home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  0 Brugere, 558 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Køb af bærbar
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 95 Udprint
Forfatter Emne: Køb af bærbar  (Læst 142668 gange)
Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1335: 07 Sep 2014, 07:08 »

Fornuftigt valg.

Dog vil jeg sige at ASUS har problemer med holdbarhed ift. f. eks. HP simpelthen fordi de har en tendens til at overfylde deres computere med diverse komponenter. Og det siger jeg som erfaren ASUS-bruger Wink
Fordi HP er kvalitet? De har længe været kendt for at have problemer med kølingen af deres bærbare, hvor blandingen af en AMD processor og en dårlig blæser gør at blæseren hurtigt står af og computeren af samme grund bliver utilregnelig, idet den bliver alt for varm.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1336: 07 Sep 2014, 11:20 »

Har du tal for det Anfield? Smiley Fordi alt jeg kan finde er statistikker og undersøgelser tilbage fra 2009 og dem ved jeg ikke helt om jeg vil stole på. Som ingeniør vil jeg i hvert fald qua min viden sige, at meget kan ændre sig på 5 år. Men tilbage i 2009 var Asus det bærbare computer mærke med færrest reparationer mens HP havde flest. Ydermere scorede Asus også bedre på deres Tech Support end HP Smiley

Min kilde er den her: http://lifehacker.com/computer-manufacturers-ranked-how-to-pick-a-laptop-tha-1467145338

Han linker til en seriøs kilde Smiley Igen, meget kan ændre sig, men hvis dit argument alene er at du er erfaren Asus bruger, så vil jeg mene at jeg er ligeså erfaren med Asus, og jeg har aldrig oplevet problemer med min egen computer Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1337: 07 Sep 2014, 11:24 »

Jeg har ikke andet belæg for det end min egen samt flere af mine venners oplevelse omkring ASUS. Nemlig at de kører godt i 1 år til 1,5, men at det derefter går hastigt ned af bakke.

En jeg kender som har pænt forstand på computere er af samme holdning, nemlig at ASUS smider meget kraftfulde, men ikke særligt langtidsholdbare komponenter i PC'en Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1338: 07 Sep 2014, 11:42 »

Altså min ASUS har kørt i 2 år, og det er kun batteriet der er lidt dårligere men stadigvæk en 5timer + kan det holde.

Men det er så også kun skolebrug.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1339: 08 Sep 2014, 02:03 »

Jeg har ikke andet belæg for det end min egen samt flere af mine venners oplevelse omkring ASUS. Nemlig at de kører godt i 1 år til 1,5, men at det derefter går hastigt ned af bakke.

En jeg kender som har pænt forstand på computere er af samme holdning, nemlig at ASUS smider meget kraftfulde, men ikke særligt langtidsholdbare komponenter i PC'en Smiley

Asus har i de seneste år produceret flere bærbare i den pris billige kategori og her har der været flere problemer med især deres kølere og ikke mindst batterier.

Desuden har Asus gået lidt for meget på kompromis med deres chassis.

Alle bærbare producenter har haft problemer med at producere holdbare produkter som levede op til tidens trend om at de skal være ultra lette og tynde - her har især køling været et problem især også fordi mange fejlagtigt er blevet solg på nettet og i de fysiske maskiner som gamer bærbar og det giver helt sikkert problemer uanset hvem der producerer.

Jeg har i de sidste 3 år købt 3 bærbare til mine børn og mig selv det er så også maskiner i prislejet omkring 6500 - 7500 kr.

Jeg arbejder altid med en notebook cooler når jeg spiller på min bærbare har aldrig min pc med i seng ... dyne + bærbar er lig med varme og hvis den står en hel nat så kan der let opstå brænd - det første dødsfald er sket på den konto i  år i DK.

Jeg har ikke oplevet problemer udover at min teenager datter ødelagde sit batteri ved altid at have opladeren koblet til - men det lykkedes at overtale forhandleren til at sende et erstatnings batteri uden beregning Opstemt

Derudover har jeg købt 7 asus maskiner til diverse konfirmander og bekendte - 2 af maskinerne var i den billige ende og de gik istykker efter henholdsvis 1 år og 1½ år begge på grund af varme - men da de blev skilt ad viste det sig at der var et deffekt chassis med flere revner omkring køleren og at køleren ikke virkede på begge maskiner - købet skete hos en lokal forhandler på Fyn og her var de sgu ikke meget for at give pengene retur - men efter megen og vedholdende disksution nede i butikken og en opringning fra en af mine venner der er journalist så ville forretningen godt give pengene retur.

De billigste bærbare egner sig reelt ikke til at bliv brugt som bærbare idet der er sparret på samlinger og chassis og indimellem er maskinerne altså samlet  så ringe at de aldrig burde have været solgt.

