home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 323 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Nikovic sidste skud (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Nikovic sidste skud (Følg mit save)  (Læst 4687 gange)
nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« : 31 Aug 2015, 18:00 »



Jeg er blevet vældig fanget af det nye tiltag der er opstået her på siden ”Følg mit save”. Der på mange måder minder om blogformen som vi kender den, men er meget nemmere at gå til og mindst lige så underholdende.
Derfor har jeg kastet mig ud i netop sådan en omgang, hvor jeg har opstillet mig nogen regler her i mit sidste spil inden FM16.
 
I går aftes sendte TV3sport1 endnu et afsnit i deres nye programserie Fodbolddebatten, hvor en af emnerne som panelet skulle diskutere fanget mig særligt meget. Dette handlede om hvor vidst magtforholdet i europæisk fodbold for de skandinaviske lande var skiftet. Malmø er for anden sæson i træk sikret sig plads i Champions league gruppespillet, noget der ikke er sket siden Rosenborg gjorde det tilbage i starten af 2000’erne for et skandinavisk hold.

En udvælgelse proces skulle i gang angående klubvalg, jeg ønskede mig et hold i Superligaen eller 1. division der havde et godt stadion, forholsvis sund økonomi og ikke havde gjort sig særligt gældende i europæisk fodbold de senere år. Tilbage stod valget mellem Esbjerg, Randers FC, OB eller AGF.

Valget er faldet på Esbjerg der til trods for deltagelse i Europa League for få får tilbage, endte som det hold der fanget mig mest. Klubben har et nyt og flot stadion der er klar til europæisk bold, muligheden for at deltage i europæisk bold allerede i sæson nummer et, en godt ungdomssystem og en flok spændende og talentfulde spiller.

Regler for spillet:

•   Bliv det bedste placeret skandinaviske hold på UEFA-ranglisten for klubber
•   Opnå deltagelse til gruppespillet i CHL minimum 3 gange i streg
•   Danmark i top 10 på UEFA-ranglisten for lande

Der kan evt. blive tilføjet flere mål senere i spillet
Der spilles med den officele patch 15.0.3, uden transferupdate.
Logged

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #1: 31 Aug 2015, 18:17 »

Jeg er med her! Har selv haft et lignede save i tankerne! Smiley
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #2: 31 Aug 2015, 20:41 »

Først skridt mod målet:

Vejen til Europa blevet banet på den fornemmeste vis, ved at gå ubesejret igenem kvalifikationen. Særligt den sidste sejr mod Lech var jeg yderst tilfreds med.



En overkommelig pulje er det blevet til i gruppespillet, hvor sejr hjemme på Blue Water Arena burde være muligt. Så må vi se hvor mange point vi kan skrabe sammen på udebane. Forventninger er at gå videre fra gruppen gerne som 1’er.



Der er også masse af andre danske hold med i gruppespillet til europa league. Alle 4 danske hold der havde mulighed for at deltage i europæisk fodbold er endt i europa league. Noget jeg ikke tror er sket før.

FC Midtjylland's pulje:


Aab's pulje:


FC København's pulje:


Jeg forventer at både FCM og FCK kan gøre sig gældende om at gå videre i puljen, og samtidig være med til at skrabe en masse point sammen til dansk fodbold. Aab's pulje ser i mine øjne noget sværere ud hvor de er endt sammen med 3 stærke modstander.
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #3: 31 Aug 2015, 21:36 »

Et travlt transfervindue er nu overstået for Esbjerg fB, et vindue hvor der er blevet brugt meget krudt på at beholde alle spiller i truppen. Da jeg forventer at spille med om top 3 i superligaen, samt gå benhårdt efter pokalturneringen. Da dette ofte er den nemmeste vej i europa for klubber som Esbjerg. Kvalifikationen til gruppespillet i Europa League har også gjort at der skal spilles endnu flere kampe, dette vil kræve en bred og stærk trup.

Med en budget på 8 mio kr. har der været rigeligt med mulighed for at finde forstærkninger. Marko Ramkilde kom på fri fra AaB, Adam Tamboura for 430k i Randers FC, Bjørn Paulsen for 2,5 mil i SønderjyskE og til sidste Danny Olsen for 3,5 mil i AGF. Samlet er der blevet brugt 6,49 mio kr.

Som skrevet er det ikke blevet til nogen salg, kun Daniel Larsson er blevet sendt hjem fra lån til Granada. Han jeg vurderet hans uge løn på 45.000 kr. bedre kunne bruges til at forny Jonas Knudsen kontrakt og give ham en ny frikøbsklausuel til udlandske klubber.
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #4: 01 Sep 2015, 16:50 »

Gruppespilet i Europa league er nu færdig spillet, hvor forventningerne var at gå videre fra gruppen. Målet var at vinde gruppen grundet en stærk hjemmebane. Begge mål blev indløs da vi sikrede os 1. pladsen i gruppen. Danny Olsen har taget sin gode form fra ligaen med over i gruppespillet. Hvor der er blevet til 3 mål og 4 oplæg. Robin Söder der blev smidt til salg midt i September grundet dårlige præsentationer har genfundet formen og er prompte revet af salglisten efter han nu har scoret 10 kampe i streg med ligaen.





