home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FC Union Berlin
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FC Union Berlin  (Læst 10036 gange)
22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FC Union Berlin
« : 03 Nov 2015, 00:01 »


Jeg er ganske utraditionelt startet mit første spil op som Union Berlin. Det har været Saint-Étienne de sidste mange år, men jeg synes at dette spil har en anden 'feel' så nu prøver vi noget nyt!


1. FC Union Berlin oprettedes i 1906, under navnet SC Olympia 06 Oberschöneweide. Efter 2. verdenskrig deltes klubben i to, en øst- og en vestklub. Østklubben kom da til at hedde Union Oberschöneweide, og i '66 ændredes igen navnet til Union Berlin.

Klubben spiller - naturligvis - i rødt, og har sin hjemmenbane på Alte Försterei, et stadion med plads til 21717 tilskuere, hvoraf lige godt 4000 er siddepladser.

Faciliteterne er dejligt uimponerende, med gode træningsfaciliteter og middelmåde ungdomsfaciliteter. Der er noget at arbejde med. Heldigt for en arbejderklub som UB!

For tiden, en efterhånden længere periode, frister klubben en tilværelse i 2. Bundesliga.

Truppen er dog ikke helt ringe endda, med stærkt besatte kanter og på de fleste pladser 3½ stjernede spillere. Det bør være muligt at rykke op i første forsøg, med den rigtige taktik, indkøb og managerstil - noget som medierne da også er enige i.

Holdets profil er Christopher Quiring, som dog ikke er helt tilfreds med tilværelsen i 2. Bundesliga... Men! Han er på en 2-årig kontrakt, og en oprykning vil forhåbentlig ændre på den opfattelse. Hvis altså ikke man skider i hans støvler inden da.

På transfersiden mangler holdet en offensiv midtbane, hvis man da vil spille med sådan en. Da jeg ikke var med på FM15, har jeg lidt svært ved at overskue.. Alt! I den nye interface, så jeg har kun fået hentet Johan Cavalli, en snart 34-årig franskmand. Han spiller dog en ganske habil offensiv midt, så jeg er fortrøstningsfuld.



Giv det et skud - der kan helt sikkert komme et fedt save ud af Unionen Wink
« Seneste Redigering: 03 Nov 2015, 00:03 af 22 » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #1: 03 Nov 2015, 10:19 »

Fedt du lige er startet med dem! Jeg var nede at se dem mod St. Pauli i en vanvittig kamp, der endte 3-3 på et mål i overtiden af Union. Fremragende klub, og fantastisk stemning på Atle Försterei!!

Glæder mig til at følge lidt med i dit spil. Jeg skal helt sikkert også selv prøve kræfter med Union på et tidspunkt!
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #2: 03 Nov 2015, 12:38 »

Lækkert Cesc, jeg håber også på selv at kunne tage ned og se dem spille snart. Jeg mangler virkelig et tilhørsforhold til en tysk klub, jeg er stor fan af ligaen, og kan egentlig godt lide Werder, men det er kun fordi de spiller i grønt   Cool


Nu er første kamp i hvert fald spillet. Og selvom vi kun fik uafgjort, så var det alligevel over forventning.

Kampen var en hjemmekamp, mod Kaiserslautern, og vi spillede dem af banen - kun en ganske slatten Sören Brandy (Ja det hedder han) i angrebet var skyld i at vi ikke hev sejren hjem. Hele 22 skud, hvoraf 10 var på mål, mod Kaiserslauterns 8 (2). 58% boldbesiddelse, og 81% afleveringssucces.

Ah ja. Og så fik vi også underkendt et mål af problembarnet, Quiring, som i øvrigt er begyndt at græde snot over at jeg ikke vil lade ham gå.

Det er fanme godkendt mod et hold som Kaiserslautern, når nu vi knap har haft en måned til at lære taktikken, og træneren i øvrigt fatter hat af hvad der sker omkring ham! Peace


Det er i øvrigt dejligt at være elendig til at give spillerne de rigtige svar, når nu de fx vil væk, eller til holdmøder. Jeg har fucket up begge gange, men synes nu det er fedt at det sker, i modsætning til FM14, hvor man efter en times spil havde lært at svare de samme ting, der altid virkede.
« Seneste Redigering: 03 Nov 2015, 12:47 af 22 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #3: 03 Nov 2015, 14:44 »

Sweet! Wolfsburg har mistet forstanden og købt Quiring for 42 mio.

Jeg havde ellers accepteret et væsentlig ringere bud fra Frankfurt, i håb om at få råd til en ung spansk højrebak. Nu bliver der da i hvert fald råd til ham og mere til! Quiring er klubbens bedste spiller, og har gjort det fint, men klubben er som skrevet godt besat på fløjene, så nu blev det moneter over problembarnet!
Logged

Gracjan
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #4: 03 Nov 2015, 18:48 »

spændende valg af klub! af offensiv midtbane kan du prøve at hente klub manden Thosten Mattuschka, han spiller i Cottbus og er 34-35 år Wink
Logged

Oh when the Spurs go marching in,
Oh when the Spurs go marching in,
I wanna be in that number,
Oh when the Spurs go marching on.

Svartovich
Gæst
 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #5: 03 Nov 2015, 18:58 »

Han kommer jo næsten lige fra Union Berlin. Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #6: 03 Nov 2015, 19:31 »

Hæhæ ja han var også stærk i FM14, hvor jeg også gav UB et skud, hvis jeg husker ret Wink

Mit spil blev dog ikke gemt på clouden, af en eller anden grund, så nu har jeg måtte spille 2-3 uger om.

