home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 286 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Positions træning?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Positions træning?  (Læst 7515 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Positions træning?
« : 10 Dec 2015, 15:28 »

I FM15 kunne man træne spillere op i positioner uden at man også skulle træne dem op til en bestemt rolle - Er det stadig muligt? F.eks. vil jeg gerne have min central forsvarer til at kunne dække af på højre backen, hvis jeg får skader, men kan kun træne ham op hvis jeg også vælger en eller form for back-træning. Ubeslutsom

Eller har jeg overset noget?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #1: 10 Dec 2015, 15:32 »

Ja det er mega træls og jeg kan ikke finde nogen løsning på det.. Jeg bøvler også rigtig meget med det.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

dunner87
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #2: 10 Dec 2015, 16:34 »

Os mig. Det noget knald!!!
Logged

Wolves, pride of the midlands.

Shit on the Baggies

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #3: 10 Dec 2015, 16:44 »

Det virker heller ikke til, at spillerne bliver ret meget bedre til de forskellige roller, synes jeg. Dog har mange spillere flere "naturlige" positioner Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #4: 10 Dec 2015, 16:58 »

Og det er også træls at man ikke kan træne en bestemt rolle som f.eks Central Midfielder Attack men kun hele rollen som Central Midfielder.. Håber det bliver rettet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #5: 10 Dec 2015, 17:02 »

Enig i det sidste der skriver - specifikke roller. Men synes nu det nye system er ret fedt - det er først nu de har indført det lille hjul der viser hvor godt spillerens egenskaber passer til rollen, så det passer skide godt at man nu kan træne dem i roller og positioner Smiley

Men nej et lokum der til nøds kan spille på kanten bliver selvfølgelig ikke en dygtig kantspiller af at lære selve rollen, når han er 209 cm og vejer det dobbelte i kg Wink
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #6: 10 Dec 2015, 17:26 »

Enig i det sidste der skriver - specifikke roller. Men synes nu det nye system er ret fedt - det er først nu de har indført det lille hjul der viser hvor godt spillerens egenskaber passer til rollen, så det passer skide godt at man nu kan træne dem i roller og positioner Smiley

Men nej et lokum der til nøds kan spille på kanten bliver selvfølgelig ikke en dygtig kantspiller af at lære selve rollen, når han er 209 cm og vejer det dobbelte i kg Wink

Jeg mener mere, at en der har fuld "grøn ost" i f. eks fremskudt playmaker og mangler 3 brikker i osten som dybdeliggende, så kan man ikke nødvendigvis træne ham bedre som dybdeliggende Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #7: 10 Dec 2015, 18:45 »

Jeg har heller ikke fundet andre løsninger på dette problem, udover lige at jeg har fået en svaghed for spillere som kan dække alle pladser - i Superligaen kan Bjørn Paulsen eksempelvis nævnes som sådan en type, men de kommer også som regens.

Jeg satsede førhen på 3 keepere, en til hver plads samt 2-3 talenter i truppen - en til hver kæde. Nu gør jeg efter 3 keepere, 2 til hver plads og 2-3 spillere til flere pladser, i stedet er talenterne så bare mere en del af reserve opsætningen i mine klubber.

Min kronjuvel i rollen er lige nu en central spiller der kan spille alle pladser kompetent eller bedre (på nær keeper rollen).
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #8: 10 Dec 2015, 19:44 »

Jeg mener mere, at en der har fuld "grøn ost" i f. eks fremskudt playmaker og mangler 3 brikker i osten som dybdeliggende, så kan man ikke nødvendigvis træne ham bedre som dybdeliggende Smiley

Det kan man da sagtens Smiley nu hvor den grønne ost er der, kan man bare se hvor (in)effektiv træningen virkelig er. Hvis hans egenskaber er virkelig gode til FP, så skal der meget til at han bliver lige så god som DP (eller hvad forkortelserne nu hedder) men hvis du træner ham som DP og samtidig har fokus på en egenskab som er vigtig for DP, og som spilleren ikke er stærk i, så er det muligt at gøre ham væsentlig stærkere som DP... Hvis han er 27 er det naturligvis ikke muligt at ændre på en spillers bedste position udover særlige tilfælde
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Positions træning?
« Svar #9: 10 Dec 2015, 21:55 »

Oplever at det kan tage en evighed at træne en ny position, indtil videre har Thiago Maia trænet som CM i 1,5 sæson og har spillet 25+ kampe på positionen, uden der er sket ændringer. Er i manchester city, så det er ikke fordi faciliteter og trænere er gode nok.
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Positions træning?
« Svar #10: 11 Dec 2015, 13:07 »

Når man skal træne ny position, er det så korrekt at man går ind på spilleren - udvikling - træning - position/rolle og så vælger der? Nu har Thiago Maia trænet cm i to sæsoner, sammenlagt 40 kampe,  og er stadig kun kompetent på pladsen som han starter med at være. 
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #11: 11 Dec 2015, 15:17 »

Ja det er korrekt.

Hvor hurtigt en spiller tilegner sig evnen til at spille en rolle afhænger af hans 'versatility' - en skjult egenskab.

Det er dog muligt at få et praj om hvor god han er i 'versatility', som betyder foranderlighed eller noget i den dur. Hvis en spiller i forvejen kan spille mange position, så har han sandsynligvis også lettere ved at lære en ny.
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Positions træning?
« Svar #12: 11 Dec 2015, 20:40 »

Ja det er korrekt.

Hvor hurtigt en spiller tilegner sig evnen til at spille en rolle afhænger af hans 'versatility' - en skjult egenskab.

Det er dog muligt at få et praj om hvor god han er i 'versatility', som betyder foranderlighed eller noget i den dur. Hvis en spiller i forvejen kan spille mange position, så har han sandsynligvis også lettere ved at lære en ny.

Tak for svaret, giver god mening med det versatility, om der så er en "bug" i mit save ved jeg ikke, for Thiago Maia  som jeg har problemet med står lige netop til at være versatile/alsidig under min træner rapport:(
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Positions træning?
« Svar #13: 11 Dec 2015, 21:39 »

Jeg tror ikke at det er en bug - jeg har selv haft flere spillere der efter 1 år til halvandet ikke spillede positionen naturligt, på trods af at rapporten sagde det samme som du beskriver. Jeg har dog også haft en enkelt spiller som i første sæson lærte at spille en ny position naturligt, så jeg er fortrøstningsfuld om at de nok skal komme efter det Wink
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Positions træning?
« Svar #14: 11 Dec 2015, 22:29 »

Jeg tror ikke at det er en bug - jeg har selv haft flere spillere der efter 1 år til halvandet ikke spillede positionen naturligt, på trods af at rapporten sagde det samme som du beskriver. Jeg har dog også haft en enkelt spiller som i første sæson lærte at spille en ny position naturligt, så jeg er fortrøstningsfuld om at de nok skal komme efter det Wink

Håber, og tvivler desværre.. Det er 2,5 sæson nu og stadig kun kompetent som han startede på.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010