon. Et hold som ikke burde give Brøndby særlig store udfordringer, hvilket det heller ikke gjorde, set over to kampe. Første kamp var på udebane på Mourneview Park, foran blot 3.423 tilskuere, hvor en del Brøndby fans havde taget den lange tur for, at støtte deres helte.

Kampen blev da også hurtigt skudt i gang, og allerede efter 8 minutter fik Brøndby tilskuerne noget, at varme sig på. Plaffeministeren var nemlig på pletten, med en fin halvflugter, kunne han gøre det til 0-1. Der skulle ikke gå længe før der igen blev jubel i udebanesektionen. Blot 6 minutter efter, brød det løs. På en hjørnesparks kombination fra Brøndby endte bolden i panden på Albrechtsen, der sikkert headede den ind til føringen 0-2, som også blev pausestillingen. Sidste mål i denne kamp blev i det 87 minut, da Simon Lowe kunne reducere til 1-2, og give lidt håb for Glenavon inden returopgøret i Brøndby.

En uge senere kom Glenavon til Brøndby stadion for, at tage kampen op om videre kvalifikation i EURO Cuppen, dog uden særlig store chancer, i hvert fald hvis man kigger på slut resultatet. Kampen endte 4-0! Hele kampen foregik foran Glenavons mål, som ikke engang formåede at få et skud inden for målrammen i de 90 minutter. Først var det Plaffeministeren der igen var på pletten. Derefter score den smukt spillende Frederik Holst hele 2 mål fra sin midtbane position, og højre backen Jesper Juelsgård satte prikken over i’et i de sidste minutter af kampen, og scorede til 4-0. Det blev derfor til en samlet 6-1 sejr, og videre kvalifikation til 2 spillerunde.

EURO Cup 2. kvalrunde

2. kvalrunde bød på det bosniske hold Zeljeznicar, som nok kan sammenlignes meget godt med Glenavon, hvis man tænker niveaumæssigt. Et hold der ikke burde give Brøndby de store problemer. Dog fik de alligevel presset Brøndby i første kamp, hvor Brøndby skulle en tur til Bosnien. Kampen sydede og boblede i Bosnien foran 10.000 højtråbende fans! Kampen havde lige rundet de 88 minutter, da indskifteren Rashani smækker et tidligt indlæg fra venstrekanten ind imod Ronnie Schwartz, der med en lang tå får prikket den i kassen til 0-1. Der bliver buet forfærdeligt meget, da de med dette mål sikrede sig en 0-1 sejr i Bosnien! Fantastisk udgangspunkt.
EURO Cup
* (U) Glenavon 1-2
* (H) Glenavon 4-0
* (U) Zeljeznicar 0-1
* (H) Zeljeznicar 5-2

Et fyldt Brøndby stadion i returkampen må åbenbart have skræmt det bosniske hold lidt, for de havde ikke meget at byde på i forhold til den første kamp. De blev kørt over. Allerede efter første halvleg var det afgjort, da Brøndby førte 4-1. Johan Larsson, Eriksson og plaffeministeren x 2, havde drevet gæk med det bosniske forsvar. En Ronnie Schwartz i topform. Pukki fik lov til at lukke ballet på Brøndby Stadion med scoringen til 5-2, som også blev slutresultatet. De kunne derefter tage turen rundt på stadion og juble med de glade Brøndby fans.

Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

Lausus
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gulddrengen vender hjem
« Svar #14: 17 Dec 2015, 16:38 »

Spiller selv med BIF, så jeg følger med  Smiley

Hvorfor er Hjulsager ikke nævnt i snakken om dine kanter? Han blev kåret til årets spiller hos mig i første sæson og har virkelig potentiale til noget stort  Cool
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010