home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 453 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 15277 gange)
IbisJ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #30: 08 Mar 2016, 17:35 »

Jeg er nu igennem første sæson med OB, og det blev til en godkendt fjerdeplads. Trods flere afgange, her i blandt Falk, så føler jeg mig overbevist om, at jeg kan klare mig mindst ligeså godt i anden sæson. Af nyindkøb kan Sanneh fra Horsens nævnes, sammen med det store talent Predrag Rajkovic på målet (smed hele budgettet på ham), samt Kenneth Emil og Joao Pereria, som kommer via updaten
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #31: 29 Jun 2016, 20:02 »

Jeg er begyndt på et nyt OB projekt, hvor jeg vil satse benhårdt på de unge talenter som er i truppen. Dette betyder at jeg blandt andet har hevet Lucas Talbro, Magnus Pedersen, Hasan Kurucay og Julius Eskesen op i førsteholdstruppen, hvor de tilslutter sig andre unge talenter i form af Jacob Barrett Laursen, Jens Jakob Thomasen, Mathias Greve og Anders Thomsen.

- En lang række unge talenter, hvor de fleste under normale omstændigheder ikke ville få chancen på mit OB mandskab. Men i dette spil går jeg efter at udvikle mine talenter og så se hvor langt de når... Målet med spillet er at blive et dansk svar på en klub som Ajax, med ambitioner om dominans i den hjemlige liga, gode resultater i udlandet kombineret med et stærk ungdoms akademi.

Indtil videre går det meget godt med 4 sejr ud af 4 kampe og de unge talenter gør det absolut godkendt i min 5-3-2 taktik. Jacob Barret Laursen og Lucas Talbro har stået for 3 assists tilsammen fra deres back positioner, mens Anders Thomsen står noteret for en enkelt scoring.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #32: 10 Aug 2016, 15:26 »

Det er efter godt 9 måneders forsøg, endelig lykkedes mig at få gang i et ordentlig OB-Save  Thumbs Up Jeg har egentlig ikke nogen plan for savet, udover at jeg ikke gider købe boostet sydamerikanere, så selvom truppen har eksotiske indslag, bliver det aldrig et fuld "brasser" hold..

Første sæson var en pose blandede bolsjer.. Jeg svingede helt uhyggeligt, og vandt den ene kamp 4-0 over AGF (Nr. 3), og tabte så 5-1 til Randers (Nr. 6) runden efter. Så det var svært at blive klog på hvor jeg stod, og jeg endte da også på en 8. plads - hvilket var ambitionen - men med en minusmålscorer på 17, næst dårligst i ligaen. Jeg fik lavet nogle okay transfers. Sana Kaita og Djigui Diarra kom til relativt billigt, og jeg lejede Jack Hendry i Wigan, hvilket var en succes. Mindre heldigt var de godt 4,5 million jeg brugte på Erdin Demir og Lars kristian Eriksen (Hver sin back) som aldrig rigtig slog igennem, og begge forlod i sommervinduet efter.

Ud gik en hel bunke:
Mohammed Diarra, 950K, Motherwell
Julius Eskesen, 165K, Red Bull
Ari Skulason, 5M, FCM
Lasse Nielsen, 1,6M, Slovan
Hallgrimur Jonasson, 1,7M, APOEL
Oliver Lund, 245K, Toronto

Unge profiler som Hasan Kurucay, Magnus Pedersen, Mathias Greve og Jonas Hansen blev derfor brugt flittigt, foruden to regens der kom i Marts, nemlig Simon Jensen og Benny Falk. Sæsonens optur var Pokalturneringen, hvor jeg mødte lavere rangeret hold frem til kvartfinalen. Her slog jeg det sidste tilbageværende Superligahold, FCN, og vandt knebent over Silkeborg i semifinalen, inden jeg slog HB Køge 3-0 i finalen. Let, men jeg tog titlen og den Europæiske bilet med.