Logged

YNWA

S.B.Jensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Køb af bærbar
« Svar #1340: 01 Nov 2014, 10:06 »

Hej

jeg skal ud og købe en bærbar i morgen og håber der en der kan hjælpe mig med hvad det skal være for en.

den skal udelukkende bruges til at spille fm og sims spil.

hvad skal jeg min. gå efter??

jeg tænker at jeg skulle kigge i elgiganten/fona/ekspert.

håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

har et budget på ca. 6000kr
Logged

willeo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1341: 01 Nov 2014, 10:32 »

Hej

jeg skal ud og købe en bærbar i morgen og håber der en der kan hjælpe mig med hvad det skal være for en.

den skal udelukkende bruges til at spille fm og sims spil.

hvad skal jeg min. gå efter??

jeg tænker at jeg skulle kigge i elgiganten/fona/ekspert.

håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

har et budget på ca. 6000kr


https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-572g-156-full-hd/817441

Ikke det mest sexede mærke, men hold nu op hvor får du meget computer for pengene!
Den har hele pakken rent hardwaremæssigt, og så er det et lækkert tastatur. Den commi vil helt sikkert være min anbefaling.
Logged

S.B.Jensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1342: 01 Nov 2014, 10:56 »


https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-572g-156-full-hd/817441

Ikke det mest sexede mærke, men hold nu op hvor får du meget computer for pengene!
Den har hele pakken rent hardwaremæssigt, og så er det et lækkert tastatur. Den commi vil helt sikkert være min anbefaling.


Ja den ser godt ud.

men jeg ville jo gerne have den med det samme, er ikke så meget for at købe en computer over nettet.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1343: 01 Nov 2014, 11:50 »

Fordelen ved nethandel er ofte lidt lavere pris, men indimellem kan du finde gode tilbud i det store kæder i DK

Til den pris du angiver ville jeg gå efter en Intel I5 cpu, men der er relativ store forskelle på hvor meget en I5 cpu yder, generelt så kan du regne med at står der U efter cpu navnet, så er det en cpu med lavere ydelse, men med et mindre strøm forbrug.

Til Sims og FM er en Intel I5 4200U nok tjek hvor meget cpuen kan yde under max boost.

Hos elgiganten har jeg fundet disse bærbare som kunne være relevante og som har et dedikeret gfx kort som ikke spiser af dine system ram.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMJRED015/acer-aspire-e1-572g-15-6-barbar-computer-gra#tab-specs

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE59435727/lenovo-flex-2-15-2-i-1-sort#tab-more-info

den står dog til først at være på lager om 17 dage, men er en fin løsning til den tålmodige køber Wink

Men hos elgiganten er denne IMO det bedste køb.. du får en Intel I7 og et fint gfx kort og en hybrid hd med i købet  Thumbs Up


Hvis du vil op Full HD så er der denne løsning http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE59416330/lenovo-z50-15-6-barbar-computer-sort men så ender prisen på 6500 kr.

Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1344: 01 Nov 2014, 12:01 »

Hej

jeg skal ud og købe en bærbar i morgen og håber der en der kan hjælpe mig med hvad det skal være for en.

den skal udelukkende bruges til at spille fm og sims spil.

hvad skal jeg min. gå efter??

jeg tænker at jeg skulle kigge i elgiganten/fona/ekspert.

håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

har et budget på ca. 6000kr


Hvis du kigger i bilka så får du en fin maskine til 4500 til den pris kan du så vælge at opgradere med en sdd hd som du selv monterer og så har du en super maskine til 5500 kr Wink du kunne også vælge at købe en 24" skærm og du vil få meget mere ud af dine spil  Wink

se modellen i bilka bladet på side 41 https://www.bilka.dk/kundeservice/tilbud-og-nyt-fra-bilka/ugens-avis?intcmpid=forside_14uge45_TopTrade4_Avisen

PS husk at købe en notebook køler det forlænger levetiden på din bærbare  Thumbs Up

f.eks denne som jeg selv havde indtil min teen-age datter stjal den Sur https://www.komplett.dk/cooler-master-notepal-u-stand-nb-kler/649672


tjek også denne på komplett.dk https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-572g-156-full-hd/817441 her får du virkelig noget for pengene Thumbs Up

https://www.komplett.dk/lenovo-z50-70-156-full-hd/825082

fin model med 2 gfx kort min intet drev http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/lenovo-y510p-med-sli-i7
« Seneste Redigering: 01 Nov 2014, 12:04 af DeBuur » Logged

YNWA

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1345: 08 Nov 2014, 19:31 »

Geeks, jeg skal bruge nogen anbefalinger.

