home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 366 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber  (Læst 4152 gange)
Mr.Thomson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« : 09 Nov 2015, 22:10 »

Denne tråd er til dem, der er faldet over spillere, som har spilleregenskaber, der ikke stemmer overens med virkeligheden.

Jeg er selv meget uforstående over, at Christian Eriksen kun har 15 i frispark. Efter min mening er han den bedste frisparksskytte i Premier League, og det viser statistikkerne også.

Smid gerne en kommentar, hvis I falder over lignende, så jeg kan rette det til i editoren.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #1: 09 Nov 2015, 22:46 »

Jeg synes at Santander er undervurderet. I et save blev han solgt til ÅGF for 1,3 mio. i anden sæson... Helt konkret er det hans teknik, overblik og aflevering.

Derudover er Delaney måske lige ringe nok offensivt - men det er selvfølgelig også først på det seneste han er begyndt at vise klassen offensivt. Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #2: 09 Nov 2015, 23:03 »

Helt enig 22. Synes også Toutouh og "Greko" er undervurderet.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #3: 09 Nov 2015, 23:08 »

Lad os tage fat i Greko for at havde et eksempel der er nemt at sætte op.
Når de forskellige scouts hos sigames skal vurderer om en spiller skal opgraderes, sker det ud fra hans præstationer over en længere periode, i Grekos tilfælde er han gået fra 2 division til superligaen på under et år og har pt kun spillet meget få superliga kampe. Dette gør at der er meget lidt data at vurderer ham på og derfor skal han ses over en længere periode før man vælger at hæve hans stats.

Det samme gør sig bund og grund gældende for en Santander, han er ny i superligaen, og skal derfor først vurderes af de danske folk før han evt skal opgraderes. Men nu har manden vel også kun spillet en fåtal gode kamp ? i alt fald målt på antal scoringer. Så derfor er der jo heller ikke der meget at gå ind og opgraderer ham på hidtil.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #4: 09 Nov 2015, 23:19 »

Toutouh med, har ikke set meget til Greko.

Men nej Santander har da ikke imponeret med mange mål, klart. Men hans kvalitet med og uden bold skinner dog igennem alligevel, hvis man kigger lidt efter. Han er også lige kommet til klubben fra Paraguay, og man må forvente at han bliver bedre som han lærer dansk - og sine holdkammerater at kende.

Dermed ikke sagt at han ikke scorer mål fordi han lige er kommet hertil - det har da indflydelse, men jeg tror heller ikke at han bliver en ny N'doye der banker dem ind efter lyst.

Men igen, så skinner hans kvalitet med og uden bold igennem - og der synes jeg ikke er FM16 rammer særlig godt
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #5: 09 Nov 2015, 23:28 »

Lad os tage fat i Greko for at havde et eksempel der er nemt at sætte op.
Når de forskellige scouts hos sigames skal vurderer om en spiller skal opgraderes, sker det ud fra hans præstationer over en længere periode, i Grekos tilfælde er han gået fra 2 division til superligaen på under et år og har pt kun spillet meget få superliga kampe. Dette gør at der er meget lidt data at vurderer ham på og derfor skal han ses over en længere periode før man vælger at hæve hans stats.

Det samme gør sig bund og grund gældende for en Santander, han er ny i superligaen, og skal derfor først vurderes af de danske folk før han evt skal opgraderes. Men nu har manden vel også kun spillet en fåtal gode kamp ? i alt fald målt på antal scoringer. Så derfor er der jo heller ikke der meget at gå ind og opgraderer ham på hidtil.

Det er jeg skam klar over, men jeg er slet ikke enig. En spiller som har præsteret så flot, og har fået interesse fra adskillige Superliga klubber, inklusive FC København og Brøndby, bør få en større rating. De er jo nødt til at dømme udfra, hvad de har set, og med det niveau han viser, er man jo nødt til at give ham en højere rating, og så nedgradere hvis han falder igennem over en længere periode. Jeg er da også ret så sikker på, at Greko får en stor upgrade senest i patchen efter vinter transfervinduet.

