home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 231 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Gentagende mønster hvert FM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Gentagende mønster hvert FM  (Læst 7058 gange)
Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Gentagende mønster hvert FM
« : 07 Dec 2015, 22:35 »

Hej,

Jeg er på jagt efter lidt erfaringer fra andre FM-nørder. Jeg sidder igen i år men den samme oplevelse, som jeg har gjort de sidste mange udgaver af FM i træk. Ikke alene, er det svært at få en taktik til at virke, men ofte når man synes det ruller, så render man ind i en eller anden syret øretæve. Eks. vinde de første 3 kampe i PL med Man u - efter at have vundet og domineret sine venskabskampe - for efterfølgende at modtage snittere på 0-4 af West Brom og 1-5 af Arsenal (sidstnævnte på Old Trafford).

Ovenstående beskrivelse virker selvfølgelig opgivende - og det er den sådan set også, for jeg har absolut ingen ide om, hvordan den skal kringles. MEN - her kommer pointen med mit opslag - sådan har min oplevelse som nævnt været i flere år. Eneste grund til, at jeg ikke har droppet FM er, at der på mystisk vis altid sker et eller andet med spillet efter et stykke tid. Jeg antager at der må være patch-relateret eller noget i den dur, men det er mærkeligt, hvis jeg er den eneste, der sidder med den oplevelse.

Helt skåret ud i pap, så ændrer spiloplevelsen sig som regel til, at spillet nem kan være mere udfordrende, end man finder rmorsomt, men man har samtidig en ide om, at de tiltag man benytter faktisk har en effekt.

Er spændt på at høre om jeres erfaringer, men for at komme et par svar lidt i forkøbet, så har jeg endnu ikke prøvet en udgave af FM, hvor den samme formation er stoppet med at virke. Specielt efter 15´eren udkom var der mange, som skrev, at det ikke ville kunne lade sig gøre at spille manager mere uden at "mixe det hele lidt up". Super langt fra min oplevelse. Løb i 15´eren alt over med både Juve og Newcastle - for at illustrere lidt niveau-forskel - med den præcist samme formation - uden ændringer i forhold til hjemme/ude og store/små hold som modstandere.

Lomaxx
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #1: 07 Dec 2015, 23:03 »

Hej,

Jeg er på jagt efter lidt erfaringer fra andre FM-nørder. Jeg sidder igen i år men den samme oplevelse, som jeg har gjort de sidste mange udgaver af FM i træk. Ikke alene, er det svært at få en taktik til at virke, men ofte når man synes det ruller, så render man ind i en eller anden syret øretæve. Eks. vinde de første 3 kampe i PL med Man u - efter at have vundet og domineret sine venskabskampe - for efterfølgende at modtage snittere på 0-4 af West Brom og 1-5 af Arsenal (sidstnævnte på Old Trafford).

Ovenstående beskrivelse virker selvfølgelig opgivende - og det er den sådan set også, for jeg har absolut ingen ide om, hvordan den skal kringles. MEN - her kommer pointen med mit opslag - sådan har min oplevelse som nævnt været i flere år. Eneste grund til, at jeg ikke har droppet FM er, at der på mystisk vis altid sker et eller andet med spillet efter et stykke tid. Jeg antager at der må være patch-relateret eller noget i den dur, men det er mærkeligt, hvis jeg er den eneste, der sidder med den oplevelse.

Helt skåret ud i pap, så ændrer spiloplevelsen sig som regel til, at spillet nem kan være mere udfordrende, end man finder rmorsomt, men man har samtidig en ide om, at de tiltag man benytter faktisk har en effekt.

Er spændt på at høre om jeres erfaringer, men for at komme et par svar lidt i forkøbet, så har jeg endnu ikke prøvet en udgave af FM, hvor den samme formation er stoppet med at virke. Specielt efter 15´eren udkom var der mange, som skrev, at det ikke ville kunne lade sig gøre at spille manager mere uden at "mixe det hele lidt up". Super langt fra min oplevelse. Løb i 15´eren alt over med både Juve og Newcastle - for at illustrere lidt niveau-forskel - med den præcist samme formation - uden ændringer i forhold til hjemme/ude og store/små hold som modstandere.

Lomaxx

Sætte du taktik i forhold til din modstander, eller holder du dig til 1-2 som du bruge i flæng ? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #2: 07 Dec 2015, 23:36 »

Der er mange der er enige med dig lomaxx, men tavse derom efterhånden. Det er også lidt den samme sang hvert år, så det er nok også trættende at læse og høre om. MEN jeg er meget enig i din betragtning.
Det VIL ændre sig over patches.. Giv det lidt tid istedet for at bryde dit hoved med taktikker og setups, de skal alligevel modificeres over de næste to patches.
Det er ikke fordi sværheden graden er for høj fra start. Det er match engine der har fejl(i mine øjne). For nogen er det en bagatel for andre alt afgørende (hører til den sidste gruppe og har derfor ikke købt fm 16).
Tør godt sætte mine penge på at det der virkede for dig til sidst i fm15, som ikke virker nu, skal nok komme til at virke igen.