Det resulterede heldigvis i endnu en sejr over Nürnberg, og tilmed fik jeg forbedret kontrakt til en ung nordmand, som nu valgte min klub, over Atlético! Han er dog også blevet klubbens suverænt bedst betalte spiller - i en alder af 17 år!  Cool
« Seneste Redigering: 03 Nov 2015, 19:34 af 22 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #7: 05 Nov 2015, 15:51 »

I januarvinduet er det lykkedes mig at skrive en forhåndskontrakt med Jan Kirchhof!! Med en ganske pæn kontrakt - for ham vel at mærke. Hvis klubben ikke formår at rykke op, eller rykker ned, så kan han skifte klub kvit og frit... Så det sker forhåbentlig ikke!

Vi ligger i øvrigt også på en sikker 1. plads, med 6 point ned til nærmeste forfølger, så det ser godt ud. I starten af sæsonen har jeg haft stor succes med at spille direkte kontrabold, og vi spillede hele 15 kampe før vi indkasserede første nederlag i ligaen. Dem er der kommet et par stykker af nu, så jeg har forsøgt mig med lidt mere boldbesiddelse, i et lavere tempo. Skifter lidt i mellem de to, men sidstenævnte var nu engang planlagt til at være 1.-taktik!
Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #8: 05 Nov 2015, 16:32 »

Jeg er selv lige startet med RBL, så jeg kan godt følge med lidt med, da de jo spiller i samme liga. Smiley

Indtil videre har jeg haft lidt svært ved at få spillet til at flyde, så det er godt at høre du efterhånden bare glider igennem, og ryger (forhåbentligt) lige op i Bundesligaen.

Jeg følger med!
Logged

Naah.

Svartovich
Gæst
 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #9: 05 Nov 2015, 18:15 »

Jeg er selv lige startet med RBL, så jeg kan godt følge med lidt med, da de jo spiller i samme liga. Smiley

Godt nok spiller de i samme liga, men derudover er de to klubber KOMPLET modsætninger. Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #10: 07 Nov 2015, 19:34 »

Ja det må man sige, men derfor kan man jo stadig fælge med i hvad der sker i det røde Berlin Wink

Hvilket jeg må indrømme er ganske lidt. Jeg har svært ved at finde lysten til UB og er gået på jagt efter en ny klub. Jeg vender nok tilbage til spillet her en dag, Union Berlin er trods alt en af de fedeste tyske klubber.
Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #11: 07 Nov 2015, 20:03 »

Godt nok spiller de i samme liga, men derudover er de to klubber KOMPLET modsætninger. Smiley

Njaaarh, rent sportsligt er de vel også på nogenlunde samme niveau? At det så bare er sket på to VIDT forskellige fremgangsmåder er en helt anden sag. Smiley
Logged

Naah.

Svartovich
Gæst
 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #12: 07 Nov 2015, 20:50 »

Njaaarh, rent sportsligt er de vel også på nogenlunde samme niveau? At det så bare er sket på to VIDT forskellige fremgangsmåder er en helt anden sag. Smiley

Det er de da ikke. Union Berlin kæmper om nedrykning, og Red Bull klubben kæmper med om oprykning. Men mente nu også mest i fremgangsmåde. Union Berlins fans kommer i første række, hvilket man så da de sagde nej til stadionaftalen i Tyskland for nogle år tilbage.

Red Bull er lige omvendt. Det handler kun om branding. Smiley
« Seneste Redigering: 07 Nov 2015, 20:52 af Svartovich » Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #13: 07 Nov 2015, 21:03 »

Det er de da ikke. Union Berlin kæmper om nedrykning, og Red Bull klubben kæmper med om oprykning. Men mente nu også mest i fremgangsmåde. Union Berlins fans kommer i første række, hvilket man så da de sagde nej til stadionaftalen i Tyskland for nogle år tilbage.

Red Bull er lige omvendt. Det handler kun om branding. Smiley

Der kom min meget begrænsede viden fra de tyske ligaer frem. Jeg tænkte, at nu hvor 22 lå klart med om oprykning, så var det nok fordi Union Berlin havde niveauet dertil.

Og ja, fuldstændigt enig. Red Bull er et billede på den tendens fodbolden er drevet af lige pt. hvor klubberne og deres historier bliver det sekundære fokus, alt imens de store multinationale virksomheder "udnytter" klubberne.
Logged

Naah.

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Union Berlin
« Svar #14: 24 Nov 2015, 21:47 »

Så er der kommet gang i de røde drenge fra Unionen igen!
Jeg har valgt at starte helt forfra, da mit tidligere spil var fra før det fulde spils udgivelse.

I første sæson har jeg hentet lidt blandet - bl.a. 4 spillere som først kommer til i sommeren 2016

Ind er kommet:
Juan Carlos (fri)
Nuno Coelho (fri)
Moritz Sprenger (1,4m) - Werder Bremen
Vitaliy Ryabushko (1,8m) - Skala Stryi

Ud:
Adrian Nikci (3m) - Betis
Benjamin Köhler (280k) - Angers SCO
+ 3 ud på lejeaftaler

Næste sommer har vi 3 lækre tilgange at se frem til! Areola, Jhon Arango, Pavel Mogilevets og Daniel Ndi står klar fra sommeren 2016.

Som det ser ud nu har vi sikret os play-off, og har en fin mulighed for at rykke op, da de 3 øverste klubber i 2. bundes ligger a point - og har gjort det i 3. runder nu! Vi ligger på en fornem 2. plads grundet en målforskel på 2 mål, så det ser godt ud.

Jeg vender tilbage når næste sæson (forhåbentlig i Bundesligaen) er begyndt!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010