home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 293 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Mangler en super taktik!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Mangler en super taktik!  (Læst 17211 gange)
Soil
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #15: 31 Okt 2015, 21:49 »

Jeg har lvet mig en boldbesiddende taktik. Baseret på hvad Guardiola har gang i i München. Men anyway I kan tjekke den ud her. Den kræver dog at man har ret pasningsstærke spillere.

http://speedy.sh/sAdRR/Tiki-taka-BIF-4355DF9C-C064-494B-AD11-D196411D5875.fmf
Logged

ManUtd 4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #16: 13 Nov 2015, 19:37 »

Hvordan kan i få jeres taktikker fra fm15 ind i 16? laver i dem bare fra ny af eller hvordan ?
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #17: 16 Nov 2015, 00:16 »

Jeg vil sige, at man kan lære meget omkring spillets mekanismer ved at se kampene i comprehensive, når man lige har fået spillet.

Det gjorde jeg sidste år og har gjort igen i år. Jeg kan godt lide at have en plug&play-taktik, hvor der højst skal skrues på nogle nuancer fra save til save.

Ligesom i FM15, så har jeg i FM16 nået frem til, at jeg ikke kan få min taktik til at fungere med offensive kantspillere.

I FM15 spillede jeg 4-1-4-1 med en kontrolleret og boldbesiddende spillestil med stor kreativ frihed. Har lagt den op i Man Utd.-tråden for FM15.

Jeg startede således ud med ovenstående taktik i FM16, men fandt hurtigt ud af, at jeg slet ikke kreerede nok chancer. I FM15 følte jeg, at det var nødvendigt, at have en defensiv midtbane, som skulle ligge lige foran firebackkæden.

Derfor prøvede jeg at lave en ny taktik - både 4-1-2-2-1 og 4-2-3-1 med defensive midtbanespillere. Her oplevede jeg samme kompleks med høj boldbesiddelse, men få chancer. Samtidig oplevede jeg, at modstanderne kunne kreere lige så mange chancer, selvom de var lavererangerende modstandere.

Så prøvede jeg at ændre system til 4-4-1-1, hvilket indtil videre har været en stor succes. Pludselig var mit hold meget chanceskabende. Det er som om, at mine kanters lidt mere tilbagetrukne position lokker modstanderens back højere op i pres, hvilket skaber plads i bagrummet til at de selv kan udfordre i - eller backen kan overlappe i.

Indtil videre har jeg kunnet konkludere, at den defensive midtbanespiller måske ikke er lige så essentiel i FM16.

Så prøv at se kampene med udvidede højdepunkter og kig nøje efter de spillere, som ikke præsterer.
Logged

RasmusB95
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #18: 16 Nov 2015, 10:27 »

Kunne godt bruge en god bred 4-2-3-1 taktik til FCK.
De eneste krav til taktikken er:
Invendige angribere og IKKE komplet angriber! Smiley

Håber på hjælp fra jer! Opstemt
Logged

ManUtd 4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #19: 16 Nov 2015, 14:24 »

Jeg vil sige, at man kan lære meget omkring spillets mekanismer ved at se kampene i comprehensive, når man lige har fået spillet.

Det gjorde jeg sidste år og har gjort igen i år. Jeg kan godt lide at have en plug&play-taktik, hvor der højst skal skrues på nogle nuancer fra save til save.

Ligesom i FM15, så har jeg i FM16 nået frem til, at jeg ikke kan få min taktik til at fungere med offensive kantspillere.

I FM15 spillede jeg 4-1-4-1 med en kontrolleret og boldbesiddende spillestil med stor kreativ frihed. Har lagt den op i Man Utd.-tråden for FM15.

Jeg startede således ud med ovenstående taktik i FM16, men fandt hurtigt ud af, at jeg slet ikke kreerede nok chancer. I FM15 følte jeg, at det var nødvendigt, at have en defensiv midtbane, som skulle ligge lige foran firebackkæden.

Derfor prøvede jeg at lave en ny taktik - både 4-1-2-2-1 og 4-2-3-1 med defensive midtbanespillere. Her oplevede jeg samme kompleks med høj boldbesiddelse, men få chancer. Samtidig oplevede jeg, at modstanderne kunne kreere lige så mange chancer, selvom de var lavererangerende modstandere.

Så prøvede jeg at ændre system til 4-4-1-1, hvilket indtil videre har været en stor succes. Pludselig var mit hold meget chanceskabende. Det er som om, at mine kanters lidt mere tilbagetrukne position lokker modstanderens back højere op i pres, hvilket skaber plads i bagrummet til at de selv kan udfordre i - eller backen kan overlappe i.

Indtil videre har jeg kunnet konkludere, at den defensive midtbanespiller måske ikke er lige så essentiel i FM16.

Så prøv at se kampene med udvidede højdepunkter og kig nøje efter de spillere, som ikke præsterer.

måske du kan smide et screen op af taktik og hold instrukser?
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #20: 16 Nov 2015, 14:50 »

Line-up:



Instructions:



Midterforsvarer:



Backs:



Wings:

Logged

ManUtd 4ever
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #21: 16 Nov 2015, 14:58 »

Fedt! Døjer selv med en taktik til United
Logged

Sifman
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #22: 16 Nov 2015, 15:29 »

Må vi prøve den? Evt. Downloade den?
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #23: 17 Nov 2015, 15:02 »

Må vi prøve den? Evt. Downloade den?

Ja da - jeg har ikke patent på noget. SS ovenover viser alle instrukser, som jeg har pillet ved. Jeg skal dog tilføje, at min målmand ruller bolden ud til forsvarerne. :-)

Bemærk, at når jeg skriver backs, så mener jeg begge backs - og lige så begge wings og begge midterforsvarer. :-)
Logged

dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #24: 17 Nov 2015, 22:19 »

Ja da - jeg har ikke patent på noget. SS ovenover viser alle instrukser, som jeg har pillet ved. Jeg skal dog tilføje, at min målmand ruller bolden ud til forsvarerne. :-)

Bemærk, at når jeg skriver backs, så mener jeg begge backs - og lige så begge wings og begge midterforsvarer. :-)

Kan du ligge den op som download? Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #25: 17 Nov 2015, 22:24 »

Kan du ligge den op som download? Smiley

Det tager 2 minutter selv at sætte det sammen ingame ??
Når nu Maestrodk har delt alt, så mangler det da bare selv at yde det sidste  Peace
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #26: 18 Nov 2015, 23:07 »

Måske du kunne ligge billeder op af dine resultater??
Logged

Husted6950
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #27: 19 Nov 2015, 17:25 »

Line-up:



Instructions:



Midterforsvarer:



Backs:



Wings:




prøvede din taktik af fordi lignede meget min egen Smiley
det har så gjort at jeg har over 20 skud på mål i næsten hver kamp men score måske 1 mål hvis jeg er heldig også smed jeg og så lige mesterskabet væk på det Peace
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #28: 23 Nov 2015, 19:12 »

Vil teste noget lignende snarest! Elsker 4-4-1-1 opstillingen i sig selv Smiley
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Mangler en super taktik!
« Svar #29: 24 Nov 2015, 09:54 »


prøvede din taktik af fordi lignede meget min egen Smiley
det har så gjort at jeg har over 20 skud på mål i næsten hver kamp men score måske 1 mål hvis jeg er heldig også smed jeg og så lige mesterskabet væk på det Peace

Det må have noget at gøre med manageren og hans motiveringsevner ;-)

Jeg vandt mesterskabet i første sæson med Arsenal.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010