Min bedre halvdel skal have en ny bærbar - da den skal bruges til at have med i skole, er de vigtigste krav at den er relativ tynd/let, så den er nem at have med. Den skal være 15,6" i skærmstørrelse, og så skal den være så BILLIG som muligt!

Den skal bruges til skolearbejde (Word, Powerpoint etc.), almindelig internetbrowsing, afspilning af musik, film og serier (Youtube, Viaplay, Spotify).

Hit me.
Logged



Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1346: 08 Nov 2014, 21:10 »

Geeks, jeg skal bruge nogen anbefalinger.

Min bedre halvdel skal have en ny bærbar - da den skal bruges til at have med i skole, er de vigtigste krav at den er relativ tynd/let, så den er nem at have med. Den skal være 15,6" i skærmstørrelse, og så skal den være så BILLIG som muligt!

Den skal bruges til skolearbejde (Word, Powerpoint etc.), almindelig internetbrowsing, afspilning af musik, film og serier (Youtube, Viaplay, Spotify).

Hit me.
Hej, Denne er i hvert fald billig -  http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMRWED018/acer-aspire-es1-512-15-6-barbar-computer-sort
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1347: 08 Nov 2014, 21:48 »

« Seneste Redigering: 08 Nov 2014, 22:01 af DeBuur » Logged

YNWA

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1348: 11 Nov 2014, 11:08 »

Er det her en fin nok bærbar til at spille FM på og ellers bare streame diverse serier online?

HP/compaq 8530p 15,4" wide - 2.53 GHz.


Skærm    15.4'' Wide
Processor hastighed    2.5 GHz
Processor    Intel Core 2 Duo
RAM    4 GB
Harddisk    250 GB
Optisk drev    DVD-RW (DVD-brænder)
Skærm opløsning    1280 x 800
Grafikkort    ATI Mobility Radeon HD 3650
Wifi/trådløst netværkskort    Intel® Gigabit
Fingerprint Reader    Ja
Harddrive Type/Hastighed    SATA 2,5" 5400rpm
RAM Type/Hastighed    DDR2 800mhz. (PC6400)
Bluetooth    Ja



Eller er den her meget bedre?

Lenovo Thinkpad W510 - Windows 7 -15.6" - Core I7 2.66 Ghz - C

Skærm    15.6" Wide
Skærm opløsning    1600 x 900
Processor hastighed    2.6 GHz
Processor    Intel Core i7-620M
RAM    8 GB
RAM Type/Hastighed    DDR3 1366mhz. (PC10600)
Harddisk    320 GB
Harddrive Type/Hastighed    SATA 2,5" 7200rpm
Optisk drev    DVD-RW (DVD-brænder)
Grafikkort    1GB nVIDIA Quadro FX 880M
Wifi/trådløst netværkskort    Intel® 802.11agn
Fingerprint Reader    Ja
Bluetooth    Ja
Tastatur    Dansk tastatur
Webcam    Webcam
« Seneste Redigering: 11 Nov 2014, 12:27 af TripleX9 » Logged


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1349: 11 Nov 2014, 18:06 »

Er det her en fin nok bærbar til at spille FM på og ellers bare streame diverse serier online?

HP/compaq 8530p 15,4" wide - 2.53 GHz.


Skærm    15.4'' Wide
Processor hastighed    2.5 GHz
Processor    Intel Core 2 Duo
RAM    4 GB
Harddisk    250 GB
Optisk drev    DVD-RW (DVD-brænder)
Skærm opløsning    1280 x 800
Grafikkort    ATI Mobility Radeon HD 3650
Wifi/trådløst netværkskort    Intel® Gigabit
Fingerprint Reader    Ja
Harddrive Type/Hastighed    SATA 2,5" 5400rpm
RAM Type/Hastighed    DDR2 800mhz. (PC6400)
Bluetooth    Ja



Eller er den her meget bedre?

Lenovo Thinkpad W510 - Windows 7 -15.6" - Core I7 2.66 Ghz - C

Skærm    15.6" Wide
Skærm opløsning    1600 x 900
Processor hastighed    2.6 GHz
Processor    Intel Core i7-620M
RAM    8 GB
RAM Type/Hastighed    DDR3 1366mhz. (PC10600)
Harddisk    320 GB
Harddrive Type/Hastighed    SATA 2,5" 7200rpm
Optisk drev    DVD-RW (DVD-brænder)
Grafikkort    1GB nVIDIA Quadro FX 880M
Wifi/trådløst netværkskort    Intel® 802.11agn
Fingerprint Reader    Ja
Bluetooth    Ja
Tastatur    Dansk tastatur
Webcam    Webcam


den første er mest egnet til at stå på et museum  Peace den anden er fin til FM m.m
Logged

YNWA

Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 95 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010