home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #3 En tur gennem Østeuropa !
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #3 En tur gennem Østeuropa !  (Læst 3458 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#3 En tur gennem Østeuropa !
« : 14 Nov 2015, 10:32 »




Mit navn er Stanislav.. Stanislav Mazur

Min historie starter i Polen, nærmere bestemt Gdynia, området omkring Gdynia kaldes populært for "Tri-City" da Gdynia som by er vokset sammen med Sopot og Gdánsk. byerne og deres opland er beboet af godt 1 million mennesker, og har nogle af verdens mest.. lad os kalde dem passionerede fans !

Jeg har aldrig været god til noget, i skolen var jeg sidst til det hele, på banen havde jeg klumpfødder - livet tegnede hårdt - min far arbejde på havneanlægget som tyskerne i sin tid brugte som base til østersøen, så pengene i min familie var få, specielt taget i betragtning at jeg har 5 mindre søskende.


Da jeg var 11 år tog min far mig med på stadion for første gang, dengang var Arka lige rykket op i Ekstraklasa, det var en kæmpe oplevelse som jeg aldrig glemt.

Det er også grunden til siden jeg var 15, har arbejdet på diverse ungdomshold som hjælpetræner og som 20-årig fik jeg tilbudt at blive almindelig træner for U17 holdet.
Derigennem har jeg indset at det er det eneste jeg nogensinde har været god til - og derfor var glæden da også stor da Arka Gdynia tilbød mig midlertidig stillingen som cheftræner, dog kun som afløser på 12 måneder, da økonomien ikke gav plads til en ny manager.

24 år gammel og med ansvaret for et polsk 2. divisions hold som ikke er levnet mange chancer - udfordringen er accepteret !

« Seneste Redigering: 17 Nov 2015, 20:06 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: En tur gennem Østeuropa !
« Svar #1: 14 Nov 2015, 10:57 »

Super start, jeg læser med!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
En tur gennem Østeuropa !
« Svar #2: 14 Nov 2015, 12:57 »



Overtagelsen af 1. holdet betyder at der er kommet mange nye opgaver, blandt andet opsætning af det holdet, valg af taktik, osv.

Blandt det mest interessante var mødet med klubbens sportsdirektør, som jeg igennem de sidste år har set jævnligt men aldrig rigtig talt med. Hans kontor emmer ikke af storklub eller glamour, der er tale om et tarveligt lille lokale med ét bord, fire stole og en gammel, efterhånden nikotin gul CRT skærm som har stået lidt for mange år i solen.

Paradoksalt nok er der også, på væggen, en stor montre med plads til trofæer - den står flot, skinnende - pokalen fra den polske pokalturnering som klubben vandt i 1978, men der er ingen pokaler at holde den med selskab.

Bedst som jeg står og læser inskriptionen, mærker jeg en hånd på skulder - Edward Klejndinst, sportsdirektøren, er ankommet og præsentere sig - han er en stor mand, hænder som skovle, skuldre som en skovarbejder og skaldet.
Vidste jeg ikke bedre kunne jeg tage ham for at være en Ultras fan !

Vi begynder at snakke omkring mit syn på klubben, mine personlig mål - men et spørgsmål ulmer inde i mig og da vi snakker om mit synd på at benytte egne spillere grundet klubbens økonomi, for jeg nærmest aggressivt udbrudt
"Hvorfor får jeg chancen !?"

Chok er det bedste ord til at beskrive min tilstand, han ser på mig og griner sagte.
"Klubbens økonomi er ikke til at hente en stor træner, og vi ser potentiale i dig - nogen gange må man løbe en risiko... vi løber med dig"..

Det er rart med afklaring og jeg kan også mærke at jeg ikke vil få mere snor end alle andre trænere.
jeg må og skal lykkes !

« Seneste Redigering: 14 Nov 2015, 15:41 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 En tur gennem Østeuropa !
« Svar #3: 15 Nov 2015, 14:44 »




Mine første dage i Arka Gdynia har været meget hektiske - godt nok har jeg været omkring klubben i en del år, men jeg har ikke haft et indgående kendskab til spillerne på træningsbanen over U17 niveau, så min første rigtige beslutning blev et arrangere 8 interne kampe mellem hhv. 1. holdet og 2. holdet + U18.

Der vil studere spillerne og deres forståelse for de taktikker jeg selv sætter pris på - i ligaen vil modstanderne være af bedre kaliber, men det hindre mig ikke i at teste mod en svagere modstander.

1. holds truppen er stor, 29 spillere er decideret på 1. holdet og det føler jeg er 4-5 for mange, og jeg har derfor taget nogle af bredde spillerne og sat dem på 2. holdet for at sikre spilletid til alle.
Truppen er en god blanding imellem ung og gammel og spænder fra 17 til 33 år.

Hovedparten af spillerne er Polakker, men to brasilianer, ét finne, en englænder samt en slovak giver et frisk pust på banen.

Taktikken jeg bruger er den samme som jeg havde benyttede på U17 mandskabet - en utraditionel 3-5-2, med en bred ruder på midten, da klubben er blandt de dårligste i ligaen vil vi forsøge at spille på hurtige omstillinger og en høj bagkæde med fokus på offsidefælden.


Som en del af den MUS-samtale, jeg havde med Edward Klejndinst omkring mine mål, for min karriere, kom der flere punkter frem.

Jeg vil vinde den polske Ekstraklasa, EL, CL og flere af de østeuropæiske ligaer - samt bringe en østeuropæisk klub til VM for klubhold og vinde den - dette med formål at udvikle sporten i en region med store talenter og stor uro.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #2 En tur gennem Østeuropa !
« Svar #4: 16 Nov 2015, 15:04 »

Spændende.

Jeg er helt klart med Smiley
Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #2 En tur gennem Østeuropa !
« Svar #5: 16 Nov 2015, 15:08 »

Noget af et projekt! Spændende. Jeg følger med Smiley
Logged

Naah.

Veststar
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: #2 En tur gennem Østeuropa !
« Svar #6: 17 Nov 2015, 10:22 »

Jeg er med, Det er altid interresant at læse dine blogs.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 En tur gennem Østeuropa !
« Svar #7: 17 Nov 2015, 20:06 »





Da jeg blev tilbudt den midlertidige kontrakt i klubben, satte jeg mig et personligt mål om at ende på en 14. plads som minimum - det ville betyder at vi slap for nedrykningsspillet - og med 18 hold i ligaen synes jeg ikke det virkede usandsynligt.

Hvad jeg ikke lige havde kalkuleret med, var at vi halvvejs efter 17 kampe lå på en 1. plads - det er på ingen måde en sikker placering da vi godt nok har har skaffet 35 point, MEN det er kun gjort med hårdt arbejde, og vi har derfor også kun scoret fem mål mere end vi har lukket ind.



Med to ligakampe tilbage før vinterpausen bliver det meget interessant om vi kan holde vores position - på trods og den overraskende placering og titlen som månedens manager i Oktober er der ikke kommet nogle faste jobtilbud nogen steder fra, heller ikke Edward har givet antydninger om at klubben vil beholde mig.


Det har også betydet at jeg kigger rundt omkring i de europæiske ligaer, specielt østpå om der skulle dukket noget op jeg kunne være interesseret i.

Jeg ville selvfølgelig ønske at kunne rykke klubben om og tage min første sæson i Ekstraklasa - men hvis jeg skal hente erfaring i andre klubber først er det vejen jeg må gå.

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010