home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktiske udfordringer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Taktiske udfordringer  (Læst 5333 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Taktiske udfordringer
« : 19 Nov 2015, 10:42 »

Søger hjælp omkring at mit hold gør det præcis modsatte af hvad de bliver bedt om

eksempelvis

De bliver bedt om at spille kort, og de sparker i langt hver gang
de bliver bedt om at holde deres positioner og de står aldrig der hvor deres position er (højre back ligger i venstre side så der står 2 backs??)
målmanden er ligeledes bedt om at spille til centerforsvar, med træk tiden og tril bolden... han smadre den hurtigt frem mod angriberen?? som i øvrigt ikke er targetman....

Mine backs ser passivt til at deres backs løber forbi den, og de får hver gang lov til at lave et indlæg fra baglinien som går ind, da mine centerforsvar aldrig header til bolden ??...

Er der nogen der har oplevet dette eller det kun mig der er forbandet??
Har prøvet med mange forskellige taktiker i løbet af 5 sæsonen uden noget har hjulpet...

pt. spiller jeg en 4-1-2-2-1, defensiv og struktureret...
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #1: 19 Nov 2015, 11:07 »

Hvor meget af taktikken har dine spillere lært? Kan muligvis have noget med det at gøre.

Fra egne erfaringer, så oplever jeg tit, at Kontra og Defensiv begge er kontra taktikker, og derfor vil spille bolde hurtigt frem, så min anbefaling kunne være, at du kunne prøve at sætte din indstilling mentalitet til standard, og så bare bruge defensive spillere (positionerne tænker defensivt), da jeg tror du vil få mere af spillet, og spille mere på den måde, som du gerne vil have dine spillere til at spille.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #2: 19 Nov 2015, 11:19 »

De mangler måske 10% i forhold til indikationen sammenlagt - nogle mere end andre, synes bare det grotest så overlegen AI er i forhold til at komme til indlæg og score - og så spiller de stort set elle 4-2DM-1-2-1, men når de har bolden en 2-5-3 med 3 foran feltet, 2 på kanterne og 3 i feltet... og kan ikke gøre en skid ved det Smiley -- men vil da forsøge at bruge dit råd
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #3: 19 Nov 2015, 11:26 »

Jeg har før spillet 4-2DM-2OMV/H-2, hvor jeg har spillet med offensiv som mentalitet, og der har jeg haft 6 mand bagved, som alle var aggressive, sammen med 4 foran, som hurtigt kunne skabe et overtal. Modstandernes backer trak heller ikke særligt meget med i ned i angreb, da jeg ville kunne få en 4v3 situationer, så der var heller ikke så mange overlap. Grin
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #4: 19 Nov 2015, 11:28 »

Nu har jeg endnu til gode at spille med et tophold - ved ikke om det kan være pga spillerne er ringe, men i år har de sat baren højt taktisk synes jeg - hvilket er dejligt men meget frustrerende Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #5: 19 Nov 2015, 12:24 »

Jeg spiller ofte på kontra men dominerer kampene både mht. boldbesiddelse og skud på mål Opstemt det fungerer ikke rigtig med mere offensive instrukser, selvom 'standard' alligevel har været et fint udgangspunkt i mange tilfælde - hvorefter jeg ofte sætter den til kontra igen i løbet af kampen.

Mod tophold er det ofte nogenlunde lige, en smule til fordel for modstanderen, men hold på mit eget niveau og lavere dominerer jeg ofte kampene - med kontra instruksen
« Seneste Redigering: 19 Nov 2015, 12:25 af 22 » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #6: 19 Nov 2015, 23:36 »

Jeg takker for de gode inputs - slettede alle gemte taktikker og startede fra scratch !! - har nu vundet 11 kampe i træk og lukket 0 mål ind !!
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Bourinho
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #7: 20 Nov 2015, 09:35 »

Nodiem: Du har startet fra scratch, men spiller du stadigvæk 4-1-2-2-1?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #8: 20 Nov 2015, 09:41 »

Nodiem: Du har startet fra scratch, men spiller du stadigvæk 4-1-2-2-1?


Nej spiller en 4-1-3-1-1, og er indtil videre ubesejret i 22 liga kampe og har kun lukket 11 mål ind, samt scoret 36 mål..
klubben var sat til en 14. plads ud af 17.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #9: 20 Nov 2015, 12:00 »

Den med at Ai'en banker mål ind via indlæg, kan jeg nikke genkendende til. Har desuden set flere andre nævne det på internationale forummer. Jeg har dog dæmmet næsten op for det ved at ændre mine backs mentalitet til henholdsvis Forsvar og Support. Da jeg spillede med offensive backs haglede målene dog ind på indlæg.
Logged

Isolation

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #10: 22 Nov 2015, 15:25 »

Nogen der kan hjælpe mig lidt med min taktik kan ikke få noget ud af mit hold. Jeg er Køln og vil helst gerne spille med offensive kanter da jeg har fået nogen fantastiske spiller til den position. Håber nogen kan hjælpe?Huh??
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #11: 22 Nov 2015, 16:19 »

Nogen der kan hjælpe mig lidt med min taktik kan ikke få noget ud af mit hold. Jeg er Køln og vil helst gerne spille med offensive kanter da jeg har fået nogen fantastiske spiller til den position. Håber nogen kan hjælpe?Huh??
Vil foreslå en 4-1-2-3 formation (bred), således du spiller med kanter. Hvis du med kanter, mener wings, så synes jeg du skal angribe over kanterne, hvis du tillige har hurtige backs. Vil anbefale, at du sætter din hurtigste back til offensiv. Men skal nok se hele dit hold for at kunne sige mere. Du er velkommen til at sende mig en personlig besked.
Logged

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #12: 22 Nov 2015, 17:19 »

Jeg sender så hurtigt som muligt en besked til dig
Med lidt flere detaljer om mit hold osv.. Og vil sige tak for at du gider at hjælpe til..
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #13: 24 Nov 2015, 13:49 »

Ville ikke oprette en ny tråd, men tænkte denne var det rigtige sted ud af de andre. Måske man kunne ændre navnet, til noget andet, så folk ikke bare laver nye tråde konstant.

Jeg har lavet en ganske alm. 4-4-2. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til at gøre taktikken helt skarp. Modstanderne har for let ved at kører kontra syntes jeg, samt jeg ikke følger mine angribere er helt så skarpe som de burde.

Nogle der har nogle små tweeks Smiley


Logged

H A L A   M A D R I D!

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske udfordringer
« Svar #14: 24 Nov 2015, 14:09 »

Ville ikke oprette en ny tråd, men tænkte denne var det rigtige sted ud af de andre. Måske man kunne ændre navnet, til noget andet, så folk ikke bare laver nye tråde konstant.

Jeg har lavet en ganske alm. 4-4-2. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til at gøre taktikken helt skarp. Modstanderne har for let ved at kører kontra syntes jeg, samt jeg ikke følger mine angribere er helt så skarpe som de burde.

Nogle der har nogle små tweeks Smiley




Hvis du har meget hurtige angriber vil jeg foreslå at du spiller med aflever i dybden. Det har jeg gjort i mit spil efter jeg hentet nogen hurtige folk. Kan se på scoringsgennemsnit at der har hjulpet markant.

Iht. defensiven døjer jeg også selv med kontra mål i mod. Spiller også en 4-4-2, har dog ændret mine backs til Back (Forsvar). Det har gjort at de ikke er ret meget med i offensiven, men er gode til at hjælpe til bagud.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010