home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 569 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Køb af bærbar
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 95 Udprint
Forfatter Emne: Køb af bærbar  (Læst 142650 gange)
bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1320: 04 Aug 2014, 17:17 »

Jeg har nu efterhånden droppet en Gamer-Bærbar Computer. Så jeg har kigget lidt efter en billig bærbar, som skal kunne klare gymnasiet (Word, excel, maple osv. hvad der ellers bliver brugt).

Jeg har minimalt forstand på computere, men indtilvidere har jeg kigget lidt på denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMPJED001/acer-aspire-v3-331-13-3-barbar-pc-sort-gra#tab-specs

Som sagt skal den kunne klare de mest gængse gymnasium-programmer og meget gerne tænde forholdsvis hurtigt. Vægt og størrelse må også gerne holdes på et minimum.

Er det en ordentlig maskine jeg har fundet, eller har jeg ramt helt ved siden af? - Hvis nogen har en bedre maskine, så jeg gerne linkene være fra en butik, da jeg foretrækker at se (og røre) hvad jeg køber - Specielt når det er elektronik Smiley

DERUDOVER (Selvom det ikke er en bærbar som tråden foreskriver), har jeg kigget på DENNE Gamer PC. Er den brugbar? Som sagt aner jeg intet om computere, og har bare sammenlignet med forskellige spils maksimale requirements Smiley
ang. bærbaren er den meget fin til skole brug, men dens Grafikkort og processor ville ikke kunne klare alt for mange timer med FM. Dernæst er det en acer som jeg absolut ikke ville røre med en ildtang Wink den eneste grund til jeg selv sidder med en HP ( heller ej mit fortrukne) er at den havde de bedste specs i forhold til pris og hvad jeg skulle bruge min til Wink Fm, surfe måske lidt CS:GO
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1321: 04 Aug 2014, 19:55 »

Jeg har nu efterhånden droppet en Gamer-Bærbar Computer. Så jeg har kigget lidt efter en billig bærbar, som skal kunne klare gymnasiet (Word, excel, maple osv. hvad der ellers bliver brugt).

Jeg har minimalt forstand på computere, men indtilvidere har jeg kigget lidt på denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMPJED001/acer-aspire-v3-331-13-3-barbar-pc-sort-gra#tab-specs

Som sagt skal den kunne klare de mest gængse gymnasium-programmer og meget gerne tænde forholdsvis hurtigt. Vægt og størrelse må også gerne holdes på et minimum.

Er det en ordentlig maskine jeg har fundet, eller har jeg ramt helt ved siden af? - Hvis nogen har en bedre maskine, så jeg gerne linkene være fra en butik, da jeg foretrækker at se (og røre) hvad jeg køber - Specielt når det er elektronik Smiley

DERUDOVER (Selvom det ikke er en bærbar som tråden foreskriver), har jeg kigget på DENNE Gamer PC. Er den brugbar? Som sagt aner jeg intet om computere, og har bare sammenlignet med forskellige spils maksimale requirements Smiley
Til studiebrug er en Mac klart det lækreste (mener jeg i hvert fald). Både fordi den holder bedre, men også fordi den er programmeret på en anden måde, så en masse overflødige ting er blevet skåret væk. Så hvis du har råd, skal du helt sikkert købe en mac Smiley

EDIT: Angående gamer-pc'en. Meget på den ser godt ud, men jeg tror, at harddisken vil få computeren til at virke ret langsom. Jeg har selv en 2 tb harddisk. Selv med det vildeste udstyr, er der lange loading-tider og en del lagg :/
Køb ssd i stedet. Og du behøver ikke en i7 processor. Bare Du kan godt nøjes med en i5 2.2 gHZ processor.
« Seneste Redigering: 04 Aug 2014, 19:59 af bobby112 » Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1322: 04 Aug 2014, 21:21 »

Til studiebrug er en Mac klart det lækreste (mener jeg i hvert fald). Både fordi den holder bedre, men også fordi den er programmeret på en anden måde, så en masse overflødige ting er blevet skåret væk. Så hvis du har råd, skal du helt sikkert købe en mac Smiley