Mht. Santander er han jo slet ikke rigtigt vurderet i FM. Ale der har set ham spille, ved at hans stats ikke stemmer overens med virkeligheden. Nu snakker vi ikke om mål, for det er ikke koldblodighed eller afslutninger, men han kan jo ikke engang aflevere i FM 16.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #6: 09 Nov 2015, 23:48 »

Man opgraderer ikke for så at justerer senere, man opgraderer på baggrund af viden. Hvis du læser sigames forum med dansk data så siger den danske head Researcher at han er som han skal være pt, en spiller med superliga stats.

Det er muligt santander er bedre end sine stats, jeg har ikke kigget hans stats i spillet, men lige meget hvad så skal der indsamles data i dk for ham først før en opgradering overvejes, så det sker også tidligt til vinter viduets patch.

Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #7: 10 Nov 2015, 00:17 »

Klart - egenskaberne skal reflektere den indflydelse han har på banen.

Men når han bliver solgte efter en sæson, til 1,3 mio. så er der jo gået noget galt? Både i fht. FCKs transferpolitik - og lyst til at tabe ansigt - men især i forhold til den egentlige vurdering af spilleren.

Jeg holder mig i hvert fald til de jeg ser med mine øjne, og vurderer derfra, sammenlagt med de fleste 'eksperters' (ja det udelukker Frimann, Mølby og Gronk osv.) vurdering. Og i forhold til det, er han langt fra god nok i FM.

Men ud fra SIs fremgangsmåde er han da sikkert sat fint - det afspejler bare ikke virkeligheden - og ja det plejer at blive bedre med vinterupdaten, og det giver da også mening Wink
Man kan også spørge, hvordan de kunne gøre det anerledes? Det er en balancegang - men man kunne jo give ham lidt bedre stats og så tilvænningsvanskeli gheder - dét ville give god mening synes jeg Smiley
« Seneste Redigering: 10 Nov 2015, 00:19 af 22 » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #8: 10 Nov 2015, 06:44 »

Man opgraderer ikke for så at justerer senere, man opgraderer på baggrund af viden. Hvis du læser sigames forum med dansk data så siger den danske head Researcher at han er som han skal være pt, en spiller med superliga stats.

Det er muligt santander er bedre end sine stats, jeg har ikke kigget hans stats i spillet, men lige meget hvad så skal der indsamles data i dk for ham først før en opgradering overvejes, så det sker også tidligt til vinter viduets patch.



Så må du vel mene at en spiller som Cornelius i tidernes morgen var stærkt overvurderet i FM. Eller Bruninho i FM 16.

Og nu bliver der jo lavet 16-årige wonderkids over hele verden, uden de nogensinde har spillet en førsteholdskamp. Det synes du vel også er helt galt.

Nej, jeg synes ikke der kan være tvivl om at Greko og Santander skulle have højere stats, udfra andre spillere opgraderet på mindre eller samme grundlag. Og btw behøver du ikke referere til SI Games forum, da jeg selv er derinde hver dag, og har skam også set dig omtale Greko overfor det danske research team.
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #9: 13 Nov 2015, 19:12 »

Er vi alle enige om at Willian med 11 i frispark skulle have noget mere? Smiley
Logged

Vi skal alle være her.

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #10: 13 Nov 2015, 19:16 »

Med de basser han har sparket ind på det seneste, så ja. Helt enig.
Logged

Supra Societatem Nemo

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Mærkelige vurderinger af spilleregenskaber
« Svar #11: 13 Nov 2015, 19:28 »

Med de basser han har sparket ind på det seneste, så ja. Helt enig.
Jesper Juelsgård i Brøndby har højere frisparksstats end Willian.
Logged

Vi skal alle være her.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010