Jeg syntes fm  14 og 15 især udviklede sig fra spil der havde sine klassiske fejl ved udgivelse til spil der var alt for nemme..
Min pointe er egentlig bare, spil fm15 eller lev med dine ustabile  oplevelser nu og afvent patch - som du siger det skal nok komme(via patch).
Logged

rasll2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #3: 08 Dec 2015, 02:38 »

Kan ikke nikke genkende til det, de sidste mange FM's har jeg haft det svært i starten men med mit første spil / save i fm 16 har jeg spillet en sæson med Liverpool vandt ligaen med 10 point, vandt uefa cuppen over shaktar og vandt Liga cuppen over city det eneste jeg røg ud i var FA cuppen virker sådan lidt meh at vinde alt i første sæson.
Logged

fckbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #4: 08 Dec 2015, 11:01 »

Vil give dig ret. Har i de første par save slet ikke kunne få det til at køre.. Jeg oplever også som du siger at venskabskampene bliver vundet i overlegen stil. Selv mod bedre modstandere, hvor jeg så i ligaen får en lussing af de dårligere hold.. Men så kan jeg pludselig vinde 3-4 - 0 over et af storholdene.. Det giver slet ingen mening.. Syns det er svært at tilpasse ens taktik, når resultaterne svinger så meget.. I 15'eren var der samme problem.. Det var først senere at, det blev mere stabilt.. Har i øjeblikket gang i et save med Inter, hvor jeg den ene kamp kan vinde med 5+ mål, hvor jeg kampen efter ikke laver et eneste..
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #5: 08 Dec 2015, 13:07 »

Oplever det samme.
Spiller med BIF og var meget stabilt og godt kørende.

Et nederlag til Fredericia med reserve-hold og nederlag i EL gruppespillet - har smadret mit hold og taktik fuldkommen!
Før vinterpausen havde jeg en stime på 7 kampe uden sejr, og gled fra første til 5. pladsen.

INTET fungerer - kan selvfølgelig være form, skader og et hårdt program - men er stadig lidt vildt det kan slå et helt hold og taktik ud..
Logged

fckbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #6: 08 Dec 2015, 14:41 »

Oplever det samme.
Spiller med BIF og var meget stabilt og godt kørende.

Et nederlag til Fredericia med reserve-hold og nederlag i EL gruppespillet - har smadret mit hold og taktik fuldkommen!
Før vinterpausen havde jeg en stime på 7 kampe uden sejr, og gled fra første til 5. pladsen.

INTET fungerer - kan selvfølgelig være form, skader og et hårdt program - men er stadig lidt vildt det kan slå et helt hold og taktik ud..

Tja, du spiller jo med Brøndby.. Så det er vel egentlig meget realistisk Peace

Ej, spøg til side.. Det er virkelig frustrerende.. Men mistet helt lysten, når man rammer sådan en stime.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #7: 08 Dec 2015, 15:25 »

Tja, du spiller jo med Brøndby.. Så det er vel egentlig meget realistisk Peace

Ej, spøg til side.. Det er virkelig frustrerende.. Men mistet helt lysten, når man rammer sådan en stime.

Hehe - bukadish!! :-)

Du har måske ret - det er realistisk nok.
Men da jeg lå nummer 1 efter 7 runder med 14-2 i målscore, der var jeg optimistisk.
Men skal love for det er noget forkrampet spil jeg leverer nu.

Og ved ikke hvor meget der skal justeres rent taktisk - man prøver at ændre lidt hele tiden. Det hjælper nok heller ikke.
Logged

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #8: 08 Dec 2015, 20:12 »

@Rasll2 fedt at høre! Har du evt. et par guldkorn? Det behøver ikke være hele dit setup, men måske et par ting, du finder værd at nævne?

@bromberg rart at høre jeg ikke er alene med den oplevelse - det du beskriver matcher det jeg møder, når jeg fyrer op for FM 16. Det er lidt skuffende, at spillet ikke bare er klar fra start, men når man har spillet Fifa gennem flere år så er man bekendt med den problemstilling - og så er det en fedt at jage den rigtigt "løsning" i forhold til at knække den ME.

Som sidenote vil jeg lige høre, om der skulle være nogen med succes i en standard 4-4-2 eller 4-4-2 diamant bred? Kan bare ikke få nogen af de to til at virke, men når jeg møder modstandere, som bruger dem, så får jeg tæv. Bedste eksempel er, at Leicester totalt skoler mig efter en ok periode uden udsving. 22 afslutninger er for meget mod Man U, som er holdet denne gang, uanset at det går, som det gør for Leicester i virkeligehen.