Sæson 2:
Jeg skiftede koncept til en 4-5-1 (Defensiv midt), som jeg har haft gode erfaringer med. Det betød dog oprydning i klubben, samt mange nye ansigter.

Ind:
Frederik Haugen, 1,55M, Brann - Kan dække begge de centrale pladser, så et perfekt match på midten, hvor jeg reelt set kun havde Desler inden sæsonen
Serges Deble, 2.2M, Viborg - Viborg rykkede ned og Deble var egentlig tænkt som supplement til Lucas Jensen, men han slog ham forholdsvis let af pinden.
Petteri Forsell, 13M, Miedz - Jeg var klar til at bruge mange penge på Rasmus Falks erstatning og Forsell har vist sig at være glimrende, omend han har små udfald.
Jesse Joronen, Fri - Reserve for Djigui Diarra.
Mads Pedersen, 2,3M, Stabæk - Kan spille den centrale midtbane, og skulle indgå i rotationssystem på midten.
Nikola Storm, Leje, Brügge - Backup for Forsell, som har gjort det fortrinligt.
Brandur Hendriksson, 3,5M, FCK - Jeg foretrækker at have én reserve til hver position, og Brandur skal indgå i rotation med de tre andre centrale midtbanespillere.
Andreas Vindheim, 4,5M, Malmö - Jeg manglede som sagt kvalitet på backerne, og Vindheim har været løsningen
Daniel Høegh, 1,5M, Basel - Høegh vendte tilbage til klubben, som var svagt besat bagtil, hvor jeg kun havde unge folk, som ikke var helt på niveau til det jeg gerne ville.
Stefarno Marzo, Leje, Genk - Igen, styrkelse af de bagerste kæder.
Og så kom desuden KEP og Joao, som allerede var aftalt ved spilstart.

Ud:
Izunna, 13M, Stade Rennais
Tørnes, Fri
Azer, Fri
Rasmus Falk, Fri
Falkesgaard, 1M, Zilina
Thomas Mikkelsen
Mathias Greve 1M, Falkirk
Joan Simun, 1.25M, Sandefjord
Lars Kristian Eriksen, 70K, Zlate
Erdin Demir, 2,05M, Tenerife
Rasmus Festersen, 1,8M, Cardiff

Min foretrukne opstilling har været følgende:
Målmand: Djigui Diarra
Forsvar: Vindheim, KEP, Daniel Høegh, Joao
Midtbane: Deble (Wing), Desler (Fremskudt playmaker), El Makrini (Ankermand), Haugen (Central Midt), Forsell (Wing)
Angreb: Benny Falk (Superliga topscorer)

Sæsonen bød på mere stabilitet, og jeg opfyldte sikkert målet om Top 8, ved at spille mig i Mesterskabsgruppen og blive nr. 4. I EL tabte jeg 3. kvalrunde med 4-5 til Athletic Bilbao og tabte kvartfinalen i pokalturneringen til FCK med 2-1. Men endnu engang tilsmilede heldet mig, og FCK vandt pokalturneringen, hvorfor 4. plads pludselig skulle spille Europæisk Playoff (Eller hvad pokker det hedder). Her slog jeg i 3. og afgørende runde Lyngby med 3-1, så jeg er på EL-eventyr igen - Denne gang træder jeg ind i 1. kvalrunde.

Jagten går nu ind på en rigtig ankermand, efter jeg har ladet kontrakterne med Makrini og Kaita udløbe. Desuden blev Desler superliganes bedste spiller, så jeg finder det meget sandsynligt, han også forlader klubben. Selvom 18-årige Benny Falk blev superliga topscorer og Red Bull allerede har budt første gang, skal der virkelig store penge til, før jeg slipper ham. Jeg har sikret ham til 31/12-19, og kan forlænge kontrakten yderligere 2 år - Han skal nemlig ingen vegne! Så der kommer formegentligt en 2-3 nye ansigter til, men ellers vil jeg forsøge at bevare truppen, som den er.
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010