EDIT: Angående gamer-pc'en. Meget på den ser godt ud, men jeg tror, at harddisken vil få computeren til at virke ret langsom. Jeg har selv en 2 tb harddisk. Selv med det vildeste udstyr, er der lange loading-tider og en del lagg :/
Køb ssd i stedet. Og du behøver ikke en i7 processor. Bare Du kan godt nøjes med en i5 2.2 gHZ processor.
Nu er Mac jo ikke helt billige, og hvis jeg også skal have en stationær stående derhjemme, så begynder budgettet at skride voldsomt.. Jeg har desuden altid brugt PC, og er klart gladest for det. Er ikke så meget til Æble produkterne..

Omkring Gamer-pc'en - Vil en i5 2.2 gHZ også kunne trække de tunge spil ordentlig (Vi snakker det kommende GTA osv.)? Når jeg læser og kigger på spillenes requirements står der altid i7, men hvad ved jeg om det :p
Logged

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1323: 04 Aug 2014, 22:36 »

Nu er Mac jo ikke helt billige, og hvis jeg også skal have en stationær stående derhjemme, så begynder budgettet at skride voldsomt.. Jeg har desuden altid brugt PC, og er klart gladest for det. Er ikke så meget til Æble produkterne..

Omkring Gamer-pc'en - Vil en i5 2.2 gHZ også kunne trække de tunge spil ordentlig (Vi snakker det kommende GTA osv.)? Når jeg læser og kigger på spillenes requirements står der altid i7, men hvad ved jeg om det :p
Nu er det noget tid siden, jeg har købt ny computer. Så jeg kender ikke så meget til de nyeste requirements. Jeg tænkte bare, at hvis du skulle ændrenoget, skulle du hellere investere i en god ssd-harddisk i stedet for en i7, da jeg tror, det er dér, du ville kunne mærke mest forskel. Men ikke hæng mig op på noget. Det er nogle år siden, jeg sidst har købt. Jeg har i5 2.2 gHZ, og min kan trække alle de store, krævende spil (COD BO2, Civilization V, Pro Cycling Manager, osv...)
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1324: 04 Aug 2014, 23:25 »

Hvad med at samle din stationær-pc selv? Der er ofte noget at spare/du får mere for pengene?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1325: 04 Aug 2014, 23:51 »

Jeg har nu efterhånden droppet en Gamer-Bærbar Computer. Så jeg har kigget lidt efter en billig bærbar, som skal kunne klare gymnasiet (Word, excel, maple osv. hvad der ellers bliver brugt).

Jeg har minimalt forstand på computere, men indtilvidere har jeg kigget lidt på denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXMPJED001/acer-aspire-v3-331-13-3-barbar-pc-sort-gra#tab-specs

Som sagt skal den kunne klare de mest gængse gymnasium-programmer og meget gerne tænde forholdsvis hurtigt. Vægt og størrelse må også gerne holdes på et minimum.

Er det en ordentlig maskine jeg har fundet, eller har jeg ramt helt ved siden af? - Hvis nogen har en bedre maskine, så jeg gerne linkene være fra en butik, da jeg foretrækker at se (og røre) hvad jeg køber - Specielt når det er elektronik Smiley

DERUDOVER (Selvom det ikke er en bærbar som tråden foreskriver), har jeg kigget på DENNE Gamer PC. Er den brugbar? Som sagt aner jeg intet om computere, og har bare sammenlignet med forskellige spils maksimale requirements Smiley

Angående acer maskinen til 9900 så er det en alt for høj pris til den pris ville jeg istedet anbefale denne:

http://www.mm-vision.dk/x-one-comet-ssd-computer-til-spil få så sat 8 gb ram mere i og du har en maskine der er suveræn med sdd hd et markant bedre gfx kort, gode dele og ikke mindst en suveræn Intel I7 cpu !

alternativ: http://topdata.dk/product-config.asp?id=9215

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/stationaere-computere/lenovo-57323126

se desuden denne sharkgamin maskine med 2 x 760 gfx kor men med en Intel I5 cpu som er suveræn til spil kig selv forbi deres hjemme side de har mange modeller og der er desuden mulighed for at opgradere Thumbs Up
Logged

YNWA

Svartovich
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1326: 05 Aug 2014, 19:16 »

Jeg starter på HHX i overmorgen, og i den anledning vil jeg gerne anskaffe mig en bærbar. Den skal egentlig kun bruges til skole, og så ville det ikke gøre noget hvis den kan trække FM uden problemer.