AaB jeg ikke selv spået mange chancer i deres gruppe, var eneste andet danske hold som også gik videre fra deres pulje. FCK og FCM måtte se sig slået på målscoren i begge deres puljer og endte på en 3 plads.

I første knockout runde er de hollandske mester fra PSV trukket, en runde hvor jeg håber at gå videre. Trods den store underdogs status.

Aab skal op i mod Real Sociadad hvor det definitivt må være slut få deres sæson i Europa.
« Seneste Redigering: 01 Sep 2015, 17:03 af nikovic » Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #5: 02 Sep 2015, 14:55 »

Afslutningen i Europa




Alt godt har sin ende, og det samme må man sige om Esbjerg's tur ude i Europa sæson 2014/2015. PSV var tandløse i egen hule, og med Mohammed Fellah i topform vandt vi sikkert 4-1. Returkampen blev en gyser efter 4 minutter kom vi foran, og gik længere tilbage på banen. Det resulterede i et stort pres for PSV og i det 80' minut for Oscar Hiljemark scoret til 4-1 så det nu er helt lige. Taktikken bliver ændret til normalen igen og Michael Jakobsen scorede efter en hjørnespark i det 92' minut samlet sejr på 6-5.

Slovan Liberec var det nemmeste mulige hold at få i anden knockout runde. De slog noget overraskende Lokomotiv Moskva ud runden forinden. Men mod mit mandskab havde de ingen chance udekampen blev tabt 2-1, til trods for en skudstatistik på 31-3 i vores forvør. En uge senere i hjemmekampen  var der ingen slinger i valsen og 3-0 blev sikret allerede efter 18' minutter.

I kvartfinalen træk vi Sevilla, hvor en sejr vil udløse en billet til semifinalen der ville blive imod enten Viktoria Plzen eller Dynamo Kiev der var derfor en spinkel mulighed for at Esbjerg for første gang kunne komme i en europæisk finale. Det skulle dog ikke gå helt sådan på udebane taber vi 2-1, har ikke en chance i den ordinære tid men i 90+4 for Robin Soder scoret efter en dybdebold fra Magnus Lekvem. Resultatet var en godt udgangspunkt før hjemmekampen men på hjemmebane gik alt galt Sevilla sad tungt på spillet, og vi var kun farlig en enkelt gang i kampen da Lasse Rise rammer overliggeren efter et hovedstød.

Alt i alt er jeg vældig tilfreds med turen ud i europa i år. Der mangler sølle 7 runder af Superligaen hvor vi ligger nummer 1. I pokalturneringen venter FC Midtjylland i semifinalen.
« Seneste Redigering: 02 Sep 2015, 15:28 af nikovic » Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #6: 02 Sep 2015, 15:29 »

Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #7: 02 Sep 2015, 15:48 »

Afslutningen på sæsonen


Der mangler kun 4 runder af superligaen, og med en sejr i næste kamp mod Hobro vil klubben endelig få det første mesterskab siden 1979.






Med Michael Almeback, Ryan Laursen, Lasse og Casper Nielsen ude med skader og Michael Jakobsen og Adam Tamboura ude med karantæne, er det et noget amputeret hold jeg skal sende på banen for at vinde mesterskabet i første forsøg. Positivt er det dog at få Mohammed Fellah tilbage i startopstillingen efter en par ugers skade. Fellah er desuden lige blevet solgt til Rubin Kazan for 13 mil kr. skiftet går igennem 12. juni 2015.








Nu skal der bare handles ind til den kommende Champions League kvalifikation. Flere spiller forventes at forlade klubben, de skal erstattes med kvalitet. Gerne danske spiller ude fra europa.
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #8: 02 Sep 2015, 16:16 »

Billederne driller lidt (i hvert fald ved mig)

Ellers spændende læsning og et spændende save du har gang i!

Edit: det ser fint ud nu, tror bare min pc drillede! Så kun positivt herfra!!
« Seneste Redigering: 02 Sep 2015, 16:20 af Peroni21 » Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nikovic sidste skud (Følg mit save)
« Svar #9: 02 Sep 2015, 19:37 »

Så er der blevet spillet lidt Champions league i Esbjerg. Som dansk mester træder man ind i 2' kval runde. Første møde var mod Strømsgodset der samlet blev sendt ud med 9-0. Næste runde stod på de finske mester fra HJK, en 1-0 sejr på udebane var et godt udgangspunkt til den nok mest medrivende manager kamp jeg har spillet.


Et fantastisk landskud fra Emmanuel Culio i 2 minutters overtid!


I den sidste runde inden gruppespillet, har vi trukket det mindre kendt hold Zilina fra Slovakiet. De slog dog Red Bull Salzburg ud i sidste runde.



I forhold til de hold vi kunne havde trukket, er jeg ganske tilfreds med at det blev Zilina.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010