Lomaxx

P.s 4-4-2 diamant bred var min absolutte favorit i sin tid, så hvis nogen kommer med de vise sten i den henseende vil denne bruger blive tosse-glad Opstemt
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #9: 08 Dec 2015, 21:06 »

"Fedt at knække me", det er netop det jeg finder utilfredsstillende:). Jeg gider ikke spille manager efter en logik i me og slet ikke en logik der ændres igennem det ene år spillet "lever".
Jeg vil gerne spille det efter en taktisk logik, som skal give resultater udfra en fodboldlogisk tænkning og ikke en skør me:).
Det er heller ikke alle der som du nok kan se der har problemer, men der er mange der er frustreret fra start af, som ender med at være helt tilfredse. Og det er altså ikke fordi man så lige pludselig har fundet formlen;). Ændringer i me - eller at opdage "det nye sort". Fm kan til tider ændre markant karakter efter hvad der lige gør sig gældende i fodbold. Nogle gange er backs et must andre gange overflødige nærmest. Nogengange er en omc overated, andre gange det modsatte.
En me der var genkendelig fra første færd er egentlig bare det der ønskes. Men langt henad vejen er det de samme problematikker år efter år..
For mig personlig går det sådan at jeg holder stædigt på min taktik og ender med at ligge spillet på hylden lidt tid, pga skøre resultater eller andet og finder det frem igen og finder det herefter en anelse for let. Med samme taktik vel at mærke.
Tror bare me er opbygget sådan, at med nogle taktiske setups så oplevet forskellige problemer ikke og med andre taktiske opsætninger straffes man prompte med dem.
Jeg har ihvertfald erfaret at eks teamtalks er vejen til "et lettere" fm efter 2 store patch.
Logged

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #10: 08 Dec 2015, 22:59 »

Det var en formuleringsfejl fra min side. Pointen var at i den forvirrende tid her i starten af en ny version vil det være rart at finde noget, som virker - noget som man føler sig herre over - også selvom der opstår uønskede udfald Smiley

Som du skriver er det interessant i forhold til, hvilke positioner der er "in" på et givent tidspunkt. Det der undrer mig mest er forskellen på, at noget virker glimrende for modstanderen når det gang på gang ikke viser sig effektivt for en selv, men det er vel igen et ME-problem. PT bliver jeg dunket gang på gang af modstanderens offensive kanter, mens mine egne render rundt og leger gemmeleg.

Anywho - tak for tankerne - altid rart med lidt sparring.

Lomaxx
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #11: 09 Dec 2015, 00:03 »

@Rasll2 fedt at høre! Har du evt. et par guldkorn? Det behøver ikke være hele dit setup, men måske et par ting, du finder værd at nævne?

@bromberg rart at høre jeg ikke er alene med den oplevelse - det du beskriver matcher det jeg møder, når jeg fyrer op for FM 16. Det er lidt skuffende, at spillet ikke bare er klar fra start, men når man har spillet Fifa gennem flere år så er man bekendt med den problemstilling - og så er det en fedt at jage den rigtigt "løsning" i forhold til at knække den ME.

Som sidenote vil jeg lige høre, om der skulle være nogen med succes i en standard 4-4-2 eller 4-4-2 diamant bred? Kan bare ikke få nogen af de to til at virke, men når jeg møder modstandere, som bruger dem, så får jeg tæv. Bedste eksempel er, at Leicester totalt skoler mig efter en ok periode uden udsving. 22 afslutninger er for meget mod Man U, som er holdet denne gang, uanset at det går, som det gør for Leicester i virkeligehen.

Lomaxx

P.s 4-4-2 diamant bred var min absolutte favorit i sin tid, så hvis nogen kommer med de vise sten i den henseende vil denne bruger blive tosse-glad Opstemt


Ja 442 diamond var en gang bare the one. Jeg har i flere år ikke kunne få succes med 442 men i år er den der, dog er det med fløjene skubbet op som wings. Her igang med det genopstående discount Rangers hold som pt bruger 20 millioner £ mindre på løn end Celtic om året.


« Seneste Redigering: 09 Dec 2015, 00:13 af Sunbao » Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #12: 09 Dec 2015, 06:17 »

Åhh ja 4-4-2 eller 4-2-4 var i mange år favoritten, især i premier league:)
Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #13: 09 Dec 2015, 10:29 »

Det er meget spændende betragtninger I alle har, men jeg må indrømme at jeg også savner en patch med små tweaks til den ME. De sidste mange år, syntes jeg det var muligt at få et hint om, hvornår man kunne regne med en ny patch.

I år har jeg ingen idé om det, overhovedet. Gutter. Sidder I inde med opdaterede nyhedder på dette områder, eller må vi bare forvente at der kommer en ny patch lige inden jul, i lighed med tidligere år? Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Gentagende mønster hvert FM
« Svar #14: 11 Dec 2015, 00:50 »

Det er meget spændende betragtninger I alle har, men jeg må indrømme at jeg også savner en patch med små tweaks til den ME. De sidste mange år, syntes jeg det var muligt at få et hint om, hvornår man kunne regne med en ny patch.

I år har jeg ingen idé om det, overhovedet. Gutter. Sidder I inde med opdaterede nyhedder på dette områder, eller må vi bare forvente at der kommer en ny patch lige inden jul, i lighed med tidligere år? Smiley

Før jul som altid Peace
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010