Er der nogle der har nogle gode bud? Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1327: 05 Aug 2014, 21:28 »

Jeg starter på HHX i overmorgen, og i den anledning vil jeg gerne anskaffe mig en bærbar. Den skal egentlig kun bruges til skole, og så ville det ikke gøre noget hvis den kan trække FM uden problemer.

Er der nogle der har nogle gode bud? Smiley

https://www.komplett.dk/asus-f550ln-156-fhd-mat/808888 et fint bud på en allround maskine

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/acer-aspire-e5-571g-77rf

http://www.medion.com/dk/shop/ultrabook-lenovo-ideapad-u510-55049168a1.html

http://www.medion.com/dk/shop/baerbar-14-16-medion-akoya-the-touch-300-md-98456-30016047a1.html
Logged

YNWA

Svartovich
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1328: 05 Aug 2014, 21:30 »

Mange tak for anbefalingerne, det lægger også lige i den prisklasse jeg håbede på. Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1329: 05 Aug 2014, 23:43 »

Mange tak for anbefalingerne, det lægger også lige i den prisklasse jeg håbede på. Smiley

tjek lige diverse reklamer fra bilka osv i disse uger er der typisk gode tilbud at hente rundt omkring.

personligt ville jeg gå efter en Intel i5 eller i7 model med et gfx kort full hd og minimum 8 gb ramm finder du en model med full hd vil du elske det når du bruger din bærbare til at se fil - hvis du vil forkæle dig selv køber du en sdd hd og smider i og bruger den medfølgende hd som ekstern hd  Thumbs Up
Logged

YNWA

Svartovich
Gæst
 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1330: 06 Aug 2014, 00:56 »

tjek lige diverse reklamer fra bilka osv i disse uger er der typisk gode tilbud at hente rundt omkring.

personligt ville jeg gå efter en Intel i5 eller i7 model med et gfx kort full hd og minimum 8 gb ramm finder du en model med full hd vil du elske det når du bruger din bærbare til at se fil - hvis du vil forkæle dig selv køber du en sdd hd og smider i og bruger den medfølgende hd som ekstern hd  Thumbs Up
Mange tak for de gode råd! Har slet ikke styr på sådan noget selv, så det er virkelig super med noget hjælp. Smiley
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1331: 06 Sep 2014, 18:44 »

Bare lige for at følge op, så valgte jeg denne, da den til prisen virkede til at være den bedste jeg kunne finde.

http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=asus-b%C3%A6rbar-pc-a551ln-xo213h&id=0-4404231160
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1332: 06 Sep 2014, 23:32 »

Asus er bestemt også et kvalitets produkt så godt valg.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1333: 06 Sep 2014, 23:35 »

Fornuftigt valg.

Dog vil jeg sige at ASUS har problemer med holdbarhed ift. f. eks. HP simpelthen fordi de har en tendens til at overfylde deres computere med diverse komponenter. Og det siger jeg som erfaren ASUS-bruger Wink
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Køb af bærbar
« Svar #1334: 07 Sep 2014, 03:04 »

Fornuftigt valg.

Dog vil jeg sige at ASUS har problemer med holdbarhed ift. f. eks. HP simpelthen fordi de har en tendens til at overfylde deres computere med diverse komponenter. Og det siger jeg som erfaren ASUS-bruger Wink

Hmmm hvilke komponenter er det som Asus "overfylder" deres computere med ?

HP har været tæt på at lukke for produktionen af bærbare, alene på grund af kvalitets problemer  Peace
Logged

YNWA

Sider: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 95 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010